Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Opmurede bokse - materialer?
Forfatter: 
Dato:  11-02-2012 09:19
Hej

Jeg ville meget gerne høre, hvordan I har bygget opmurede bokse, hvilken type sten/blokke har i brugt, hvad har I pudset med osv. Meget gerne med billeder.

Jeg påtænker at lave et par bokse til supplement til løsdriften, hvor jeg ville mure siderne, og så montere en dobbelt låge i fronten, hvor den ene del er lang, og er låst fast til gulvet, og har et hjul at køre på, og kun åbnes når der skal muges med traktoren, og den anden del af lågen er kort, og fungere som daglig låge.

Håber på lidt input.

Merete
0
0
Svar på denne tråd
 
 bokse...
Forfatter: 
Dato:  11-02-2012 10:51

Vi har delvist støbte bokse herhjemme.

 

Skille- og "bag"vægge er sat af 15 cm fundablokke, fyldt med cement og i lagt tinderstål både lodret og vandret for at styrke. "Fyldet" i blokkene er lavet at cement og støbemix.

Mener svigerfar brugte alm. mørtel/cement med sand, til at pudse med til sidst.

 

Der er lavet en runding ovenpå fundablokkene, så der ingen skarpe kanter er. De er lavet af et halvt rør på 18 cm i diameter, så det passer hen over fundablokkene.

 

Her kan du bedst se hvordan mine bokse er, færdige og klar til indflytning. Billedet snyder dog lidt, da væggene lige er blevet kalket - derfor ser de noget spøjse ud.

 

 


"Det er bedre at have elsket og mistet end slet ikke at have elsket"

Unette, Una Evigglad, Hetja & Kevin - mine hypper!

"Familieforøgelse" midt i april - Unette skal igen være mor :-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Samme her....
Forfatter: 
Dato:  11-02-2012 12:40

Vi har også muret vores bokse op og med fronter som TS beskriver...

Fremgangsmåde på væggene er som allerede beskreven i det andet indlæg. Husk jern i væggene:-)

 

Se evt. min tråd omkring staldbyggeri;

 

www.heste-nettet.dk/forum/34/25284/ 25284/


0
0
Svar på denne tråd
 
 takker
Forfatter: 
Dato:  11-02-2012 19:47
Tak for input, det ser lækkert ud Marie. Stald Lauenborg - jeres projekt har jeg godt fulgt med i, det er godt nok også blevet flot :) Hvordan med lågerne når du åbner, åbner de begge to, eller er den ene sat fast?

Kom gerne med flere idéer og billeder

Merete
0
0
Svar på denne tråd
 
 kommer gerne med inputs...
Forfatter: 
Dato:  11-02-2012 20:23

Kommer gerne med input, for det manglede vi, da vi startede vores "lille" projekt:-)

 

 

Lågen til venstre er den til "daglig" brug, og den til højre ( som er lidt kortere ) er sat fast i gulvet med en skudrigle. Den står godt fast.

 

Vi kan så åbne helt op, når der skal muges ud.

 

Vi har selv lavet alt, men har købt flere reservedele, som vi så har formet til lige det, vi gerne vil have:-)

 

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 støbning
Forfatter: 
Dato:  12-02-2012 15:00
Det var også det jeg tænkte med lågerne, kunne bare ikke se det på billederne :) det er samme system jeg planlægger.

Endnu engang tak :)

Merete
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider