Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Størrelse på ny stald?
Forfatter: 
Dato:  23-05-2016 08:35

Kære selvbyggere, nybyggere og renoverings arbejdere :)

 

Hvor brede er jeres stalde?

Vi er ved at lægge planer for ny stald bygning og lige nu er tanken at den kommer til at hedde 10,5 x 20 m

Dvs der kan være bokse a 4 m på hver side staldgangen og en god bred gang. Der skal være 5 bokse og forberedelse af en 6 der til en start bliver strigleplads. Plads til sadelrum, foderrum, strigleplads, lille toilet og plads til en bigballe halm+hø.

Lyder det rimeligt eller?

 

har du erfaring med træstald/ bygge stalden med klinkebrædder udvendig?

Vores 1. plan var at mure op og pudse væggene, men jeg syntes træstalde har noget hyggeligt over sig så vi har også overvejet at bygge op med klinkebrædder udvendigt, isolering og dampspær og "noget" indvendigt. Det vil således blive en "træstald" og det har jeg slet ikke erfaring med.. Hvordan er indeklimaet i en sådan med fugt, ventilation, kulde/varme mm?

 

Gode råd der er værd at huske ved ny stald ??

 


En gang PRE - altid PRE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke meget
Forfatter: 
Dato:  23-05-2016 19:48

Vi byggede for nogle år siden en stald på 12 x 21,4 meter. Der er 4 bokse af 3 * 4,25 i den ene side og 2 bokse af 3 * 4,25 + 2 bokse af 4,5 * 4,25 i den anden side. Derudover er der et stort sadelrum, vaskeplads og plads til en tvangsboks, da vi har stutteri. Der er tegning af stalden nederst på denne side:

www.stutteri-lund.dk/Staldbyg.htm

 

Vi har halmlager i vores gamle stald, da vi max kan have 6-8 minibigballer stående i enden af staldgangen. Wrappen står udendørs. Og så en balle wrap på en rullevogn mellem boks og vaskeplads.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1-års Welsh Mountain hingsteplag med særdeles god afstamning sælges

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 min stald
Forfatter: 
Dato:  07-06-2016 06:57

måler 10*15m

 

der er 4 bokse 2 over for hinanden dvs en 3m bred staldgang når boksne måler 3,5*3,5 (ser mindre ud på staldgangen men den er altså 3m bred)

 

strigle& vaskeplads har samme mål dvs 3,5*3,5, smal passage til solarium på 1,5m (hesten bakkes ind)

 

strigle/sadel rum + foder rum er adskilt.

Stalden er dobbelt muret og isoleret. vinduer måler 1*1m- jeg skulle overholde den nye hestelov fra dag i da stalden blev bygget i 2007.

 

Vi fravalgte træstald mht vedligehold. synes dem vi har set er nogen ehsten bider i når de står med hovedet ud af vinduet, foruden den ofte skal males.

 

se evt. min præs for flere billeder

Billede

 

Billede

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 karinae
Forfatter: 
Dato:  30-06-2016 12:01

Har i selv bygget stalden eller haft håndværkere til det? Hvordan med tegninger? Hvordan klarer i udluftning? Afledning af "væsker" fra stalden? Beklager alle mine spørgsmål men syntes der er meget at tage stilling til!


En gang PRE - altid PRE

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider