Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Laminat eller ægte trægulve?
Forfatter: 
Dato:  16-11-2014 10:49

Hej med jer

 

Vi er i gulv-krise lige for tiden til vores nybyggede hus... Vi skal ikke helt til at vælge endnu, men det nærmer sig med hastige skridt...

Hver forhandler har jo hver sin mening om, hvad der er bedst, så det er ikke rigtigt til at blive klog på, hvad man skal vælge. Hjælp!! Vi har en kronisk-klinke-krise, men pt. drejer mine tanker sig primært om gulvene til resten af huset; værelser, gang, alrum, stue og soveværelse.

 

Oprindeligt ville vi bare gerne have rigtigt trægulv. Efter at det gik op for os, at laminat ser lige sådan ud, så hoppede vi hurtigt over på det i stedet, af hensyn til holdbarhed, hunde- og kattekløer, misfarvning af lys mv.

Så pt. har vi tænkt os at købe dette gulv, med det dyreste lyddæmpende underlag under: www.pergo.dk/laminat/long-plank/ L0323-01766_dansk-ask-planke

Dette gulv opfylder vores ønsker til udseende, da det er 2 m lange planker, som ligner et rigtigt trægulv på alle leder og kanter.

 

Vi er dog alligevel kommet i tvivl, for nu blev vi for nyligt anbefalet et kork-gulv i stedet, med vinyloverflade. Det skulle være meget bedre for lyden har vi fået at vide. Vi er selvfølgelig bange for, at det kommer til at sige klik-klak hver gang hunden går over gulvet - og det bliver man jo drevet til vanvid af! Til gengæld kender vi ikke nogen, der har et godt laminatgulv, kun nogen der har de billige fra jem og fix, og de siger i hvert fald meget klik-klak!! Hvad er jeres erfaring - hvad har I valgt, og er I glade for det eller har I fortrudt?

 

På forhånd mange tak :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pergo.....
Forfatter: 
Dato:  16-11-2014 11:20

Vi lagde for 9 år siden et Pergo gulv i værelser/ gang og det er lige så pænt som da det blev lagt. Det larmer lidt, det vil alle hårde gulve (også kork gulvet som vi havde før)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi var samme...
Forfatter: 
Dato:  16-11-2014 18:54

overvejelser igennem, da vi renoverede et gammelt landhus; Pergo laminat palnkegulv var faktisk besluttet, men endte med en kombination af hvidolieret fyrplank i stue og værelser og Pergo laminat i gang og køkken..

 

Indrømmet, pergo gulvet er mere praktisk og langt lettere at holde, ikke mindst i starten, hvor fyrregulvet krævede en del mandsopdækning - men trægulvene synes jeg nu stadig er de mest behagelige at gå på.

 

Men når det er sagt, så har vi "kun" katte, og ingen børn - havde jeg børn og hunde i huset, tror jeg faktisk Pergo ville være mit bud...

 

Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pergo vs. trægulv
Forfatter: 
Dato:  17-11-2014 16:10

Vi har pergo laminat gulv i vores hus (køkken alrum/stue samt værelser) og er yderst tilfreds med det. Vi købte huset for 1½ år siden, sælger havde en håndfuld børn, det var ikke at se overhovedet. og vi har selv en mastiff på små 70 kg. det kan heller ikke ses på gulvet.

Vil sige, syntes bestemt at rigtigt trøgulv er flottest, men jeg er ikke selv til at skulle være meget påpasselig med gulvet hele tiden.

Det eneste negative jeg kan sige om vores gulv, er pga. der er mørkt og blankt = no go når man har hund. Føj det skal vaskes tit. Her skifter vi på et tidspunkt til et lyst mat gulv fra pergo :)
Mht. larm, jeg synte ikke det er slemt, heller ikke med en hund større end gennemsnittet. Det er ihvertfald ikke noget der genere os.
God fornøjelse med projektet :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 gulve...
Forfatter: 
Dato:  18-11-2014 14:13

Vi har både trægulv (stuen) og pergo laminatgulv (førstesalen). I stuen er det gammelt fyrretræsgulv - det er smukt men nøj der kommer let mærker fra fx sko med hæle... Og det kræver lidt ekstra hvis en af dyrene har lavet en hårbolle som har lagt det meste af natten.

 

Pergoen er kun knap 1 år gammel - men det er SÅ nemt at holde. Og synes ikke lyden af klør er slem. Vi har 2 katte og hund. Eneste minus (set fra dyrenes synspunkt) er at det er glattere end trægulvet og der bliver derfor lavet mere "hjulspin" :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Kan perco
Forfatter: 
Dato:  19-11-2014 03:20

Kan percoen holde til høje hæle ?

mvh Camilla

0
0
Svar på denne tråd
 
 pergo...
Forfatter: 
Dato:  20-11-2014 08:28

På vores Pergo gulv bliver det ikke at se hvis man har høje hæle på. Vi har endnu ikke formået at ridse det på trods af 70 kg hund, heller ikke selvom han bliver fjollet og laver ¨hjul spin¨ :)
Mht til at det er glattere for dyrene at gå på, vil jeg give ¨Kira¨ ret i.

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  21-11-2014 16:18

Stephanie, nu har i jo også kun haft gulvet/huset i 1,5 år...

 

vi havde lille hund på Pergogulv i 6 år, og der var det ikke kønt længere

 

jeg mener at man godt kan have pergo i rum med lidt slid, fx soverum osv.

men i køkken, entre, stue og rum hvor man jævnligt vasker gulv og risikerer at tabe ting der kan lave hakker, ville jeg aldrig vælge det. det er spild af tid, krudt og penge når det alligevel er blevet grimt efter nogle år

 

jeg skal ikke have det igen...


*** Misssophie


1
0
Svar på denne tråd
 
 pergo gulv
Forfatter: 
Dato:  21-11-2014 16:55
Det er rigtigt. Men nu findes der jo også en del forskellige kvaliteter i pergo gulv. Sælger af huset havde 3 børn i alderen 6-12 ca på købstidspunktet(2012), og gulvet er lagt tilbage i 2008. Nok har de ikke haft stor hund, men 3 børn tror jeg også på slider på et gulv med legesager mv. Lad mig bare sige at sælger ikke slog os som nogen der passede frygtelig godt på tingene, så noget har det kunnet holde til ;)
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-11-2014 17:46

Jeg har klinker i køkken, badeværelse og bryggers og den stue jeg bruger mest.

De andre steder har jeg kirsebærfarvet laminatgulv, og det er jeg jublende lykkelig for med 2 store hunde og en kat.

Det hele er så nemt at vaske og have med at gøre.

I min gamle lejlighed (for 20 år siden og andre hunde) havde jeg afsyret fyrretræsgulv. Det var et helvede at holde rent - med 2 store hunde. Til sidst lakerede jeg det.

Karen

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi lagde Pergo...
Forfatter: 
Dato:  23-11-2014 15:03

gulv i 2003 - og som nævnt højere oppe i entre/gang og køkken, der også har direkte udgang, så det bliver brugt, beskidt og vasket ofte.

 

Man kan stort set ikke se slid på det...

 

Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg følger med..
Forfatter: 
Dato:  24-11-2014 10:28

og suger alle jeres erfaringer til mig..

Vi overvejer også seriøst pergo/klik gulv.. MEN

Er der nogen af jer der har varme i gulvet?

 

Nogen med kendskab til novopan klimagulv? Vi overvejer at lægge det under vores træ/pergogulve men da der ikke er så stor "frihøjde" op til døre mm og vi ikke ønsker at bryde eksisterende gulve op, er det en mulighed at lægge en plade med varmeslangen i ala novopan gulvet..

Vi vælger nok selv at fræse rillerne og dermed spare 100 kr pr m2.'

Det bliver også til en del penge når man har rigtig mange m2!

Men nogen der har noget lignende??


En gang PRE - altid PRE

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  24-11-2014 20:28

jeg har tilfældigvis arbejdet hos en af de største gulvvarmeleverandører, og må indrømme at jeg næsten dagligt talte med folk der ikke kunne få deres gulvvarme til at fungere ordentligt under deres træ/pergogulve

 

det er en videnskab at få det til at fungere godt, uden div. fejl og problemer,- og jeg mener ikke at et er en gør-det-selv opgave

 

-nu er der sikkert en håndfuld mennesker der skriver at deres fungerer fint,- dejligt...

-men der er RIGTIG mange der fortryder at have lavet den kombination...


*** Misssophie


1
0
Svar på denne tråd
 
 tak for din
Forfatter: 
Dato:  25-11-2014 08:45

deling af erfaring misssophie.

Når det ikke rigtigt virker med den slags varme i gulvet, hvad anbefalede i så? Alm løsning med at binde varmeslangerne fast, cement mm ?

Vi har alligevel revet alt ud og skal starte forfra så om gulvet skal op lige der er vist snart lige meget :)


En gang PRE - altid PRE

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  25-11-2014 16:36

det optimale ved gulvvarme er klart at støbe,- så overføres varmen lettere og bedre, og slangerne kan ikke flytte sig.

ulempen er en lang reaktionstid når man skruer op og ned,- da gulvet hhv. holder på varmen, og er lang tid om at varme op. især i forår efterår hvor man kan have behov for varme om natten men ikke om dagen, kan det være irriterende. idag fås der dog systemer som lærer forbrugsmønstre at kende, så man derved med tiden undgår de værste problemer.

 

ved trægulv er det sværere at sørge for at alle rør ligger HELT stille,- med knirkelyde og høje smæld til følge, når tingene giver sig.

der er SÅ mange detaljer man kan gøre forkert ved montering...

selvom man bruger korrekte varmefordelingsplader som fordeler varmen, og sørger for at varmen bevæger sig op gennem gulvet og ikke ned i kælderen,- så får man ikke helt samme udnyttelsesgrad på et trægulv. fordelen er til gengæld at det reagerer hurtigt når man skruer op og ned.

 

jeg har selv et gammelt gulvvarmeanlæg,- men når det skal skiftes skal jeg helt sikkert have en dygtig prof på sagen for at beregne det hele korrekt. alt for mange håndværkere kender ikke nok til gulvvarme, og kører bare efter tommelfingerregler.


*** Misssophie


0
0
Svar på denne tråd
 
 Alloc og gulvvarme
Forfatter: 
Dato:  26-11-2014 10:11

I efteråret 2012 lavede vi en stor del af vores førstesal om.

 

Vi lagde selv gulvvarmen og har lagt et alloc gulv på fra Bauhaus til 279 kr pr kvadratmeter. Vi valgte dette guld fordi min far som har 2 store samojed hunde har dette guv og efter 7 år er der intet at se på deres gulv.

 

www.bauhaus.dk/varemaerker/ alloc.html

 

Vi er utrolig glade for dette gulv, i noget af det overskydende gulv har vi forsøgt at banke hul, skælre hul osv for at teste kvalitetetn og det var næsten umuligt at "bryde igennem" slidlaget. Når vi engang skal lave retsen af huset om bliver det dette gulv som skal på og med gulvvarme under.

 

Vi har ingen problemer med varmen i rummet - der er konstant mellem 18,5 og 19,5 som vi har indstillet det til. Gulvet har rejst sig et enkelt sted men det er vores egen skyld da vi ikke har fået givet det nok "arbejdsplads" ud mod væggen.


Trine Bach

Dana Crusador - DV 2007

Safians Gomilla - OL 1998

Godsets Unilla - OL 2004

Rockness - DV 2005

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pergo er praktisk
Forfatter: 
Dato:  25-02-2015 22:28

Vi har Pergo på hele førstesalen samt i køkken i stuetagen. Super praktisk og flot synes jeg. Når man har hund er det perfekt. Har varme i gulvet i nogle af rummene, og det fungerer perfekt....

Billede

 

Billede

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar :)
Forfatter: 
Dato:  26-02-2015 18:59

Tak for jeres svar allesammen :) Vi endte med at købe Pergo i den kvalitet, som har livstidsgaranti i private boliger, og i en farve som hedder lys eg, som lange planker. Det er ikke lagt endnu, men vi er glade for vores valg og glæder os rigtig meget til at se det "i aktion" ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ville vælge plastik laminatgulv
Forfatter: 
Dato:  17-07-2015 00:37

Min kæreste har ca.40 lejligheder/værelser her ligger han laminatgulv af plastik, af god kvalitet, som vi også har i vores eget hus.
Det er virkelig holdbart og også ridsefast, samt nemt at ligge.
Men det er vigtigt at det er af den høje kvalitet, ellers er et træls at ligge, og holder sig ikke pænt.

I udlejningsejendomme bliver gulvene udsat for lidt af hvert, en del er ret ligeglade når det kun er lejebolig, og behandler ofte gulvene derefter + en del ind og udflytninger på værelserne og mange fester, men gulvene holder bare, eneste man dog skal være obs på, er at de ikke kan tåle der ligger vand for længe, så løfter det sig i samlingerne.
Vi har selv holdt en del abe-fester ;)
Hvor der har været dans i stiletter, stole kørt frem og tilbage, samt vi har en hund og 3 katte, men efter 8 år er vores gulv stadigvæk lige pænt :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi havde
Forfatter: 
Dato:  09-09-2015 02:42

ægte (sæbebehandlede) trægulve i vores lejlighed. De var vældig flotte, men det krævede virkelig at man plejede dem.

 

Nu efter vi købte gård, har vi lagt Pergo gulve i hele huset. Det er ultra stærkt laminat, men alle tror det er ægte træ

 

Nemt at holde med både børn og stor hund og 30 års slid garanti på Hunden kan komme løbende og skrabe med kløerne uden at man overhovedet kan se en eneste ridse!


Heste sladrer ikke - men det burde tilskueren gøre!

Stop dyremishandling.

 

 

Nu med egen hest igen :-) Kongshøjs Happy Ending - Welsh sec. A.

Welsh Cob med smukt sind og ydre søges til blivende og kærlig ...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider