Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Klub og forbund

 Reglement - kun én rytter pr stæv
Forfatter: 
Dato:  14-06-2011 12:58

Er der mon nogle, som er godt inde i reglementet, som kan fortælle mig, hvor der står noget om, at det nu kun er én rytter, som må starte hesten til stævnet. Altså én rytter pr. stævne.


Jeg har kigget i fællesbestemmelserne, men kunne ikke lige finde det. :-)


På forhånd tak.


Nana

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har kigget lidt...
Forfatter: 
Dato:  15-06-2011 00:58

Jeg kan kun finde noget under fælles bestemmelser og det ser sådan ud:




Ved C-stævner og højere: En hest/pony må kun rides af én rytter pr.

disciplin pr. stævne (voltigering undtaget). Dette gælder ikke ved start uden

for konkurrence



Mette


Cum insantientibus fuere necesse est -

Blandt vanvittige må man selv være gal.

0
0
Svar på denne tråd
 
 klubstævner
Forfatter: 
Dato:  15-06-2011 07:20

i spring til klubstævner under sværhedsgrad 0 må en hest gerne starter med flere ryttere og mere end 3 starter pr dag. Dette er indført så feks ridekoleponyer/heste kan starter de lave klasser med mange forskellige ryttere.



Karina



Wrap 1 slet 2011 sælges

minibigballer

skriv besked for mere info

(Midtsjælland/Bjæverskov)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Som MetteSpætte skriver...
Forfatter: 
Dato:  15-06-2011 11:13

... så gælder reglen om én rytter kun fra C-stævner og opad, så hvis det er fjordhestestævner du tænker på, er der ingen problemer.


Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt




0
0
Svar på denne tråd
 
 Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  15-06-2011 18:01

Tusind tak for jeres svar. Jeg var helt overbevist om, at det galdt alle stævner (både fjord og klub). Men så blev jeg klogere - det var super. Så kan min hestepasser og jeg (hvis det skulle blive aktuelt) godt ride begge to, så længe vi holder os fra c-stævnerne.


Nana

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg mener bestemt ikke
Forfatter: 
Dato:  24-06-2011 11:54

Jeg mener bestemt ikke at det er korrekt, og jeg mener også at det kommer an på om vi taler spring eller dressur??? Jeg kan i hvert fald huske i det nye reglement, at jeg har læst at ingen i dressur må ride hesten under stævnet, andet end rytteren selv. Det vil i praksis sige, at man bliver diskvalificeret hvis man får en anden til at skridte hesten af. Reglerne for springning kender jeg ikke.


... sagde Randi


"Kun småskårne mennesker har orden i tingene, genier kontrollerer kaos"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Regler
Forfatter: 
Dato:  24-06-2011 13:22

De regler har jeg også hørt om, og ja, forstår heller ikke helt, hvordan de to kan spille sammen.


Men det lyder jo til at det skal de kunne til d-stævner og mindre. :-)


Nana

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-06-2011 15:12

Ved c-stævner i spring må man godt have en til at ride hesten varm eller skridte af, den må bare ikke springe den under opvarmning.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-06-2011 18:26

Det er helt rigtig NanaSofie. Der er nemlig to forskellige regler om hvor mange der må starte konkurrenceer på hesten og hvor mange der må sidde på hesten på stævnepladsen.

Iflg. reglementet må heste der starter dressurkonkurrencer KUN rides af rytteren selv, så derfor må ingen anden sidde på hesten, heller ikke når den bare skal skridtes af efter konkurrence eller lille Sofus skal prøve sin kusines hest og trækkes en runde på banen.

Heste der deltager i springkonkurrencer må hesten varmes op af en anden rytter men må kun springes af rytteren der starter i konkurrencen.

Det hele kan findes i de forskellige disciplinreglementer


Mest vindende ekvipage dressur hest 2008 RHO

Mest vindende ekvipage dressur hest 2009 RHO

Mest vindende ekvipage samlet 2009 RHO


www.rideklubbenhammelev.dk




0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider