Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 At bygge nyt??
Forfatter: 
Dato:  05-04-2006 09:55

Som flere ved kigger vi jo så småt efter gård, og vi må jo konstatere at der er flere ting der ikke "spiller" når man kigger i vores prisleje.


Der er tit et problem med dårlig rumfordeling, og med de nye staldkrav bliver det også sværere at finde gode udebygninger.


Vi har derfor snakket om at købe håndværkertilbud. rive ned og bygge nyt.


Er der nogle der har prøvet dette?

Var det svært at få tilladelserne?

Blev det dyrere end forventet?

byggede i typehus eller arkitekttegnet?

Ville I gøre det igen?

Hvad ville i gøre om hvis i kunne?


Håber at få nogle svar også fra dem der har bygget "alm" villa.


På forhånd tak


Mvh Camilla



***************
Successful people will do what unsuccessful will not.
0
0
Svar på denne tråd
 
 det jeg ved
Forfatter: 
Dato:  05-04-2006 18:19

Hej Camilla..


Vi har netop det igang som du taler om. I efteråret købte vi en landejendom, som vi nu bor på. Men da vi har fundet ud af at det vil være mindst lige så dyrt at renovere ejendomme, som at bygge nyt (og meget mere besværligt, har vi besluttet at spare op i et par år, bygge nyt og derefter rive det gamle ned.

Så derfor har jeg netop snakket med teknisk forvaltning i min kommune. Jeg fik af vide, at der umiddelbart ikke ville være nogen problemer i at rive det gamle ned og bygge nyt..Men der er bare visse foranslatningen, som skal overholdes og tage højde for.


B.la. må vi ikke bygge det nye hus mere en 20 m fra det oprindelige. Desuden skal aftalen om at rive det gamle hus ned tinglyses ( koster 1400 kr.) Det er for at kommunen er sikker på, at man gennemføre nedrivningen, så der ikke findes to ejendomme på grunden, hvilket er forbudt i landzone.

Ydermere skal du påregne mindst 3 mdr. på at få landzonetilladelsen og byggetilladelsen. Byggetilladelsen er nemmest at få hvis du bygger under 250 kvm beboelse.


Håber det gav lidt ny viden..skrev det måske lidt kludret...Men undersøg selvfølgelig selv i den kommune, hvor du ønsker at bo.


mvh Maria

0
0
Svar på denne tråd
 
 Maria.
Forfatter: 
Dato:  05-04-2006 21:32

Tak for det, det er sådan nogle ting der kan være gode at vide.


Dog må jeg lige kigge nærmere på den 20 m2 regel, fordi de "grunde" der er til at betale på Sjælland, er til at betale fordi huset er småt.


mvh Camilla


***************
Successful people will do what unsuccessful will not.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nyt / Gammelt
Forfatter: 
Dato:  06-04-2006 12:36

Vi byggede nyt i 2000.


Jeg havde 3 heste og var træt af ikke at have dem omkring mig.


Vi købte et gammelt hus på landet hvor vi kunne købe jord af de omkringliggende gårde:)


Tegnede selv huset sammen med en konstruktør (dyr løsning) men man får det som man vil :)


Vi havde et budget på 1.8 mil. det endelige resultat var 2.5 og nu har vi så bygget til stalden igen.


Hvis vi skulle gøre det om så er der ingen tvivl om at der SKAL en fagmand til at styre byggeprojektet håndværkere har det hele i munden men er nogle sjuskhoveder så det har været udmattende af "slås" for sine rettigheder. Vi vil hellere betale en fagmand som er uvildig han "vogter" jeres drøm til jeres bedste og det er jo jer der skal betale.


Dagbøder ER NØDVENDIGT desværre ellers er det jeres projekt der bliver ladt i stikken hvis håndværkeren lige skal klare noget andet - det er nødvendigt at holde linen meget stram - det er desværre vores erfaring vi stod uden hjem i 3 mdr.


Hvad angår tilladelser tja det tager jo sin tid... men er man sød og rar og ringer tiæ kommune,Amt, eller hvor det nu er de skal søges, for at høre til hvor langt de er nået så kan man måske hjælpe lidt til kortere behandlingstid.


Vi kan kun sige at ja vi ville gøre det igen ... men ikke nu med 3 små børn 1 - 3 - 5 år:)


Held og lykke med drømmeprojektet


Betina V.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Betina V
Forfatter: 
Dato:  07-04-2006 07:30

Tak for dit input.


hvem ville være god som vores vogter? en bygninskonstruktør?


Mvh Camilla


***************
Successful people will do what unsuccessful will not.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Prøv at kontakte
Forfatter: 
Dato:  07-04-2006 21:05

Keppie herinde fra.

Hun købte en gård rev møget ned og lavede en svensk trægård!

Mener hun sagde at stuehuset, som er et lav energi hus, kostede omkring 1 mill, og stalden, som husede ca 16 heste, kostede omkring ½ mill.

Jeg syntes jo selv, at det var SÅ hyggeligt et sted. Det røde svenske hus forrest, også stalden bagved.


Men få fat på hende.

Udover at hun sev har gjort det, har hun også en stor indsigt i div tilladelser, foreninger osv.

Hun er en knag til at hjælpe med det!


Købte du en pintovallak hos Eliasen i Slangerup i '04? Se her heste-nettet.dk/forum/...984/90984/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for
Forfatter: 
Dato:  09-04-2006 17:14

Ideen Tine, det vil jeg prøve.


Knus


***************
Successful people will do what unsuccessful will not.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider