Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Hjælp til budget til første gangs køber
Forfatter: 
Dato:  07-12-2014 21:56

Hej ville høre om der er nogen med erfaring i forhold til køb af nedlagt landejendom som kan hjælpe lidt med hvad i bruger i budget om mdr. Til fx vedligeholdelse af ejendom, heste hold ( islænder løsdrift ) og rådighedsbeløb. Regner med et rådighedsbeløb på ,ca 8000 kr om mdr er nok men i tvivl om andre udgifter håber nogen vil hjælpe lidt da kæresten og jeg kigger på ejendom:) hilsen jeanette

0
0
Svar på denne tråd
 
 For lavt...
Forfatter: 
Dato:  08-12-2014 18:26

jeg synes jeres rådighedsbeløb er alt for lavt. Vi har ihvertfald det dobbelte og lever ikke som grever og baroner.



Mvh
Alice


Nu med to smækre RDH-hopper i stalden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Helt enig
Forfatter: 
Dato:  09-12-2014 13:50

8.000 kr. er alt for lidt. I får svært ved at låne med et så lavt rådighedsbeløb.

 

Mht. budget for vedligehold afhænger det stærkt af bygningsmassens (og maskinparkens) størrelse og stand.

 

Læg dertil el, varme og vand, ejendomsskatter og forsikringer, for blot at nævne nogle få af de udgifter, som også afhænger meget af hvad ejendom i køber. Endelig kan heste også være både dyre og meget dyre i drift, alt efter hvordan man holder dem .


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd
 
 Banken.
Forfatter: 
Dato:  17-12-2014 23:00

Har i snakket med banken ?

Banken sagde til os at der skulle minimum være et rådighedsbeløb på 11.000 kr.

Har man så heste og vil købe gård ja så skal man gange med 2.

Det er helt helt hvor meget man skal have og især når man kan vise at man i flere år har betalt 15.000 kr ++ om mdr i husleje, og vil være fin tilfreds hvis den man køber er under 2 mil.

Min mand og jeg tjener godt og har ingen børn og skal heller ikke have det, men heste og det er gård man vil købe det trækker virkelig ned.. Det er umuligt syntes jeg og gennemskue hvad de ønsker af første gangs køber. :(


//Hatter. >o<

Hellere såres af sandheden end glædes af løgnen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tommelfingerregel
Forfatter: 
Dato:  01-01-2015 18:57

En tommelfingerregel er at gange din/jeres årsindkomst med 3-3,5, så har du ca hvad du kan købe for/låne. Vi har lige underskrevet papirerne på vores første landejendom, som vi overtager 1.5.2015 og det passede godt med 3,5.

 

vi har et rådighedsbeløb på 16.000,- når alle de store poster er betalt.


med den smukkeste Toshiba og fantastiske Toffie ;o)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider