Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Klub og forbund

 Voksen på kat 2 pony
Forfatter: 
Dato:  10-10-2011 13:04

Må en voksen ride en kat 2 pony til klubstævne..?





IMC


STÜBBEN SCANDIA DR 18 TM SÆLGES


www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=9&i=347675...y=desc&e=0


prinsesse pony sælges.

Emdegårds Amira.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kategor 2 til d-stævne
Forfatter: 
Dato:  10-10-2011 15:30

Som udgangspunkt må voksne ikke ride kategori 2 ponyer, kun katergori 1 ponyer må rides af voksne (o/16år) til klubstævner naturligvis i hesteklasserne.


Venlig hilsen

Helle


Farvel min smukke gule ven, tak for alt jeg håber at du nu er fri for smerter og gumler alt det lækre græs i dig - på den anden side.

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567890
Forfatter: 
Dato:  10-10-2011 21:57

Nej, kat 2 ponyer må ikke startes i hesteklasser/af voksenryttere.


Fællesbestemmelser s. 21:

17. OPKLASNING OG NEDKLASNING
E- og D-stævner og E- og D-klasser: Deltagelse i hesteklasser på officielt målte og ikke-officielt målte kategori 1 ponyer er tilladt.


Og hvis ponyen ikke er officielt målt er det rytters ansvar at vurdere hvilken kategori ponyen tilhører(fællesbestemmelsen s. 15):

E- og D-stævner og E- og D-klasser: Ikke-målte heste/ponyer: Det er
rytterens ansvar at foretage en skønsmæssig måling af hesten/ponyen.


I tidligere reglement var ordlyden noget i stil med at en umålt hest hørte til kategorien hest, så der kunne man i princippet kalde en mindre pony en hest så længe den ikke var målt, men det er altså ikke længere tilfældet!


De fællesbestemmelser kan findes her:

www.rideforbund.dk/Ridesport/ Reglementer/ Faelles%20Bestemmelser.aspx

0
0
Svar på denne tråd
 
 nope....
Forfatter: 
Dato:  10-10-2011 22:27

Jeg satser på at få min islænder målt til det mindste kat 1 mål, han er lige på vippen, 138/139, da jeg ikke skal sælge ham, eller han skal starte med børn. Jeg vente bare på, at han skal runde den gyldne alder, så han er færdigmålt i et hug.


(Har forhørt mig ved en ponymåler, han har aldrig hørt noget så åndet, men kan ikke se noget stort problem ved at måle en cm ved siden af, når det er den vej)


Men har du en almindelig pony, så er det lidt galimatias at ødelægge dens "salgsværdi", medmindre det er en sikker beholder.


Screw you guys...I`m going home.

Eric Cartman

0
0
Svar på denne tråd
 
 takker for hjælpen.
Forfatter: 
Dato:  11-10-2011 08:45

nej ponyen kan ikke måles højere op.. den kan ikke lyve sig fra at være kat2.


Jamen så må jeg ud og finde en pony rytter, ville være rart, hvis den lige kunne tage et par lette klasser til foråret, så den har været ude og kigge lidt inden salg.





IMC


STÜBBEN SCANDIA DR 18 TM SÆLGES


www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=9&i=347675...y=desc&e=0


prinsesse pony sælges.

Emdegårds Amira.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Måler får et problem
Forfatter: 
Dato:  11-10-2011 09:03

Måleren får et alvorligt problem hvis han kommer til at måle din pony for højt, for det er ligeså meget imod reglerne som at komme til at trække et par cm. fra så ponyen bliver pony/går en kategori ned.

Men nu er der også forskel på om vi snakker D-stævner eller C-stævner. Ved D-stævner skal din pony ikke være målt, så hvis den ligger på vippen imellem kat. 2 og kat. 1, så ville jeg starte alligevel. Jeg er ikke klar over, om man kan blive bedt om at tage sin pony til måling efter deltagelse i D-stævner, hvis der er tvivl om hvorvidt ponyen er stor nok.

Hvis vi derimod taler C-stævner, så er der ingen kære mor, og ingen målere der "kommer til" at måle hverken for højt eller for lavt; der er nemlig altid to målere på, så det er ikke til diskussion hvilken højde ponyen har. Så hvis planen er at man skal starte D-stævner, så lad være med at få ponyen målt, for målingen kan du ALDRIG løbe fra, uanset hvordan vi vender og drejer det.


Jeg har i øvrigt selv startet D-stævner som hest på en pony som officielt måler 140,1 cm., dvs. det minimale mål for en kat. 1 pony. Der er aldrig nogen der har set hans pas og aldrig nogen der har stillet spørgsmålstegn ved, om han var kat. 1. Derimod har jeg også mistet 2 års gode stævner på min gamle pony, som viste sig at være kat. 3 og endda kun 128 cm. Dengang blev ponyerne ikke målt inden de måtte ride C-stævner, så vi var godt igang og havde endda fået point og skulle til holdmesterskab. Dette måtte jeg melde fra fordi hun pludselig var kat. 3, og så måtte jeg ikke starte på hende længere, fordi jeg var for gammel. Og der var ingen kære mor, ingen måler som "lige kommer til" at måle hende 2,1 cm. for stor, så jeg kunne fortsætte med stævnerne. En pony vokser ikke lige et par cm., så han ville jo have et problem når hun blev udtaget til kontrolmåling. Så sådan går det, og det er altså ikke til diskussion med måleren, uanset om man synes at reglerne er fjollede eller ej.


... sagde Randi


"Kun småskårne mennesker har orden i tingene, genier kontrollerer kaos"

0
0
Svar på denne tråd
 
 griner...
Forfatter: 
Dato:  11-10-2011 17:28

Nu er jeg jo heller ikke sikker på, at jeg har målt rigtigt .


Han er faktisk i den størrelse, hvor jeg vile få seriøse "ponymodertæv", hvis jeg startede ham som 2èr, med et barn på nakken.


Men, jeg regner med at ville starte ham på C-plan engang, da jeg vil elske at fise rundt på opvarmningen mellem de store brune, og han skal altså op, hvor der er øvelser at tjene point på, da han ikke er nogen gangmaskine. Så skal han være målt, for at blive registreret koncurrencehest.


Så må jeg jo se, hvad målingen viser.



Screw you guys...I`m going home.

Eric Cartman

0
0
Svar på denne tråd
 
 nu bliver jeg helt
Forfatter: 
Dato:  08-11-2011 15:38

i tvivl om hvor det skiller fra kat 2 til 1. Jeg har en pony der er målt til 141 med sko (står der i passet) og hun er kat 2. Lidt surt for var hun kat 1 kunne min datter på 18 jo tage hende med til lidt stævner endnu.

 

Surt sjov, bøv

 

Pernille



0
0
Svar på denne tråd
 
 DRF's hjemmeside...
Forfatter: 
Dato:  09-11-2011 10:41

... har kategorierne listet op :) Vær opmærksom på, at der tillægges 1 cm for sko.

 

En pony er en lille hest, hvis størrelse ikke overstiger 148 cm i stangmål.

 

Ponyer opdeles i tre kategorier efter størrelse:

 

Kategori I måler 140,1 - 148,0 cm
Kategori II måler 130,1 cm - 140,0
Kategori III måler under 130,0

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider