Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Indsætte brandmur - pris?
Forfatter: 
Dato:  04-11-2014 10:53

Hejsa

Er der nogle herinde, som har erfaringer med at bygge brandmur op? Selvfølgelig lavet af fagfolk, det er klart.

Jeg har hørt, at det er en ret dyr affære at gå i gang med?

Det skulle være for at dele en maskinhal op i halm- og høafdeling og så hestestald.

 

Go' dag :)





Mvh Trine



0
0
Svar på denne tråd
 
 Det kommer jo..
Forfatter: 
Dato:  04-11-2014 19:06

Helt an på målene på brandvæggen og ikke mindst kravene til hvor brandsikker væggen skal være - "brandsikring" deles i 2 kvalifikationer branddrøj (BD) og brandsikker (BS) og et tal herefter et tal der fortæller hvor længe bygningsdelen er branddrøj eller brandsikker!

 

Hvem er det et krav fra?? Forsikring, myndigheder eller???


 

 

Kristina

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Brandmur
Forfatter: 
Dato:  04-11-2014 19:30

Spørger du mig, om hvem der har kravet om at indsætte brandmuren?

Det er udelukkende mig selv. Må indrømme, at jeg ikke har tjekket reglerne omkring dette, men det virker ikke så tiltalende for mig at installere ponyer sammen med en masse hø og halm - man ved jo aldrig hvad der kan ske.

Der ville være mulighed for at benytte en anden bygning til opbevaring, det ville bare være nemmere, hvis stald + hø/halm var i samme bygning :)





Mvh Trine



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad er det du tænker.......
Forfatter: 
Dato:  04-11-2014 21:47

der kan ske? For en ting er hvor lang tid muren er brandsikker, men hvad med loft/taget? I hvert fald skal du bestemme dig for hvor lang tid du gerne vil have muren skal være brandsikker ved en evt. brand - 30, 60 eller 90 min.?

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ja jeg spørger dig..
Forfatter: 
Dato:  04-11-2014 22:48

Jeg kan godt forstå at du helst ikke vil have hestene stående i sammen med et helt års forbrug af hø og halm.. Pga støv . Men det kan gøres anderledes og billigere end en brandsikring.

det kunne nu sagtens være specielle krav fra myndigheder i forb ned tilladelse til ændret anvendelse eller fra forsikring - og i så tilfælde ville de komme med det konkrete krav til væggens brandsikring.. Og så var det nemmere at vejlede dig!

 

Netop de rigtige brandsektioner ( BS af høj klasse) medfører at bygningsdelen, her væggen vil blive ført op gennem tag og ydervægge - derfor er anlæggelsen af disse meget omkostningsfuld. Men udføres sjældent i forbindelse med almindelige hestestalde!

 


 

 

Kristina

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har aldrig hørt...
Forfatter: 
Dato:  05-11-2014 08:07

....at forsikringsselskab el. myndighed kræver brandadskillelse mellem dyr og hø/halm. Rigtig mange steder opbevares det sammen da der ikke er andre muligheder.

 

Der er normalt først i det øjeblik at der er sandsynlige brandkilder, såsom fyr, værksted eller maskiner at brandsikring (kun mod hø/halm) kan komme på tale. Derudover kan man selv begrænse risiko ved at få gennemgået sine elinstallationer .


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

1
0
Svar på denne tråd
 
 bum bum
Forfatter: 
Dato:  05-11-2014 11:03

Som jeg skrev før, så har jeg ikke selv tjekket reglerne, men troede faktisk, at der var regler på dette punkt.

Bygningen er temmelig stor, opført af beton (vægge og gulv), så måske det slet ikke ville være så slemt mht. stald og halm/hø i samme bygning, det kan vel sættes op i hver sin ende.

Grunden til jeg tænkte brandmur var sådan set fordi, at jeg synes bygningen er KÆMPE, og det måske ville blive afsindigt koldt derinde i vintertiden - hvorfor en opdeling af hallen måske var en ide. Og så var det jeg tænkte brandvæg, men måske man "bare" kan bygge en alm. mur op.

Men tak for svar ;)





Mvh Trine



1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider