Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 Hjælp! Min kanin larmer
Forfatter: 
Dato:  04-08-2016 12:05

Hej derude.

Håber at der er nogen kloge hoveder som kan hjælpe!

Min kanin som bor i et stort bur som dettewww.bluestafford.com/ puppy%20pen.jpg (det er ca 1.20 højt) laver enormt meget larm om natten. Han har også fundet ud af, at han kan rykke buret rundt med tænderne (som lamer en hel del, da det er lavet af metal) og så kravle/hoppe ud...

Det er så træls, da vi næsten ikke kan sove om natten..
Jeg ved bare ikke hvilket alternativ der er? Han er renlig, og kan sagtens gå løs, men har det med at bide i stort set alt. Han har også tisset enkelte gange på min seng og sofa (det er vist nok så dejlig blødt...)

Han har før boet i et stort lukket bur som detteimages.static.worldstores.co/images/ products/SS/B6/ Ferplast_100_Rabbit_Cage_A_SS_1.jpg, altså det man normalt bruger til indekaniner. Men der larmede han også helt vildt, og det er jo så småt..

Jeg ligger altid rigeligt med ting ud til ham, som han kan hygge sig med, så han ikke keder sig, men lige lidt hjælper det.

 

Har tønkt på at have ham løs i huset eller på min værelse, men han bider i ledninger, tøj, spiser katte/hundemad, hopper op på spisebordet og er bare en rigtig spilopmager... hehe
Er der noget som har nogle ideer til hvad jeg kan gøre???

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-08-2016 21:37

Hej.

 

Det tyder desværre på, at din kanin ikke bliver aktiveret nok. I mange år har man haft tradition for at holde kaniner alene i et bur i stuen og så er de kommet ud højst et par timer om dagen.

Det trives de ikke med.

 

Kaniner er sociale dyr og de har brug for både selskab og masser af plads. Jeg havde selv en skøn kanin, jeg desværre måtte gå af med, da jeg måtte erkende, at han ikke trivedes hos mig - han var ensom, selvom jeg var hjemme det meste af dagen og min stue var ikke stor nok til, at jeg kunne få en kaninven til ham. Jeg gav ham bort og han kom til at trives i et stort parcelhus, hvor han måtte gå frit og havde kaninvenner.

Jeg mener i bund og grund, at det er misforstået at holde kaniner i bur. De er stor dyr, nærmest på størrelse med katte, og har brug for masser af plads. Da kaniner jo er, som de er, har de et stærkt behov for at grave og gnave i ting. Sådan er det bare. Det er meget træls, men som ejer, må man imødekomme kaninens behov. Måske skal den have en kasse at grave i. En masse frugtgrene at gnave i. Og så gnaver de altså i ens møbler og ledninger - det bør man være klar over, allerede inden man anskaffer en kanin.

Så må man enten have rum, som kun er kaninens, ellers må man fjerne alle ledninger og acceptere, at møblerne får tandmærker. Min sofa og mit sofabord bærer stadig Eddies fine tandmærker. ;)

Og så kan man altid være helt sikker på, at kaninen/rotterne/musen/marsvinet er aktiv, når man selv går i seng. ;)

Med Eddie gjorde jeg det, at jeg altid havde ham ude hele aftenen og hyggede med mig ham. Han var jo som en kat, der lå ved siden af mig, når jeg så film! Når det så var sengetid, så gav jeg ham hans dejlige livret og noget friskt hø. Derefter blev han lukket ud i et tilstødende rum, hvor han hyggede sig med sin mad. Han var stille hele natten...

Heidi

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider