Logo used for printing

HN afstemning
Kræver dit opstaldningsted, at din hest er udtaget fra konsum? (Forslag: Nomorehorses)

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Lave fold uden græs
Forfatter:  Maibrit (Præsentation Opd.) (Skriv besked)
Dato:  20-06-2012 07:32

Hvordan laver man en fold uden græs? Og holder den uden græs ;)

Min hest går pt på en fold på ca tre gange ridebanestr., og selv det får han nogen dage puls i benene af.

Jeg vil ikke sætte ham på mindre fold, synes i forvejen at den her er alt for lille.

Så jeg tænker at man må kunne lave noget af folden græs fri..? Uden at det koster alt for meget

Vil så gerne kunne give ham meget mere plads, men det kan ikke lade sig gøre pga græs.

Håber på mange gode forslag :)

Mvh. Maibrit.

0
0
Svar på denne tråd

let men dyrt
Forfatter:  karinae (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  20-06-2012 08:05

skrab al råmuld af dvs ca 30-50 cm.- fyld herefter stabilgrus på der stampes hårdt og derfter alm grus/sand som let toplag. dvs lidt ala en ridebanes opbygning så er den græsfri og ok for dyrets ben

Karina

0
0
Svar på denne tråd

alternativ 2
Forfatter:  Keppie (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  20-06-2012 15:54

Så skal du harve den hele tiden. Men den anden løsning med grus er dyrere i anskaffelse, men mere sikker.

Kan din hest få fat i noget langs hegnet? Man skal ikke undervurdere hvad de kan æde på den måde.

Foderplaner udarbejdes af uvildig hestekonsulent, cand agro

Boots tilpasses og sælges, flere mærker på lager

0
0
Svar på denne tråd

dadada...
Forfatter:  laiseee (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  23-06-2012 12:14

Når hesten går på så lille en fold, som jeg læser det er uden græs, altså helt nedbidt!?!

Hvis det er tilfældet, og den alligevel har puls i benene, vill jeg nok se mig omkring andre muligheder som kunne give det!

Hvordan ser fodringen af hesten ellers ud??

Det kunne være der den var gal i stedet for?

For umildbart burde det ikke kunne lade sig gøre som så, hvis hesten går på så lille en mark med nedbidt græs/jord. For det er begrænset hvad der kan nå at komme op, på det jord den både æder, skider, og går på/slidtage!

Det at leve, er livet...

Livet er det, at leve...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter:  Maibrit (Præsentation Opd.) (Skriv besked)
Dato:  25-06-2012 12:46

Tak for jeres svar.

Det første løsning lyder god, men jeg har ikke penge til det :(

Harve ofte tror jeg desværre bare ikke på at jeg får gjort.

Kan der være andre grunde til puls? For jeg synes jo heller ikke det burde kunne lade sig gøre, på så lille en fold.

For det mester har han hævede blodårer i piberne og svag puls, som dog kan mærkes. Nogle dage er benene fine. Måske er det mig der overdriver af frygt for forfangenhed.?

Græsset er helt bidt ned. Han går sammen med to shetlændere.

Han kan godt finde græs under hegnet, men det er jo også bidt totalt ned... Og svært at fjerne..

Du må gerne få hans foderplan. Det skal siges at han plejer at kunne leve af vitaminer og wrap, men efter en voldsom bændelormsinfektion i efteråret, får han ret meget mad efter min mening.

Han vejer 400-450 kg. Hans ideelle vægt er 450 kg, men jeg tror han mangler lidt for at nå den. Han har haft meget svært ved at tage på efter bændelormene. Han har fået to ormekure. Den sidste i april og skal have igen til oktober.

450 g linamix

450 g fiberpiller

600 g havens slobber mash

3 dl olie

120 g salvimin grøn

Alt det hø han vil spise. Desværre spiser han ikke mere en ca 6-8 kg dagligt vil jeg tro. (må vist hjem og veje) Det er dog langt mere end han spiste inden jeg skiftede hø, og kan allerede ses på vægten.

Mashen får han fordi han i starten ikke ville spise fiberpillerne uden. Det tror jeg dog gerne han vil nu. Og han har taget på igen af høet, så jeg sætter nok snart mængden ned.

Mvh. Maibrit.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)

Eksisterende bruger:
Log ind

Ny personlig bruger:
Opret profil

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Pris og vilkår for annoncering

Mest populære sider

Logo