Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Klub og forbund

 handicap licens
Forfatter: 
Dato:  18-01-2012 20:46

hej. jeg har sclerose og har købt egen hest og vil høre hvordan jeg gør mht stævner? jeg skal ha rytter licens men har det betydning at jeg ingen rytter mærker har? har redet on off siden teenage tiden. og er det under ordnet hvilket distrikt jeg evt tar til for at få det ene eller andet? har lige set at der er klassifikation af fysisk handicap i århus området i feb. kan / skal jeg bare melde mig til?

 

og aner ikke så meget om hvor hvilket distrikt hører hjemme..

 

jeg bor i grindsted. håber nogen kan hjælpe med lidt praktisk info.

 

mvh charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 klassificering og licens
Forfatter: 
Dato:  29-01-2012 05:43

hej charlotte.

 

hvis du vil ud og starte handicap klasser skal du klassifikeres. det bliver du til sådanne arrangementer som du selv har set reklame for.

 

rytterlicencen skal du anskaffe hvis du rider c stævner og opad. for at få den er du nødt til at tage ryttermærke 3 + 4 samt en prøve der hedder "klar - parat - start". herefter kan du bestille den hos drf. :D

 

ang distrikterne kan du se dem her: www.rideforbund.dk/Om%20DRF/ Organisation/Distrikter.aspx

 

det er ligegyldigt hvor du tager hen og får lavet klassificering. :D

 

almindelige klubstævner kan du starte uden nogle dikkedarer. men der udskrives som regel ikke handicap klasser til klubstævner. så der skal du starte mod raskryttere på lige fod med dem. hvis du har nogle fysiske handicaps der gør at du har speciel udstyr kan du få en dispensation til at ride med dette i rask rytter klasser. dette skal også gøres ved klassificeringen :D

 

håber det besvarer dine spørgsmål.










"Why don't you ask the little people who live in your potatoes?"


0
0
Svar på denne tråd
 
 tusind tak!
Forfatter: 
Dato:  29-01-2012 20:04

troede ik jeg ville få respons(:

 

men jeg vil melde mig til klassificeringen. havde ellers ringet til drf men hende jeg snakkede med vidste faktisk ik om jeg sku ha rytter mærkerne. men opfordrede mig til at dukke op i århus for der ku jeg helt sikkert få svar.

 

så tak for hjælpen!

 

mvh charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej.....
Forfatter: 
Dato:  01-02-2012 12:39

Nu kender jeg ikke reglerne ang om du skal have licens osv, men RM kan man sagtens tage som handicap rytter - på ryttermærkedommerkurset er vi ihvertfald haft et oplæg med RM til handicapryttere.

 

Hvis du skal have mærkerne, så ring og snak med den dommer du ønsker at bruge, og snak med hende om hvilke begrænsninger du har. Er sikker på I kan komme frem til noget.

 



KH Christina :)


Sygeplejestuderende og ryttermærkedommer

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider