Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Bedste ridebane til eget brug?
Forfatter: 
Dato:  21-04-2014 17:49

Hej

 

Jeg skal til at anlægge en ridebane, og det er vigtigt for mig, at den kommer til at fungere året rundt!...-men også at den ikke løber op i urimelige summer. Jeg rider min hest ca. 4 x en halv time-tre kvarter ugentligt, så behovet er begrænset, dog rider jeg seriøst når først jeg sidder der, og hesten går på et rimeligt dressurniveau, så jeg har behov for en bane, som fungerer godt og passer til en dressurmusse. Den primære bekymring er at få en bane, som også fungerer under regn og frost, men som ikke koster en bondegård. Hvad kan I anbefale, og hvad har det kostet jer at anlægge jeres baner? Jeg har valgt en placering, som ligger højt, og som skråner en smule, det håber jeg gavner på vandafløbet. Gode råd søges!

0
0
Svar på denne tråd
 
 1) GODT dræn
Forfatter: 
Dato:  21-04-2014 21:32

Vi har en underdørs bane der fungere året rundt. I år har jeg ikke kunne ride i alt 3 dage pga sne, det kan man desværre ikke undgå.

Banen er frostfri, og der ligger intet vand på det. De dage der regner er den faktisk aller bedst :) (Godt man bor i Danmark, der regner jo rimelig tit)

 

Vores ridebane er bygget sådan op:

 

1) 1,5 meter dræn, murbrokker mm. (Havde vi selv)

2) 10-15 cm Knust tegl. (Havde vi selv)

3) 10 cm stabilgrus

4) Lerholdig sand, IKKE rødt sand

5 En lille smule flis blandet i.

 

Banen skråner meget lidt på en lang side, jeg er glad for vi ikke lå den skråne mere, jeg kan til tider føle jeg rider lidt "ned af bakke" I sær på unghestene...

 

Den bliver passet godt, harvet 2-3 gange ugeligt.

 

Ridebanen har kostet ca 20.000kr, min mand har selv lavet den. Men har lejet maskiner og købt materialerne selv.

 

Held og lykke med den :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Min bane
Forfatter: 
Dato:  28-07-2014 22:15

Er lavet af en entreprenør jeg kender, men lovligt med moms osv.

jeg har givet 50.000,- for bunden og afretningen.

bunden består af stenmel og 04 grus. Desuden har jeg podahegn hegn til 20.000,- om den og en stål låge til ca 4500,-

 

så i alt omkring 75.000,-

 

jeg bruger den kun selv :D


Guldhår

 

www.Lehmanns-Rideudstyr.dk

-shop bedre online

...........Bedst til Bucas

 

Lavfruktan WRAP sælges og leveres

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  29-07-2014 10:58

sarahr:

1,5 m dræn, murbrokker mm vil du være sød at uddybe det?

 

20.000 kr Det lyder vildt billigt. Jeg har lige fået et tilbud på knust tegl til en 20x60 bane og lagt i 10 cm. Det alene ville koste 11.500 + kørsel der til kommer så stabilgrus, stenmel og ridelaget og leje af maskiner til afretning

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Du er nok nødt til...
Forfatter: 
Dato:  29-07-2014 14:33

allerførst at finde ud af, på hvilken jordtype, du ønsker banen anlagt.

Der er MEGET forskel på krav til dræn mm, om det er stiv lerjord, sandjord eller ????.

Men - koster, det gør det, især hvis du vil kunne ride hele året.

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar til Ragga
Forfatter: 
Dato:  17-08-2014 15:20

Vores dræn er lavet med murbrokker. Altså gravet 1,5 meter ned, så der var et kæmpe hul. Derefter i med brokker....


0
0
Svar på denne tråd
 
 RAGGA...
Forfatter: 
Dato:  17-08-2014 15:22

Vi valgte stenmel fra, da min mand mente det ville "lukke" for meget. Det vigtigste er jo at vandet kan løbe fra/ned...

 

Under vores top lag er der kun stabilgrus.... (Stampet utrolig meget)...


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider