Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Hvordan med at lave hø?
Forfatter: 
Dato:  27-06-2011 20:05

Hejsa


Hvor meget hø kan der laves på et stykke, der ikke er mere end 2-3000 m2? Hvor højt skal det helst/må det være?


Tak :-)


Med venlig hilsen Carina....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjae...
Forfatter: 
Dato:  28-06-2011 09:34

Det kommer jo fuldstændig an på græssorter, gødningsmængde, vejret og jordens kvalitet. Så man kan umiligt sætte et antal på, det vil variere fra år til år og er meget afhængig af alle de nævnte faktorer.


Sidste år lavede vi 700 småballer på 1,5 ha (15.000 m2), og imorgen skal vi presse på samme stykke som dog er udvidet noget, og vi skyder der til at være 2000 baller (3 ha i år). Det er dog forholdsvis god jord (JB4 mener jeg), og det er gødet så der er et godt tykt lag.


Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk


Til salg: Gennemavlede dressurheste, 2 hingsteføl, vallak 1 år, RDH-hoppe 14 år og 5-års velgående hoppe klar til LA

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak.....
Forfatter: 
Dato:  28-06-2011 10:15

Tak for svar :-) Stykket er ikke gødet endnu, det ville jeg gøre, hvis der skulle laves hø på det. Der er mange urter i det, ved du om det gør en forskel?


Med venlig hilsen Carina....

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  28-06-2011 11:14

Forstår ikke helt hvad du mener, altså er det om urter vil give højere udbytte eller?


Urter kan tit være noget stænglede, og derfor kan det være lidt sværere at lave hø hvis der er mange urter. Der skal i hvert fald en crimper på slåmaskinen.


Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk


Til salg: Gennemavlede dressurheste, 2 hingsteføl, vallak 1 år, RDH-hoppe 14 år og 5-års velgående hoppe klar til LA

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej.....
Forfatter: 
Dato:  28-06-2011 11:16

tænker netop også at urter kan gøre det svære at lave hø. Nu skal jeg ikke selv lave det, så det er også derfor jeg er nysgerrig efter, hvad folk mener, jeg kan få af udbytte. Det skal jo lige opvejes med prisen på at lave høet...


Med venlig hilsen Carina....

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider