Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Staldvinduer og kipfunktion
Forfatter: 
Dato:  29-08-2016 10:41

Hej alle.

 

Jeg trode egentlig jeg havde fundet de staldvinduer til stalden jeg skulle bruge men nu viser det sig at der ikke er kip funktion. Så mit spørgsmål er hvorvidt det har en betydning for jer at det har kipfunktion eller ej?

 

Jeg havde den overbevisning at der skulle være en kipfunktion så der altid kunne komme frisk luft ind men at det ikke stod med hård vind ind. Manden er derimod af en anden mening og siger at hesten bare kan flytte sig væk derfra hvis vinduet står åbent

 

Hvad siger i?

 

Mvh.

Sandra


Rideveninde søges & FULDopstaldning tilbydes

- Forsvunden pony efterlyses-

0
0
Svar på denne tråd
 
 har med kip funktion
Forfatter: 
Dato:  30-08-2016 10:33

Mine vinduer i stalden kan åbnes helt, være lukkede eller stå kippede dvs ca 5-7 cm åbne i toppen

 

på denne årstid er de åbne- men resten af året er de kippede netop for luftcirkulation i stalden

 

Åbne vinduer er ikke ensbetydende med at hesten bare kan flytte sig hvis den ikke vil ahve træk/kulde. det afgør vinden, så nogen gange kommer vinden så hesten ikke kan stå noget sted uden at få vinden direkte ind på sin krop- i de situationer lukker jeg vinduerne

 

mine vinduer er fra Röwer & Rub og måler 100*100 dvs er forholdsvis store- boksene måler 3,5*3,5m- se evt billeder på min præs.

 

så jeg er altså glad for kip funktionen

 

 

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 også glad for kip-funktion
Forfatter: 
Dato:  10-09-2016 10:32

Jeg har også brugt det meget, især om vinteren. Jeg kan ikke huske hvilket fabrikat af vinduer, jeg har, men de har den ulempe, at de ikke kan åbnes helt indefra, så man må udenfor og trække i en pal. Det tænkte jeg ikke på, da jeg bestilte. Man sætter dem på kip indefra.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gitter eller hærdet glas
Forfatter: 
Dato:  10-09-2016 22:37

Hej

 

Jeg har også set på vinduer - og vil gerne have kip. Vi har haft nogle vinduer mod vest, hvor glasset blæste ind. Så er der da godt nok en stiv kuling i stalden. Så jeg vil helt sikkert gerne have kipfunktionen med. Min tvivl går på om det skal være hærdet glas eller gitter. Hærdet glas har den fordel at det er nemt at komme til vinduet. Gitter at der kan være thermoglas. Hvad foretrækker I?

0
0
Svar på denne tråd
 
 hærdet glas
Forfatter: 
Dato:  12-09-2016 07:47

Mine vinduer har hærdet glas og intet gitter

 

giver bedre lyd i staldene- hestene kan bedre kigge ud og de er lettere at pudse/holde rene

 

 

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi har gitter
Forfatter: 
Dato:  12-09-2016 09:48

Vi har gitter for vores, og jeg ved faktisk ikke hvad jeg ville foretrække hvis jeg fik valget. Vores gamle dyrlæge har prøvet at aflive en hest der gik gennem et vindue med hærdet glas, mens han var i stalden. Han lød ikke som om det havde været et kønt syn.

 

Men omvendt er jeg irriteret over at der er blevet et hul i et vores vinduer, ligner et skudhul, men er sikkert en sten der er sparket igennem. Det kunne have været undgået med hærdet glas.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Flere Welsh Mountain plage med særdeles god afstamning sælges

3-års Hannoveranervallak til dressur/military sælges

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 skader kan ske med alt
Forfatter: 
Dato:  13-09-2016 08:48

vi kan ikke pakke hestene ind i vat & bomuld- skader kan også ske på tremmer, der tror jeg vi alle har hørt om heste der har hængt fast med enten grime eller sko.

 

Hærdet glas gør som en bilrude hvis det udstættes for slag så burde ikke kunne skære noget i stykker på dyrene. Ruden vil blot krakkelerer.

 

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  13-09-2016 10:41

Selvfølgelig kan skader ske med alt. Jeg kan huske en forsikringsmand der fortalte at han lige havde været ude for at udbetale på en hest, der havde sprunget et træhegn, desværre lavede den det samme nummer som man ofte ser i sprigning, hvor hesten får benet mellem bommene, i dette tilfælde sad de jo fast og hesten brækkede benet. Ikke en skade man lige forestiller sig når man skifter hegnstråden ud med træhegn.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Flere Welsh Mountain plage med særdeles god afstamning sælges

3-års Hannoveranervallak til dressur/military sælges

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider