Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Fjerne kalk - blødgøringsanlæg?
Forfatter: 
Dato:  28-06-2015 11:06

Hej

 

Er der nogen af jer, der ved noget om blødgøringsanlæg, altså anlæg som fjerner kalk fra vandet?

Vi har lige bygget nyt hus, og selvom vi gør rent, så godt som vi nu kan, så kan man da hurtigt se, hvad vej det går med tingene, når man bor i et område hvor der er meget kalk i vandet...

 

Jeg kan finde et blødgøringsanlæg til ca. 5.000 kr., så det synes jeg ikke er så galt, men til gengæld kan jeg også læse mig til, at man ikke må bruge anlæggene til drikkevand, kun til det varme brugsvand, og så går ideen da lidt af... Dog kan jeg også se, at man bruger den slags anlæg i bl.a. Tyskland, også til drikkevandet, så måske skal man ikke tage reglerne så højtideligt...

 

Er der nogen af jer, der kender noget til det, eller måske endda har sådan et anlæg??

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kalken udfælder ved høje temperaturer
Forfatter: 
Dato:  28-06-2015 16:01

Se bl.a. på din kaffemaskine = høje temp.

 

Jeg ville personligt ikke anvende blødgøringsanlæg til drikkevand, da man jo så også mister de mineraler (læs kalk), som det hårde vand indeholder.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kalkspalter
Forfatter: 
Dato:  02-07-2015 00:17

Mine forældre har monteret en kalkspalter fra vvs eksperten. Min mor siger at hun nemmere kan fjerne kalk når der gøres rent og hun får langsomt buk med det gamle, da der ikke bare sætter sig nyt oven på mere. De bor også et sted med meget kalk i vandet. Den største forskel jeg har kunne mærke har været på mit hår.

 

Ved ikke om det var noget der kunne være interessant for dig at kigger nærmere på, eller om det passer til dit formål, men bare et lille forslag :)


 

Hø sælges 18 kr stk i små baller 6230 Rødekro.

0
0
Svar på denne tråd
 
 samme problem
Forfatter: 
Dato:  02-07-2015 08:46

vi har samme problem dvs meget hårdt(kalkholdigt) vand .

 

det viser sig mest ved at tøjet bliver hurtigt gråt og at armaturene hurtigt kalker til, vi har ikke problemer med kalkrender ved rengøring.

 

Så jeg er med på en lytter.

Vi er tidligere anbefalet et anlæg der sættes på direkte ved vandmåleren dvs i brønden hvor vi har vand til ejendommen- men det kostede ca 30K derfor har vi pt intet foretaget os.

 

Karina

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har en kalkspalter
Forfatter: 
Dato:  06-07-2015 20:51

...men effekten er ikke den lovede, der er ihverfald stadig aflejringer i elkedel, på armaturer, osv.

 

Blødt vand er mere fattig på mineraler og har andre egenskaber end hårdt vand, f.eks. er det ret svært at skylle sæbe af/ud med blødt vand.


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider