Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Strøelse i boksen
Forfatter: 
Dato:  23-06-2015 17:50

Hej alle.

Vi skal have hestene hjem og i den forbindelse skal vi jo have fundet ud af hvad de skal stå på i boksen ;-)

Jeg er ikke meget for at de skal stå på halm, den ene stopper aldrig med at æde og den anden har jeg oplevet får let ondt i mavsen af det.

 

Jeg har kigget på bl.a. tørv, tørvmix, spåner, easystrø osv.. Kom gerne med en masse indput, priser, gode/dårlige erfaringer osv..

 

Det er til 2 (måske 3) heste, der skal gå ude så mange timer som muligt. Så boksene er kun til nattebrug og meget dårligt vejr.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hamp..
Forfatter: 
Dato:  24-06-2015 14:53

Jeg bruger hamp og er rigtig glad for det. Det suger bedre end spåner og er let at muge i. Jeg ved, at mange bruger tørv og hamp sammen, men jeg er bare personligt ikke til tørv, da jeg syntes det er for mørkt... Jeg har heller ikke mulighed for halm pga. mødding, og hampen komposterer hurtigt, og er super gødning til haven

1
0
Svar på denne tråd
 
 Også hamp her
Forfatter: 
Dato:  24-06-2015 20:26

Jeg sværger også til hamp, både i bokse og i løsdriften. Det er nemlig nemt at muge ud i. Når boksen tømmes en til to gange om året (hestene går i løsdrift og er derfor ikke så meget inde), så har vi bare kørt den brugte hamp ud i haven - det formulder hurtigt.

Vi får vores leveret i stalden af Danhamp, så det er også dejlig nemt.


Det skal så lige siges, at jeg ikke har prøvet så meget andet strøelse, så mit sammenligningsgrundlag er meget lille. :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Træpillesmuld
Forfatter: 
Dato:  06-07-2015 11:56

Jeg bruger Træpillesmuld i mine bokse.

 

Det er billigt, nemt at bruge og muge i.

 

Eneste ulempe er at det støver når man "strøer", men mine heste går på fold næsten hele dagen, så jeg støer bare mens de ikke er i stalden.

 

mvh charlotte

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456...
Forfatter: 
Dato:  07-07-2015 13:12

Tak for svar :-)
Jeg er kommet frem til, at jeg vil prøve mig på spåner i første omgang. Der hvor de står opstaldet nu står de på tørv, det er også vældig billigt, smart og lugter ikke. Men det sviner bare så meget, og der er jord i hele stalden, dækkener, udstyr osv.. Det vil jeg gerne prøve at undgå. Halm vil jo være det mest optimale, men med en der æder til den revner og en der kan få ondt i maven duer det ikke :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-07-2015 14:14

Jeg har en halmsnitter. De æder ikke bunden og den er nem at holde. Det er som en en boks med spåner og snittet halm er en del billigere end alt andet.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hampen..
Forfatter: 
Dato:  04-09-2015 06:13

hvad giver I for det?

 


Heste sladrer ikke - men det burde tilskueren gøre!

Stop dyremishandling.

 

 

Nu med egen hest igen :-) Kongshøjs Happy Ending - Welsh sec. A.

Welsh Cob med smukt sind og ydre søges til blivende og kærlig ...

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider