Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 Neutrallisering
Forfatter: 
Dato:  16-07-2016 21:21

Min lille tæve skal sterilliseres men, hvornår er den bedste alder?

Hun er en blanding af Cairn Terrier og Lhasa Apso. Hun er fra den 27/11 2015 og altså snart 8 mdr. Hun har endnu ikke haft sin første løbetid.

Da jeg luftede tanken om det til hundetræning blev jeg kraftigt frarådet det inden hun var færdigudvokset(og hvornår er det?). Dyrlægerne anbefaler at få det gjort inden første løbetid for at nedsætte risikoen for brystkræft.

Hvad er Jeres erfaringer?

Billede

 

Beklager at billedet vender sidelæns. Hvordan kan jeg rette det op?

 


Hilsen B

0
0
Svar på denne tråd
 
 Neutralisering
Forfatter: 
Dato:  25-07-2016 21:19

Sæt X i kaldenderen ved ved første blødedag og regn så 3 mdr. frem - så er du så godt som muligt ml. to løbetider, hvilket er det bedste tidspunkt at neutralisere tæverne på:)


 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Følg dyrlægens råd
Forfatter: 
Dato:  31-07-2016 22:27
Jeg fulgte min dyrlæges råd og fik min steriliseret før første løbetid. Hun er fra december 2009 og blev steriliseret i juli 2010. Har kun gode erfaringer med dette. Hun er aktiv, slank og med superblank pels, som tit bliver beundret :-). Så jeg vil klart anbefale at lytte til dyrlægen ;-)

/Kirsten
0
0
Svar på denne tråd
 
 Sterillisering
Forfatter: 
Dato:  04-08-2016 21:28

Tak for Jeres svar.

Jeg gjorde som min dyrlæge anbefalede og fik det gjort inden første løbetid. Det blev gjort sidste torsdag.

Lillepigen har det fint og er i fuld vigør og meget fræk. Som om hun lige skal have indhentet det forsømte

Nu er jeg lidt spændt om der sker nogen ændringer i hendes pels.


Hilsen B

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider