Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Udestald i metal?
Forfatter: 
Dato:  27-12-2014 17:58

Vi har kigget lidt på udestald i metal.

Billede her.

Billede

 

Nogle der har sådan nogen? Vi ønsker ikke i træ.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke træ?
Forfatter: 
Dato:  27-12-2014 21:34

Såvidt jeg kan se så er den stald du viser billede af lavet af 90% træ, det er kun listerne der er af metal. De glatte plader gnaver mange heste sig igennem på ganske få år, når de først får hul så går det stærkt.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Svar herfra
Forfatter: 
Dato:  27-12-2014 21:47

der står på deres hjemmeside at de er lavet af stål. Disse bokse er fra flexi metal. Men bliver da helt itvil.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvgdgd
Forfatter: 
Dato:  27-12-2014 21:54

men kan i vise nogle udestalde der ikke er vist i træ? Kan ikke finde nogle så der ikke laver i træ.

0
0
Svar på denne tråd
 
 HD-boksen
Forfatter: 
Dato:  27-12-2014 21:56

HD-boksen har nogle tilsvarende med plastplanker, de holder nærmest evigt.

 

hdboksen.dk/produkt-program/ udestalde.html

2
0
Svar på denne tråd
 
 Svar herfra
Forfatter: 
Dato:  27-12-2014 22:01

Ok. De ser os fine ud. Så længe det ikke er træ. ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Udestald
Forfatter: 
Dato:  03-01-2015 11:58

Jeg ville også gå efter plastplanker (dem du viser er med træplader). Og så ville jeg vælge bokse med et ordentligt udhæng.

 

Vi er nu meget glade for vores i træ :-)

Billede

 

Billede

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 DIY...
Forfatter: 
Dato:  03-01-2015 14:03

Min kæreste har bygget dette skur til mine to heste. Det måler 5*9 m. Hestene har 5*6 m som læskur. De sidste 15 kvm (til venstre i billedet) fungerer som flexområde (opbevaring, strigleplads m.v.)

 

Billede

 

Nu er det jo ikke et læskur, du efterlyser, men bygningen her er lavet, så den meget nemt kan laves om til 3 udebokse. På billedet er hestene lukket inde pga. et dyrlægebesøg - og så er læskuret netop delt op i to ("bokse" af hver 15 kvm).

 

Selve skelettet er lavet i træ. Den udvendige beklædning er bølgeblikplader. "Barrieren" indvendigt er af træ - og beskytter både hestenes ben og pladerne. Gulvet er lagt i SF-sten.

 

Jeg synes Flexi-boksens udestald ser meget mørk og ikke særligt tiltalende ud. Jeg har tidligere haft min ene hoppe opstaldet i en tilsvarende udeboks, og den var alt for tæt og mørk.

 


Mette (Fjolle)


Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Find noget andet
Forfatter: 
Dato:  03-01-2015 15:43

Jeg har for 40000 kr flexiboksen stående herhjemme sammenklappet. Det stod sammenlagt i 3 måneder, stormen i oktober forrige år smadrede det, dvs jeg kan nok bruge siderne igen, men ikke taget og vil nok ikke kunne samle det med det som følger med.

 

køb og lav noget som er støbt langt ned i jorden. Jeg mistede pengene og har ikke haft råd til at genopfører det igen.

 

jeg er kun glad for at hestene ikke var i boksene da stalden flyttede sig 4 meter væk.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Forsikring
Forfatter: 
Dato:  03-01-2015 16:30

Cowgirl: Var stalden ikke forsikret? Spørger ikke for at være "kloge åge" men fordi jeg rent faktisk er i tvivl om hvorvidt man KAN forsikre en udestald?

 

Min hjemmebyggede løsdrift er forsikret til nypris - ellers ville jeg da skulle gå fra hus og hjem hvis den blæste omkuld

 

Billede

 

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jo det burde de
Forfatter: 
Dato:  03-01-2015 19:19

Men under de små underpunkter dækker de max 12 kvm. Og da mine bokse 3 stk. Var sammenhængende under samme tag tog de det som 27 kvm og så dækkede de ikke en skid. Ikke engang de 12 kvm. Ej heller tømre timer til at få det bygget op på ny.

og jeg har ikke haft penge til at bygge det op igen. Så mine heste er løsdrift heste med højt til loftet.

 

jeg har i disse tider måtte evakuere hestene til en brændeboks og 2 står i min hundegård. Der er ikke et tørt lejde udendørs pt.



0
1
Svar på denne tråd
 
 Forsikringer
Forfatter: 
Dato:  04-01-2015 11:49

Hold da op - de er kreative de forsikringer hva´

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider