Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 vis jeres ridebanehegn
Forfatter: 
Dato:  17-03-2014 06:58

hej

 

vi skal ha lavet hegn om vores ridebane... vil i være søde at vise jeres frem, vil gerne have lidt inspiration :-)


SIBERIAN HUSKY HAN søges til dejlig tæve!!!

gerne stor og med "briller"


2
0
Svar på denne tråd
 
 ridebane
Forfatter: 
Dato:  17-03-2014 12:12

Her er mit ridebanehegn, du må lige bære over med modellen ;)

Materialerne var på ejendommen da vi købte den, de skulle "bare sættes op" og var vidst beregnet til roundpen...

 

Stolperne er ø10 og ca. 2-2,5 m. lange.

Lægterne er halverede ø10 3 m. lange.

 

Hegnet er ca. 130 højt. Og som man måske kan ane, blev vi nødt til at sætte en lille tråd på... Da modellen på billederne synes at det var springhøjde... Hun er nu også af springafstamning. Men tråden stoppede det ;) Den skal dog lige rettes op :) Det positive ved tråden er, at man også kan bruge banen til vinterfold når vinterfolden er knoldet. Så kan hestene istedet komme ud på plan bane :D

 

Jeg mener den nederste lægte sidder i 70 cm.

 

De to led vi har, er bare reb. Det fungere rigtig godt og jeg synes faktisk det ser pænt ud. Vi har to led, et midt på langsiden og et i hjørnet som ses.

Billede

Har lys på banen. Det var et must her i vinters. Lamperne kostede vidst ca. 200 kr. stykket og vi har 6. En på hver langside og i alle hjørnerne. Det er LED. Det fungere upåklageligt og giver faktisk rigtig fint ridelys!

 

Billede

Hegnet er behandlet med træbeskyttelse m. teakpigment. Egentlig kan jeg godt lide farven, den passer til både de gule og brune heste. Ser iøvrigt flot ud til efterårsfarverne, og giver den triste vinter lidt kulør. Men hvis jeg skulle vælge om, ville jeg vælge en med mindre pigment... Det var ikke meningen hegnet skulle være rødt, bare få lidt glød.

 

Billede

I dette hjørne kan man tage hjørnepælen op, som er sat i et orangerør. Røret er støbt fast. Lægterne samt lampen kan tages af. Dette er til når der skal påfyldning på banen. Så kan lastbil nemt komme til :)

 


// Mille

- Med et par gule og en lille brun i stalden

4
0
Svar på denne tråd
 
 Hegn..
Forfatter: 
Dato:  18-03-2014 03:28

jeg har alm. hvidt hegn :) 4 meter lange bredder "tressebredder"

Vi maler det en gang om året.

Jeg har desværre to gange med to forskellige heste fået ødelagt hegnet i det ene hjørne, da de begge troede de skulle løbe ud eller springe men fortryd i sidste øjeblik :/

Det er fordi min ridebane er gravet ind i skråningen så jorden ser højre ud end hegnet :(

Jeg har 4 store lamper oppe over banen MEGET lys :)

Billede

 

Billede

 

Billede

Som du kan se på dette billede er mit hegn i stykker. Har fået nye bredder de skal bare lige males ;)

Og mine store lamper i luften.

 

Mille kan du ikke tage et billede når dit lys er tændt, jeg har aldrig set man sætter lyset i "bunden", tænker lyser det nok op ?


//Hatter. >o<

Hellere såres af sandheden end glædes af løgnen.

1
0
Svar på denne tråd
 
 lys på bane
Forfatter: 
Dato:  18-03-2014 11:07

Jeg kan godt prøve at tage billeder af mit ridebanelys.

Jeg er bare ikke sikker på hvor godt det så ser ud. Synes tit når man tager billeder i mørke, at de bliver mørkere end det egentligt er. Kigger lige på det i aften ;)


// Mille

- Med et par gule og en lille brun i stalden

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ridebanehegn
Forfatter: 
Dato:  18-03-2014 14:41

Her er vores..

Det er ca. 150 cm, da vi løsspringer hestene på banen.

Lågerne er hjemmelavet og de kan begge åbnes og pælen i midten kan tages op så traktoren kan komme ind...

Billede

 

Billede

 

Billede

 


staldlauenborg.dk

Opstaldning tilbydes med ridehus- ledig bokse pt.

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  18-03-2014 19:46

Fik taget lidt billeder af mit ridebanelys m. Min iPhone.

Lyset ser virkelig dårligt ud, men det er billedet der snyder. Det føles som at ride i fuldmåneskinnet på en klar aften... Og det er der, hvor der ikke er nogle lyskegler ;) det er faktisk et rigtig behageligt lys at ride rundt i :)

 

Billede

Billede

 


// Mille

- Med et par gule og en lille brun i stalden

1
0
Svar på denne tråd
 
 Flot..
Forfatter: 
Dato:  20-03-2014 00:45

Det ser jo helt romantisk ud :P

Jeg ville nok mangle noget lys for øjnenes skyld :)


//Hatter. >o<

Hellere såres af sandheden end glædes af løgnen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ridebanehegn
Forfatter: 
Dato:  20-03-2014 12:07

Billede

 

Billede

 

Købt ved Søndergaard Hegn

3
0
Svar på denne tråd
 
 Ditte......
Forfatter: 
Dato:  21-03-2014 09:22

Jeres var helt klart også vores førstevalg i hegn, men pengepungen rakte desværre ikke så langt. Men flot er det virkelig!


staldlauenborg.dk

Opstaldning tilbydes med ridehus- ledig bokse pt.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ditte...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2014 14:57

Ditte: Hvad er det for en bund du har på din ridebane?

 

Og hvor meget er der på? Altså dybde :-)

 


Dejlig 1 års welsh mountain hoppe sælges

Avl af typefulde welsh sec. A med prima temperament

Welsh-stutteri Cashella

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stolper på ydersiden
Forfatter: 
Dato:  31-03-2014 16:29

Sikke nogle flotte ridebanehegn I viser her i tråden

 

Ridebanen, hvor mine heste står, er 'bare' hegnet med brædder, som man lige kan få øje på bag Safir.

Billede

 

Ikke så flot som nogle af jeres, men der er en ting, som jeg er rigtig godt tilfreds med: at brædderne sidder indvendig på stolperne.

 

Jeg får helt ondt i knæene, når jeg ser på Stald Lauenborgs ellers enormt flotte ridebanehegn, fordi jeg ved, hvor ondt det gør at hamre et knæ ind i sådan en stolpe. Og selv om man normalt har styr på sin hest, så sker der jo pludselig et eller andet, som får hesten til at trykke sig og gå lidt sidelæns i forhold til beregnet. Det er måske bare en ung hest i tilridning, som slingrer lidt eller en hest som bliver lidt voldsom i indlæring af en ny øvelse og presser en anden ud mod hegnet.

 

Så min anbefaling er: sørg for at der er en jævn flade ind mod ridearealet og at stolperne rager ud på ydersiden.

 


Kh NinaSt

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke et problem
Forfatter: 
Dato:  31-03-2014 17:02

Nu har jeg tilreden unge heste på den bane og har ikke problemer med stolperne...

Kan selvfølgelig godt se det er et problem hvis man ikke har styr på sin hest, men hverken mine opstaldere eller jeg har heldigvis det problem:-)

Så om jeg fortryder ikke at de sidder på ydersiden...


staldlauenborg.dk

Opstaldning tilbydes med ridehus- ledig bokse pt.

Smuk og velgående vallak til både dressur og spring sælges. Se mere på vores hjemmeside.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-04-2014 08:36

Billede

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Sparemodellen
Forfatter: 
Dato:  12-04-2014 20:47

Ja, min ridebane er sparmodellen. Stolperne er af en god kvalitet og så bare hvidt bånd på. Det er ret højt da jeg bruger banen til at løsspringe.

Når det hvide bånd bliver grimt og misfarvet så koster det mig 200 kr. til en ny rulle bånd samt en times arbejde.... ingen vedligehold ellers... intet malerarbejde :-D

 

Billede

 

Billede

 


MVH Nanna

Stutteri Teglvang

 

 

Forhandler af Regulator Complete

1
0
Svar på denne tråd
 
 Nyd jeres smukke ridebane
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 15:25

Det glæder mig, Stald Lauenborg, at du ikke har haft problemer med at have stolperne på indersiden af hegnet.

 

Og jeg sender mine bedste ønsker til dig og dine pensionærer om at I aldrig kommer i en situation, hvor I ægrer jer over udformningen af jeres ridebanehegn  


Kh NinaSt

2
3
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  07-05-2014 09:52

Her er min bane, hegnet med telefonpæle. Hegnet er højt, da jeg også vil have muligheden for at kunne lukke hestene løs.

 

Billede

 

Billede

 


Hilsen Jannie

 

GRAFIKER:

www.nokke.dk

 

HESTENE:

www.sydvillegaard.dk

Øgårdens Sammie RDH

Wendy Klint ERDH

Sydvillegaards Fiona

Sydvillegaards Zander

 

CANON EOS 400D SÆLGES

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  15-07-2014 17:36

Vores hegn er købt ved Poda.

 

Billede

 


Anja

STALD SØGAARD

WWW.STALD-SOGAARD.DK

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider