Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Klub og forbund

 Metode B0
Forfatter: 
Dato:  18-09-2011 21:12

Er der nogen af jer, som kan forklare mig til nærmere mht. metode B0?


Jeg har altid gået og troet, at red man en fejlfri runde - så var det ensbetydende med en lille roset. Nemt og enkelt :-)


Men så var jeg til stævne idag, og en fra klubben som også var med og starte, mente så at selvom der ikke var nogen fejlfrie, så ville det være den/dem med færrest fejl, som så ville få en roset.


Jeg synes bare ikke jeg kan læse/finde dette nogen steder, og bliver også lidt i tvivl mht. fortolkningen af B0, når man læser reglementet. Der står nemlig følgende:


1.2. Metode B0

Der afholdes 1 hovedspringning. Der registreres fejl som beskrevet i punktet "Beregning af fejl". og tid som beskrevet i punktet "Tidtagning". Hvis der i er flere ekvipager der har samme antal fejl, er de ligeplacerede.

Fejlfrie runder i metode B0 giver point som for en 1. plads.


Hvordan tolker i denne formulering? Vil gerne være sikker på, at jeg forstår det rigtigt :-)


I min ene klasse idag, var vi f.eks. 4 ryttere. Jeg fik en ærgelig bom og dervd 4 fejl, mens de 3 andre endte med at blive disket. Og her er det så, at den anden fra klubben mente at jeg så skulle have fået en roset. Håber det gav mening og der er nogen som kan give et svar :)



Mvh Katrine

0
0
Svar på denne tråd
 
 fejlfri
Forfatter: 
Dato:  18-09-2011 22:10

må indrømme at vi aldrig lige har stået i den situation ved en b0. men det må være de fejlfri der får roset.


i sidste ende er det jo dommeren der afgør det. de har trods alt haft lidt undervisning i hvordan reglementet skal forstås. :D










"Why don't you ask the little people who live in your potatoes?"


0
0
Svar på denne tråd
 
 metode B0
Forfatter: 
Dato:  19-09-2011 10:42

Jeg prøvet at der i en B0 ved et C-stævne ikke var nok fejlfrie i forhold til det antal placeringer der skulle være i klassen (1 for hver 4 start) og derfor fik alle dem med 4 fejl også en roset.

På infosport fik vi point som en 3. plads det er så godt nok ved at være nogle år siden...


OPSTALDNING TILBYDES I ODENSE SØ

kontakt Louise Kløcker 42 32 24 15

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-09-2011 19:08

Louise, jeg tænker også lidt i den retning.


Men nu prøver jeg at skrive til DRF - de må da kunne give et rigtigt svar. Om ikke andet, så man i det mindste ved det til en anden gang :-)



0
0
Svar på denne tråd
 
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-09-2011 20:56

Tak for linket Jane, men synes ikke rigtig det giver svar på mit spørgsmål :-)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jo, den er god nok
Forfatter: 
Dato:  19-09-2011 21:35

Det er som bjørnhøj siger, at der skal være en placering pr. 4 starter. Hvis der ikke er fejlfrie nok, bliver de indplaceret efter de evt. fejlfrie, regnet efter antal fejl.

I bjørnhøjs tilfælde skulle rosetten så være grøn/hvid svarende til en tredieplads, så der må have været to fejlfrie.



Mvh

Gitte


Opstaldning tilbydes i lækre udebokse med ridehal, nær skoven


Super velgående welsh-hingst sec. C med licens står til afbenyttelse

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-09-2011 21:39

Tak for svaret Gitte, så blev jeg det klogere :-)


Så det vil sige, at i mit tilfælde i søndags, hvor vi var 4 i klassen og jeg var den eneste som gennemførte banen (4 fejl) - de andre 3 blev disket - så burde jeg i realiteten have fået en roset?


Nu skal det ikke lyde som om jeg er rosetjæger, starter for at hoppe-dyret kan få nogle gode runder og få set lidt af hvert, indtil vi er klar til LC og højere :-)


Men vil bare gerne have styr på reglerne, om ikke andet så man ved det til en anden gang.



Mvh Katrine

0
0
Svar på denne tråd
 
 sikke et stævne
Forfatter: 
Dato:  20-09-2011 08:13

i har været til, Katrine...


De har da virkelig haft styr på tingene.

Fik du så din blå/røde roset eller hva?


OPSTALDNING TILBYDES I ODENSE SØ

kontakt Louise Kløcker 42 32 24 15

0
0
Svar på denne tråd
 
 rød/hvid
Forfatter: 
Dato:  20-09-2011 09:42

Ja, du skulle have haft en roset. Men den skulle nok ikke være blå/rød, eller hvilken farve der nu var for fejlfri, for det var du jo ikke...

Du har vundet klassen og derfor skulle den efter min bedste overbevisning være rød/hvid



Mvh

Gitte


Opstaldning tilbydes i lækre udebokse med ridehal, nær skoven


Super velgående welsh-hingst sec. C med licens står til afbenyttelse

0
0
Svar på denne tråd
 
 metode B0
Forfatter: 
Dato:  20-09-2011 11:29

i B0 Runder er det kun de fejlfrie ekvipager der modtager en sløjfe. En B0 roset er efter dansk rideforbund rød/blå der er ingen vindere i B0 ..

0
0
Svar på denne tråd
 
 metode b0
Forfatter: 
Dato:  20-09-2011 11:44

369.2.Sløjfer

Se Fælles Bestemmelser. Særligt for springning gælder yderligere: Ved 0-

runde i springklasser afgjort efter metode B0: Rød/blå sløjfe tildeles.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fra reglementet
Forfatter: 
Dato:  20-09-2011 16:26

Se Fælles Bestemmelser.


69.1. Placering

Se også disciplinafsnit.

Antal ekvipager eller hold, der regnes placerede, afgøres efter antal

startende ekvipager eller hold i konkurrencen, således:

Der gives 1 placering for hvert påbegyndt antal af 4 startende.

Ligeplacerede: Alle ligeplacerede ekvipager opnår de til placeringen svarende point og kvalifikation. (min fremhævning).


Placeringer efter ligeplacerede: Placeringen skal ses i relation til det antal

placerede ekvipager, der er før den pågældende placering. F.eks.: 2

ekvipager deler 1. pladsen - næste placering er en 3. plads. 3 ekvipager

deler 1. pladsen - næste placerede er en 4. plads osv.



I B0 er alle med samme antal fejl ligeplacerede - også til førstepladsen. DRF giver point for en førsteplads til alle med 0 fejl eller samme antal fejl som 1. pladsen.

Ergo er jeg overbevist om at Lillefix har vundet klassen. Men hun har ikke gjort sig fortjent til den flotte rød/blå sløjfe og må derfor "nøjes" med en rød/hvid

Tillykke med det



Mvh

Gitte


Opstaldning tilbydes i lækre udebokse med ridehal, nær skoven


Super velgående welsh-hingst sec. C med licens står til afbenyttelse

0
0
Svar på denne tråd
 
 metode B0
Forfatter: 
Dato:  20-09-2011 17:48

Der er ingen sløjfer hvis man ikke rider feljfri .. dvs heller ikke rød/hvid eller andre . da B0 klasser ikke er placeringsklasser . B0 klasser er heller ikke omfattet af OUT regler da man kun rider mod sig selv .

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-09-2011 18:44

Tak alle sammen for de gode svar :-)


Bjørnhøj/Louise: Ja mon ikke. Det er ikke lige den klub vi higer efter at starte ved igen :-) Men gad ikke gøre noget ved det. Var dels sikker i min sag overhovedet, og så er det jo kun en roset :-) På trods af ekstremt dårlig linjeføring af banebyggeren, klarede hoppe-loppen det nu meget godt, så er tilfreds nok.


Gitteb: Mange tak :-) Jeg tolker også reglementerne sådan, når jeg læser dem. Men nu vil jeg prøve at skrive en mail en DRF. De må da i hvert fald kunne give et præcist svar - og skal nok lige poste svaret her, så I også kan se hvad de skriver :-)



Mvh Katrine

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider