Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Klub og forbund

 vacc overført af dyrlæge...
Forfatter: 
Dato:  03-09-2012 20:57

Jeg har lånt min 20 årige pony til en pige der red ponygames ved stor hestedag. I sekreteriatet (ej ved dyrlæge tjeck) oplyses hun om at vacc ikke er gyldig!

Ponyen fik pas sidste år - og dyrlægen har skrevet : Dyrlæge overfører på tro og lov at alle vacc incl gyldig basic vacc er gyldige fra (årstal)... og har stemplet og underskrevet. Der er aldrig ved andre stævner sagt at dette ik er i orden???

I sekreteriatet sagde de at det ikke var efter DRF reglement? Men er det ikke at underkende en dyrlæge?

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  31-10-2012 14:40

på vores den ene pony har dyrlægen "bare" forsat den rutinemæssige vac. og skrevet det ind i passet. og i lommen bag i passet sidder det gammel gule vac kort. så kan vi da altid bevise at han altid har været retmessigt vac.

 

Den anden har fået pas i starten af året efter vi købte han. før der var man blevet vac 3 gange af 2 forskellige dyrlæger og han havde således 2 vac kort. Der ringede jeg til de pågældene dyrlæger og spurgte om min dyrlæge måtte overflytte deres vac. til hans nye pas, og begge sage ja.

Så min dyrlæge har skevet i passet vac 1. gang den og den dag af pågældene dyrlæge, og så sat sit eget stempel, og det sammen med den anden dyrlæge. så nu står alle vac i sammen pas. men jeg har stadig de 2 gammele vac kort liggende bag i passet. for en sikkerhedsskyld.

 

 

Så sæt dit gammel vackort ind i passet (der er en lomme på bagerste side ) så kan du altid bevise din ret.

 

På en måde kan jeg god forstå at de ikke accaptere at dyrlægen skriver at den er reglmessigt vac. for det kan jo ikke bevises.

og muligheden for at folk, betaler sig fra fejl/rod i deres hestes vac.papirne. er jo nemt på denne måde, så længe der ikke kan fremskaffes beviser.


:O)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider