Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Klub og forbund

 To stævnenumre...
Forfatter: 
Dato:  26-11-2011 10:24
Nu har jeg efterhånden et par gange oplevet at man til klubstævner bliver tildelt to stævnenumre. Dette har åbenbart noget at gøre med den måde stævnesystemet er skruet sammen på.

Men jeg synes altså det er super irriterende de at man skal skifte imellem sine starter. Idag skal jeg fx starte to gange i den samme sløjfeklasse med to forskellige stævnenumre og sidst var der 30 minutter mellem to dressurstarter hvor jeg skulle skifte nummer og lige øve det der havde kikset (og sad på et kræ der IKKE gad at stå stille)

Nu er jeg begyndt at sætte det første stævnenummer på hjemmefra og så have et ekstra i lommen.

Hvad gør I? Må man gerne ride med to numre på på en gang?

Mvh Signe

Med hesten Paragraff


Finurlige strøtanker og spøjse indfald fra de mørkeste afkroge af mit sind: http://signelaursen.wordpress.com/

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  26-11-2011 14:44

Jeg har før haft nr 2 nummer under nr 1. Så var det lidt hurtigere at skifte.





0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift...
Forfatter: 
Dato:  26-11-2011 20:44

Vi plejer at sige, at rytterne skal bruge det laveste nr. de er tildelt af systemet, og så ignorere det andet, til vores stævner.

 

Den med at skifte nr tror jeg aldrig jeg har hørt om.

 

Det ville nu også være rart for os som stævne arrangøre, hvis stævne systemet ville lade os sætte ekvipager to gange i samme klasse - ryttere der får to nr. er jo også tastet ind to gange = dobbelt arbejde..

 


Hilsen Nina




Betty 22.04.1994-30.08.2010

0
0
Svar på denne tråd
 
 Idag.....
Forfatter: 
Dato:  26-11-2011 21:33
Tja idag gik det så til at jeg glemte at skifte nummer.... Det var der ikke nogen der sagde noget til.

Men tror bare at eg smider dem begge på næste gang så kan de vel selv regne ud hvem jeg er:)

Nina: Helt enig i at systemet burde virke bedre!

Mvh Signe

Med hesten Paragraff


Finurlige strøtanker og spøjse indfald fra de mørkeste afkroge af mit sind: http://signelaursen.wordpress.com/

0
0
Svar på denne tråd
 
 DRF fælles bestemmelser...
Forfatter: 
Dato:  27-11-2011 16:42

Det står ganske klart i Fælles bestemmelserne i DRF reglementet:

 

18.2. Stævnenumre
Hesten/ponyen skal under hele stævnet synligt bære et sort/hvidt stævnenummer på venstre side. Tallene skal være minimum 3 cm og max.
6 cm høje. Ingen hest/pony må bære mere end ét stævnenummer.
Stævnearrangøren er ikke forpligtet til at stille stævnenumre til rådighed. E- og D-stævner og E- og D-klasser: Stævnearrangøren kan angive, at der ikke skal anvendes stævnenumre.

 

 


Alt mit udstyr sælges, se min præsentation!

Henter du det hele får du en rigtig god pris...

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 2 stævnenumre
Forfatter: 
Dato:  27-11-2011 21:49

Hos os er det almindeligt, at der ikke rides med stævnenumre til E- og D-stævner.Især i dressuren, hvor man har starttider, kan man som regel identificere ekvipagen uden numre på.

 

Hvis stævnesystemet har givet 2 numre, er det fordi det er en showklasse, hvor man skal starte 2 gange i samme klasse, fx en sløjfespringning i 2 forskellige højder eller en showdressur med 2 forskellige programer i samme klasse. Stævnesystemet KAN normalt ikke lægge samme ekvipage i en klasse 2 gange - derfor er man nødt til at oprette ekvipagen 2 gange, fx med en lille forskel i navn på enten rytter eller hest.

 

Irriterende - ja - men snak med klubben om I overhoved behøver at ride med numre!

 

MvH

Quita

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lnilsson
Forfatter: 
Dato:  27-11-2011 22:25
"Ingen hest må bære mere end et stævnenummer"

Mener de så på samme tid eller må en hest ikke bære mere end et stævnenummer på dagen?
Det kunne være formuleret mere klart:)

Og jeg har altid læst det som om man er forpligtet til at bære stævnenummer hvis man er blevet tildelt et........og så bliver spørgsmålet altså: hvilket?

Hvis stævnearrangøren har tildelt en ekvipage to numre og ikke angivet at man ikke behøver at benytte stævnenumre hvad gør man så???

Mvh Signe

Med hesten Paragraff


Finurlige strøtanker og spøjse indfald fra de mørkeste afkroge af mit sind: http://signelaursen.wordpress.com/

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift..
Forfatter: 
Dato:  27-11-2011 23:51

Hvis man er tildelt to stævne nr. og stævne arrangøren ikke har angivet at man ikke behøver at benytte stævnenummer, så kontakter man dem før stævnet, eller spørge i sekretariatet inden start.

 

Man starter selvfølgelig med at læse "oplysninger til rytteren" (eller hvad klubben nu kalder det) da det tit vil være her sådan noget står.

 


Hilsen Nina




Betty 22.04.1994-30.08.2010

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider