Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 ACANA Hundefoder
Forfatter: 
Dato:  26-05-2011 15:26

Kender nogen til hundefoderet Acana - og hvad er erfaringerne med det... fortæl fortæl :)


Mvh

Janni



Med haflingeren Anton Stenbek og tinkeren Romeo.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Acana...
Forfatter: 
Dato:  26-05-2011 18:43

Vores kleiner münsterlænder har været fodret med Acana (de kornfrie varianter). Et rigtig godt foder, som han fungerede rigtig godt på. Og så er der ikke ingredienser i, som jeg ikke vil have i mit hundefoder.


Eneste grund til at jeg skiftede var prisen. Jeg fandt et billigere alternativ, som kvalitetsmæssigt er på samme niveau.





Mvh

Mette




ledig boks på lille-hovgaard.dk i Kolding

0
0
Svar på denne tråd
 
 wulfblutt
Forfatter: 
Dato:  26-05-2011 18:47

kender ikke acana, men det er jo kornfrit.

jeg har fodret min dsg med wulfblutt i 8 mdr, og han stortrives på dette foder :-) og det er også kornfrit.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Wolfsblut
Forfatter: 
Dato:  26-05-2011 22:27

Vores har også været på wolfsblut, som er et rigtig godt foder. Men dyrere end Acana. Vores hund stoppede så også med at spise det, så et andet foder var påkrævet.




Mvh

Mette




ledig boks på lille-hovgaard.dk i Kolding

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-05-2011 23:02

Vores får også Acana pga, at hun er allergisk over for lagermider, som findes i foder med kornprodukt. Det var det eneste foder jeg kunne finde uden korn og det fungerer upåklageligt. Og så er der også mere kød i end meget andet foder. Så jeg kan kun sige

0
0
Svar på denne tråd
 
 Acana Pacifica
Forfatter: 
Dato:  27-05-2011 08:04

Vores Golden retriever får Acana Pacifica (fisk). Hun har allergi og vi har været gennem diverse fodermærker. Hun trives bedst på Acana.



Mange hilsener

Vibeke Neergaard Rasmussen


Uddannet hestemassør

Hestemassage tilbydes i Vestsjælland


0
0
Svar på denne tråd
 
 Acana-foder
Forfatter: 
Dato:  27-05-2011 09:40

Vi bruger også acana og er godt tilfredse.

Min Ridgeback for Grassland og pacifica fra acana.


Jeg synes prisen er rimelig sammenlignet med fodermængde pr fodring og andre hundefoder-produkter.

Desuden kan jeg købe det med gratis levering hos "lt godt til dyr" - så jeg slipper for at køre efter det.


Stine


Qualified Saddler,

Society of Mastersaddlers (UK)


tlf.52302989 / stine@sadelmageriet.dk


Gardehusarregimentet, HESK.


Dejlig 8 årig SRHPI/DV-kåret hoppe sælges

skriv for info.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-05-2011 10:30

Herligt at høre i har gode erfaringer med produktet :)


Vores D/S Gårdhund har muligvis allergi, derfor i samråd med dyrlægen, prøver vi nu et allergi venligt foder.


Har tidligere købt Orijen til min mors allergi hund, men fandt så Acana, som er lidt billigere og stadig ikke indeholder korn.


Tak for jeres erfaringer :)


Mvh

Janni



Med haflingeren Anton Stenbek og tinkeren Romeo.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kornfri
Forfatter: 
Dato:  27-05-2011 10:35

Der findes et par kornfri alternativer.


Wolfsblut

Orijen

Acana

Taste of the Wild


Bruger selv Taste of the Wild, kornfrit og ingen biprodukter, godt med kød i og så koster det mig ca. 800kr at få 2x 13,6kg hjem fra www.zooplus.co.uk :-)


De har også Acana og Orijen.


Ellers er der også www.foderxpressen.dk som har en del kornfri produkter og gratis levering ved køb for over 400kr (Y)

- Og så får man en lille gave med :-D



Rollo


TELL-MANN;

West Highland White Terriers

Lucky står til avlstjeneste



ROLLOS;

Opdræt af teddy og kæledyrs marsvin
Salg af marsvin, foder m.v.



SVINENE;

Hyggeligt marsvineforum

Sprængfyldt med god viden

0
0
Svar på denne tråd
 
 123465
Forfatter: 
Dato:  27-05-2011 12:41

Så vidt jeg kan se er Acana det billigste produkt, og lige så godt som de andre??


Vores kan formentlig ikke tåle for meget protein - reagerer bla. på oksekød og svinekød, og sikkert også kylling som de fleste foderprodukter indeholder i dag af én eller anden form.


Derfor prøver vi Acana Pacific, som kun indeholder fisk.


Mvh

Janni



Med haflingeren Anton Stenbek og tinkeren Romeo.

0
0
Svar på denne tråd
 
 bla bla bla
Forfatter: 
Dato:  27-05-2011 17:23

wulfblutt har lavet et nyt produkt med hestekød og søde kartofler, og mindre protein, jeg syns ikke det er dyrt, men har også hørt godt om acana

0
0
Svar på denne tråd
 
 Super godt foder
Forfatter: 
Dato:  28-05-2011 13:12

JEg har fodret med det igennem laaang tid - og været rigtig glad for det. Mine katte får det også - det er et super fint foder, især til de hunde hvor Orijens kan være lidt for hård mod maven.


Jeg holder dog pt en pause, men det er fordi jeg tit skifter mellem fodermærker, proteinkilder m.m. for variationens skyld.



The value of the art of riding should be measured at the scale of harmony and not at the scale of difficulty of an exercise.

Xenophon

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-05-2011 09:39

Vi fodrer med Acana til kattene og Orijen til hundene... Det er det bedste tørfoder vi nogensinde har prøvet og alle dyr ser strålende ud på det... Vi køber det et godt sted her i Jylland, hvor vi altid får en god rabat, så det er billigere end alt det Royal Canin, Hills osv.. Og så indeholder det jo bare SÅ meget mere godt end alle de andre gængse tørfoder mærker, personligt faldt vi for den store % del af kød i deres produkter, men bestemt også at der ikke er korn og andet "kunstigt" i...


Tror du bliver glad for Acana Pacifica



Er der noget bedre end at se sine heste græsse i solskin og fulgene synger? :)

Lykkelig ejet af Bøf, Big, Peffe, hundene og kattene :)

Har mine heste i løsdrift, aldrig boks til dem . ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeanette
Forfatter: 
Dato:  29-05-2011 19:18

Nu spørger jeg lige af nysgerrighed :) Brugte du ikke Orijen til kattene før? Og er der er speciel grund til, at du ikke gør det mere? :)



Tine & Tulle

Det klingede...


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  31-05-2011 09:57

Tine: Godt husket! Og jo, vi brugte Orijen til kattene før, vi skiftede til Acana pga prisen.. Det er lige en tand billigere, men stadig super godt


Vi har ikke kunne se nogen forskel i pels, adfærd eller lign efter skiftet, så tager det som at det er ligeså godt som Orijen



Er der noget bedre end at se sine heste græsse i solskin og fulgene synger? :)

Lykkelig ejet af Bøf, Big, Peffe, hundene og kattene :)

Har mine heste i løsdrift, aldrig boks til dem . ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeanette
Forfatter: 
Dato:  31-05-2011 13:34

Okay :D Jamen det var jo en meget tilforladelig grund, kan man så sige :) Tak for svar! :)



Tine & Tulle

Det klingede...


0
0
Svar på denne tråd
 
 hundemad
Forfatter: 
Dato:  31-05-2011 19:50

Hej.

JEg har tidligere været af den overbevisning at hundemad var hundemad, og at der var ingen grund til at købe de dyre mærker...


Indtil jeg prøvede ACANA. Der var en fra mit arbejde der fortalte at han brugte det til sin hun og at de var super godt. Nå ja, jeg kunne jo lige prøve det på min gamle cocker.


-han lugter ikke længere

-han s.kider mindre

-han løber mere ubesværet rundt (der er glucosamin i og han er 13)

-pelsen er meget pænere


Bare 1½ måned.


Jeg prøver dog noget anden foder nu - har lige fået det hjem idag.

Det er noget at det samme, kornfrit og med glucosamin. Det er bare billigere og danskproduceret. Det hedder tholo.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  31-05-2011 23:27

Har fået at vide af forhandler, at Orijen og Acana er fra samme producent. Den store forskel ligger i, at der er mere kød i Orijen, deraf prisforskellen

Men godt er det.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tholo spændende
Forfatter: 
Dato:  31-05-2011 23:53

EJ - det ser da også spændende ud det Tholo. Jeg vil rigtig gerne høre andres erfaringer med det?


Undskyld jeg lige låner tråden :-)




The value of the art of riding should be measured at the scale of harmony and not at the scale of difficulty of an exercise.

Xenophon

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-06-2011 23:40

Ayalone: Ja, Acana er et undermærke af Orijen, og forskellen er varianter af kød i produkterne.. Der er lige meget kød i, men der er flere forskellige slags kød i Orijen



Er der noget bedre end at se sine heste græsse i solskin og fulgene synger? :)

Lykkelig ejet af Bøf, Big, Peffe, hundene og kattene :)

Har mine heste i løsdrift, aldrig boks til dem . ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 acana og tholo
Forfatter: 
Dato:  07-06-2011 14:47

Vi prøvede først tholo - men vores tæve gad overhovedet ikke spise det og fik lidt dårig mave og pelsen var heller ikke for god men det hang nok sammen med hun ikke gad æde..


Vi skiftede til Acana grassland (kornfrit) og hun spiser hver gang det bliver sat frem til hende og der er 100% styr på maven - det er blevet godt fast og aldrig tyndt - hvilket er skønt når man har en langhåret hvid hund


Så kan kun anbefale acana - dog er det jo forskellige hvordan hundene reagerer på det forskellige foder..


Mvh. Bettina - nu med hjemmeside, http://www.cotonhunden.dk :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123465
Forfatter: 
Dato:  08-06-2011 21:05

Hmm ja nu har vovserne så levet af Acana Pacifica siden tråden startede, og det er en lidt blandet fornøjelse kan man vel sige.


De virker nemlig ikke ret glade for at spise det, hvorimod det gamle foder var mere til lokkende for dem.


Afføringen var lidt mere fast på det gamle foder synes jeg, men nu fortsætter vi et par måneder og ser om der kommer et opsving for dem


Mvh

Janni



Med haflingeren Anton Stenbek og tinkeren Romeo.

0
0
Svar på denne tråd
 
 må jeg komme med et
Forfatter: 
Dato:  08-06-2011 21:20

velment råd?


Hvorfor ikke fodre hunden med det den genetisk og fysisk er beregnet til at spise - en afbalanceret rå kost?


Lille stueopdræt af Cavalier King Charles

www.Cavalierhytten.dk


Og med Rigtig Hundemad

www.nordrup.rigtighundemad.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Acanahundefoder
Forfatter: 
Dato:  09-06-2011 17:17

kan jeg kun sige !!!!!!! til. Det er super lækkert foder.


Dog er det kun 4 udgaver der er kornfri.


Det har reddet vores hund da han har foderallergi. Giver med glæde 520kg. for en sæk på 13,5kg - holder hos os i ca 20dage.

(stor hund i vokse alderen)


------------------------------ ooOOoo--------------------------


0
0
Svar på denne tråd
 
 ACANA Hundefoder
Forfatter: 
Dato:  09-06-2011 20:31

Jeg er ikke så begejstret, som jeg havde forventet. Jeg har fodret med de i de ca. to måneder jeg har haft min hund.

Han var ikke meget for at spise sit gamle, da jeg begyndte at blande op :P


Nu er hans mave meget ustabil. Han kan ikke tåle at få nogen andre godbider end dem jeg selv bruger (andefilet), MEN efter en snak med dyrlægen gav det hele mening: han er jo ikke vant til at få korn, fordi han får Acana, så hvis han bare får lidt godbidder med det i, så går maven amok.


Så nu vil jeg være meget striks med hvad han får, og så se om maven bliver stabil :)

Han har dog mange krystaller i hans urin, så muligvis er Acana ikke noget for os, det må tiden vise :)


Lisbo: jeg ville gerne fodre med barf, men jeg har så lille en fryser, at jeg ikke engang kan købe ordentlig ind til mig selv :) derfor har jeg valgt Acana, da det skulle komme tættere på, end så meget andet tørfoder.



Sab & Feykir


0
0
Svar på denne tråd
 
 132456
Forfatter: 
Dato:  09-06-2011 21:28

Lisbo - Barf fodring er ikke lige for os, men mange har gode erfaringer med det har jeg hørt.


Jeg vil helst købe et godt og fornuftig sammensat foder til vores hunde, så jeg ved at de er dækket ind komplet med alt :)



Mvh

Janni



Med haflingeren Anton Stenbek og tinkeren Romeo.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lisbo - Barf
Forfatter: 
Dato:  11-06-2011 08:58

Hej .

Vi er på det kraftigste frarådet at barfe vores nye irske ulvehund.

Ved de store hunderacer er det yderst vigtigt at hunden får de rigige forhold mellem protein og fed, og ikke mindst den rigtige mængde calcium og fosfor.


Der skal man være mere en ualmindelig heldig for at ramme de nøjagtige tal med barf.


En stor hund skal jo bære rundt på mange kilo på lange ben.

Så hellere finde en godt færdiglavet hundefoder der har styr på de forskellinge værdier, og så bruge rå foder som supplement og godbidder.


Avler fortalte også at vi nok ville komme til at skifte foder en gang imellem. Alt efter hvor hunden var i dens liv...


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider