Logo used for printing

HN afstemning
Kræver dit opstaldningsted, at din hest er udtaget fra konsum? (Forslag: Nomorehorses)

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Gode fif til stald og fold..
Forfatter:  Annemette (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  30-08-2012 08:32

Kæresten og jeg er blevet de lykkelige ejere at et dejligt hus på landet og hesten skal hjem..

Vi har de store ting sat igang, som tilbud på tag, bokse osv..

Men jeg savner de gode fif, som f.eks. gode ting at have i et sadel- og foderrum, de små smarte fif man ikke lige tænker over..

Det er ikke noget voldsomt stort vi er ved at lave, der skal være tre bokse, kombineret sadel- og foderum og måske et vandspiltov.. Også selvfølgelig en fold..

Kom med alle jeres små fif og gode råd i sådan et projekt

0
0
Svar på denne tråd

Glad for
Forfatter:  Trine (Godset) (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  30-08-2012 11:49

Nogle af de ting som jeg er rigtig glad for i min stald er:

- Foder opbevares i kummefrysere så mus på ingen måde kan komme i det

- Læskur er koblet sammen med stalden så jeg kan trække dem ud og ind gennem det og på den måde undgår mudderled og sne/is med en hest i hånden

- Jeg har ikke selv vandspiltov men hvis jeg skulle have er det smart hvis det er nedfældet i gulvet så vandet ikke komme ud på staldgangen samt at man kan sætte hestens hove i "blød"

- I boksene har jeg hjemmelavede høhjørner så de ikke roder høet ud over hele boksen

Hilsen Trine

Ejer af de 2 skønne madammer Rockness og Safians Gomilla

R.I.P. Sondrio 8/6 1999 - 8/9 2011

1 sæk Equifirst Classic Basic Omega 3 sælges for 100 kr.

0
0
Svar på denne tråd

vandspiltov
Forfatter:  Lea L (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  06-09-2012 19:38

hvis i laver vandspiltov så sæt en lille vandvarmer op. det er luksus med lunkent vand hvis du er nødt til at skylle hest når det ikke er varmt. og de står 1000 gange pænere når det ikke er iskoldt vand :D

hvis i har råd, så overvej foderautomater. det er en stor investering, men nøj det er rart at man ikke er så bundet af faste fodertider!

vand på folden. altså en frostsikret vandhane ved vandkar på folden. evt en frostsikret vandkop. det er ikke sjovt at slæbe vand til folden i spande fordi alt er frosset :D

nem adgang til møddingen. hvis der er mulighed for det så lav møddingen så man kan tippe af ned i den. det sparer dig for rigtig meget arbejde :D

"Why don't you ask the little people who live in your potatoes?"

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)

Eksisterende bruger:
Log ind

Ny personlig bruger:
Opret profil

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Pris og vilkår for annoncering

Mest populære sider

Logo