Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 Dækker hundeforsikringen, eller?
Forfatter: 
Dato:  02-08-2015 02:50

Kære HN

Vil gerne lige høre jeres mening.

i februar 2014 kom jeg til skade med min fod. Sagen er den at staldejers hund er uden ejers opsyn i stalden. Da jeg kommer gående med min hest springer hunden op og bider efter hestens bagben (får dog ikke fat).Hesten bliver selvfølgelig forskrækket, springer frem og får ramt mig over anklen.

Jeg var på skadestuen og intet var brækket, men en meget kraftig forstuvning. De kunne ikke udelukke at nogle ledbånd var beskadigede, men det blev ikke undersøgt nærmere.

Jeg har stadig problemer med foden i dag. Jeg kan ikke løbe eller gå på ujævnt underlag uden at få smerter. Jeg har nu fået foden scannet og det viser sig at jeg en væskesamling omkring en sene og en skadet slimsæk omkring achillesenen. Skaden er muligvis kronisk, men dette er ikke færdigudredt.

Pga en fejl har min ulykkesforsikring ikke været trådt i kraft på tidspunktet hvor skaden skete. Forsikringen mener at det er hundens forsikring der skal dække. Jeg har hørt man kan anmelde skade senest 4 år efter og eftersom jeg jo bare har tænkt at skaden gik over, har jeg ikke gjort et større nummer ud af det. Hvad mener I?

Synes det er lidt komplekst.

Hunden er årsag til ulykken - men det er jo hesten der rammer mig...


*** Hilsen her fra ***

 

* korrekturlæsning tilbydes på opgaver, hjemmesider osv. Skriv for mere info. *

 



0
0
Svar på denne tråd
 
 Trads....
Forfatter: 
Dato:  03-08-2015 15:43

Uden at være ekspert, så kunne jeg forestille mig at det ikke dækker. Hunden har jo ikke forvoldt skaden. Jo, den skræmte hunden, men hvis en cyklist kom bagfra, skræmmer hesten og bliver sparket er det jo også hestens forsikring der dækker. Jeg tror det kan ende med en tvist mellem selskaberne.


Camilse

 

Hey, tjek lige min blog og følg med i mit hundeliv :D

camilse2.wordpress.com

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vil også men
Forfatter: 
Dato:  05-08-2015 13:48

de er din egen forsikring der skal dække - Du kan evt. tjekke om du har en fritidsulykke-forsikring via din hesteforsikring (havde jeg ved min)

 

Hvis jeg var dig ville jeg få mit eget forsikringsselskab ind over - du skal nok have en læge til at fastsætte en méngrad

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forsikring
Forfatter: 
Dato:  05-08-2015 23:03

Tak for jeres svar :-)

problemet med min egen forsikring er at mit daværende selskab havde lavet rod i mine forsikringer. Min ulykkesforsikring var derfor ikke gældende på ulykkestidspunktet. Jeg skiftede forsikring da jeg fandt ud af at de havde rodet rundt i det og har haft anden forsikring i et år nu. Så det bliver nok svært at komme tilbage til tidligere selskab med en anmeldelse + kampen om hvem der havde ret i forhold til tvisten omkring forsikringen. Det eneste håb for forsikring er derfor hundens ansvarsforsikring :-( Men måske det ser lidt sort ud...


*** Hilsen her fra ***

 

* korrekturlæsning tilbydes på opgaver, hjemmesider osv. Skriv for mere info. *

 



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider