Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 Pindsvin
Forfatter: 
Dato:  02-10-2015 11:11

Hej

 

Jeg har pindsvin i stalden... Har i flere år haft et hvert forår/efterår, sidste år var de så 2, og i år er der kommet mindst 2 store unger til. De er supersøde og hyggelige og er velkomne, MEN nøj hvor de sviner... De skider over hele kattenes spiseområde, smider jord i vandskålene - og der lugter som en zoologisk have!!!

Mandens job i weekenden bliver at lave et spisebord til kattene, så de kan have deres mad og vand i fred.

 

Pindsvinene bliver fortsat fodret på gulvet, og her kunne jeg godt tænke mig nogle gode råd. Tænker de bliver ved med at få kattemad, men er der noget der er godt at supplere med (ikke regnorm og den slags, det må de selv klare )?, og kan man på nogen måde gøre dem lidt mere "renlige" ? Eller er det i virkeligheden bedst ikke at fodre dem???

 

Håber at høre fra nogle pindsvinekyndige..

/Kirsten

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-10-2015 16:22

Hvis pindsvinene kan gå frit ud og ind i stalden,ville jeg flytte deres spisested udendørs.Evt kan du lægge nogle sten eller stolper og så lægge en plade ovenpå og så fodre under den,så kan katte og hunde ikke nå det.Eller lave en kasse og lave et hul som pindsvinet kan gå igennem.Det bedste du kan fodre din basser med er kattemaden,og så kan du sørge for de altid har vand og mad til rådighed,også helt ind i december,da ungerne sagtens kan være vågne endnu.

Og husk ikke mælk og ikke avokado.

 

Dorte.




Søger folk der er kommet på Lindved Højby ridecenter og har set æslet derude



3
0
Svar på denne tråd
 
 Avokado
Forfatter: 
Dato:  03-10-2015 21:14

Pindsvin må gerne få avokado, de elsker det virkelig. Man skal bare være obs. på at der er meget fedt i, så de skal ikke have ret meget.

 

Det var i hvert fald hvad jeg fik advide af en vildtplejestation, da jeg kortvarigt havde et pindsvin i pleje.

0
1
Svar på denne tråd
 
 0verskrift
Forfatter: 
Dato:  03-10-2015 23:54

Nej pindsvin må ikke få avokado.Den nyeste viden viser at de desværre kan få en forgiftning af det.Jeg er plejer og man bruger ikke længere avokado.

De elsker det og har også tidligere brugt det til dem med ringe apetit,men det er no go nu.

 

Dorte.




Søger folk der er kommet på Lindved Højby ridecenter og har set æslet derude



1
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  05-10-2015 10:51

Tusind tak for svar. Jeg havde slet ikke tænkt så langt som at flytte foderpladsen udenfor De bliver fodret i garagen nu og har accepteret flytningen uden problemer. Har valgt bare at give dem et hjørne, så jeg kan gøre rent engang imellem. De har åbenbart ingen problemer med at sk.... og spise samme sted Kattene holder sig på lang afstand af de små "svin" og vores hund snuser heldigvis bare til dem.

 

Iøvrigt sjovt at vide at de små sover kortere tid. Det passer også med at det er ungerne jeg møder, når jeg fodrer kl. 19 og de store når der nattes kl. 22. Hele banden er der til gengæld om morgenen kl. 6.30

 

Kan ikke selv lide avocado, så det bliver ikke aktuelt

 

/Kirsten

0
0
Svar på denne tråd
 
 Et spørgsmål til...
Forfatter: 
Dato:  08-10-2015 13:58

I går aftes var der 5 stk. samlet om madskålen (ærgerligt jeg ikke havde mobilen med og kunne tage et billede) og jeg hørte et andet pusle rundt. Så bestanden er altså på mindst 6!

Kom til at tænke på om jeg skal give dem noget andet tørkost. Fodrer med RC sterilised - og det er de jo ikke . Et billigere alternativ ville heller ikke gøre noget, for det er altså ret store mængder, de sætter til livs. Mere end kattene faktisk...

Er der noget I kan anbefale?

 

/Kirsten

3
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider