Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Ny stald i kalmarbrædder/stål
Forfatter: 
Dato:  05-12-2016 20:50

Jeg har også været igang, med at bygge stald i år.

vi fik vores byggetilladelse d 29/5, og gik i gang med fundament og gulv.

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Vi har støbt gulv i boksene,2stk (3*3)og i sadelrummet.

staldgangen ville jeg have i lidt gammeldags stil, med belægningssten.

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Jeg har brugt gamle smedjernsvinduer, der er nogle der kan åbnes og andre med fast ramme. Som "glas" har jeg skåret plexiglas og sat i.

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Over den del hvor der ikke er hestebokse, har vi laver høloft.

Bokssiderne er 120cm høje, det er en jernramme med 28mm gulvplanker i. Brædderne er behandlet med olie m uv-filter. Jeg mangler at få taget nogle billeder nu har hvor den er helt færdig.

Billede


Vh.Helle

14
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke med den nye stald
Forfatter: 
Dato:  06-12-2016 05:56

Hvor ser det fint ud. Jeg vil glæde mig til at se nogle flere billeder af der færdige resultat, både ude og inde. Det lyder som en rigtig flot løsning med staldgang i belægningssten.


Hilsen Nana

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rigtig flot
Forfatter: 
Dato:  08-12-2016 10:28

Sikke en dejlig stald. Og enormt charmende at i har brugt rigtige staldvinduer. Det ser man ikke så tit på nye bygninger, og de er bare flottere end de nye man køber.

 

Jeg stemmer også for flere billeder både af bygningen udefra og indefra. Hvis du har lyst vil jeg også meget gerne høre om hvad prisen er for sådan et byggeri, samt hvor meget af det i har lavet selv, samt hvor lang tid det tog at bygge.

 

Til sidst vil jeg også gerne høre om hvordan stalden fungere i praksis, nu hvor hestene er kommet på stald. Er der noget du ville have gjort anderledes? Er der noget du er særligt glad for? Bider hestene i træet? osv osv.

 

Tak for at dele inspiration med os andre. Jeg skal selv bygge stald om nogle år.

 

Hilsen Ane

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ny stald
Forfatter: 
Dato:  08-12-2016 21:45

jeg lover at prøve at få taget nogle billeder i weekenden, det skal jo lige være lyst, når man er hjemme;-)

Jeg ville måske have bygget 1m mere i længden. Bygningen er ny: 6m* 8,7m indvendigt.

Der mangler lidt plads når man har palleløfter til at stille wrappen ind i et hjørne og til trillebøren, så ikke den skal stå ude, samt når ikke lige man får sat pallen med tørv op på loftet. Det tager alt sammen plads fra staldgangen!

ellers så syntes jeg at det hele er blevet lige som jeg har ønsket ( har prøvet at huske de godt/geniale ting jeg har set/og afprøvet andre steder fra) og det fungerer super.


Vh.Helle

1
0
Svar på denne tråd
 
 Billeder
Forfatter: 
Dato:  12-12-2016 17:26

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Her er en 360'er af min stald indvendigt. Det sidste er for at vise at jeg har sat plastikplader, op til 1,2m højde, så er det til at højtryksspule, når stalden skal renses.

Jeg har endnu ikke fået gravet strøm og vand ind, så det var ikke til at tage et billede af sadel/foderrummet.


Vh.Helle

5
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  05-01-2017 10:37

De indvendige plader er de så tykke at selv den mest hidsige hest ikke kan sparke igennem på ydervæggen og jeg tænker på ovenover de plastik plader du har forneden?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pladerne
Forfatter: 
Dato:  06-01-2017 17:44
Er 15mm krydsfiner, det tror jeg ikke selv den største fodpedal kan komme igennem ;—)

Vh.Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-01-2017 08:48

Nej måske nok de færreste ,kender en der helt sikker kan men det er så nok en enlig svale

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-01-2017 21:25

dejlig og hyggelig stald i har lavet. Undre mig lidt over i har valgt krydsfiner plader og ikke støbeplader der er en hel del stærkere en alm krydsfiner samt at de kan tåle fugt. Vi har 25 mm. Støbeplader på vores vægge

1
0
Svar på denne tråd
 
 Væggene
Forfatter: 
Dato:  04-02-2017 18:33

Vi fik mulighed for at købe et større parti krydsfiner, til en god pris.

Jeg ville gerne have en lys stald, så der skulle males alligevel.

Nederst inde i boksene er de grå plastplader, der er sat på,1cm tykke så tilsammen er der 25mm op i 120cm højde.


Vh.Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 dejlig stald
Forfatter: 
Dato:  19-02-2017 11:43

tak for inspiration.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider