Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 Guldimplantation - artrose (slidgigt)
Forfatter: 
Dato:  31-07-2016 15:40

I starten af juni kom min hankat ind efter mindre end 5 minutter ude, med et ribbens brud samt et brystben hvor den yderste bruskdel havde drejet sig.
Da han skulle røntgen fotograferes fik vi taget et ekstra billede af hans bagpart, da han samme morgen gik helt skævt ned af trapperne hos min mor (jeg har ikke selv trapper hjemme hos mig, så det var første gang jeg så det).

Udover de nævnte skader viste det sig at han havde rigtig slem artrose (slidgigt) i begge hofter !
Dyrlægen virkede meget overrasket over graden af hans gigt, da han kun er 7 år gammel - hun mente næsten ikke at det kunne være værre.

Han blev startet op på Canosan og fortsatte med at få Metacam mod smerterne.

Den 13. juli var vi forbi dyrlægen igen, da han efter 3 dage uden sit smertestillende igen begyndte at opføre sig unormalt (= smerter).
Ribbenet var helet, så alt pegede på, at det var hofterne der var problemet.
Han blev derefter tjekket igennem af en kiropraktor - han opførte sig eksemplarisk!


Her fik vi også hørt om muligheden for at få lagt guld ind i hofterne. Hvis det kun havde været den ene hofte der var problemet, kunne man helt have fjernet den. Men da det var begge, og de kun laver en side af gangen, ville han skulle have været igennem 2 operationer.
Alternativt var der så guldimplantationen.

Allerede den 15. juli var der tid til at få ham igennem behandlingen.

Efter dyrlægens henvisning fortsatte jeg med at give ham smertestillende en uge frem.

Nu har Felix været uden smertestillende i snart en uge, og han har det stadig fantastisk.
Jeg er så glad og lettet over at guldet har hjulpet ham

 

Lige kommet hjem ..

Video

 

Video

 

Dagen efter behandlingen - stadig en smule groggy efter bedøvelsen.

Billede

 

Ude at nyde det gode vejr et par dage senere - han kommer ikke ud løs mere
Bob - hans lillesøster - skal dog gerne ud et par gange i ugen, for ikke at stress tisse.

Billede

 

Billede


Simone & Glibings Hulder 

 

Den smukkeste stjerne på himlen

Madison Søttrupgård

 

Hulder kan nu også følges på Facebook

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Dejligt at høre...
Forfatter: 
Dato:  01-08-2016 13:19

at guldet har hjulpet så meget!

 

Kan godt forstå, at du vil passe ekstra på ham, og begrænse fritløb - har du overvejet at lære dem at gå tur i sele?

 

Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 dejligt at hører
Forfatter: 
Dato:  01-08-2016 19:04

godt at hører at det går fremad

 

en god ting, er at lave en løbegård. har selv haft i snart 20 år, og det er noget af det bedste jeg har.

min er lavet sådan at alle har mulighed for at komme op og kigge. selv de store drenge på 10kg+

her kan man lave det sådan at man tager hensyn til div ting kattene har brug for.

så har kattene hellere ikke så begrænset udemulighed som vis man vælger at gå tur med katten.

mine 14 elsker at bruge den - her om sommeren er de ude til ca 22.30



0
0
Svar på denne tråd
 
 hulle dulle
Forfatter: 
Dato:  02-08-2016 17:48

Løbegård er ikke en mulighed, da jeg ingen have har - min lejlighed ligger lige ud til fælles areal

 

Felix har aldrig været en udekat, og kom da også kun ud en gang imellem pga Bob.

Han har ikke brug for at være ude på samme måde som Bob har det.

 

Derfor fandt jeg da også en løsning. Når jeg er hjemme - og Bob kommer ud - har Felix muligheden for at lægge sig lige uden for terrassedøren. Snoren er 5 meter lang, så han har også mulighed for at komme lidt længere væk (hvilket han dog ikke rigtig gør brug af).

 

Det fungerer super

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Nåja .. der kom også lige et par billeder af Bob


Simone & Glibings Hulder 

 

Den smukkeste stjerne på himlen

Madison Søttrupgård

 

Hulder kan nu også følges på Facebook

 

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider