Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Billigt læskur
Forfatter: 
Dato:  29-07-2014 21:36

Min kæreste og jeg har langt om længe fundet en ejendom med plads til hestene vi kunne leje

 

Der er to fine bokse i den lille "stald" der høre til ejendommen, men da jeg har har 2 mere der skal have tag over hovedet til vinter, skal vi have bygget et læskur.

 

Nogen der har billige tip til et læskur? Jeg har to rideheste (islændere) en islænder plag på 1½ og en lille shetter- planen er at ridehestene kommer på boks, så i teorien skal skuret bare huse de to små, men de store kommer også til at bruge det i dagtimerne.


Mvh Mette og ismulerne

Ösp frá Ey I Baldi fra Hindø  Eygló fra Rørsgaard

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jo jo da
Forfatter: 
Dato:  30-07-2014 16:29

Vi ville heller ikke lige ofre 18.000,- på læskur til hypperne. Så vi tog en tur i XL-byg som havde tilbud på carporte.

 

Vi fik lidt længere stolper (næsten en meter ned i jorden) og brædder og lægter til at dække tre sider. Skuret blev ca 230 cm højt og grundplan 3 x 6 m.

Det kostede ca 7500,- men kræver selvfølgelig at man gider at bygge selv. og så træbeskyttelse oven i.

Derud over skal der også tænkes på bunden/dræn. Så de ikke står i mudder.

 

Det var det billigste vi lige kunne komme på. Men det kan også betale sig at kigge sig om efter brugte skure. Kalve rundbue skure kan nogle gange fåes hos en landmand, der har et i overskud. :-) De er også flytbare.


Med venlig hilsen

 

Mia F.

 

Jeg lever et liv på kanten..

-jeg løser soduko med kuglepen!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  31-07-2014 09:26

Når det nu er en ejendom I skal leje, så kunne det måske være smartere at købe et rigtigt flytbart skur, så det kan tages med hvis I en dag flytter videre. www.cn-agro.dk har flere gode, og der findes også små rundbuehaller, Kystol læskure og andre.


Sælges: Skøn 2-års hoppe efter L'Espoir/Gold Away xx. Smuk, rigtig velgående, enormt sød at arbejde med, og sund og rask. Se mere på min hjemmeside, under afkom - Krones Goldie.

 

www.stutterikrone.dk ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Billige skure
Forfatter: 
Dato:  01-08-2014 13:49

Hej. Vi har gode erfaringer med byg selv skure. Første år byggede vi 2 store skure som hver især kunne huse 3 heste. Dem tog stormen sidste år. Vi har så i år forbedret det noget, alle stolper er støbt da der bliver noget blødt om vinteren og vi har lavet de øverste 10 cm rundt huset åbent så vinden kan komme igennem. Tænker også at hvis hestene skal bruge dem som vinter hus, at du skal tænke over hvordan hullet vender, og at det til dels skal været lukket så de altid kan gå i tørvejr og læ selv om det blæser. Vores skure er bare bygget af noget billigt træ, men en god og solid trækonstruktion. Taget er ståltag. De har ca kostet 7-8 tusinde stk. Og er 8 x 4 meter med en skillevæg og helt åben front. Står så mellem 2 folde så den ene side bruges af 2 store vallaker og den anden side bruges af en hoppe. God fornøjelse med byggeriet. Betina

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-08-2014 19:57
Fieogbayli har du billeder af dit skur, jeg skal nemlig ha lavet et med samme mål og på samme måde mellem to folde så det ku være fedt at se lidt inspiration :-)

SUCCES AFHÆNGER AF EVNEN TIL AT GÅ FRA FEJLTAGELSE TIL FEJLTAGELSE UDEN AT MISTE GNISTEN !!!!

 

 

R.I.P Secret Soul, 3. juli 1989 - 30. nov 2008

R.I.P Faurholts Devito 1. maj 2002 - 7. jan. 2014

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider