Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Klub og forbund

 egnethedstest eller drf championat
Forfatter: 
Dato:  22-02-2012 17:51

Jeg tænker på at starte min 4 års DV til 4 års championat i år, men jeg kan ikke ikke rigtig finde ud af om det skal være DV´s egnethedstest eller DRF championat. Jeg starter ham ikke fordi jeg har intentioner om at vinde, men mere for at få bedømmelser på ham og han kan få lidt erfaring i at komme udenbys.

 

Hvad vil i starte hvis det var jer?

Har i gode erfaringer med det ene frem for det andet?

Hvad forventer man af hesten henholdsvis det ene og det andet sted?

Hvor meget er jeres 4 års redet før de stilles til start?

Nu da der endnu ikke er datoer at finde, er der så nogen der ved, hvornår de formegentlig ligger på året?


V.H.

 

Tanja D.

 

Nu med drømmehesten "Højbo's Veranzo/Hubert"

0
0
Svar på denne tråd
 
 DSA pga. prisen
Forfatter: 
Dato:  24-02-2012 13:04

Jeg ville klart foretrække DSA pga. prisen. Så vidt jeg ved, koster det ikke mere end en alm. stævnestart, dvs. ca. 150 kr. Egnethedstesten derimod koster min. 500 kr. ink. moms hvis man i forvejen er medlem af DV (til 1500 kr. årligt). Du kan læse mere om egnethedstest på DVs hjemmeside; varmblod.dk/DK/EGNETHEDSTEST/ Tilmelding%20til%20egn...stest.aspx

 

varmblod.dk/DK/EGNETHEDSTEST/ NYT%20KONCEPT%20I%202012.aspx

 

du kan se datoer for DSA her: www.rideforbund.dk/Ridesport/ Mesterskaber%20Champio...urneringer/ Championater/~/media/rideforbund/ Ridesport/ Mesterskaber%20Champio...urneringer/ Championat%20ungheste/ Dressur%202012/ Championats%20kvalifik...ssurx.ashx


... sagde Randi

0
0
Svar på denne tråd
 
 samme dilemma
Forfatter: 
Dato:  29-02-2012 21:20

jeg går faktisk i de samme tanker, har også en 4 års vallak som jeg havde tænkt at starte enten egnethedstest eller dsa på. Ikke for at vinde, men som TS bare for at få en bedømmelse af hesten og komme ud for at "se verden" i lidt mere frie rammer end et dressur program er.

 

Men hold da op en hamper pris på egnethedstesten

ihvertfald hvis man, som mig, ikke har andet at bruge mit DV medlemskab til.

 

Kan nogle svare på om det gør nogen forskel i bedømmelsen? om det er det ene eller andet sted. Nu har jeg aldrig været til en egnethedstest, så ved ikke rigtig hvordan det foregår

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-03-2012 15:59

Jeg red en 4-års sidste år, hvor jeg både startede championat og egnethedstest i spring. Jeg ved ikke, om du vil ride i dressur eller spring, men i springningen kan det helt klart være en fordel at tage egnethedstesten, hvis din hest er god til at løsspringe. Det er også en kortere og nemmere bane til egnethedstesten end det er til championatet.

 

Hvis hesten kan klare det i hovedet, ville jeg helt klart vælge at ride begge dele. Der bedømmes på lidt forskellige måder, så alt efter om din hest er god til at løsspringe, ville jeg vælge egnethedstest.

 

Held og lykke med det :-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 nye regler vedr ET
Forfatter: 
Dato:  22-04-2012 17:56

Springhestene skal ikke længere løsspringes til egenthedstesten fra i år af.

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis det bare er for at komme
Forfatter: 
Dato:  18-05-2012 21:35

lidt ud ville jeg også vælge championat, det er vildt dyrt at ride egenthedstest hvis man bare er med for at hygge og komme lidt ud. Jeg kan simpelthen ikke forstå alt er så dyrt når det handler om dv.

0
0
Svar på denne tråd
 
 priser-
Forfatter: 
Dato:  26-05-2012 22:13

Man skal vel også have rytterlicens for at ride championaterne / 4 års klasserne...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider