Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Nedrivning af gård: Erfaringer?
Forfatter: 
Dato:  11-05-2010 11:26

Hej


Vil rigtig gerne høre nogle af jeres erfaringer med at købe en gård som skal nedrives og efterfølgende bygge nyt hus på grunden?


Hvordan bar I jer ad?


F.eks. : Hvordan organiserede i det og hvor begyndte i processen med nedrivning?


Gjorde i det selv eller fik i et firma til det?


Hvor lang tid brugte I?


Hvilket hus fik i bygget efterfølgende?


Håber på i vil komme med en masse erfaringer og evt billeder (før, under, efter f.eks.)


0
0
Svar på denne tråd
 
 supplement
Forfatter: 
Dato:  11-05-2010 13:30

Jeg kan som supplement fortælle at der er tale om i alt 513 kvadratmeter bolig og stald.


Dvs:


Stuehus: 126 kvadratmeter (Ydervægge af mursten og tag af tegl)

Stald (gammel kostald): 232 kvadratmeter (Ydervægge af mursten og tagdækning af fibercement

Maskinhus: 125 kvadratmeter (Tagdækning metalplader)

Garage: 30 kvadratmeter (Ydervægge af mursten og tagdækning af fibercement herunder asbest)


Nogen der kender et billigt nedrivningsfirma nær vesjsjælland?


På forhånd mange tak!




0
0
Svar på denne tråd
 
 måske må i ikke
Forfatter: 
Dato:  11-05-2010 18:59

det er slet ikke sikkert i må rive den ned,det kommer lidt an på hvor meget gæld der er i den og hvor meget kapital i har til rådighed.

snak med kredit foreningen el banken de kan rådgive jer.

men hel og lykke.

0
0
Svar på denne tråd
 
 oh yes
Forfatter: 
Dato:  12-05-2010 07:26

hvis du kigger på min præs. kan du se et par bilelder fra vores store tur i 2006/07


Vi købte en ældre 4-længet ejendom som vi stort set rev helt ned, men genopbyggede på det gl. fundament.


Derudover rev vi en del mindre svinehuse, maskinehus etc ned og byggede ny stald.


Mit råd til dig vil være at benytte din Landboforening til at søge kommunene om de ting der kræver tilladelser, for hold da op de er tunge at danse med og har laaang ekspeditionstid.


Vi startede ud med en entreprenør, vi er ikek gør det selv folk, men da denne var en botnakke, opssagde vi samarbejdet og så brugte min amnd tid på at kooridnerer de forskellige håndværer, indkøbe byggematerialer osv.


Det tager MEGET tid, og er ikke for nybegyndere.Min mand er heldigvis vant til projektstyring, så det var vores fordel


Vores bygninger er stuehus på 300m2, stald+lade på 450m2 og 3 længer med tilsammen 1200m2 (2 plan firmadomicil med lager er indrettet i disse længer)


Vi startede vores projekt nov 06. i august 07 flyttede vi ind i stuehuset der stod 100% færdigt.

Firmadelen stod færdigt april 08

Stalden blev bygget i efteråret 07 dvs skulle fra dag 1 af overholde den nye hestelov med højder, lys, boksmål etc.




Karina



0
0
Svar på denne tråd
 
 Rev i selv ned
Forfatter: 
Dato:  12-05-2010 11:04

-Karina, det er blevet rigtig flot! Lod i nogle af ydervæggene stå i det gamle hus eller var det alt som blev revet ned?


Fik i et firma til at rive det af huset ned der skulle, eller gjorde i det selv?

0
0
Svar på denne tråd
 
 gjorde intet selv
Forfatter: 
Dato:  12-05-2010 12:32

ud over at holde pladsen pæn + ryddelig så vi kørte pendul fart til genbrugspladsen om aftenen samt weekenderne. Man sparer mange penge ved selv at sortere skrottet kontra at leje containere.


Vi havde en nedbrydningsfirma til at rive ned, og et andet firma til at genopbygge.

Enkelte ydermure i stuehuset blev tilbage, men blev sandblæst indvendigt+ udvendigt for at sikre der ikke var nogen svampe etc.



Karina


0
0
Svar på denne tråd
 
 nedrivningsfirma
Forfatter: 
Dato:  12-05-2010 18:20

Hvis i står og mangler et nedrivningsfirma og byggefirma kan jeg varmt anbefale RS Entreprenørfirma fra Frederiksværk, de er meget dygtige og seriøse. Se deres hjemmeside www.rs-entreprenoer.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg bor også midt/vestsjælland
Forfatter: 
Dato:  12-05-2010 18:39

og kan da nævne firmaer man skal holde sig fra eller som godt kan anbefales, men det er dette forum vidst ikke til



Karina


0
0
Svar på denne tråd
 
 nedrivning
Forfatter: 
Dato:  14-05-2010 12:28

Ja, I skal nok sørge for at undersøge via kommunen først..


Vi har selv gennemrenoveret vores gård.


Min mand er murer, og er pt igang med et projekt, hvor en gammel gård er revet ned og et nyt hus bygget op.


Se evt billeder ( før/efter ) af vores gård på www.kaabers.dk


Mvh Camilla.



**************** www.kaabers.dk *************


Barock'er samt vejledninger i trickstræning.

( forskellige tricks er beskrevet på hjemmesiden )


Barockhest & Barockpinto :-)


***********************************

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider