Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Min nye stald og hal - del 6
Forfatter: 
Dato:  25-04-2016 22:24

Så er det vist tid til at lave en ny tråd.

 

Link til de tidligere:

www.heste-nettet.dk/forum/34/37724/ 37724/

 

Som i jo nok har noteret, kommer der ikke så tit nye indlæg.

Vi har sat tempoet noget ned og det vi laver, har ikke været så meget med hestene.

 

Men lidt er der sket:

 

Først et billede af vores kommende fold, der er en rodeplads pt. Kors vi er træt af det og vil gerne snart have det jord jævnet!

 

Billede

 

Så et lille projekt fra min side. En låge i vores "traktor" indgang.

Manden synes, den er så dårlig lavet, da der overhoved ikke er kælet for detaljerne he he

 

Billede

 

Et af mandens projekter ( på utallige opfordringer fra mig ) er at fjerne svalernes "sommerhus" aka jernbjælken i loftet.

Så nu bliver den beklædt med restene fra vores tagbyggeri.

 

Billede

 

Billede

 

Billede

Så er endnu et projekt i ridehallen endelig blevet færdig - kan i gætte hvilket?

 

Billede

 

Mandens hadeprojekt nr. 1! Barrierlågen!

 

Billede

Den er så nem, at åbne og jeg kan lige komme ind med riven og traktoren.

Manden er ikke er helt tilfreds, da den ikke er i vatter i bunden og den gaber en smule imellem de to låger.

Jeg, derimod, er MEGET tilfreds. Jeg synes, den er så flot!

 

Billede

Vil have beklædt den ene side med brædder, så man ikke kan se ind bag barrieren, når man står bag ved. Men det bliver engang ved lejlighed.

 

Billede

 

Projekt "spejle" er ikke glemt. De står stadig oppe i laden og venter på at komme op.

De skal op på denne væg. Vi venter bare på bedre vejr, så alle rytterne ( inkl. mig selv) skrubber ud på udendørsbanen, så vi kan lukke hallen og gå igang. GLÆDER MIG!!!

 

Billede

 

Så er der ikke mere for denne gang:-)

 


Salg af kvalitets pandebånd med 10 mm. krystalsten.

Elegant med meget blig blig

Se mere på

 

www.staldlauenborg.dk

 

25
0
Svar på denne tråd
 
 Det er....
Forfatter: 
Dato:  03-05-2016 21:47

....en vildt flot barriere og barrierelåge




Mvh DorteCL


3
0
Svar på denne tråd
 
 jeg er så imponeret
Forfatter: 
Dato:  31-05-2016 15:26

over jeres gåpåmod og energi.

 

Dejligt at du gider at deler ideer og erfaringer

1
0
Svar på denne tråd
 
 Elvagården
Forfatter: 
Dato:  26-06-2016 09:43

Det har været et par hektiske uge, så undeskyld, jeg ikke har svaret.

 

Jeg tror vandkopperne sidder omkring ca. 1.2 m oppe, men kan lige se, om jeg ikke kan måle det senere.

 

Tror i bliver glade for cirkulationen. Vi bruger det dog ikke så tit, da vors stald er meget varm om vinteren. Men vil ikke undvære det.

 

Husk at lave en samling lige under kopperne, skulle i have brug for at skifte en kop.


Salg af kvalitets pandebånd med 10 mm. krystalsten.

Elegant med meget blig blig

Se mere på

 

www.staldlauenborg.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 samling under koppen
Forfatter: 
Dato:  01-07-2016 16:02

tak for svar.

Når du siger samling under kopperne, er det så en lukkehane af en slags, under alle kopperne?

Er det for at undgå at skulle tømme hele anlægget af? for de er jo forbundet, så hvis man lukker den ene, vil det vel ikke kunne komme videre til den næste, eller er det fordi jeg ikke kan se det for mig, hvad du mener?

Bliver 1,20 ikke meget højt til ponyerne, eller kan de fint drike af den i den højde?


Hilsen Nana

0
0
Svar på denne tråd
 
 Union.
Forfatter: 
Dato:  01-07-2016 20:47

 

Hedder det ikke en union? En union er en rørsamling som man montere steder hvor der muligvis er noget der kan blive deffekt og skal skiftes som en vandkop der bliver frostsprængt en hest som kravler op i eller hvad ved jeg..

Højden afhænger selvfølgelig af ponydyret; Men det er rigtig træls hvis de kan skide i vandkoppen...


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Buckskin farvet, Eventyr hest på 2 år sælges.

 

Vindott, Islænder hoppe, sælges evnt. bytte.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Union...
Forfatter: 
Dato:  01-07-2016 21:27

Jeg har ikke den store håndværkermæssige baggrund, men det er nok en Union :-)

Vi havde en hest, som knækkede en kop og vi har ikke lavet dem. Det var noget træls at skulle efterinstallere.

 

Vi har dybstrøelse, så vores kopper sidder lidt højt, da strøgelsen løfter hestene i højden i løbet af en udmugningsperiode.

Jeg skal nok lige se om jeg kan få taget billede og målt højden her i weekenden:-)


Salg af kvalitets pandebånd med 10 mm. krystalsten.

Elegant med meget blig blig

Se mere på

 

www.staldlauenborg.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vandkopper
Forfatter: 
Dato:  02-07-2016 15:39

griner

nej, de må gerne sørge for at gøde andre steder i boxen. Lige nu har jeg sådan nogle spande hængende, webshop.borjes-tingsryd.se/dkDK/ Sortiment/Stald_og_pleje/ Staldindretning/Krybber_og_spande/ STALDSPAND_FOGA_20L?id=5260 , og dem har de da ramt forbi indtil nu.

 

stald lauenborg

det må du meget gerne. Det ville jeg blive glad for


Hilsen Nana

0
0
Svar på denne tråd
 
 Afløb fra vaskeplads
Forfatter: 
Dato:  11-08-2016 21:32

Hej

 

Følger gladeligt med i dine tråde, og er nu endelig selv i gang med at lave stald

 

Har lige et spørgsmål.

Hvordan er det med afløb for vaskeplads og hvis du eventuelt har en håndvask? Går det i en ajlebeholder eller er det tilsluttet til "normal kloak" som fx huset?

 

Mvh. Rie

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 lidt nyt...
Forfatter: 
Dato:  12-08-2016 11:55

Dejligt at se i stadig kigger lidt på tråden, selvom jeg er sløv til at lave indlæg.

Vi er igang med at hente nogen tilladelser hjem, da vi vil lave sadelrummet og udstyrsrummet om til ( noget jeg ikke må skrive her, pga. regler om reklame for egen virksomhed/butik )

 

Anyway, så håber vi at få byggetilladelse indenfor et par mdr. og så skal vi lave en smule om. Det skal der nok komme billeder af:-)

 

Rie:

Vores håndvasker og toilettet er tilsluttet vores nedsivning. Denne fik vi lavet, da vi flyttede ind. Min computer driller lidt så sender lige nogen billeder til dig i en pb.

 

Det eneste jeg kan vise i dag, er min nye halmvogn ( beklager den står på hovedet, men jeg kan ikke vende billedet :-/)

Billede

 

Pladen er et skillerum fra en gammel hestetraler. Jernet er resterfra boksene og rørene er fra inventaret vi tog ned fra grissestalden.

 

Billede

 

Der kan være en 1/3 bigballe på. Mere og jeg jeg ikke skubbe den :-)

Men er vældig glad for den og det gør det hele lidt nememre, når der skal ordnes stald. :-)


Salg af kvalitets pandebånd med 10 mm. krystalsten.

Elegant med meget blig blig

Se mere på

 

www.staldlauenborg.dk

 

6
0
Svar på denne tråd
 
 6 års arbejde...
Forfatter: 
Dato:  31-08-2016 20:03

I dag for præcis 6 år siden fik vi nøglen til Lauenborg.

 

Set i bakspejlet priser jeg mig lykkelig over, at vi var lettere naive og havde masser af energi. For jøsses, hvor har vi knoklet i mange timer og er stadig langt fra i mål.

 

Nå, men manden har ferie og jeg går ledig, så vi makker lidt.

 

Endelig har vi fået skudt "projekt spejle" igang.

 

Det er jo et projekt, som ikke kan vente til vinter, da vi bruger hallen der.

Da vi er blevet 6 år ældre, gider vi ikke gå frem og tilbage for at hente værktøj ( selvom vi alligevel ender med at rende frem og tilbage hele tiden! )

Så her er vores indsamling af værktøj, som vi regnede med at skulle bruge, hvilket overhovedet ikke holdte stik!

Billede

 

Spejlene skal stå bag ved barrieren og der skal jo tykke beslag til. Disse var nogen vi gemte, da vi fjernede grissestalden.

 

Billede

 

Sådan endte de deres dage. Manden er ret krativ og god med en svejser :-)

 

Billede

 

Så skulle barrieren skilles af. Det bragte minder frem, da min far og jeg brugte MANGE dage på at sætte den op. Men er virkelig glad for at vi har lavet den på denne måde, da den er nem at skille af nu.

 

Billede

 

Billede

 

Traditionen tro - er billed af mandens ryg.

 

Billede

 

Vores arbejdsbord.

 

Billede

 

Op med beslagene.

 

Billede

 

Billede

 

Vores heppekor, som syntes vi skulle spille bold istedet!

 

Billede

 

( hun har vist haft en kedelig dag, i dag )

 

Billede

 

Her kan man da se, at vi har lavet lidt i dag.

 

Billede

 

Spejl nr. 1. Det er 170 * 120 og 6 mm. sikkerhedsspejl.

 

Vi havde det oppe og stå på lægten for at måle højden. Manden stod og holde imens jeg stod på en trappestige i den anden ende og diagerede.

Desværre kunne jeg ikke tage billeder af det, men det har nok set lidt sjovt ud:-)

 

Billede

 

Her er lægten, som spejlene skal stå på. Der kommer lister på til at holde dem på plads.

Vi har testet og de kan holde til begge vores vægt samtidig, så er ikke bekrymret over om de kan holde he he

Lægterne og boltede er rester fra dengang vi lavede barrieren, så det hele er næsten genbrug.

 

Billede

 

Overlægten sættes op.

 

Billede

 

og flere.

 

Billede

 

Desværre blev det for mørkt til at jeg kunne tage flere billeder. Men jeg smider flere ind i løbet af de næste dage:-)

 


Salg af kvalitets pandebånd med 10 mm. krystalsten.

Elegant med meget blig blig

Se mere på

 

www.staldlauenborg.dk

 

9
0
Svar på denne tråd
 
 No rest for the wicked!
Forfatter: 
Dato:  03-09-2016 20:36

Synes, det har været en lidt lang dag i dag.

 

Jeg stod op kl 6.45 og fik hevet dressurhesten "Hans" ud af halmen og smidt ind i traileren, da vi skulle til stævne.

 

Da vi kom hjem omkring kl 13, stod den på middagsmad og så ud og lave spejle.

 

Nu er vi endelig blevet for trætte og er ved at lave aftensmad.

 

I går, brugte vi masser af tid på, at finde ud af hvordan rammen til spejlene, skulle være. Vi endte med at beslutte at bruge jern, men så ombestemte vi os efter en masse arbejde.

 

Istedet er vi endt med at lave rammerne i impræneret og barrierer træ, så det matcher.

 

Billede

 

Her er en del af listerene, så skal holde/støtte spejlene.

 

Billede

 

og der skæres og skæres og skæres....

 

Billede

 

Her er vores "prøve"spejl, som har lagt "krop" til meget nu.

 

Billede

 

Og sådan kommer det til at se ud. Det er endnu ikke gjort færdig og står bare oppe og venter på at bliver gjort færdig.

Når jeg står på min trappestige i den anden ende er spejlet stort nok til at jeg kan se både mig og ned til bunden! Så fedt!

 

Billede

 

Billede

 

Synes virkelig, det er blevet super flot. Det matcher barrieren flot.

Glæder mig helt vildt til at de alle kommer op og de kan bruges :-)

 

Billede

 

Så har manden også haft et andet stort projekt i sin ferie.

Vi havde et stort hul i vores lille mur omkring terrassen og nu skulle det mures op.

Det går ikke hurtigt, men tilgengæld er det meget flot og præcist lavet!

Han er en multi, handy, duracellmand!

 

Billede

 

Og fra den anden side.

 

Billede

 

Det var alt fra en lang dag i dag :-)

 


Salg af kvalitets pandebånd med 10 mm. krystalsten.

Elegant med meget blig blig

Se mere på

 

www.staldlauenborg.dk

 

16
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  04-09-2016 12:03

Det er, og bliver så flot, så flot


VH Pernille

 

Pernilles tanker og humor

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

1
0
Svar på denne tråd
 
 spejle, spejle og spejle
Forfatter: 
Dato:  11-09-2016 19:18

Er der noget, som kan give os grå hår i hovedet, så er det spejleprojektet!

 

Først besluttede vi os for en løsning, så en anden. Så kom to spejle op og ja, så sadlede vi om og satte dem op på en helt anden måde!

Her er vi igang med at afprøve metode nummer 3, som blev vores valg.

 

Billede

 

Det krævede, at jeg skulle jokke frem og tilbage min. 20 gange for at se hvilken vinkel, de skulle have. Se bare sporerne i sandet :-)

 

Billede

 

Her er så "Jern Hans"

Hver gang spejlene skulle jursteres, stod jeg på den, så højden ville passe ca. med Hans.

 

Billede

 

Her er de to i midten kommet op og vi er nogenlunde tilfredse. Det bliver aldrig 100 procent perfekt, da vi ikke er proff. men jeg klager ikke !

 

Billede

 

Det var sindsygt varmt i hallen ( lørdag ) Så der blev arbejdet i sommertøj!

 

Billede

Her kan man se reflektionen er nogenlunde :-)

 

Billede

 

Og wupti, så kom der et mere op!

Det passede selvfølgelig ikke med spejlene og støttesøjlerne, så vi skal ud og have et nyt spejl, som er lidt smallere, for at få det til at passe.

 

Billede

"Jern Hans" i høje statur!

Billede

 

Tre spejle oppe og to som skal jursteres.

 

Billede

 

Her er vores arbejdsbord, hvor vi skar pladen bagved til..

 

Billede

 

Billede

 

Justering og flytning af de første spejle.

 

Billede

 

6 oppe og med hul i midten.

Dette er ikke for at lyde utaknemmelig på nogen måde, men hvor ville jeg ønske, vi bare kunne ringe til en proff. og sige " kom med spejle, smæk dem op og send regningen!"

 

Det er virkelig et svært projekt at få dem op, så de også er nogenlunde brugbar.

Og det tager laaang tid at jurstere og sætte dem op!

 

Vi mangler at sætte to op samt at købe et til hullet.

Da jeg stadig går ledig, får vi ikke råd til at købe det hele langsiden pt. Men jeg klager ikke!

Jeg glæder mig til at bruge dem og jeg priser mig lykkelig for at have fået dem :-)

 

Billede

 

Billedet, som altid er med:-)

 

Billede

 

Alt for nu :-)

 


Salg af kvalitets pandebånd med 10 mm. krystalsten.

Elegant med meget blig blig

Se mere på

 

www.staldlauenborg.dk

 

12
0
Svar på denne tråd
 
 Stald og hal
Forfatter: 
Dato:  12-09-2016 20:59

Hej, hvor ser det super godt ud, det I har fået lavet.

Jeg har lige to spørgsmål; Din stald, er der nok lys i den? -Kan godt se at I har en masse lysstofrør oppe, men er det nok?

 

To, hvor stor er jeres hal indvendig mål? :-)

 

Grunden til at jeg spørger er fordi, at vi skal til at i gang med et lignende projekt med vores rideskole ;-)

 

Pft. Tina

0
0
Svar på denne tråd
 
 lys og hal
Forfatter: 
Dato:  12-09-2016 21:39

Tina, Ja, der er lys nok, men skal jeg være ærlig, ville jeg gerne have lavet ovenlys igennem taget, så der kommer mere naturligt lys ind.

Lyset fra vinduerne bliver desværre væk i boksene.

Skulle jeg bygge vile jeg tænke ovenlys og LED amaturer :-)

 

Vores hal (banen) er 20*37 meter og selve hallen er 21*39 tror jeg.

 


Salg af kvalitets pandebånd med 10 mm. krystalsten.

Elegant med meget blig blig

Se mere på

 

www.staldlauenborg.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spejleprojektet - tjek!
Forfatter: 
Dato:  20-09-2016 15:40

Så kom alle 8 spejle op og er "prøvereden"

 

Billede

 

Billede

Vi skal have købt et spejl til hullet, men det bliver nok også det eneste i år, vi køber.

Håber næste år at vi har råd til at plastre hele kortsiden til :-)

Billede

Og et billed af vores ene opstalder/fotograf og mig:-)

 

Billede

 


 

www.staldlauenborg.dk

Salg af smukt designet pandebånd

Smuk palomino hoppeplag sælges ( se profil )

15
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke med veludført projekt
Forfatter: 
Dato:  04-10-2016 05:36

Det må være rart at få op.

 


Hilsen Nana

1
0
Svar på denne tråd
 
 Det nye sadelrum
Forfatter: 
Dato:  22-10-2016 20:06

Så fik vi taget hul på endnu et projekt - det nye sadelrum.

Det eksisterende bliver inddraget til et andet projekt som i kan læse mere om inde på vores hjemmeside om et par uger og i min kommende signatur. Vil ikke skrive, hvad det er her, pga. HNs regler om erhversdrivende reklamering.

 

Først skal varmtvandsslangen ned i gulvet.

Vi var sikre på at gulvet bare var ti cm beton og så sand. Det var det så NOT! Det er fuld støbt hele vejen til bunds!

 

Billede

Vi har ikke fået brugt vores industrivaskemaskinen, så meget som håbet, så den er afmonteret og sat til salg.

 

Billede

Der støves helt vildt.

 

Billede

Der støves mere!

 

Billede

Vi kom også godt igang med at lave indgangen til stalden. Det har været længe ventet og jeg glæder mig til, at det kommer til at se ordentligt ud.

Før lå der slanger og plastik samt trappen var et par fundablokke. Det så træls ud!

 

Billede

Det bliver en høj kant, som også kan bruges til opstigningsskamle på vej ind i ridehuset. Ovre i hjørnet kommer der på et tidspunkt en vandhane ( kan aldrig få for mange af dem vel :-))

 

Billede

Den store sorte slange, som går i gulvet er hovedvandledningen. Vi var noget nervøse for at skære den over, da vi skar ned i gulvet.

Jeg ramte den et par gange med slaghammeren, inden jeg opdagede den! Heldigvis tog den ikke skade.

 

Billede

Så blev der støbt.

Det bliver lidt kringlet at komme ind til sadlerne de næste dage, men det bliver så godt, når det bliver færdigt.

Billede

 

Nu skal vi have indkøbt en branddør til åbningen og en varmvandsbeholder, så der kommer varmt vand på vaskepladsen.

Alt for nu :-)

 


 

www.staldlauenborg.dk

Salg af smukt designet pandebånd

Smuk palomino hoppeplag sælges ( se profil )

10
0
Svar på denne tråd
 
 lidt flere billeder
Forfatter: 
Dato:  06-11-2016 17:54

Vi går og makker lidt på gården.

Det blæser ret meget ude ved os, så manden har sat et lille plankeværk op. Det giver læ, og adskiller også "privaten" fra hesteafdelingen.

Billede

Vores sidste tårn i øjet! Jeg havde jo håbet, vores vandtræningsbane var blevet anlagt, men det er et projekt, som bliver skubbet foran os. Det er et "nice" og ikke "need to have" projekt.

Så vi bruger det til aflæsningsplads, hvilket vi begge faktisk var træt af at kigge på. Så nu er vi gået igang med at rydde op.

 

Billede

Et andet projekt er Gylletanken/rodepladsen. Først nogen "før billeder"

Her er vi nok 6 år tilbage...

Billede

Og her er lige da vi overtog gården..

Billede

 

Billede

Utroligt, vi kunne kigge igennem den losseplads det var dengang.

 

Billede

I dag ser det så sådan ud. Begge gylletanke, rester af fundamenterne og alt andet rod er væk:-) Nu er der kun en bunke formuldet møg til mandens have, som han skal have flyttet,

 

Billede

 

Billede

 

Lidt en forskel ik?

 

Billede

Ved siden af banen er vi også ved at grave ud, så vandet kan løbe nemmere af banen.

 

Billede

 

Billede

Vi føler vi har fået en hel HA mere!

 

Billede

 

Billede

Tilbage i stalden, hvor vi har fået støbt trappen!

 

Billede

En adgang til vandet, hvor vi laver en hane. Dem kan man ikke få for mange af vel?!

Billede

Lige et billede af hegnet fra have siden:-)

Billede

Og mandens halvmur.

 

Billede

Ude fra gårdspladsen. Vi mangler lige at få pudset op, så er den i vinkel!

Billede

Her bliver så det nye sadelrum. Vaskemaskinen er væk og det gav en del mere plads! Vandvarmeren skal skiftes, da den er istykker og så skal det varmevand tilsluttes vaskepladsen. Det bliver dejligt!!!! Nogen som har vandvarmer erfaringer de vil dele ud med? Hvor stor skal den være til at dække en fuldvask af en hyp?

Billede

Vandrøret til det varme vand

Billede

og hele randen.

Billede

I går hentede vi branddøren som skal sættes i. Den er grim som bare f... men heldigvis kan den da males :-)

 

Det var alt for nu!

 


 

www.staldlauenborg.dk

Salg af smukt designet pandebånd

Smuk palomino hoppeplag sælges ( se profil )

19
0
Svar på denne tråd
 
 lidt nyt...
Forfatter: 
Dato:  15-01-2017 16:39

En kreativ weekend er ved at være ovre.

Da jeg kom hjem i fredags fra job, var manden godt igang med at mure væggen op.

Her er den så - pakket godt ind så den ikke får frost, hvilket der dog heller ikke er i stalden, men hellere være sikker.

 

Billede

 

Og set fra den kommende sadelrum.

Billede

 

Så har jeg været igang med sav og bormaskine.

Trenseholdere til vores projekt. Der skal ialt laves tre stk..

 

Billede

 

Billede

 

Er ret godt tilfreds med resultatet

 

Billede

 

Det var alt for denne gang..

 


 

www.staldlauenborg.dk

Salg af smukt designet pandebånd

Smuk palomino hoppeplag sælges ( se profil )

16
0
Svar på denne tråd
 
 Status nu?
Forfatter: 
Dato:  14-06-2017 00:21

Hejsa.

Har fulgt sin tråd siden starten, er der en ny tråd eller er den den sidste? ?



Never drive faster, then your angel can fly...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Lotte
Forfatter: 
Dato:  14-06-2017 22:06

Dejligt at høre du har hængt på fra starten.

Vi har ikke lavet noget længere. Det hele går op i have, ridning og klatring pt. Vores byggeri ligger noget stille. Men kan lige se om jeg kan få tage lidt billeder af de småting vi da har lavet :-)


Tilbyder opstaldning og fysioterapi til ryttere

se mere på

www.staldlauenborg.dk

www.lauenborgfys.dk

 

9
0
Svar på denne tråd
 
 Hvordan....
Forfatter: 
Dato:  03-03-2018 15:39

går det?

Noget nyt/ny tråd eller hva'? ;-)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Intet nyt...
Forfatter: 
Dato:  03-03-2018 19:55

Hey:-)

Vi har faktisk ikke lavet så meget siden sidst.

Tiden går med ridning og slappe af ( efter 5 år med fuld fart )

 

Men jeg skal love at smide nogen bilelder ind, hvis vi laver noget nyt, for mange ting mangler stadig at bliver lavet


Tilbyder opstaldning og fysioterapi til ryttere

se mere på

www.staldlauenborg.dk

www.lauenborgfys.dk

 

8
0
Svar på denne tråd
 
 Påske - lidt arbejde
Forfatter: 
Dato:  29-03-2018 21:52

Tempoet på gården er sat noget ned.

 

Både fordi vi er blevet 8 år ældre fra start, men også fordi vi desværre begge er blever ramt af fysiske skavanker..

 

Men lidt får vi lavet i snegle tempo.

 

Der var engang en gylletank.

Dem, som har fulgt med fra starten, kan nok huske den:-)

 

Da vi flyttede ind, så det sådan ud..

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Tanken som jeg prøvede at give væk til alle sider.

Til sidst lykkes det heldivis.

 

Billede

 

I dag ser det så sådan ud.

 

Vi har lavet fold, som skal benyttes som sommerfold.

Men i år er vi desværre nød til at bruge den, som vinterfold, da den anden vinterfold er lagt om.

 

Det bliver forhåbentligt sidste år, den skal bruges om vinteren, da der kommer for meget mudder.

 

Anyway - se igennem mudderet.

 

Vi er ved at sætte lægter på hegnet - en bekendt opgave!

 

 

Billede

 

Billede

 

Der bliver holdt godt øje med manden!

 

Billede

 

Der er ikke nemt at arbejde med de to ( vores egne ), som hele tiden skulle blande sig!

 

Billede

 

Så blev den ene side færdig.

 

Billede

 

Inde i stalden er der også sket lidt.

 

Min mand havde lavet en fin halmvogn for noget tid siden.

Men den kunne ikke læsse så meget af gangen.

 

Så den er blevet skiftet ud med lidt større modeller. De er indkøbt:-)

 

Billede

 

Med tiden, så går tingene også i stykker.

 

Hans ( hesten ) har ædt H og K, så nye måtte der til.

Samtidig har jeg lavet resten til stor bane, da jeg mangler, dem i hallen, når jeg øver program.

 

Billede

 

Billede

 

Her er de sidste ved at bliver skåret ud.

 

Billede

Og i kælderen til tørre efter en omgang maling.

Håber de er klar til at komme op i morgen.

 

Billede

 

Et lille sidespring fra byggeriet

Kan jer, som så med fra starten, huske denne bette skid?

 

Billede

 

En time gammel, bliver hun allerede blitzet :-)

 

Billede

 

Det er faktisk hende, som stod på folden og overvågede vores arbejde.

Hun er 4 år nu og er ved at blive voksen.

 

Det er lidt vild, at ride ens egen avl ( her er det først gang, jeg rider uden longe )

 

Sammen med den store vallak og en ny erhvervelse ( en drægtig hoppe, for at det ikke skal være løgn! ) optager de ret meget af min tid.

Derfor får vi heller ikke bygget så meget, som ønsket.

Men vi kan ikke være to steder på en gang og ridningen er i bund og gund derfor at vi har bygget alt det her :-)

 

Billede

 

Alt for nu, men skal se om jeg ikke bliver lidt bedre med

updateringer igen.

God påske !

 


Tilbyder opstaldning og fysioterapi til ryttere

se mere på

www.staldlauenborg.dk

www.lauenborgfys.dk

 

14
0
Svar på denne tråd
 
 Foderkasse
Forfatter: 
Dato:  24-04-2018 16:40

Min dejlige, dygtige mand har lige lavet denne foderkasse til stalden af barriertræ og gulvbrædder.

 

Billede

Foderet plejer bare at stå på gulvet og rode. Nu er der styr på sækkene og det ser pænt ud!

 

Billede

Er meget tilfreds med resultatet

 

Billede

 


Tilbyder opstaldning og fysioterapi til ryttere

se mere på

www.staldlauenborg.dk

www.lauenborgfys.dk

 

13
0
Svar på denne tråd
 
 Fin kasse
Forfatter: 
Dato:  29-04-2018 15:55

Den kasse ser rigtig fin ud .

Sådan en ønsker jeg mig også

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 En lille opdatering måske? ?
Forfatter: 
Dato:  30-09-2019 13:25

Hej.

Til trods for HN er næsten dødt, så er jeg af og til inde og lure, om der skulle være kommet noget mere fra dig af.

Er i færdige og/eller er hverdagen fyldt med gøremål?

Vh. Lotte. 😀



Never drive faster, then your angel can fly...

1
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt nyt fra Lauenborg
Forfatter: 
Dato:  01-10-2019 19:00

HN er lidt tung at updatere, men hvis i stadig følger med, så updaterer jeg gerne

 

Der er ikke sket det vilde i stalden og hallen. Men vi har fjernet vores meget gamle udestue og sat en ny op.

Det har taget tid - meget tid!

 

På hestefronten er der sket en del.

Jeg har solgt min dressurhest og er nu på udkig efter en afløser. Vores ponyhoppe er blevet kåret med BRDH ( er mega stolt ) Så det er det vores tid er gået med.

 

På byggeri fronten er vi dog igang med endnu et " har en ide, men ved ikke om det virker i praksis, projekt "

 

Jeg er jo fysioterapeut og stor fan af træning i vand. Men da vores pengetræ allerede gik ud efter en mdr. på Lauenborg, er budgettet ikke lige til et vandløbebånd.

 

Så istedet laver vi en fast vandbane til træning af de kære hypper.

Først kom materialerne hjem. Mange paller med fundablokke, cement og rionet.

 

Billede

 

Vi købte jo en randegraver til netop dette projekt for et års tid siden. Jeg har på fornemmelsen, at den er kommet for at bliver, kan jeg næsten forstå på manden ;.) Han har flere maskiner end jeg har heste nu! Ubalance i verden he he

 

Billede

 

Så kom der bund i og vi er ved at sætte sider på.

Havde faktisk ponyen ned og gå en tur i den idag og det fungerer så fint!

Planen er, at den skal pudses op indvendingt og måske males også.

 

Billede

 

Billede

Der er stadig meget lang vej endnu, men håber bare, vi bliver færdig inden frosten sætter ind...

 

Billede

 

Vi har to store bygninger som samler MEGET vand. Der er det regnvand som skal bruges i banen næste år.

 


Fysioterapi og træning til ryttere

Sadel fitter for WOW sadler

http://www.wowsaddles.com

Facebook - Lauenborg fysioterapi

www.lauenborgfys.dk

www.staldlauenborg.dk

13
0
Svar på denne tråd
 
 Flere updates, tak :)
Forfatter: 
Dato:  03-10-2019 11:55

Smart ide!

 

Og ja, bliv ENDELIG ved med at opdatere. Jeg ÆÆLSKER dine tråde - der er så megen inspiration at hente

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 badeland
Forfatter: 
Dato:  03-10-2019 18:41

sikke en fantastisk ide!!!!

 

jeg har ikke mit eget sted - og det får vi jo nok heller ikke.... meeen derfor er det altså interessant at følge jeres byggeri alligevel!!!

Det er bare så fedt at se jeres skønne løsninger :)


Nisha og Strejfer

TREC-rytter og pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid parryk

Himmelhesten Sorteper

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider