Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Min nye stald og hal - del 5
Forfatter: 
Dato:  28-01-2015 23:05

Ja, så er del 4 af evighedstråden over et år gammel og ved at være lang.

Til jer nye ( hvis der er nogen ) så er del 4 her og link til de 3 andre også.

www.heste-nettet.dk/forum/34/36294/ 36294/

 

Nå, men som i nok har bemærket, så laver vi ikke så meget mere. Det bliver mest til småting og jeg bruger meget tid på min ridning.

Men der er stadig en del ting, som skal laves og hen ad vejen bliver de da færdig.

 

Men lidt billeder :-)

Her kommer spejlet så..

 

Billede

 

Lidt en spændende tur, for der skal jo ikke meget til at det knækker!

 

Billede

og wupti - så kom det op. Det skal rettes til, men det kræver, vi skal have pladerne af hallen og skære jernet op på bagsiden. Så det er lidt af en opgave ( ligesom alt andet her he he )

 

Billede

 

Da jeg jo har købt en lidt høj hest og synes skamlen var i vejen, så har jeg lavet denne her.

 

Billede

 

Og med et par fødder! Den fungerer faktisk super godt, selvom hestene skal stå stille, men det lærer de hurtigt.

 

Billede

 

Og så et lidt sløret billede af stalden, når den er pakket med 8 heste! Ja, faktisk står vores føl i byen, da vi har for få bokse he he

 

Billede

 

Nå, men ikke mere herfra for nu:-)

 


Wrap og hø sælges.

Dejlig kat. 1 kåret stævnepony sælges

Opstaldning tilbydes

staldlauenborg.dk

30
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-01-2015 22:11

Weeee et fedt spejl. Det er dejligt at slappe lidt af. Årstiden indbyder heller ikke til at arbejde ?

Super fed detalje med den indbyggede skamle ? det er bare så fedt tænkt.

elsker jeres detaljer og ideer. Også din gamache holder den er også bare såååå fin.

Mere tak for kigger, elsker dine Updates.

 


Hilsen Annette


1
0
Svar på denne tråd
 
 Herligt
Forfatter: 
Dato:  03-02-2015 08:10

Med en opdatering. Og dejligt at i har stalden fuld.

Mvh Camilla

0
0
Svar på denne tråd
 
 Påskeferie
Forfatter: 
Dato:  04-04-2015 23:12

Så er det endelig ved at være forår og der er liv på Lauenborg.

 

Jeg har gået og lavet et par småting.

Først var jeg ikke helt tilfreds med min gamacheholder, så et nyt design skulle til.

Når man, som vi, selv laver alt, er der nogen ting, som bare ikke fungerer eller ser ud, som det var tiltænkt, efter endt udforming.

 

Først blev det så til denne, men heller ikke den, synes jeg helt om ( jeg er ikke nem at stille tilfreds )

 

Billede

 

Så blev det denne..

Her er jeg igang med at måle, så gemacherne kan være der :-)

 

Billede

 

Så flere huller... Jeg troede, jeg havde et billede af den færdig, men det er smuttet. Det får i, når den er kommet op i stalden:-)

 

Billede

 

Så fik manden og jeg lige lavet en hylle bag barrieren i går. Dejligt med et sted til tæpper mm. når man rider. Det er med en vis risiko, at hænge det over barrieren, skulle det falde ned bagved!

 

Billede

 

Lige et billede af hvad hyllen også skjuler. Det ser lidt ufærdig ud uden en hylle. Dog kommer det ikke op hele vejen rundt, men kun ved indgangen.

 

Billede

 

Så fandt jeg "duracellkaninen" igang med at pudse et stykke væg op oppe ved ridebanen imorges.

Han havde da lige et par timer, inden vi fik familien til påskefrokost! Jow jow, vi udnytter tiden til fulde:-)

 

Billede

 

Vores smukke pony " Nip" som blev købt, som foldkammerat til avlshoppen, der mistede sit føl for to år siden, er blevet solgt ( den af jer, der fulgte tråden dengang, kan sikkert huske, da vi mistede føllet " Ib" og jeg var ved at opgive det hele ).

 

Det var virkelig svært, sige farvel til Nip, for den har virkelig været med til at holde min ridelyst oppe i modgang og tider, hvor jeg har slidt i byggeriet!

 

Men det positive er, jeg nu har mere tid til min nye hest Hans.

 

Billede

 

Siden december har jeg kørt til undervisning to gange pr. uge.

Det har betydet en masse slæben af udstyr og lige slæbearbejde, synes jeg, jeg har gjort nok af de sidste år.

Så igår kiggede jeg efter sadelvogne. Men jøsses for nogen priser! Ikke om jeg vil betale 1000 kr for en!

 

Så jagten gik ind på alternativ og jeg faldt over denne i Harald-Nyborg.

 

Billede

 

Og ja, den fungerer perfekt til formålet:-)

 

Billede

 

Billede

Og med en gammel cykelkurv er jeg klar til at tøffe afsted i morgen :-)

 

Billede

 

Så er det jo blevet påske og ligesom sidste år, har vi fået sådan nogen små størrelser

 

 

Billede

 

Og her med fru "Glucke", som selv var en af de små påskekyllinger sidste påske:-)

 

Billede

 

Det var alt for denne gang.

Skal prøve at komme med en snarlig updatering.

God påske

 

33
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  13-04-2015 13:29

God forsinket påske til dig også :-) dejligt at følge med i din beretning om jere gård projekt :-)


Mvh Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så er det vist tid igen
Forfatter: 
Dato:  02-05-2015 17:23

Tiden står ikke stille på Lauenborg.

Jeg ligger og slapper af efter et godt stævne, imens manden larmer udenfor.

Vi keder os ikke på gården

 

Først skal i se det stykke oppe ved banen der er blevet pudset og hullet er blevet jævnet.

 

 

Billede

Da vi overtog gården stod der en gammel vogn. På den vogn lå to bænke.

De har bare lagt i et hjørne af den ene hal indtil nu.

 

Ny sleben og efter en spand olie, er den klar til brug!

 

Billede

 

Vi har hængt den lidt højt, da man ellers ikke kan kigge rigtig ind på banen.

Min far og jeg, går og overvejer om vi skal lægge fliser under. Så skal vi ikke grave den frem under alt ukrudtet hvert år he he

 

Jeg har også fået slæbt en natur " tante skammel" op på banen, da jeg ikke kan komme til hest uden.

 

 

Billede

 

Her er så mit projekt for 2015. Udendørs spejl til ridebanen.

Jeg skal have muret en mur op og sat spejlet på. Det lyder som et weekend projekt eller noget ik ?

 

Detajlerne omkring det kommer senere. Lige nu skal vi have et større projekt klaret, inden jeg kan gå til tegnebrættet!

 

 

Billede

 

Her er så årets store projekt - stuehuset.

Vi skal have nyt tag på!

 

Imens jeg ligger her på sofaen, kan jeg høre hvordan huset er ved at blive pakket ind i stilas fra hjørne til hjørne!

 

Billede

Det er på ingen måder nemt, at komme ind, når der er stilas foran hoveddøren.

 

 

Billede

Set udefra vejen.

Vi har også planer om at skifte udestuen, men det bliver ikke i år, da vi hverken har tid eller råd.

 

Billede

 

Huset ser forfalden og trist ud. Vi glæder os til at det bliver piftet op.

 

Billede

Et lille hygge projekt er det også blevet til. Vi har hentet tre nye birketræer og plantet dem ved vinterfolden. Håber de kommer til at give en masse læ og afskærmning ud til vejen.

 

Billede

 

Et andet projekt som specielt stjæler min tid, er denne bette tøs. Hun kom til verdene for 9 dage siden og er vores andet DSP føl.

Så der er liv og glade dage med kyllinger og føl på Lauenborg!

 

Billede

 

God weekend

 

30
0
Svar på denne tråd
 
 Den der ....
Forfatter: 
Dato:  08-05-2015 08:13

.... bænk er mega fed, men den kræver en fodskammel når den hænger helt deroppe :-P

 

Dejlig at følge med i jeres kæmpeprojekt - vi vil gerne spammes med flere billeder - God weekend!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Lauenborg
Forfatter: 
Dato:  12-05-2015 23:14
Ja jeg er jo så heldig at kunne følge med i alle projekterne på tæt hold.
Jeg har også prøvet bænken, og er fuldstændigt enig med Jette. Den kræver en fodskammel:-)

Hilsner

Anja

Avler af Årets NF hingst 2015

AB Jetstream

 

www.123hjemmeside.dk/ABNewforest

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Bænk:-)
Forfatter: 
Dato:  13-05-2015 17:13

I er helt gal på den - ligger man på langs med fødderne oppe og nyder solen, er den perfekt he he

hmm, Anja, det er fordi vi har sat røv for tidligt!

 

Ja, vi må få lagt noget belægning under:-)

3
0
Svar på denne tråd
 
 spændende at
Forfatter: 
Dato:  28-05-2015 11:45

følge jeres projekt.. i når en masse selvom du også har tid til at slappe og måske afprøve bænken?

Ser frem til at høre om jeres nye tag.. hvad I har valgt og hvorfor? Gør det selv projekt eller med prof. assistance?

god arb. lyst :)


En gang PRE - altid PRE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bænk, tag og ingen fritid!
Forfatter: 
Dato:  29-05-2015 22:05

De sidste 14 dage har været rimelig stresset, så der har ikke været meget tid til bænken desværre. Men vejret har heller ikke været det bedste

 

Vores tag projekt, er ved at være fuldendt.

Vi havde selv købt materialerne hjem og hyret en tømmer, til at lede slages gang. Han fik så frie tøjler til at hunse med manden, hvilket, der blev udnyttet til fulde he he

 

Først et "før" billed af vores triste hus..

 

 

Billede

 

Så kom noget af stilladset op. Manden syntes, så lige der skulle afstives foran begge døre! Tro mig, det var ikke nemt at komme ind eller ud af hytten

Og slet ikke når hønsene også ville være på trappen, når de ikke holdt til i bedet.

 

Billede

 

Sådan ser et nøgen hus så ud. Det var / er meget minimalistisk isolering det hus har Så endnu et projekt!

Og så faldt skorstenen fra hinanden også, for at gøre projektet fuldkommen! Så den skulle manden lige nå at lave, inden taget kunne komme på.

 

Billede

Wupti - ny tag!

Vi har valgt rød beton tegl ( tror jeg nok ) he he

Nu mangler vi "kun" sternbrædderne, nye lamper, lave gelænderne, ny udestue, renoverer overetagen og en masse andet

 

Billede

 

Eftersom jeg ikke lige er vild med at kravle rundt på et tag, så har jeg mine egne sysler.

 

Jeg er jo begyndt at ride stævner igen og mangler derfor bokstaver ude på ridebanen.

Så igang med saven og en masse affaldstræ.

Her er resultatet indtilvidere. Selve bokstavet, skærer jeg ud ligesom dem i ridehallen.

 

Billede

 

Nu mangler jeg kun 11 stk. og selve bokstaverne

 

23
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  15-06-2015 09:21

Det er sådan en herlig tråd, har fuldt med helt fra starten. Glad for at du bliver ved med at opdatere! :-)

4
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-06-2015 21:03

Tak endnu engang for en Update ??

Rigtig god sommer på gården og tillykke med den skønne lille firbenet


Hilsen Annette


1
0
Svar på denne tråd
 
 update:-)
Forfatter: 
Dato:  10-07-2015 10:54

Så fik jeg min computer tilbage fra rep. Så nu er det vist tid til en update.

Først huset som er næsten færdig

 

Det næste projekt er, at skære de 4 gelændre af, så de kan bliver behandlet.

 

Billede

 

Vi føler helt, vi har fået et nyt hus :-) Før var det så trist, men nu skammer vi os ikke over det mere.

 

Billede

 

Så projekt "bogstaver"

 

Først kasserne, som skulle have lidt olie, inden de kom ud og stå.

Billede

Så pladerne jeg skulle bruge til bogstaverne. Det er fra det gamle grisseinventar

 

Billede

 

Som kom til at se sådan her ud, imens de tørrer i solen..

 

Billede

 

og det færdige resultat

Billede

 

Planen var, at der skulle blomster i kasserne. Men jeg havde ikke lige tænkt over, det skulle passe med hegnet også! Så blomsterne skal være meget flade, hvis det er :-)

 

Billede

 

Men gode piskeholdere er de!

 

Billede

og synlige på afstand også.

 

Billede

 

Da vi flyttede ind for 5 år siden var det første syn af gården en masse kirkegårdsplanter langs stalden.

 

Et par gode venner kom forbi kort efter vi var flyttet ind med blomsterknolde.

Hvert år kan vi så nyde dette syn :-)

 

Billede

 

Smukt ikke?

Vi nyder det rigtig meget!

 

Billede

 

Spejl projektet kan jeg ikke viser jer endnu, men er så småt gået igang med at samle materialer.

 

23
0
Svar på denne tråd
 
 Det er stadig
Forfatter: 
Dato:  10-07-2015 17:14

vildt spændende at følge med i jeres projekt - sikke en energi, I har!

 

Mht. bogstavkasserne, så kunne du evt. sætte noget lyng i dem. Det ser dekorativt ud både sommer og efterår


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

2
0
Svar på denne tråd
 
 Sine...
Forfatter: 
Dato:  10-07-2015 20:40

Super ide med lyng! Tak:-)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ang bokstaver
Forfatter: 
Dato:  11-07-2015 12:30

Hvordan var du formået at lave bokstaverne så flotte? De ligner jo nærmest de er lavet på en fabrik! :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bogstaverne
Forfatter: 
Dato:  11-07-2015 18:36

Det er ikke så svært.

Jeg printede dem ud på papir i den skrifttype og størrelse, jeg syntes, passede.

Så klippede jeg dem ud og tegnede dem over på pladen. Og Tilsidst ,skar jeg dem ud med stiksaven og pudsede dem efter med rystepudseren:-)

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-07-2015 21:22

Det er noget tid siden jeg har kommenteret. Men elsker dine billeder og dine opfølgninger :-)

 

hvor er huset bare blevet flot, hold da op.

Fede bogstaver eller muligt holdere

 


Hilsen Annette


1
0
Svar på denne tråd
 
 5 års jubilæum!
Forfatter: 
Dato:  19-07-2015 22:54

I dag, er det 5 år siden, jeg lavede den første indlæg omkring min nye stald og ridehal.

 

Derfor er denne update lidt en "før og efter" billedtråd.

Here we go!

 

Først stalden, som dengang var en svinestald.

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Nu ser det sådan ud:

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Så til ridehallen, som dengang også var svinestald.

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Som ser sådan ud i dag:

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Sadelrummet og udstyrsrummet, som var omklædning mm. :

Billede

 

Billede

 

Som ser sådan ud i dag:

Billede

 

Billede

 

og ridebanen:

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

og i dag ser sådan ud:

 

Billede

 

Billede

 

og huset:

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

som idag ser sådan ud :

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Sådan ser 5 års arbejde ud i få billeder

 

41
0
Svar på denne tråd
 
 Godaften
Forfatter: 
Dato:  24-07-2015 20:14

Det er simpelthen imponerende, hvad I har nået, og hvad I har fået ud af jeres ejendom.

 

Tak for kiggene gennem tiden, forhåbentlig fortsætter du med at opdatere.

 

Og så vil jeg lige sige, at jeg elsker, at der ofte ser ud til at være et væltet dyr på dine billeder. Det virker så dejlig fredeligt og afslappet.

Hvad er det på det billede af gårdspladsen ved huset? En stor kat?

 


Dit liv er et resultat af de valg, du foretager.
Hvis du ikke er tilfreds med dit liv,

er det på tide at foretage bedre valg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak Jytte
Forfatter: 
Dato:  24-07-2015 21:27

Ja, Jytte - det er ved at være en "mini zoo" herude.

Vi har - 4 DSP ponyer, 1 dv vallak, 1 golden retriver, 2 katte ( den ene på billedet ), 25 høns/kyllinger/haner og 2 opstaldet heste :-)

 

Så der er liv og glade dage.

 

Her er lige et billed af katten ( da han var bette ).

Billede

 

6
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt lavet
Forfatter: 
Dato:  05-08-2015 09:12

øv øv , vi havde en masse planer for at bygge i vores ferie, men igår blev vores bil terminal:-(

Så nu er alt stillet i bero, til vi har fået en ny spand!

 

Men en bette smule, er der da sket på gården.

 

Først er "fodbadet" blevet afprøvet.

Det fungere næsten, som håbet. Det eneste, der er lidt ærgeligt, er at der skal en del vand til.

Jeg overvejer, engang at lægge et nyt lag beton, som gør arealet mindre.

 

 

Billede

 

 

 

Billede

 

Så fik jeg min "nye" gamache holder op også. Synes den er lidt flottere end den gamle:-)

 

Billede

 

Desværre ikke mere for nu, men måske vi får lavet lidt i ferien, som starter om 8 timer!!!!

 

11
0
Svar på denne tråd
 
 Flotte blomster
Forfatter: 
Dato:  11-08-2015 09:22

Det er så imponerende hvad jeres flid og opfindsomhed (og ikke mindst håndværksmæssige snilde) kan gøre for en nedslidt landejendom. Flot arbejde!!! Og meget inspirerende tråd at følge. :-)

 

Jeg er da lige nødt til at høre, hvad det er for nogle flotte blomster I har fået langs stalden, det ser så flot ud!

 


Mvh Marianne

 

Udpræget hobbyrytter/-avler med store drømme :-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bonderoser
Forfatter: 
Dato:  11-08-2015 18:05

De smukke blomster er bonderoser.

De står kort tid, men er så flotte. Vi har plantet dem imellem vore rododendron, som snart er hele vejen omkring bygningen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ferien er godt igang
Forfatter: 
Dato:  12-08-2015 18:06

Vi går rigtig og hygger i disse dage.

Vi har fundet ny bil, som vi får i næste uge og så er ferievejret jo bare med os!

Vi får lavet en masse småting, som vil komme til gavn til vinter, men jeg har ikke fået taget så mange billeder, men lidt er der da.

 

Vi er gået i krig omme ved stalden/hallen, hvor beddet skal forlænges og der skal lamper op.

 

 

Billede

Her kan man lige se at beddet er blevet forlænget lidt og træerne er kommet væk.

Vi løb tør for sten og da vi har rigelig af projekter, vil vi vente med at gøre det færdig indtil vi finder nogen på DBA eller GG.

 

Billede

 

Lamperne fik vi i julegave i 2011! Så pinligt at de først kommer op nu :-(

De er dog endnu ikke tilsluttet, da vi skal have en proff. til at hjælpe os - strøm har vi respekt for!

 

Vores stakkels opstaldere/ brugere af hallen, har måtte kæmpe sig vej igennem mørket o vinteren, i fare for at forsvinde inde i træerne og for aldrig at blive fundet igen!

 

Men, med truslen om at manden, hver morgen skulle trække alle hestene denne vej på fold i mørke, satte projektet i første række.

Vi har derudover nogen spots mm. som skal op, så det hele lyser op, når der kommer nogen:-)

 

Billede

 

Vi er godt igang med flere projekter, men det kommer der billeder af senere :-)

 

18
0
Svar på denne tråd
 
 Takker :)
Forfatter: 
Dato:  09-09-2015 09:01

Tusind tak fordi vi fortsat må følge med i dit spændende projekt!

Da i startede for fem år siden, sad jeg bare at drømte om et liv på landet i stedet for det lejlighedsliv jeg havde, og sørme om jeg ikke fandt ham handy manden, så vi nu er igang med vores eget projekt ;) Så sjovt at tænke på hvor meget der er sket i de 5 år man har fulgt jeres projekt! :)

 

Glæder mig fortsat til nogen opdateringer en gang imellem :)


Mvh Anja

 

Der findes kun få mennesker der ved alting, men mange som ved alting bedre.

Johannes Hohlenberg

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så længe i gider følge med
Forfatter: 
Dato:  10-09-2015 10:40

Da jeg startede den første tråd, var det fordi jeg selv manglede tips og gode råd.

Mange af os går nok rundt og drømmer om hvordan drømme stalden ser ud.

Men når man så står og skal støbe det første stykke gulv eller svejse, den første låge kan man hurtigt få brug for inspiration eller et blandingsforhold

 

Da vi skrev under på gården gik der flere mdr. før vi kunne flytte ind. De mdr. belv brugt til at samle materiale og gode råd/inspination på nettet i en masse søvnløse nætter!

 

Mange af mine drømme omkring stedet blev ikke, som jeg havde forstillet mig. Men hovedparten er blevet bedre og kun få steder har vi været nød til at gå på kompromi.

 

En ting jeg ikke har vist på billederne eller nævnt i tråden så tit er alle de fantastiske venner, naboer og familie, som hjælper os ( flere vil ikke udstilles på nettet, så ingen navne nævnt )

De har været fantastiske til at give en hånd med eller bidrage med materialer til byggeriet.

Så selvom det ser ud til at det kun er min mand og jeg som knokler, så står der flere bagved og hjælper til.

Vi værdsætter dem i hvert projekt!

 

Nå, men til lidt updatering

 

Først har vi fået nyt sand på banen. Det var tiltrægt!

Vi valgte stand sand denne gang og det har vist sig at være et godt valg.

 

 

 

Billede

 

Jeg elsker min bane. Der er så smukt, når solen er på vej ned.

Der var planer om at sætte spejle op og de to er faktisk indkøbt. Men når det ikke i år. Så måske næste år :-)

 

 

 

 

 

 

 

Billede

Så er mandens "hade projekt" skudt igang igen. Barrieren skal laves færdig.

Der er ikke så meget at se på billedet, men pt. står lågen inde på banen og manden har støbt holderen til selve ned.

Flere billede følger senere.

 

Billede

 

Så er vi godt igang med at hegne det sidste af vores jord ind.

 

Billede

 

Billede

Det giver gummiarmen at slå de pæle i. Men med hjælp fra gode venner, står de nu klar til at få de sidste lægter på.

 

Billede

og lige et billede af huset med sit nye tag:-)

 

Billede

 

Flere billeder følger en anden dag

 


Smuk, avlshoppe DSP sælges ifolet med Lucky Gold.

Velgående hoppeføl DSP fra 2015 sælges

 

Opstaldning tilbydes i rolige omgivelser

8620 Kjellerup

 

Se mere på

 

www.staldlauenborg.dk

 

19
0
Svar på denne tråd
 
 Jjjjjj
Forfatter: 
Dato:  10-09-2015 12:20

Har længe fulgt jeres flotte renovering af ejendommen. ??????

 

Men bliver lidt nysgerrig, hvor mange penge har I lagt i renoveringen, eller regner/regnet med at ligge? Vi købte alm hus for 1 år siden til renovering, og vi har lagt små 200.000kr i nu og mangler så stadig køkkenet, der er jeres projekt jo lidt større?


Venlig hilsen

Mie Jensen

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 penge tør jeg ikke tænke på
Forfatter: 
Dato:  10-09-2015 15:14

Puha, jeg tror vi stoppede med at tælle, da vi løb over 500.000 kr.

 

Vi har lavet rigtig mange dyre ting - nedsivning, dræn, jordvarme, tag, stald, hallen, banen, terrassen og hegn for bare at nævne de store ting. Dertil kommer en masse småprojekter, som også koster.

Gården lignede jo en forfalden loseplads, da vi flyttede ind

 

Men meget har vi selv lavet eller hjulpen til. Og vi går ikke af vejen for genbrug! Vi arbejder super godt sammen og kan næsten lave alt selv nu.

Vi venter gerne et år eller to med at lave noget, hvis vi kan få det gratis, billigere eller genbruge noget.

 

Vi har ikke haft så stort fokus på huset. Vi bruger vores tid ude, så at vi ordner huset nu er fordi, det virkelig trænger.

 

Vi har en fin stueetage, men skulle vi sælge er jeg sikker på at andre ville renoverer, for det er da gammel stil. Men for os er det ligemeget. Vi vil hellere bruge pengene på "udenfor"

 

Vi føler ikke vi savner noget, trods vores penge går i "det sorte hul" for det er stedet, her vi elsker. Og manden kan strække en 1 krone meget langt!

 


Smuk, avlshoppe DSP sælges ifolet med Lucky Gold.

Velgående hoppeføl DSP fra 2015 sælges

 

Opstaldning tilbydes i rolige omgivelser

8620 Kjellerup

 

Se mere på

 

www.staldlauenborg.dk

 

13
0
Svar på denne tråd
 
 Sikke et projekt
Forfatter: 
Dato:  13-09-2015 09:46

Jeg er først lige i dag faldet over jeres projekt og jeg synes det er fedt at man kan følge så meget med i det. Vi står selv og har budt på en nedlagt gård og skal (forhåbentligt) selv igang med et lign. projekt - og så er det bare fedt med en inspirations tråd

Jeg skal i hvert fald have vist det hele til min mand i aften.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt fremgang
Forfatter: 
Dato:  30-09-2015 22:48

Imens jeg ligger syg, har jeg tid til en lille updatering.

Det er ikke meget vi har fået lavet, men lidt sker der da.

 

Først udsigten fra vores have. Tit står hestene helt nede ved hegnet, da de åbentbart elsker mirabeller!

Billede

 

Synes vores nye hegn passer godt til naboens flotte allé.

Billede

 

 

Billede

 

Og vores hus med det nye tag:-)

Billede

 

Så har vi fået lavet bedet færdig! ikke mindre end 28 rododendroner skulle der til.

Billede

 

Billede

 

Lige et billed af hestene, set fra ridebanen.

Hestene kan godt starte en fest, når de jorde op og ned af folden imens man rider på banen Men det er jo god "miljø" træning!

Billede

 

Ellers er manden godt igang med barrieren, men den glemte jeg, at tage billeder. Det bliver næste gang

 


Smuk, avlshoppe DSP sælges ifolet med Lucky Gold.

Velgående hoppeføl DSP fra 2015 sælges

 

Opstaldning tilbydes i rolige omgivelser

8620 Kjellerup

 

Se mere på

 

www.staldlauenborg.dk

 

19
0
Svar på denne tråd
 
 barrieren og mandes hovedpine!
Forfatter: 
Dato:  19-10-2015 21:57

 

Så har manden været igang med "hadeprojektet nr.1",som han har navngivet, lågen i barrieren.

 

Billede

Den er blevet svejset og hængt op.

Men det drillede lidt, så den er nød til at have en pind bagved, så den bliver presset på plads. Men det finder vi nok også en løsning på.

 

Billede

 

og åbens kan den også:-) Og den er så let at åbne!

 

Billede

 

Så mangler han "kun" den lille låge. Men nu har han håndelaget ( håber jeg )

 

Billede

 

Planerne med rummet er, at springene og støtterne skal stå der, så vi nemt kan få fat i dem.

Og ellers skal det bare bruges til at komme ind og ud af med traktoren.

 


Smuk, avlshoppe DSP sælges ifolet med Lucky Gold.

Opstaldning tilbydes i rolige omgivelser

8620 Kjellerup

 

Se mere på

 

www.staldlauenborg.dk

 

12
0
Svar på denne tråd
 
 Hydraulik til lågen
Forfatter: 
Dato:  24-10-2015 15:33

Det er så fedt et projekt i har gang i.

 

ang. lågen, så har jeg set et sted hvor de brugte hydraulik-"stangen" som holder bagagerumsklappen i en bil, til at holde vægten af lågen når man åbner og lukker. Bare info i tilfælde af, at det var et fif i kunne bruge ?

 

God arbejdslyst!


Hvis det ikke er en Trakehner, er det bare en hest...

1
0
Svar på denne tråd
 
 ingen vægt problemer:-)
Forfatter: 
Dato:  25-10-2015 17:43

Tak for "fif" - de er altid kærkommen.

Men vi har ikke problemer med vægten af lågen.

Den går så let, som en dør. Det var netop for at få en let låge, at vi valgte denne løsning.

 

Det eneste som er "kikset" er svejsningerne, som har trukken rammen udaf og derfor er vi nød til at sætte en pind bagved. Ellers bliver der et "hak" hver de to låger mødes :-)


Smuk, avlshoppe DSP sælges ifolet med Lucky Gold.

Opstaldning tilbydes i rolige omgivelser

8620 Kjellerup

 

Se mere på

 

www.staldlauenborg.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Godt nytår.... og
Forfatter: 
Dato:  31-12-2015 11:54

...venter spændt på flere nyheder (og især billeder!) fra stald Lauenborg - der er måske startet en ny tråd?

 

Mange hilsener

Jette

3
0
Svar på denne tråd
 
 1 gear i byggeriet.
Forfatter: 
Dato:  01-01-2016 19:04

nDer er desværre ikke det vilde at fortælle.

Vinteren er vores "sløve" årstid og med et par store udskrivninger i det senere efterår, har vi ikke gået igang med så meget.

 

Men et projekt har optaget vores tid det sidste dage.

 

Jeg har været så røv heldig, at få 8 spejle til ridehuset!

Faktisk fra en sportsklub, som jeg selv var med til at lave for godt 20 år siden.

Vi skulle bare selv tage dem ned, så vi gik på med krum hals.

 

Men spejle, som har siddet opppe i snart 20 år, vil ikke ned igen.

Efter vi havde forsøgt at skære dem fri med jerntråd, måtte vi "sadle om" og tage væggen ned også.

 

Billede

 

Og så kom de ned!

De er 170 cm * 120 cm og 4 mm. sikkerhedsglas.

Der er 8 stk.

 

Billede

 

Da vi tog væggen med, måtte vi lige sætte en ny en op også. En lille "pris" for så mange spejle

 

Billede

 

Så nu står de klar til at komme op i ridehallen.

Men det bliver nok først i Febuar, da Januar allerede er fuldt booket.

 

En ting, som også har holdt os beskæftiget og som flere af jer, nok kan nikke genkendede til, var oversvømmelse

Her er vores nye "sanse sø" på hestefolden!

Hvor irritende er det lige?!!!

Heldigvis er den væk igen, men træls var det.

 

Billede

 

Ved godt, det ikke har med stedet at gøre direkte, men skal lige viser vores nye klubmester!

Vores smukke DSP hoppe, som nogen af jer, der har fulgt med fra starten, måske kan huske.( det var lige efter vi mistede vores DV føl for tre år siden, vi købte hende.)

 

Hun er pt. udlånt og gør det rigtig godt på stævnebanerne.

 

Billede

 

Så vi keder os ikke på Lauenborg.

Jeg opretter en ny tråd til den næste updatering, som forhåbentlig er af spejle!

 

GODT NYTÅR

 


Salg af kvalitets pandebånd med 10 mm. krystalsten.

Elegant med meget blig blig

Se mere på

 

www.staldlauenborg.dk

 

19
0
Svar på denne tråd
 
 Spænede projekt
Forfatter: 
Dato:  02-03-2016 13:16

Noget nyt som er sket?? ??

0
0
Svar på denne tråd
 
 Desværre ikke
Forfatter: 
Dato:  05-03-2016 19:40

Jeg kan desværre ikke komme med en updatering pt. da vi stadig er lidt i vinterhi.

 

Mht. spejlene har vi besluttet at vente til at vi kan ride udenfor, før vi sætter dem op.

 

Vi er ved at overveje, hvilket projekter, som skal have vores opmærksomhed, hen over sommeren.

 

Jeg laver en ny tråd, så snart vi går i bygge gear igen

 

( men hvor er det dejligt at se i stadig gider læse om vores evighedsprojekt )

 


Salg af kvalitets pandebånd med 10 mm. krystalsten.

Elegant med meget blig blig

Se mere på

 

www.staldlauenborg.dk

 

12
0
Svar på denne tråd
 
 flot flot...
Forfatter: 
Dato:  11-03-2016 09:30

Fed stald og sjovt at følge med i byggeprojektet, da vi snart skal bygge helt fra bunden. Dog kun til 4 heste, så lidt anden størrelsesorden :-).

Hvad er din erfaring med de åbne bokse, der ikke ser ud til at være specielt høje? Forsøger de nogensinde at komme over, hvis de er derinde alene, eller er dine heste bare meget velopdragne? :-)
Jeg overvejer tremmer med mulighed for at åbne ud til staldgangen, så de kan kigge ud. For et par af boksene skal være til opstaldede heste, og tør ikke stole på at de bliver i en åben boks, hvis de af en eller anden grund står alene tilbage.


 

Marlene

 

Ejer af Obi's Sweet n Easy, quarter horse fra 2010

0
0
Svar på denne tråd
 
 Marlene
Forfatter: 
Dato:  11-03-2016 19:57

Det er et spørgsmål, jeg tit får og svaret er nej:-)

 

Vi har endnu tilgode, nogen prøver at hoppe over. Vi har haft en del forskellige heste i flokken nu. Og flere gange i løbet af vinteren, står der heste inde, imens de andre kommer ud.

Lågerne er ikke så høje og vi har flere heste over 170 cm.

 

Jeg tror, det er et spørgsmål om rutiner og ro. Staldens indretning og den daglige rutine (fodring og håndtering) er tænkt udfra at undgå stresset og opkørte heste.

 

Tror ikke denne indretning ville være god i en stor stald eller på en rideskole.

 

Hestene er altid mætte her, da de får strå på folden og i boksen. De står, som de bedst enes og boksene er så store, at de har fred fra naboerne, hvis de ønsker det.

 

Manden, som trækker ud, har et helt specielt "tag" på hestene og de er rolige i hans hænder.

 

Selv vores krudtugle af plag, kan skabe sig inde i boksen, hvis hun er i det humør. Men hun går aldrig "på lågen" i et afsæt.

 

Jeg er meget glad for den åbne stald, hvor hestene kan nå hinanden, når de vil. Tit står de inden over væggen og sover - hoved til hoved, som de vil gøre på folden. Tror faktisk det er med til at give roen. :-)

 


Salg af kvalitets pandebånd med 10 mm. krystalsten.

Elegant med meget blig blig

Se mere på

 

www.staldlauenborg.dk

 

9
0
Svar på denne tråd
 
 sorte krydser i del 1
Forfatter: 
Dato:  21-04-2016 11:27

Nu har jeg (endnu en gang), trevlet dine tråde igennem, for inspiration til det projekt jeg selv er igang med.

Jeg er nået til vand, og vil gerne have det lagt i gulvet, med udgang op i hver boks.

Da dine billeder i tråd et nu kun er sorte krydser, vil jeg høre om du ikke kan lokkes til at lave et indlæg med billeder og tanker bag vand hos jer?


Hilsen Nana

0
0
Svar på denne tråd
 
 vand og gamle billeder
Forfatter: 
Dato:  24-04-2016 20:51

Jeg har kigget min computer igennem og desværre har jeg ikke de billeder længere

 

Men vores tanker bag, har jeg da stadig.

Vi lavede cirkulation i stalden, for at undgå frost i rørene. Det har så sidenhen vist sig, at temperaturen sjældent går under 0 grder i stalden. Men heller være på den sikre side.

Vi kan desuden sætte varmt vand til cirkulationen.

 

Vi har isoleret alle rørene og de er indvidere lagt under ettykt lag sand. Ovenpå er hestens madras, så vandet er altid en dejlig temperatur i kopperne.

 

Husk at lave en samling lige under vandkoppen! Det gjorde vi ikke og da den første ( eneste ) vandkop blev smadret, så var det noget bøvlet at skifte den.

 

Håber det hjælper. Ellers er du velkommen til at kigge forbi en dag. Jeg viser gerne stalden frem.

 

Jeg regner med at starte en ny tråd snart, da vi har fået lavet lidt ting herhjemme.

 


Salg af kvalitets pandebånd med 10 mm. krystalsten.

Elegant med meget blig blig

Se mere på

 

www.staldlauenborg.dk

 

6
0
Svar på denne tråd
 
 Hov, kan se at jeg kun fik skrevet
Forfatter: 
Dato:  20-06-2016 06:10

i din nye tråd.

 

tak for svar og dit tilbud om besøg. Bor på Sjælland, så det bliver desværre nok lige en tand for langt.

 

vi har nu besluttet os for cirkulationspumpe, og er i skrivende stund ved at få gravet render til rørene.

 

hvad højde har i sat vandkopperne i?


Hilsen Nana

0
0
Svar på denne tråd
 
 LINK LINK LINK
Forfatter: 
Dato:  20-06-2016 15:42

Vil du linke til din nye tråd????? :-)


H. Cecilie Enemark

Ryttere der vil, rider heste der kan

Dansk Varmblod ;-)

1
1
Svar på denne tråd
 
 JA, Hallå....
Forfatter: 
Dato:  25-06-2016 11:51

... så kan jeg bedre forståder ikke sker en disse i denne tråd, når der er ny tråd - og uden link, det går da virkelig ikke, kom med den :-P:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 link....
Forfatter: 
Dato:  26-06-2016 05:58

Til den nye tråd :-)

www.heste-nettet.dk/forum/34/38384/ 38384/

 

 

 

Mvh Alis

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tak Alis
Forfatter: 
Dato:  26-06-2016 09:38

Du kom med i forkøbet - tak Alis.

Jeg skriver videre i den nye tråd :-)


Salg af kvalitets pandebånd med 10 mm. krystalsten.

Elegant med meget blig blig

Se mere på

 

www.staldlauenborg.dk

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider