Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Permanent græs - enkeltbetaling
Forfatter: 
Dato:  18-03-2014 09:44

Hejsa

 

Nogen herinde der kan fortælle lidt om ændringerne til enkeltbetaling ved. permanent græs?

 

Kan se man skal dokumentere at man er aktiv landmand hvis man ikke har CVR nr. i år. Golfklubber m.m. kan ikke søge om enkeltbetaling i år.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ved det ikke
Forfatter: 
Dato:  19-03-2014 22:30

Jeg ved det heller ikke. Jeg vil kontakte en konsulent ved landbo Nord og høre om de kan hjælpe mig. De koster selvfølgelig lidt - men det OK. Vores bruges til landrug (vedvarende græs og hø) men vi har ikke CVR nr. som landmænd.

 

MVH

MonaK

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen ændringer
Forfatter: 
Dato:  21-03-2014 12:53

Jeg har mailet lidt med en flink medarbejder og der er vidst ikke de helt store ændringer i forhold til sidste år hvis man også har søgt der.

Han understregede der er noget med min. 2 ha. Men de må godt bestå af flere dele, men der er regler for dette.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg forstår..
Forfatter: 
Dato:  21-03-2014 14:02

heller ikke hvilke ændringer der skulle være.?

 

Permanet græs får man samme støtte til som var det vårbyg/raps eller anden dyrket afgrøde..

 

Og for at søge støtte skal man have mindst 2 hektar støtteberettiget jord..

 


 

Prima hø i minibig sælges

Befinder sig i 7330, Brande

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvor finder jeg
Forfatter: 
Dato:  24-08-2014 16:36

let forståelig info omkring enkeltbetaling -EU støtte? Forskelligt navn-samme slags??

Jeg troede at det kun var muligt at få EU støtte til brak marker, men kan forstå at det også gives til marker i drift? hjææælpp...


En gang PRE - altid PRE

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-11-2014 19:59

Hektarstøtte gives til en landmand med støtteberettiget jord. Der er ikke noget krav om produktion på jorden. Du må altså godt have brakmark eller permanent græs (græs som ikke er omlagt de seneste 5 år). Om din jord er støtteberettiget, kan du sikkert finde svar på hos naturerhvervsstyrelsen eller hos en landboforening.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hold nu helt
Forfatter: 
Dato:  20-11-2014 14:33

op der er mange regler at få styr på som ny "jordbrugsejer" Vi har 8,2 HA og har købt/overtaget betalingsrettighederne fra sælger. jeg har ikke endnu helt forstået hvorfor vi skal have disse "rettigheder" men det skal man åbenbart.

Vi har en aftale med en medarbejder fra Gefion i starten af det nye år for at få afklaret hvordan, hvornår, hvorfor, hvad osv vi kan søge af tilskud mm.

pris for sådan et møde incl optegning af markkort er ca. 1500.- kr.


En gang PRE - altid PRE

0
0
Svar på denne tråd
 
 duft af hest
Forfatter: 
Dato:  20-11-2014 16:05

duftafhest der står ikke skrevet nogle steder du skal have de rettigheder, de kan sælges men så kan du derefter ikke søge tilskud på din jord ..

 


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-12-2014 13:52

duftaf hest: naturerhver styrelsen hvor du skal søge om enkentbetaling. der finder du alt hvad du skal bruge, ellres ring til dem. de er rigtigt søde til at hjælpe.

 

jeg har 2,8 ha og søger selv hvert år. det er ikke så svært. det tager lidt tid at sætte sig ind i systemet, men når man kender det og kun har en mark så er det altså ikke så slemt at søge selv. jeg slår wrap på min mark hvert år og bruger vel omkring 20000 kr om året på det, så de ca 6000 kr jeg kan få hvert år i støtte tager jeg i mod med kyshånd.

0
0
Svar på denne tråd
 
 20015 regler
Forfatter: 
Dato:  16-04-2015 03:14
Hej
jeg er da lige ved at opgive i år.
kan man godt søge når man er alm heste holder slår hø og ellers afgræsning.
i år skal man dokumentere man er aktiv landbruger, for at dokumentere det skal jeg bla indtaste samlet omsætning ! Øh betyder det når man ikke tjener penge på landbrug så kan man ikke søge i år ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Enkeltbetaling
Forfatter: 
Dato:  16-04-2015 13:26

Det er så forvirrende som ny ejer af en gård, så jeg søger også så meget info som overhovedet muligt ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt svar..
Forfatter: 
Dato:  17-04-2015 08:22

først til dig SojaK:

 

Formentlig skal du gå op i menuen i venstre hjørne og vælge aktiv landbruger og udfør, så skulle den meget gerne skifte til ja i aktiv landbruger..

 

Gør den ikke det, så skal du hvis du søger i CPR nummer vedhæfte din årsopgørelse 2014 på siden ansøger..

 

Søger du i CVR nummer så er din branchekode forkert hvis den ikke skifter til ja, og du skal så kontakte din revisor som kan få ændret din branchekode..

 

Det sidste haster selvfølgelig en del, eftersom fristen er på tirsdag.. Hvis det sidste er tilfældet, så send en PB så skal jeg forklare dig hvordan du "snyder" systemet, så du kan sende den ind og så blot sende den ind igen så snart du har fået ændret din branchekode..

 

Pullerpigen:

 

Dette er det bedste bud på hjælp naturerhverv.dk/fileadmin/ user_upload/HELP/Quickguides/2015/ Faellesskema/Identisk_markplan.pdf

 

Ellers ville jeg skynde mig at kontakte en landboforening i nærheden af dig og høre om de har tid til at hjælpe dig..

 

www.dlbr.dk/ Raadgivningsvirksomheder/ Oversigtskort.htm


 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider