Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Forsikring landejendom
Forfatter: 
Dato:  21-04-2015 18:55

I hvilket selvskab har I jeres landejendom forsikret? Og hvad giver I for det?

Vi står foran at byde på en landejendom og i den forbindelse skal jeg have styr på budgettet. Jeg ringer til mit forsikringsselskab (lærerstadens brandforsikring) og spørger til en pris på husforsikring.

De afviser at ville forsikre ejendommen, da de ganske enkelt ikke vil kunne gøre det til en ordentlig pris. De foreslår mig at kontakte Topdanmark. Det gør jeg så, og får her beskeden at den først kan give os et tilbud når vi har købt huset, da de selv skal ud og måle op. Jeg er altså ikke blevet klogere på en ca. pris.

Grunden er 20.000kvm, stuehuset opført i 1908, beboelsen er 127kvm og udbygningerne samlet 729kvm.

Hvor har I andre forsikret jeres, og til hvilken pris?

På forhånd tak.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spørg nuværende ejer
Forfatter: 
Dato:  21-04-2015 20:44

....om du må se hans police. Er ejendommen hos en mægler kan mægleren oplyse Jer om forsikringspræmien i den nuværende forsikring.

 

Priser på forsikring af landejendomme varierer mere, da der ofte er flere til- og fravalgsmuligeder end på alm. hus og lejlighed .


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

1
0
Svar på denne tråd
 
 svar...
Forfatter: 
Dato:  23-04-2015 20:22

Vi havde samme problem med Lærerstandens Brandforsikring, da vi købte ejendom.

Vi har nu en landbrugsforsikring i Nykredit Forsikring. Vi giver omkring 11000 kr om året. Heri er vores bygninger forsikret, desuden er indbo- og ansvarsforsikring med i prisen, samt vores hunds ansvarsforsikring.


Hilsen Mette

 





0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsada
Forfatter: 
Dato:  20-05-2015 13:22

Vi har forsikret hos gjensidige forsikring, og giver omkring 13.000 om året...

 

165 kvm bolig

omkring 700 kvm udhuse

Grund på 25.759

 

Hus og udhusene er forsikret til nyværdi (bortset fra hønsehuset på 64 kvm).. De er samtidig dækket for både brand, vand, insekt, storm og andre former for skade - altså fuld dækning...

 

Gjensidige er væsentlig billigere end de andre forsikrings selskaber vi har haft ude.. Og har 7-9-13 ikke haft behov for at bruge dem endnu


Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

0
0
Svar på denne tråd
 
 forsikring.
Forfatter: 
Dato:  24-05-2015 13:23

Vi betaler 12.000 hos top danmark. Den dækker også ansvar hund og ansvar hest.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider