Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 Sige nej til at passe hund
Forfatter: 
Dato:  21-02-2012 17:00

Sagen er den at jeg igennem en del år efterhåneden har passet min moster og onkels hund når de har skulle på ferie eller ligende.

 

De har en stor Berner senne/retriver blanding som godt kan være lidt af en mundfuld.

 

Hunden har en meget speciel adfærd - som grunder I at det totalt er den der styrer huset. Den må ALT!

Der er dog helt andre kager på bordet når jeg er der - hvilket hunden ved. Hvis jeg er der samtidig med min moster og onkel så lystre hunden mig bedre. Jeg er meget konsekvent hvilket jeg mener er vejen frem med sådan en stor hund.

Mærkeligt nok har det gjort at hunden elsker mig helt vildt og faktisk vælger mig frem for dem - vil tror det giver den tryghed at den ved hvordan mine regler er.

 

Nå men problemet er at der ikke er andre der kan/vil passe hunden for dem fordi de simpelthen ikke kan styre den, og mange er bange for den.

 

Men jeg er simpelthen møg træt af at skulle passe den. Jeg passer den altid hjemme hos dem selv da den ikke må være i min lejlighed. Men så har jeg ekstra langt på arbejde og er også 30 km fra hesten og min kat som jeg jo også skal passe.

´Dvs. det koster mig tid og masser af penge i benzin hvis jeg både skal på arbejde og ud til hesten når jeg passer hunden. Så skal jeg køre 200 km per dag.

 

Men de kan ikke forstå det når jeg siger fra og samtidig så er jeg jo også ked af at lade dem i stikken - da der seriøst ikke er andre der kan tage hunden.

 

Men hvad skal jeg gøre? Synes jo det er lidt langt ude at jeg skal bruge penge på at passe deres hund, eller at jeg simpelthen skal ud og finde en passer til mine dyr - for at jeg kan passe deres hund. Har sagt nej en gang før og de var sure på mig i lang tid fordi de endte med at måtte aflyse deres ferie.

 

Jeg har sagt at så må de jo sætte den i en hundepension, men nej de kunne de aldrig finde på.

 

Hvad skal jeg gøre hvis jeg gerne vil holde familiefreden? Har overvejet om jeg simpelthen skal forlange penge så jeg i det mindste får dækket mine benzin udgifter. Men det virker bare også forkert.

 

Men hvad ville I gøre?


Look up into heaven
You'll see them above
The horses we lost
The horses we loved

R.I.P. SILLE

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-02-2012 18:22

jeg ville nok skære igennem og sige tingene som de er. Deres hund = deres problem. Kan de ikke sætte kræet i hundepension så må de jo lade være med at tage afsted. det kan ikke passe at du skal sætte penge til for at passe deres hund, og når du så iøvrigt ikke gider så lad være. Det er ikke sjovt at føje sig hele tiden.



Hvis du ikke kan lide at høre min mening..

så lad da for pokker være med at spørge!

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  21-02-2012 20:49

Vi har også i årevis passet min søster boxer som også er en ordentlig mundfuld, men er nu blevet nødt til at sige fra. Det var virkelig svært men vi fik det gjort og nu har hun fundet en pension hun føler sig tryg ved. Der er nemlig heller ikke andre end mig der vil passe den.

 

Det er IKKE dit problem at din familie skal have passet hund og det bliver de altså nødt til at forstå.





0
0
Svar på denne tråd
 
 hvad med
Forfatter: 
Dato:  21-02-2012 20:50

hvad med at prøve at fortælle dem det du egentlig skriver her

 

det er ikke fordi jeg ikke vil passe jeres dejlige hund, men det giver mig nogle problemer med at få passet min egen kat og min hest, da jeg pludselig får ekstra langt til hesten og en del ekstra udgifter til benzin ???

 

måske det får dem til at indse at "hov - jamen du må da låne vores bil i den periode du passer vovse" eller "vi betaler da gerne benzinen i den periode" eller lignende.

 

Det er selvfølgelig ikke sikkert det er det svar du får - men det kunne jo være, de bare ikke har tænkt tanken, fordi du ikke har nævnt det ??

 

Lyder ellers som en hund der prøver grænser af og når de slækkes bliver det bare vildere og vildere *GGG* Fedt du tør sætte grænser for den for hunde kan faktisk godt lide at have nogle regler at indordne sig under eller opgaver at løse.

 

Rigtig god fornøjelse.



VH Heidi


Jeg kan forstå dit indlæg forkert og så beklager jeg,

men mit svar afspejler sig i min fortolkning af dit indlæg.

 

www.gravsnuderne.dk

6års Leandro/Akinos 166 stg. vallak - spring sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 lojnp'srkojå
Forfatter: 
Dato:  21-02-2012 22:12

Synes faktisk det er en smule frækt at de ikke tilbyder dig penge/anden hjælp når du passer hunden.

Når det er sagt, så findes der faktisk alternativer til almindelige pensioner, jeg tilbyder f.eks alternativ hundepasning, og det må også findes tæt på jer. Prøv at find brocurer om det o avlever dem når du siger at du ikke magter det mere, det kan de da ikke blive sure over??:-)


Folealarm udlejes.

Trailer udlejes på Fyn.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sige nej
Forfatter: 
Dato:  21-02-2012 22:21

Du lyder lidt ligesom mig. Vil altid såååå gerne hjælpe andre.

 

Men du bliver nød til at tænke på dig selv.

Hunden har du jo som sådan ikke noget imod og den elsker dig, MEN hvad med din skønne kat ?? Skal den så bare leve alene medens din moster og onkel er på ferie og du skal passe deres uopdragne hund - SOM du faktisk ikke gider ??

 

NIX !!! Jeg ville helt klart sige NEJ !!! Hvordan kan de forlange at du 'flytter' hjemme fra din kat, når de ikke engang vil lade deres hund komme i en pension ????? Det er altså DEM der vil på ferie.

Jamen altså, sådan noget forstår jeg SLET ikke. Det lyder så egoistisk, at jeg da kan blive helt harm. Og det lyder lidt ligesom at det er da ligegyldigt med din kat.

 

Jeg syntes ikke du skal have dårlig samvittighed overfor dem. De har valgt at have hund OG så må de altså selv tage sig af den !!!!!!!

 

Karen

0
0
Svar på denne tråd
 
 forkert at forlange penge?
Forfatter: 
Dato:  22-02-2012 03:18

Hvorfor ser du det som forkert at forlange penge for at passe deres hund? Efter min mening skal man da ikke stå tilbage med en masse udgifter ved at passe andres dyr. Den tider man lægger i det må være udgift nok.

 

Til gengæld synes jeg det er lidt forkert at sige nej, da vi jo alle ved hvor afhængig man er af hjælp når man ikke selv kan være hjemme.

 

Jeg ved selv hvordan det er at stå og skulle aflyse en ferie fordi ingen gider passe ens dyr. Det er bare så ufedt og man føler sig virkelig stukket i ryggen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 altsååååå
Forfatter: 
Dato:  22-02-2012 03:57

Pretty Fancy, der er jeg så dybt uenig. Selvfølgelig kan man og må man sige nej. Hvis man ikke er klar over at det kan koste ferier eller penge for pasning i ferier, så skal man ikke have dyr!!! Man kan simpelthen ikke forlange at andre skal passe noget man selv har anvar for og selv har anskaffet.

 

Til TS du har så mange ulemper ved at passe hunden at selv penge ville ikke kompensere som jeg ser det, du bruger jo også en masse tid bla. på transport osv.

 

Jeg ville sætte mig og fortælle at jeg ikke vil mere, både pga. økonomi, men også fordi du forsømmer dine egne dyr og bruger så meget tid.

 

Jeg er af den opfattelse at man selv har ansvaret for sine dyr og ja det kan koste ferier (i år tager min mand heldigvis tørnen og bliver hjemme fra frankrig)så vil/kan man ikke sætte dem i pension, ja så må man holde ferie hjemme.


Med venlig hilsen

Karen

 

Negle laves af proffesionel veluddannet negletekniker i Randers

bla. Dk mester og worldcup vinder i nailart 2010

www.negle-nu.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange tak
Forfatter: 
Dato:  22-02-2012 08:23

for alle jeres svar - det giver mig en smule ro at jeg ikke helt er en dum skid hvis jeg siger fra.

 

Det skal dog lige siges at jeg flere gange har sagt at jeg synes det er besværligt at passe deres hund fordi jeg også skal passe mine egne dyr, men det kan de ikke forstå.

Desuden spørger de aldrig mig direkte. De spørger altid mine forældre om jeg kan passe hunden - selvom mine forældre siger, at de må spørge mig personligt. Og så 2 uger inden de skal afsted spørger de mig og hvis jeg så siger nej, siger de at de jo ikke har andre muligheder nu.

 

Desuden får jeg altid at vide at det er synd for hunden fordi den jo er så glad for mig og at den elsker når jeg passer den - føler de snakker til mig som om jeg var 5 år gammel.

Tror egentligt godt de ved at jeg ikke gider.


Jeg ved de vil have jeg skal passe den når de skal på sommerferie - de har allerede spurgt mine forældre, men jeg vil sige nej.

Har jeg selv ferie kan det gå - men skal jeg arbejde så vil jeg simpelthen ikke ligge og drøne mellem arbejde - hund og mine egne dyr.

Desuden har min kusine (mosters datter) også spurgt mine forældre om jeg kan passe deres hund i sommerferien

 

Tror simpelthen jeg vil til at kræve løn for at passe deres hunde så kan det være de finder et andet alternativ.

 

 


Look up into heaven
You'll see them above
The horses we lost
The horses we loved

R.I.P. SILLE

0
0
Svar på denne tråd
 
 ******
Forfatter: 
Dato:  22-02-2012 08:51

"Desuden spørger de aldrig mig direkte. De spørger altid mine forældre om jeg kan passe hunden - selvom mine forældre siger, at de må spørge mig personligt. Og så 2 uger inden de skal afsted spørger de mig og hvis jeg så siger nej, siger de at de jo ikke har andre muligheder nu."

 

 

Jeg synes faktisk at ovenstående er total mangel på respekt over for dig. De kan simpelthen ikke tillade sig at sætte dig i den klemme.

 

Når man erhverver sig et dyr, ved man at man bliver afhængig og bundet af det. Om man er villig til at være nødt til at opgive ferier, er noget man må overveje inden købet. Alternativet er jo netop en pension.

 

 

Med venlig hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis du ikke
Forfatter: 
Dato:  22-02-2012 11:31

gider/har tid/ikke føler for det, så sig nej. Forklar dem det du har skrevet her i tråden, måske vise tråden til dem?

 

Pension er altså ikke så slemt, de kan tage ud og besøge nogle forskellige og finde den de er tryg ved og så lade hunden besøge pensionen nogle gange.

 

Jeg havde godt nok krævet penge for at passe hund i så lang tid og når man bruger så mange penge frem og tilbage.

 

Hvis de bliver sure på dig, så ignoerere det. Mon ikke de kontakter dig/dine forældre alligevel efter noget tid :-)



Mvh Renée H
 
0
0
Svar på denne tråd
 
 hund passning
Forfatter: 
Dato:  22-02-2012 12:54

til det med at hunden vælger dig, så vil hunden altid vælge en den mener er en god leder af flokken.

Hvis ejerene ikke har styr på hunden gør det den usikker i det den mener at den bliver nød til at optræde som leder og påtaesig dette ansvar. Det er jo helt galt.


Stilfuldt tilbehør til hunde, katte & heste

www.petsnob.dk

Stort udvalg af hundehalsbånd og hundesenge

Læs også: om hundetilbehør, gode gaveideer til hunde, hundehalsbånd, hundesenge,hundeartikler


0
0
Svar på denne tråd
 
 har du overvejet
Forfatter: 
Dato:  22-02-2012 14:04

at starten en hundepension ?

 

Sig nej. Sværere er det ikke. Har man ikke lyst, så skal man hellere ikke gøre det. Det er jo ikke dit problem, at folk ikke kan finde ud af få deres dyr passet, når de nu vil på ferie. Problemet er nok at det koster en del penge at få dem passet i pension, og hos dig er det jo gratis. Det er den billigste løsning.

Jeg kender en som har en kat, og hver gang at hun skal på ferie, kommer hun rende på det internat hvor vi begge to er frivillige. Reglen er at man kan få passet sin kat gratis, hvis man hjælper til med rengøringen i et antal uger. Og nogen gange er der så ikke lige plads, så får hun altid muligheden for at få den passet hjemme hos vores ledere. Helt gratis, stadig mod at hjælpe med rengøringen, men nej så vil hun ikke. Og så farer hun altid ud og få en plads på et andet internat. Og så ugen inden de skal på ferie, kommer hun igen, og skal have den gratise plads. Det skal jo ikke koste penge. Gratis er altid bedre.

 

Så du har endelig tre muligheder :

 

forsæt som du plejer

 

sætte en pris pr dag (tjek hvad pensioner tager)

 

eller sig nej

 



0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  22-02-2012 15:57

sikke nogle grove mennesker! der er da rigtigt gode til at køre på din skyldfølelser!

 

måske du skulle komme dem i forkøbet i år,- og allerede sige til dem nu "jeg kan forresten ikke passe jeres hund i år,- jeg siger det allerede nu, så i kan nå at finde andre muligheder."

 

 


*** Misssophie


0
0
Svar på denne tråd
 
 Genialt
Forfatter: 
Dato:  22-02-2012 16:36

missssophie Det var da genialt!!!

 

Ja sig til dem at du melder klart ud nu at du ikke vil passe deres hund mere (hvis du virkelig ønsker at komme helt ud af det, ellers er missssophie's forslag mildere) og at du melder ud nu sådet kan finde andre muligheder!!!


Med venlig hilsen

Karen

 

Negle laves af proffesionel veluddannet negletekniker i Randers

bla. Dk mester og worldcup vinder i nailart 2010

www.negle-nu.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 ******
Forfatter: 
Dato:  22-02-2012 18:27

missssophie <-- Mangler en "syntes godt om" knap .

 

Super forslag.

 

 

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hunde....
Forfatter: 
Dato:  23-02-2012 15:02

Har de råd til ferie, har de også råd til at få passet hunden, de har valgt at have en hund, ikke dig.

 

Jeg kender kun alt for godt til dit problem, men man får det altså godt bagefter når man får sagt fra, så jeg vil gøre som MissSophie råder dig til, sig allerede nu at du ikke vil passe hunden i sommerferien.

 

 



Mvh Rikke


www.rideklub-vestsjaelland.dk


Klubben uden grænser



Kat.1 vallak tilsalg, bliver 3 år til april

Se min præsentation under Herkules.

 

 


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider