Logo used for printing

HN afstemning
Kræver dit opstaldningsted, at din hest er udtaget fra konsum? (Forslag: Nomorehorses)

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Høhøst 2012!
Forfatter:  Lykke »Stald Grangaarden« (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  24-05-2012 13:49

Nå, nunlægger jeg denne tråd ind for som de sidste mange år er det dejligt at kunne følge med i vejr/hø situationen rundt omkring...

Vi har godt 5 hektar der skal slåes og laves til wrap så snart det lige er blevet lidt tættere i bunden...

Hvis vi får et par byger og en uges varme mere så er vi ganske tæt på st jeg lægger den første mark ned, ( vi skal gøre det af to omgange da vi laver miniwrap og det er lidt tidskrævende...)

Hvordan ser jeres græs ud?

Mvh. Lykke

http://staldgrangaarden.dk

Ridning, salg, kommision!

Hundepension på amager!

Tjek http://www.noahognaja.dk

0
0
Svar på denne tråd

Har overvejet det..
Forfatter:  Annemette (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  24-05-2012 13:54

men har ikke lige set græsset for nylig.. Da vores marker ligger 1½ time fra vores bopæl..

Hvis ikke de havde sat vand på til weekenden, kunne jeg godt have fundet på at tage 1. slæt..

0
0
Svar på denne tråd

lige nu
Forfatter:  Gunvor (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  24-05-2012 17:21

er ved at slå til første slet, regner med det skal pakkes mandag :-)

Det fik gødning først i marts og ser super fint ud.

sidste år tog vi første slet 28 maj og det blev perfekt, så selv om vi er et par dage før i år satser jeg på lige så godt resultat )

Mvh Gunvor

se mod lyset, så falder skyggerne bag dig

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter:  Lene Hell (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  24-05-2012 22:10

Vi har slået første slæt af igår d. 23/5 og har aftalt at pakke på mandag

Sælges:

Hingsteføl (2011) e. Sunny Boy

Vallak (2009) e. Laurino

Købes:

RBH underlag Nayv (gammel model, uden sølv pipe) str. full, dr

RBH Brune gamacher str full

0
0
Svar på denne tråd

der blev slået
Forfatter:  Tina ♣Colonels fancy zipperb (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  25-05-2012 07:12

og wrappet til den store guldmedalje her omkring i går..

Tina

At det onde sejre skyldes kun at det gode intet gør

0
0
Svar på denne tråd

vi er klar
Forfatter:  karinae (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  25-05-2012 11:34

Maskinstationen har sagt de kommer på mandag hvis vejret ser ok ud de efterfølgende dage.

Den ene mark er mere end klar- den anden kunne godt bruge 2 uger mere, men det hele skal tages samtidigt ellers er det for dyrt.

Og spøjst for markerne er lige ved siden af hinanden, men den ene giver altid vildt mere udbytte end den anden, og det er samme græsblanding de er sået med

Karina

0
0
Svar på denne tråd

græs...
Forfatter:  maja1981 (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  28-05-2012 22:22

tja jeg havde slet ikke tænkt at det allerede var tid til slåning af græsset nu for flere dage siden. der er jo længe til sankt hans som plejer at være tid

men det ser ud til at det vidst ikke er sådan længere, men at det er klar før, ihvertfald de sidste par år.

mit græs er lige blevet klar nu, især det på "wrap folden" den lille fold er længere bagud.

vejret har ellers været fint den sidste uges tid og mere, men mit græs har slet ikke været klar til slåning for en uge siden, det er vokset meget de sidste par dage og frøstand er kommet på.

jeg skal lave hø, så det kræver en uges godt vejr. så det håber jeg på kommer snart (selv om vejrudsigten siger noget andet )

der er det noget nemmere med wrap, som ikke kræver mere end et par gode dage.

0
0
Svar på denne tråd

er i hus
Forfatter:  karinae (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  29-05-2012 07:51

blevet skårlagt fredag- paket igår mandag

fik ikke en dråbe regn

det er bare sååå flot grønt og velduftende

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Vores hø
Forfatter:  Stald *Blixenkrone* (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  29-05-2012 15:52

kom i hus igår, super lækkert. Men vi havde også de bedste betingelser bla iform af vejret.

Wrap må vente, marken til dette projekt skal lige stå lidt længere.

Tina Blixenkrone Hansen

www.stutteri-blixenkrone.dk

Nu mor til Chanel. 21.08.2008

Stutteri Blixenkrone - avl af DV kvalitetsheste

0
0
Svar på denne tråd

Wrap 2012
Forfatter:  Rikke 1 (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  29-05-2012 18:24

Ja det er den tid igen, vi slog alt græsset i lørdags og det er i fuld gang med at blive wrappet nu, i dag tirsdag.

Vi blev lige lidt nervøse da der lige sneg sig en lille regnbyge over, men heldigvis gav den ikke så meget, andet end græsset hurtigt tørrede igen

Mvh Rikke

www.rideklub-vestsjaelland.dk

Klubben uden grænser

0
0
Svar på denne tråd

123456
Dato:  29-05-2012 18:40

Vi fik pakket vores wrap i mandags. Ejeren af maskinstationen mente at det måtte være noget af det bedste wrap han havde været med til at lave i mange år, så vi er meget spændte på at pakke det ud når den tid kommer.

Sælges:

Vallak (2009) e. Laurino

Købes:

0
0
Svar på denne tråd

1. slet i hus
Forfatter:  Dressur 50plus (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  29-05-2012 20:05

Vores blev slået fredag 18/5 og presset og pakket i helt små 60-70 kg mandag 21/5. Maskinstationen sagde, det var perfekt og ikke for tørt. Skønt, når det er vores allerførste wrap. Det var lagt ud sidste år, og gav helt vildt - tror jeg - 0,8 ha gav min. 6 tons.

Men, vær obs på fuglene, de skulle være slemme med at hakke hul i år.

0
0
Svar på denne tråd

Opstart
Forfatter:  Marianne (Ricko) (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  30-05-2012 10:16

Hejsa,

Øij, I er godt med, jer der har græsset klar (og fået tørvejr og solskin) Vi har kun lige fået pløjet vores mark, da den ikke har været tør til det før nu, håber vores rare nabobondemand kan så den i denne uge. Vi overtog gården for et år siden, så det her med selv at være tovholder på marker og hø er helt nyt for os - håber vi når at få bare ét godt slet i hus i år, og gerne to gode næste sommer

Kan I mon hjælpe med et lille overslag på, hvor mange små baller, der ca. bliver på 1 ha?

God høst til jer alle derude!

Lykkelig bondefrau på Elmely - endelig med hestene hjemme!

0
0
Svar på denne tråd

Wrap 2012
Forfatter:  Rikke 1 (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  30-05-2012 14:15

Marianne: Jeg tror I skal være meget glade, hvis I får et slet i hus. Jeg vil mene det er alt for sent at så græs nu, til at kunne slå slet på.

Når vi laver nye græsmarker, bliver græsfrøene sået i marken sammen med vårbyg, og så plejer hestene eller køerne lige at kunne græsse lidt på marken om efteråret.

Mvh Rikke

www.rideklub-vestsjaelland.dk

Klubben uden grænser

0
0
Svar på denne tråd

fingers crossed
Dato:  30-05-2012 15:22

Hej Rikke, ja vi håber, vi får hø ud af det i år - vi kunne desværre ikke så marken i efteråret, da den da var lejet ud, og her i foråret har den været så våd, at det først kunne blive nu her i slutningen af maj. Andre som har erfaring med, om man kan nå at få hø i år, når græsset først såes så sent? Om ikke andet, så står græsset der jo klar parat til næste forår, så helt spild håber jeg ikke, det er :-)

0
0
Svar på denne tråd

Næppe hø i år....
Forfatter:  DJensen (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  30-05-2012 21:15

...når marken først lige er sået.

Begynd hellere at se Jer om efter noget godt grovfoder I kan købe, så I har noget at fodre med til vinter

Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter:  Smedegård (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  31-05-2012 20:10

Vi fik 1. slet hø i hus i mandags. Rigtig lækkert hø, så det skal nok give nogle tilfredse heste til vinter Skulle godt nok gerne helst have lagt en dag mere, men det turde vi ikke pga. melding om regn og gudskelov for det. Natten til tirsdag pissede der ned, men vi sov trygt videre velvidende at al høet var kommet ind i laden, skønt

Så satser vi så på at få 2. slet i år. Det lykkedes ikke sidste år.

Mvh. Pernille

Raashan APN OX & Majjar APN OX

samt lånehesten Egelunds Chess DV

0
0
Svar på denne tråd

No worries
Dato:  01-06-2012 15:51

Vi har heldigvis allerede aftale om at vi kan få hø fra andre marker, hvis der ikke er nok på vores egen - eller som I skriver, hvis der slet ikke når at blive noget på vores egen! Men så håber jeg, græsset står godt på vores nye mark indtil næste sommer, hvor vi så måske kan være heldige at få to gode slet hø - i ordentlig tid

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter:  Reni *Stutteri Krone* (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  02-06-2012 16:40

Marianne; Det er fuldstændig udelukket at i får lavet hø i år, det kan man altså kun lave i sommermånederne og der bliver jeres græs ikke klar. Det er såmænd heller ikke den bedste tid at så græs på, for får vi en tør sommerperiode så etablerer nysået græs sig meget dårligt. Hvis I er ekstremt heldige kan der måske til efteråret være et lillebitte lag græs som I kan lave wrap på, og er I uheldige er det lige netop ikke langt nok til wrap men stadig for langt til at i ikke kan undgå at skulle have det pudset af inden vinter så det ikke får sneskimmel.

Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk

Til salg: Gennemavlede dressurheste, 6-års velgående hoppe uddannet til M, 1-års hingsteplag efter Londonderry/Depardieu

0
0
Svar på denne tråd

Først muligt nu
Dato:  04-06-2012 09:44

Hej Reni,

Det var desværre først muligt at så noget nu, da vi først overtog det ved årsskiftet. Så vi må jo så passe det og pudse det af, inden det gavner noget næste sommer. Vi har heldigvis andre marker, vi kan få hø fra i år :-)

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter:  Jannie (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  06-06-2012 11:13

Vi har første slet wrap i hus (y)

Det kom af den 28.5., blev vendt samme dag og vendt igen hver af de efterfølgende dage og wrappet den 31.5.

Hilsen Jannie

Øgårdens Sammie RDH

Wendy Klint ERDH

Sydvillegaards Fiona (født 3.3.2011)

Sydvillegaards Zander (født 10.5.2011)

GRAFIKER:
www.nokke.dk

HESTENE:
www.sydvillegaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Dato:  20-06-2012 22:15

På trods af det ustaidge vejr tog vi chancen og fik slået tirsdag morgen, der er lovet regn fredag så det bliver pakket i morgen eftermiddag, det er tæt på perfekt, jeg behøver ikke have det så tørt som mange andre ønsker, en tørstof % på ca 65-70 er fint her...

Er glad for jeg ventede for udbyttet er 150% mindst, markerne bugner af hø og vores vender kan dårligt sprede bunkerne...

skønt...

Mvh. Lykke

Hundepension på amager!

0
0
Svar på denne tråd

høst 2012
Forfatter:  Julingaard (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  21-06-2012 20:13

Vi fik først tilsået her i foråret - 4 hektar kom under plov - resten går hestene pt. på nu.

Jeg er spændt på om det bliver et sent 1 slet, eller om vi må nøjes med at pudse af.

Dejligt med god wraphøst

Christine

JULINGAARD

Fjordhesten i avl og sport

0
0
Svar på denne tråd

123456
Dato:  21-06-2012 21:56

Så kom det i hus!

Og hvilket slet!!! Fantastisk udbytte i år...

Til sammen ligning fik vi 68 minibig på samme stykke som sidste år gav 37...

Og 150 miniwrap hvor denne mark sidste år gav blot 107

Der mangler stadig en lille mark som vi pakker i morgen men den bugner også af hø...

Mvh. Lykke

Hundepension på amager!

0
0
Svar på denne tråd

tålmodighed
Dato:  22-06-2012 20:00

Ja det kan godt betale sig og vente, syntes så også det bliver grovere- dermed giver det også lidt længere tyggetid..

Christine

JULINGAARD

0
0
Svar på denne tråd

123456
Dato:  23-06-2012 14:24

Min søde svigerfar som står for hø/wrap hjemme hos os, har lige meldt sig til DM i høhøst. Han ligner en glad lille julegris når han fortæller om det, håber næsten ikke han vinder, for det vil blive forfærdeligt at være i stue med ham fremover...;o)

Sælges:

Vallak (2009) e. Laurino

Købes:

0
0
Svar på denne tråd

hø/wrap høst
Dato:  24-06-2012 15:06

ja her er hø opgivet nu, og vi venter på nogle gode dage til wrap. men det er lidt af et sats hver gang syntes jeg. vi overvejede også MEGET at slå i tirsdags, men turde ikke da de ikke lovede ret meget sol dagene efter, og regnbyger kom faretruende tæt på os.

uanset hvad vil jeg nok ikke kunne få det så tørt som jeg gerne vil, selv om der kommer 4 dage uden regn tørrer det ikke ret meget syntes jeg (har haft slået lidt til hestene)

vi tager chancen næste gang de lover 3-4 gode dage. det kræver dog græsset kan slåes om eftenen før første gode dag, så det får så meget muligt tørretid. da vi begge arbejder kan vi først slå sent eftermiddag/aften.

det ser meget voldsomt ud med græsset nu. mit er min. 120cm højt og er ret tykt ser det ud til. så tror på en rekord god høst når den endelig kommer.

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxx
Forfatter:  missssophie (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  24-06-2012 17:57

vi skulle have hentet 350 baller hø,- men det endte med 75 wrapballer i stedet, da det ikke kunne lade sig gøre at lave hø.

idag har vi så hentet 180 baller hø, på en maskinstation hvor de lavede hø d. 28-5, og derved i perioden med godt vejr.

vi har en lille hektar vi får lavet wrap på når vejret arter sig.

heldigvis slog vi det i det tidlige forår,- så det er ikke så højt pt. at det lægger sig

så mangler vi bare at købe halmen og frøgræsset...

*** Misssophie

0
0
Svar på denne tråd

pris for wrap
Forfatter:  Lisa Belhage (Ozalynda) (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  25-06-2012 22:50

Hvor meget betaler i for at få lavede wrap?

Ozalynda Akhal-Tekes

0
0
Svar på denne tråd

Vi har lige fået slået
Forfatter:  Stald Lauenborg (Præsentation Opd.) (Skriv besked)
Dato:  25-06-2012 23:08

Sikker en masse græs vi har i år! Vi har lige fået slået på vores mark samt naboens mark og det tegner rigtig godt!

Det blæser helt vild lige nu og med det vejr de lover i morgen, onsdag og torsdag, så forventer vi en god høst. Græsset er blevet rigtig groft hvilket jeg kun ser som et kæmpe plus, da min vallak har lidt sart mave.

Vi wrapper i halve minibig, da vores minilæsser ikke kan klare¨at flytte alm minibig. Men selvom, det er lidt dyre, så er de mere pratisk, da jeg kan bruge dem, selvom jeg kun har to heste pt.

Håber I andre også får en god høst...

0
0
Svar på denne tråd

held og lykke
Forfatter:  Rosenholm (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  26-06-2012 01:05

held og lykke til dig og din høst.

Uh, jeg har gået og holdt øje med DMI, men turde ikke tage chancen. ser DMI i morgen tidlig, om jeg tør, men tror nu altså det bliver næste gang der bliver et par dage med tørvejr.

Håber du får god wrap i hus

0
0
Svar på denne tråd

Det bliver perfekt:-)
Dato:  26-06-2012 17:40

Vi har lige fået det vendt og hold da op, hvor er det allerede blevet tørt.. Vores marker ligger ud til en meget åben, kæmpe mark, så blæsten har rigtig taget fat.

Så vi får allerede presset og pakket i morgen aften, da det er klar på rekort tid

Så et godt første slet ser ud ti lat komme i hus her på gården - håber det samme for jer andre

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxx
Dato:  26-06-2012 18:52

maskinstationen ligger ca 15 km væk,- han tager 60,- pr balle for klipning og wrapning. vi vender selv.

mener også der var et stargebyr på 500...

det kan stadig betale sig for os, da vi skal have det klippet under alle omstændigheder.

så længe det ikke bliver dyrere end hvis vi skal købe...

*** Misssophie

0
0
Svar på denne tråd

missssophie
Forfatter:  Lisa Belhage (Ozalynda) (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  26-06-2012 21:22

Hvad str. baller få du for 60 kr? Det lyder billigt!

-Lisa

Ozalynda Akhal-Tekes

0
0
Svar på denne tråd

Første slet...
Dato:  28-06-2012 09:25

Så kom første slet i hus og vi fik 77 baller i perfekt kvalitet!

Er så tilfreds

Sidste år fik vi "kun" 32 stk, så må sige det er helt vildt i år...

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter:  Reni *Stutteri Krone* (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  28-06-2012 09:57

Så ser det ud til at vi har været heldige lige at snige os uden om bygerne, for vi skårlagde græsset mandag aften og allerede nu er det næsten tørt nok til hø. Markene er meget åben og det har blæst godt de sidste par dage, og vi har vendt det to gange om dagen. Vi presser hø i almindelige småballer (ca. 15 kg) imorgen eftermiddag, og bliver forhåbentlig færdige inden regnen kommer hen på aftenen. Vi forventer ca. 1800 småballer hø af prima hesteblanding, og så er der også en del at sælge af.

Så hvis du lige kommer forbi Nielstrup Mark ved Voldum (Hadsten) imorgen eftermiddag, så kan I se vi knokler løs - puha det bliver hårdt. Vi håber på at der kommer en del af vores faste kunder og henter direkte på marken, ellers får vi da vist pladsmangel i laden...

www.stutterikrone.dk

Til salg: Gennemavlede dressurheste, 6-års velgående hoppe uddannet til M, 1-års hingsteplag efter Londonderry/Depardieu, hingsteføl efter Fürstenball/Donnergraf

0
0
Svar på denne tråd

hallöj
Forfatter:  SBM (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  29-06-2012 09:50

Vi ventede som altid til lige för midsommer inden vi huggede, det selvom markerne aldrig har väret så fyldte med gräs som i år.
Vi huggede d. 19 juni og d. 21 juni om aftenen wrappede vi den bedste höst nogensinde. (d. 22 juni-26 juni stod det ned i stänger, havde vi ikke fået höstet inden, var det helt sikkert at al grässet havde lagt sig)

60 runde bigballer fik vi ind - hvilket betyder at vi fik et års forbrug af wrap ind i på 1. slet. HURRA!
Vi kommer ikke til at tage 2. slet i år, hvilket er skönt - så er det bare halmen som man skal bekymre sig om sidst på sommeren.

Prisen her er 195 kr/stk - for runde bigballer m. 12 lag plast.
Normalt får vi plastet for 125 kr/stk m. 8 lag plast - men fordi vi SKULLE have höet ind d. 21, så måtte vi tage den som nu havde mulighed for det.

Vi skal af med lige omkring 14500 kr for denne höst (slåning + plastning) - det giver os så wrap for et helt år til 4 varmblodsheste

...

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxx
Dato:  29-06-2012 18:19

de 60,- kr. er for små rundballer. ca 40-45 kg vil jeg skyde på.

vi har ikke nok heste til større wrapballer...

*** Misssophie

0
0
Svar på denne tråd

også heldig her
Forfatter:  lefab98 (Lene Farving) (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  12-07-2012 12:32

vi fik lige klaret nogle baller hø imellem regnvejrsdagene..

tager slet fra enge, så der er jo også en parameter der hedder det skal være muligt at køre der uden traktoren sidder fast.

Har aldrig fået så meget hø som før. 42 minibig fra 3 tdr land + 1 ha, samt 17 rundballer fra ca. godt 2 tdr land.

så jeg har vist også mere end hestene kan spise..

0
0
Svar på denne tråd

wrap/hø
Dato:  17-07-2012 23:23

ja her endte det slet ikke som forventet. har aldrig oplevet noget lign

vi skårlagde græsset i de dage flere af jer andre også gjorde. hvor der var godt med vind dagene efter.

det skulle være pakket til wrap torsdag (blev skårlagt mandag aften) hvor det var helt perfekt. der var nemlig lovet regn og muligvis skybrud fredag aften.

men så blev jeg brændt af torsdag, (man mente ikke regnen kom før fredag aften, så ville ikke køre alligevel)

havde en anden wrap aftale fredag til middag. og kunne intet ændre da jeg fik besked så sent på aftenen.

aldrig har jeg været så frustreret

fredag holdt det tørt til 8.30 og så stod det ellers ned i stænger flere timer efter.

der blev nået at pakke lidt småballer wrap inden regnen.

græsset fik 35 mm regn, på få timer!

de to dage efter var det super tørre vejr, men på 3. dagen kom der 7 mm igen.

så fik det ellers lov at tørre uden regn.

har aldrig vendt græs så mange gange på et enkelt slet. flere dage blev det vendt to gange dagligt. og flere dage var jeg ret opgivende om det overhovedet blev brugbart.

det endte med at blive tørt nok til vi pressede det til hø (turde ikke lave wrap da der nu nærmest ikke var noget sukker tilbage i det)

det blev til 245 småballer hø. og taget i betragtning af hvad det blev udsat for så er det blevet ok. dufter ikke super lækkert hø agtigt (da en del af sukkeret er skyllet ud) men ser fint ud og hestene er ret glade for det. og utroligt nok blev de fleste af frøene siddende på.

det er jo egentlig perfekt til foldfoder i løbet af vinteren, når man nu har to nøjsomme hypper.

det blev vidst lidt langt, men ville lige fortælle det ikke altid går som forventet

0
0
Svar på denne tråd

hø 2012
Forfatter:  pixies (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  22-07-2012 15:10

Så er der endelig slået her!

Du milde det har holdt hårdt,og nu håber vi bare på en dejlig uge uden regn, men hold op der er meget

Ejer nu ENDELIG "et lille stykke af Danmark"

0
0
Svar på denne tråd

2. slæt...
Dato:  22-07-2012 21:31

Så har vi fået slået 2. slæt af igår d.21/7. Vi har slået af på alle de samme marker som vi plejer. Regner med at presse og pakke på onsdag d. 24/7.

Grunden til vi allerede har slået af igen er at de 2 af markerne meget gerne skal sprøjtes ned og lægges om i år allerede (sammen med en 3. mark hvor hestene normalt går)

Sælges:

Vallak (2009) e. Laurino

Købes:

RBH underlag Nayv (gammel model, uden sølv pipe)dr

RBH Brunt underlag dr. (gammel model, hvid/sølv kant)

0
0
Svar på denne tråd

ja jeg sidder
Dato:  23-07-2012 18:24

her og er pssi sur.. wrapmanden der skulle lægge det ned og presse skulle komme lørdag eller søndag i går kl. 2200 fik jeg fat i ham efter at have ringet rimelig meget.. blev lovet han kom her til formiddag men nu er kl. 1830 og jeg har stadig ikke set skyggen af ham endnu, og jeg skal lave helsæd med havre og det bliver jo ikke ligefrem mindre modent af at vente.. grrrrrrrr..

Tina

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxx
Dato:  23-07-2012 19:23

her blev det lagt ned igår.

så vender vi det 1-2 gange dagligt, og så bliver det wrappet på onsdag.

-og så kan hestene komme på lidt større areal græs end de har nu...

*** Misssophie

0
0
Svar på denne tråd

Høhøst 2012
Forfatter:  vazari ♥lotte♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  24-07-2012 22:22

Her fik vi lagt vores enghø ned i søndags d. 22-07-2012.

Vi fik lagt ca. 9 hk ned. Det er faktisk rigtigt grønt, og det er tørret helt vildt godt. :) Vores Eng er meget åben og er lukket lidt inde i et hul, så solen er direkte på engen. Samtidigt blæster det helt vildt dernede og så blir det vendt 2 gange dagligt. I Morgen blir det vendte igen 1 gange mere, og så blir riveren hentet på maskinestationen, og så blir det revet sammen. Torsdag blir det presset i hø, og så skal de "bare" bjærges.

Regner med vi får mellem 800 - 1000 små baller ind, og nok en 20-30 mini big. Så det blir nogle hårdere dage :)

Der vendes, vendes OG vendes :)

Billede

Drøm som du lever forevig - lev som det er din sidste dag. Camilla Moos Enemark 1980 - 2012

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter:  Mette (Elbækgaard) (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  25-07-2012 08:55

Min mand slog vores mark af i lørdags. Det bliver presset i småballer i morgen torsdag, da det bliver for tørt til wrap.

Der er 1,5 ha og regner med at udbyttet bliver ret godt, selvom det er 2. Slet :-)

Mette

Højvangs Lumina

Elbækgaards A'moon

Elbækgaards Roma Nova

Mor til Mie d. 9/3-2010

Mor til Ditte d. 15/9-2011

Sælges:

1'er ponyvallak fra 2008 - tilredet (ren i røntgen!)

HØ I SMÅBALLER SÆLGES!!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter:  Pjevs 1 (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  26-07-2012 10:02

Vi fik presset halvdelen i går og pakket i nat, i dag står den også på hø, men jeg håber vi bliver færdig lidt tidligere i dag, for jeg føler mig lettere brugt.

Høsten blev god, men der har jo også været optimale forhold for græsset.

Udsalg eller bytte af rester fra forretningen, kom med et bud.

www.galleri.skindbjerg.com

Trailerkort 3360kr.

Tlf. 51 43 18 43

Se mere på http://www.trailerkortet.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Dato:  26-07-2012 12:28

Vi fik som planlagt presset og pakket igår. Det var slået af d. 21/7, vendt, nusset, snakket med, klappet og kælet for af svigerfar, så det ser ud til virkelig at blive godt igen...

Det gav et overraskende stort udbytte igen. På min venindes mark som ved 1. slæt gav 12 stk, gav ved 2. slæt 10 stk, det er vi ganske godt tilfreds med. Nu skal nogle af vores marker hjemme lægges om, min veninde tager noget af hendes mark til hendes heste, så vi har kun et par stykker rundt omkring til 3. slæt som vi håber på giver godt igen med den rigtige markpleje indtil.

Sælges:

Vallak (2009) e. Laurino

Købes:

RBH underlag Nayv (gammel model, uden sølv pipe)dr

RBH Brunt underlag dr. (gammel model, hvid/sølv kant)

0
0
Svar på denne tråd

hold da fast
Dato:  27-07-2012 09:18

her lykkedes det alligevel.. fik fat i en anden til at slå og wrappe (tak til MGO-maskiner) det blev lagt ned mandag, vendt i går og presset i går..

forventningen var 35 baller.. men hold nu lige op det var 58 mini big .. så vi har sådan set wrap til 2½ år, så jeg tror da ikke lige dyrerne dør af sult denne vinter..

Tina

0
0
Svar på denne tråd

Vi har fået..
Forfatter:  Annemette (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  27-07-2012 11:40

42 minibig på 2-3 hektar.. Det er vi godt tilfredse med taget i betragtning at det er taget på agerjord, der ikke har fået gødning..

Så er det også blevet til 430 små baller på lidt under 1 hektar eng.. Også et pænt udbytte, der står stadig en plet tilbage der var for våd, som vi regner med skal tages om 14 dage ca, sammen med et andet engstykke hvor vi har fået 1. slæt..

Første slet i engen gav 230 små baller, også pænt udbytte..

Vi sælger det hele, undtagen det mine egne heste skal have.. Minibiggerne er solgt, allerede her dagen efter det blev presset og små ballerne er også så godt som solgt..

0
0
Svar på denne tråd

så var der
Forfatter:  platon2 (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  27-07-2012 12:16

endelig 6 dage med tørvejr.

Lidt over 600 småballer hø blev det til-meget mere end jeg havde regnet med

Så noget af det sælger vi-resten får vores egne heste.

Lisbet

Boks udlejes- se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Hø høst i hus!
Forfatter:  vazari ♥lotte♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  28-07-2012 23:33

Så kom det i hus!

Der var dog krise på til sidst!

Søndag blev det skrålagt med crimper, mandag blev det spredt en enkelt gang, Tirsdag og onsdag blev det spredt 2 gange dagligt. Onsdag blev der presset ca. 100 baller. Torsdag kørte vi 1100 baller ind. (morten koch) Dejligt velduftende grønt økologisk enghø! Nam nam siger hestene :P

I går skulle det så presses til minibig og så startede Krisen!!

Vi har maskinestation til at kommer og presse. Først så ventede vi i 100 år, og kunne faktisk slet ikke forstå hvor de blev af. Det viste sig at traktoren til miniballepresseren var gået i stykker, så der var tidsplanen skredte. :S Vi havde lånt en frontlæsser traktor, men de skulle selv lige bruge den til at kører 100 små morten koch baller ind.. De kom kl. 19 og den skulle afleveres kl. 20 - vi for af sted for at se om det kunne lader sig gør at låner den afligevel. Det måtte vi gerne hvis vi lige gad hjælper med at smider de 100 baller på vognen. Det gik meget stærkt. Max 15 min!

Og så hjem i en fart, da ballepresseren ringer - Han sidder fast! Og han sad VIRKELIG FAST!

Vi prøvede med kæder og stålwire, men det virkede sgu ikke. Så han ringede efter et spil til at rykker den op. Problemet var bare at tiden jo begyndte at går og nærmerede sig altså 20 tiden.

Heldigvis er ham der ejer maskinestationen en af vores gode venner, og da han så ringede for at hører til sitationen, var min mor temmelig desperat. Fra Hun snakkede med ham til rundballepresseren stod der var der maximalt gået en time, så de har kørt som død og helved! Begge to! Både Presseren og spillet var der en time efter.

Nårh, han blir så rykket fri igen og er så ved at kører ud af engen, da han ligeså pænt sætter sig fast igen. :s Så vi har kæmpe store sporer efter presseren! :s

Så dem skal vi lige havde på plads igen.

Heldigvis nåede vi at får alle vores 1200 baller og 14 rundballer ind i tørvejr og havde lige præsict dækket det til, da det begyndte at stå ned i stenger. Heldigvis!!

Så nu skal vi lige havde omrokeret og solgt noget af den, så vi kan får plads til 600 baller halm. :P Og så skal vi havde ryddet den sidste store boks, fordi der skal vores strøelse være (Snittet halm)

Så temmelig kaotisk høst herfra. Men en GOD høst! :)

Drøm som du lever forevig - lev som det er din sidste dag. Camilla Moos Enemark 1980 - 2012

0
0
Svar på denne tråd

høsten 2012
Dato:  03-09-2012 21:24

Høsten 2012 bliver den første og bedste til dato!

Imorgen bliver vores første wrap pakket ind, det er første gang vi laver wrap.

Det blev sået i foråret, skårlagt i lørdags, lagt på skår idag og bliver så wrappet imorgen- og det er helt mørkegrønt ;-)

Vejret har jo været intet mindre end perfekt, sol og blæst.

Jeg er meget spændt for det er 4 hektar som er skårlagt, dog er de kun gødet sparsomt, og det er jeg søreme glad for når man pt. kun har 4 heste i stalden..

Christine

JULINGAARD

Ledig plads i ny løsdrift til hoppeplag (ponystr/lille hest.), gerne fra i år. Store folde/græsfolde i skovkanten- individuel fodring se mere på præsenta ...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)

Eksisterende bruger:
Log ind

Ny personlig bruger:
Opret profil

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Pris og vilkår for annoncering

Mest populære sider

Logo