Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 Hvad gør jeg med min mus
Forfatter: 
Dato:  21-07-2016 15:24

Hej derude.

 

Jeg har i nogle år haft tammus, og har været rigtig glad for dem. Har nu kun én tilbage, og skal ikke have flere. Problemet er, at den sidste jeg har tilbage er 1 år gammel og dermed er ældre (de bliver oftest 1-2 år). Hun går som sagt alene, og jeg synes det er synd, da mus altid bør have selskab af andre mus. Samtidig er hun buraggressiv, så jeg kan ikke have nogen kontakt med hende i dagligdagen.

 

Jeg har ledt efter et nyt hjem til hende, men det er svært når hun er aggressiv i buret.

 

Min kæreste synes, vi bør aflive hende, men har det utroligt svært med at hun skal lade livet blot fordi det er nu, jeg beslutter mig for at jeg ikke skal have flere mus + hun ikke fungerer til det jeg har sat mig for hun skulle bruges til (kæl).

 

Den eneste, der har tilbudt at overtage hende, bor selvfølgelig i den anden ende af landet. Ville ønske jeg kunne finde nogen på Sjælland, der har plads til en som hende, men det er ikke lykkedes, og jeg ved ikke, hvor jeg skal lede, da de fleste kun tager dyr ind til formidling (og det skal hun jo ikke). Det ville bare være så dejligt hvis hun kunne leve resten af sine dage glad blandt artsfæller.

 

Hvad gør man? :-(

 


PAAtvaers

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Aflivning
Forfatter: 
Dato:  21-07-2016 17:48

Jeg tror godt du ved, hvad der er det rigtige at gøre, og ja, det er svært selv at træffe den beslutning. Men altså, hun er ikke længere helt ung, hun trives ikke hos dig, du har ikke nogen fornøjelse af hende, du vil ikke have flere mus, og der er tilsyneladende ikke nogen, der er interesseret i at overtage hende.

Aflivning er aldrig synd for dyret, det er os der græder over den fremtid, der ikke blev.


Salvia

 

 

One of the greatest mentalfreedoms is truly not caring what anyone else thinks of you

 

 

The past is over. The future hasn't happened yet. The only time is now.

3
0
Svar på denne tråd
 
 Dyr er heldigere
Forfatter: 
Dato:  21-07-2016 21:58
.. End mennesker, når livet ikke er godt mere.

Hun trives ikke?
Du skriver selv, at hun ikke skal i kontakt med andre mus, pga hendes adfærd. Så hun KAN ikke leve lykkelig til sine dages ende med andre mus.
Du har ikke glæde af hende, så det kan du ikke retfærdiggøre at holde fast i hende.
Hun har levet en normal mus' levelængde.

Jeg havde gjort eutanasi.
Der er musen heldigere end os mennesker. For vi må ikke modtage eutanasi ifølge etisk råd...
0
0
Svar på denne tråd
 
 tjaøhm
Forfatter: 
Dato:  26-07-2016 17:10

Tak for jeres svar! Det hjalp lidt på den hårde beslutning. Nu er hun væk, og føler det var det rigtige at gøre. For god ordens skyld vil jeg lige sige at hun kun var aggressiv overfor mennesker, ikke andre mus, og hun har levet hele sit liv sammen med andre mus, bare ikke de seneste uger siden hendes burkammerat døde... Men det er svært at finde et nyt hjem til en mus, der bider når man stikker hænderne i buret. Da hun de sidste par dage begyndte at snøfte og trække vejret larmende, tabte pels og fik små sår (pelsmider pga. infektion, tror jeg - vi havde en mus med noget lignende, men hun var yngre og blev behandlet) gav det lidt sig selv. Selvom det altid er hårdt med den tur til dyrlægen. De kære små har så meget personlighed så man knytter sig til dem jo

 


PAAtvaers

 

3
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider