Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 Hvor kan man træne jagthunde nær Kolding
Forfatter: 
Dato:  29-08-2015 00:23
Hej alle.

Vi har nu fundet den hvalp som skal være vores.
Vi får den lille smuksak hjem 18/9.

Burde VIRKELIG have brugt denne fridag på research til en videnskabelig artikel, men printeren var jo i stykker, der er mindst 10 minutters gang til arbejdet... Der var intet andet at gøre end at gå i gang med overspringshandlinger!

Yes. Tænkte at det ville være smart at melde sig til hvalpetræning og jagttegn samtidig, men...

Dansk Jægerforbund udbyder ikke hold til jagthunde træning, henviser venligst til specialklubberne. Okay.. Fair nok.

Dansk civil hundefører forening udbyder hvalpehold, men ikke mhp jagt og jagthunde.
Umiddelbart udbyder dansk kennel klub hvalpemotivationshold, men ved tilmelding skal man lige opgive stambog nummer. Og det er heller ikke målrettet jagthunde.
Speciale klubberne kræver stambog indenfor deres valgte hundetype. Retriever foreningen underviser kun labrador, flatcoated, golden osv.

Vi lod med vilje være med at købe fx en kleiner münsterläendee, da de er virker yderst sympatiske, men vi kender dem ikke fra omgangskreds.
Cocker kender vi, enkelte dyr er for anspændte, fordi man har avlet på enkelte dyr der ikke skulle være avlet på dengang med Lady og Vagabonden og de er en smule for små. Golden Retriever er sympatiske hunde, men for store til bilen.
En mellemting avlet på menneskeglade, jagtglade og sunde forældre lød perfekt til vores behov.
Her gik vi og troede at det sikre valg er at tænke over hvad man søger og gå efter det som giver det - følte det var lidt et spring at købe en racehund vi ikke har prøvet/ oplevet i virkeligheden.

Men hvordan kommer man i gang med jagthunde træningshold, når man bor på Kolding egnen og Golden Cocker ikke kan stambogføres i DK?

Gode råd søges!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jagtforeninger
Forfatter: 
Dato:  29-08-2015 09:57

Jamen så kan du prøve at kontakte dine lokale jagtforeninger. Du kan være heldig, at de også udbyder jagttegn samtidig.

Du skal dog nok lige høre hvilke hunde, der deltager i holdet først. Nogle foreninger har fx flest ruhåret hønsehunde, og det er ikke lige den træning som din hund har anlæg for set ud fra forældrene. Find et hold, hvor der er retrivere og eller spaniels, så vil din hund nok passe bedst ind.

Lige som bonus info så er træningen stoppet for i år. Jagt sæsonen starter lige om snart.

Men det kan jo være, der er par hjælpsomme folk, som kan guide dig videre. Ellers er hvalpemotivation lidt ligegyldigt, hvor det foregår. Indkald, sit, dæk, at gå pænt og måske smide en dummy behøver ikke at foregå på et dicideret jagthold, hvis man ikke lige har muligheden for det.

 

Og tillykke med din lille hvalp. Smid da gerne lige et billede ind af vidunderet

 

Venlig hilsen

Mia F.


Do not corner something that you know is meaner than you.

...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvalpehold
Forfatter: 
Dato:  29-08-2015 10:28
Jeg har kontaktet Dansk Civil Hundeførerforening mhp på hvalpehold.

Jeg skrev til den lokale Jagtforening i går.

Enig, basis er basal dressur.
Min gamle fader har minimum 40 års erfaring som jæger, så vi kan nok lære jagten selv... Jeg er bare grådig og vil gerne lære mest muligt, altid. Nye input, møde folk jeg kan dele det med...

Den 18-9 får jeg min smuksak hjem, det er ikke fordi det haster.
Jeg vil bare gerne vide, at jeg ikke overser muligheder.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider