Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Klub og forbund

 Hvad mener du om dette?
Forfatter: 
Dato:  05-12-2010 20:01

Kære brugere af heste nettet


Jeg har igennem længere tid fået en rigtig dårlig behandling af Ishøjs Sportsrideklub (ISR) så derfor lægger jeg hele min sag ind her, så andre kan se hvordan de driver deres klub. Jeg er blevet smidt uberettiget ud af klubben samt kasseren i bestyrelsen har truet mig direkte, samt ejerne af hesten jeg har part på inddirekte.


Jeg oplyser dette, så det forhåbentlig ikke sker for andre. Tingene er kørt helt af sporet.


Håber i vil læse det og give jeres mening til kende.


MVH Sascha Thidex


______________________...__________


Til Formanden for Ishøjs sportsrideklub:

Signe


Jeg har d. 19.11.2010 modtaget et brev fra bestyrelsen for ISR hvor der står at jeg at jeg er ekskluderet for ride klubben pr. dags dato. Dette er jeg meget uforstående overfor. Jeg mener ikke at reglementet/ vedtægterne for klubben er fulgt fra bestyrelsens side.


Jeg er blevet ekskluderet på baggrund af § 4. samt § 10. Og i vedtægterne står der at:


§4: Kontingentet fastsættes af bestyrelsen og vedtages på den ordinære generalforsamling. Medlemskontingent opkræves for både aktive og passive medlemmer helårligt forud og er forfaldent til betaling d. 1.7. Alle medlemmer der meldes ind inden 1.1 betaler fuldt kontingent. Alle medlemmer der meldes ind efter 1.1 til 1.4 betaler ½ kontingent. Alle medlemmer der meldes ind efter 1.4 betaler ¼ kontingent. Er kontingentet ikke betalt senest en måned efter forfaldsdato, ophører vedkommendes medlemsrettigheder og kan kun optages på ny mod betaling af kontingent restance samt gebyrer. Dvs. d. 1.8 restance + gebyr. d. 1.9. restance+ 2. gangsgebyr. Medlemmer som groft eller gentagende gange tilsidesætter reglerne for betaling af kontingent/gebyrer, samt har andre økonomiske udeståender med rideklubben, kan af bestyrelsen ekskluderes af klubben. Udmeldelse af klubben skal ske skriftlig til bestyrelsen med mindst 1 måneds varsel til den 1. i en måned. Erlagt kontingent tilbagebetales ikke.

§10 Bestyrelsen kan meddele karantæne, i en til tre måneder, til et medlem, der gør sig skyldig i usportslig optræden eller på anden måde opfører sig til skade for klubben, dens værdighed og trivsel, herunder grov tilsidesættelse af klubbens reglement. For at denne beslutning skal være gyldig kræves, at mere end halvdelen af samtlige bestyrelsesmedlemmer stemmer for karantænen. Medlemmet skal have adgang til at udtale sig overfor bestyrelsen, inden afstemningen finder sted. I tilfælde af karantæne til et juniormedlem, inddrages medlemmets forældre. Derudover kan et flertal af bestyrelsen straks ekskludere et medlem, der handler imod klubbens love og interesser, herunder forringelse af klubbens økonomi. Afgørelsen skal forelægges til endelig godkendelse på næst kommende generalforsamling, og for den endelige vedtagelse kræves en majoritet på 2/3 af de afgivne stemmer (blanke stemmer tæller som afgivne).

Ang. § 4.

Jeg har i starten af juli overført kontingent for juli-dec da jeg vidste på det tidspunkt at jeg ikke ville blive på gården et helt år grundet personlige problemer, jeg fik så en opringning af Karen og Klaus om at jeg ikke kun måtte betale rideklubkontingent for 6mdr. Så overførte de resterende 6mdr.

Jeg fik af vide mundtligt i august af Ann-Marie, at jeg skulle betale en bøde for manglende betaling af årskontingent. Dette kunne jeg ikke forstå for havde jo betalt alle 12 mdr. Jeg meldte ud til Ann-Marie både mundtligt samt pr. sms at klubben skulle finde ud af hvad de mente jeg skyldte, samt hvem jeg skulle betale til, så vi kunne få den sag ud af verdenen. Hun sagde at klubben ville melde tilbage, dette hændte ikke på noget tidspunkt.

Kan ikke se hvordan jeg som medlem, groft eller gentagende gange tilsidesætter reglerne for betaling af kontingent/gebyrer, samt har økonomiske udeståender med rideklubben, da jeg efter bedst muglige evne har prøvet at få løst de eventuelle uoverensstemmelser der har været.


Ang. § 10.

For at § 10. gør sig gældende skal denne være taget op på næst kommende general forsamling og et flertal (her kræves majoritet på 2/3 af de afgivne stemmer) af bestyrelsen kan bortvise et medlem, hvis denne handler imod klubbens love og interesser herunder forringelse af klubbens økonomi. Da brevet er dateret d. 19.11.2010 er denne bortvisning skrevet på vegne af den nye bestyrelse, hvilket ikke er tilfældet.


Der står også i det brev jeg har modtaget at jeg har sat mig imod tydeligt givne henvisninger gennem tiden - fra både mit partnerskab på Diamond samt Maranello, og dette forstår jeg ikke.

På min allerførste dag oppe på gården blev jeg overfuset af jeres kasser Helle oppe i stalden hvor jeg blandt andet fik af vide at jeg skulle betale et årskontigent. Jeg havde en aftale med Christina om at hun meldte mig ind og kunne forstå på kasseren at det ikke var sket så jeg gik samme dag op i ridehuset og tog et Giro kort og betalte med det samme de måneder det drejede sig om og hertil skal det siges at der ikke blev benyttet nogle af ISR faciliteter.

Jeg startede så i påsken 2010 på Maranello. Jeg talte med stævneudvalgs formanden ang. hvor mange mdr. jeg skulle betale for, og fik af vide jeg skulle betale for maj-juni-juli dvs. 3 mdr. og disse 81,25kr har jeg indbetalt herefter.

Der bliver også henvist til mødet søndag, der blev sat af den forhenværende formand for ISR, d. 14.11.2010 hvor der står at der ikke har været gensidigt ønske om samarbejde, og dette er ukorrekt. Jeg meldte ud at jeg ikke kunne være på gården kl. 17.00 den pågældende dag da der var kommet et møde i vejen fra mit arbejde ude på Novo Nordisk. Jeg tilbød vi kunne mødes en time før dvs. kl. 16.00 eller finde en anden dag, tage den over mail eller tlf. Jeg fik det svar tilbage at hvis jeg ikke dukkede op ville jeg blive smidt ud af rideklubben og dette må være at siges manglende forståelse samt samarbejde fra Klubbens side.

Jf. telefon samtale d. 21.11.2010 med Signe informerer hun mig om at jeg har fået en eller flere skriftlige advarsler. Dette er ikke tilfældet, så vil meget gerne se en kopi af omtalte. Hun fortæller også at Kasserer har sagt ting til bestyrelsen ang. Min holdning til ISR hvilket er helt usagligt.

Jeg er MEGET uforstående overfor det modtagne brev d. 19.11.2010 og anser det for at være ugyldigt da bestyrelsen ikke har fulgt deres egne regler/reglement.


MVH Sascha Thidex


______________________...__________



Behandling af min sag hos "Dansk Ride Forbund"


Til formanden for ISR

Jeg har pr. dags dato forelagt min sag for Dansk Ride Forbund som kigger på behandlingen af min sag hos ISR. Da dette har en signifikant betydning for rideklubben (ISR) synes jeg du skulle informeres om dette.

Ved ikke om du er klar over det men jeres Kasser har i går d. 23/11-2010 henvendt sig til ejeren af den hest jeg har part på og sagt at Karen SKULLE opsige mig som part ellers ville hun komme i andre problemer. Jeg vil gerne understrege at det er fuldstændig uacceptabelt at gå og true hestens ejer til at få mig helt fjernet fra gården, i øvrigt har ISR intet med tranegilde gård at gøre!

Hestens ejer informerer mig også om at klubben først vil se på min sag til november næste år og dette stemmer ikke overens med vores telefon samtale søndag d. 21/11-2010 hvor du fortæller mig at du vil tage min sag op d. 8/12-2010 på jeres møde.

Synes det er rigtig trælst at tingene skal køres så langt ud. Så håber og tror at i vil tænke en ekstra gang over de metoder og den måde i har håndteret hele denne sag på.

MVH Sascha

24/11/2010


_____________________...__________


Tak for info.

Jeg sagde til dig i søndags at vi ville se på om vi havde begået fejl da vi udsendte brevet. Ikke at vi ville tage din sag op igen.

Mvh Signe

24/11/2010


______________________...__________

Godmorgen,

Når jeg skriver "tage min sag op" så mener jeg at i skal se på de fejl der er begået i min sag. Disse fejl har så været et resultat af at jeg er blevet smidt ud af klubben. Dette er højest ubeklageligt og er sikker på i nok skal finde en løsning her d. 8/12-2010.

Jeg vil gerne gøre opmærksom på at der er sket en fejl fra jeres forhenværende næstformand side. Idet at hun har vedkendt at hun ikke har videregivet oplysninger af betydningsfuld karakter til bestyrelsen. Her referer jeg til at hun ikke har videre givet min udmelding omkring bøden og at jeg fra starten af August måned sagde at i skulle finde ud af hvor stort et beløb min bøde lød på samt hvem jeg skulle betale til.

Jeg vil gerne give den forhenværende næstformand stor ros for at have stået ved sin fejl al respekt for det, men jeg synes det er tragisk, at grundet det sagen er endt hvor den er endt.

Når jeg hører nærmere fra Dansk Ride Forbund skal jeg nok give dig besked.

MVH Sascha

25/11/2010


______________________...__________


Hej Christian Petersen fra DRF

Vi talte i tlf sammen i midten af uge 47. Jeg sender dig hermed som aftalt, hvad problemstillingen er og håber du kan hjælpe mig med at få det løst.

Jeg har vedhæftet følgende dokumenter i denne mail:

En klage til ISR (ishøjs sportsrideklub) her i står der hvordan problemstillingen startede.. Et supplerende brev hvor der bliver gjort opmærksom på et fejl fra den forhenværende næstformands side.Et brev hvor i jeg informerer om at jeg har talt med Jer "Dansk Ride Forbund" samt de trusler der er givet til hestens ejer. Et brev/klage som er givet (fra en af de andre der har sin hest stående oppe på gården) til bestyrrelsen for ISR


Da disse problemer har stået på rigtig længe, er det svært at få det hele med, men jeg har vedhæftet alt det skriftlige materiale som jeg har. Jeg er ikke et enestående tilfælde og der har været rigtig mange problemer med ISR, i forskellige henseender og derfor vælger jeg at tage det op, for synes tingene er kørt for langt ud. For at det er lettere at forstå og sætte sig ind i skriver jeg nedenfor et lille resume af hele problem stillingen:

Resume
Med min specifikke sag startede det hele for 2,5 år tilbage hvor jeg startede på en hest der hed Diamond. Den stod på trangildegård, og på min allerførste dag deroppe kom der en meget vred og frembrusende dame (kasseren for ISR) hen til mig, og sagde at jeg ikke var medlem af rideklubben, så jeg kunne godt tage og fise af (som det blev formuleret). Jeg blev meget ked af det og ringede med det samme til hestens ejer og foklarede hende hvad der var hændt. Da hestens ejer havde glemt at melde mig ind i klubben gik jeg med det samme op og fandt et giro kort og indbetalte til rideklubben.

Det skal hertil siges at rideklubben ISR, ikke har noget som helst at gøre med trangilde gård.


Hesten blev syg og flyttede, så jeg stoppede og fik herefter part på en anden hest (Maranello) på den samme gård. Jeg startede i Påsken 2010 og tog en snak med Kasserens datter omkring hvor mange mdr jeg skulle betale for til rideklubben, da jeg ikke var interesseret i de problemer jeg havde sidst. Jeg indbetalte så for de 3 mdr jeg havde fået af vide jeg skulle.


Da jeg så havde undervisning oppe på banen kom kasseren løbende hen og havde yderst truende adfærd og sagde at hun nok skulle sørge for at hesten blev smidt ud og at ejerne ville få en kæmpe bøde. Jeg informerede hende stille og roligt om at jeg havde betalt, men eftersom det var helligdage kunne de jo ikke se pengene før det blev en alm. bankdag. Det var hun helt ligeglad med og det endte med at min underviser og jeg måtte forlade stedet.


Juli 2010 skulle der så betales kontigent til rideklubben igen. Jeg betalte for 6 mdr da jeg på det tidspunkt vidste at jeg ikke var der i det nye år. Dette fik jeg af vide at jeg ikke måtte så betalte selvfølgelig det resterende andet halve år.

Herefter bliver jeg ringet op d. 30/7-10 af næst formanden hvor hun fortæller at de (bestyrelsen) havde valgt at give mig en bøde for at have indbetalt kontigent over 2 omgange.

Jeg beder hende om at finde ud af hvad beløbet lød på samt hvem jeg skulle betale til. Hun siger at hun vil videregive dette til bestyrelsen og at de ville vende tilbage når de havde fundet ud af det. De vendte aldrig tilbage, og jeg bliver ringet op af den forhenværende formand som gerne vil have et møde med mig søndag d. 14/11-10 kl. 17.00. Jeg informerer hende om at jeg ikke kan der (grundet arbejde), men at vi enten kunne gøre det en time før, finde anden dag, tage den på tlf eller mail. Jeg får den udmelding at hvis jeg ikke dukker op, bliver bortvist fra rideklubben. Der bliver afholdt generalforsamling torsdag d. 18 november hvor en stor del af bestyrrelsen bliver skiftet ud. Jeg får d. 19/11-10 et brev fra bestyrelsen om at jeg er blevet bortvist fra rideklubben pga. §4 samt §10 (disse er beskrevet i min klage til ISR). Herefter vælger Kasseren at henvende sig til ejerne af Maranello og truer dem til at opsige mig som part.

Jeg synes at hele denne sag er helt urimelig og kørt alt for langt ud, så håber meget i kan hjælpe os med at få styr på hele denne affære med ISR.

Jeg indsamler underskrifter ind omkring at ISR, ikke følger deres egne vedtægter og at de behandler deres medlemmer rigtig dårligt, dette scanner jeg ind og eftersender til dig.

Ser meget frem til at høre fra dig.

MVH Sascha Thidex

30-11-2010


_____________________...__________

d. 02-12-2010

Til Formanden for Ishøjs sportsrideklub:


Her er mine kommentarer til den mail jeg har modtaget fra jer i dag d. 2/12-10. Mine kommentarer står med FED.


Hændelsesforløb vedrørende medlem af Ishøj Sportsrideklub(ISR) Sascha Baltoft Thidex i perioden marts 2009 - november 2010, hvilket også er et svar til Sascha B. Thidex, som d. 21.11.2010 har sendt en klage til formand for ISR omhandlende bestyrelsens eksklusion af Sascha B. Thidex, som samtidig har forelagt sin sag for Disciplinærudvalget i DRF.

Marts 2009, Sascha får part på hesten Diamond, og meldes ind i klubben d.31.3.2009.

Umiddelbart var det ejeren af diamond der skulle betale for Sascha, men kasseren må flere gange over for Sascha påtale at der ikke er blevet betalt kontingent for hende, og at det er vigtigt, at vore faciliteter derfor ikke kan benyttes indtil betaling, så allerede på dette tidspunkt er Sascha informeret om klubbens regler, hvilke også kan ses på vores hjemmeside.


Min første dag på hesten Diamond (torsdag 26 marts 2009), henvender kasseren sig i en ubehagelig tone og siger at jeg ikke er medlem af klubben og derfor ikke må være banen eller i ridehuset, her står jeg på staldganen oppe på tranegilde gård. Jeg forklarer at ejeren af diamond og jeg har aftalt at, hun nok skulle sørge for indmelding samt videre give person oplysninger. Jeg går samme dag op i ridehuset, hvorefter jeg indbetaler rideklub kontingent d. 27/3-09.


Ridehuskort betales af ejeren fra egen konto senest d.1.i hver måned, men i maj 2009 betaler ejeren af diamond først for maj måned d. 28.5.2009, og derfor lukkes kortet, og hverken ejer/parter må så benytte rideklubbens faciliteter(ridehus/bane) før der er betalt.


Dette har jeg ikke været informeret om, hverken fra bestyrelsen eller hestens ejeres side.


Dette gør Sascha alligevel, og næstformand i ISR påtaler det til Sascha på banen, og fortæller at ejeren af hesten får bøder hver gang parter/eller ejeren selv benytter rideklubbens faciliteter, hvortil der svares at det er hun ligeglad med, hvilket resulterer i 2 bøder á kr. 50,- til ejeren af Diamond.


Jeg forklarer den forhenværende næstformand at jeg har betalt kontigent til rideklubben, men at de nok først kunne se det indbetalte beløb om mandagen d. 30/3 eller tirsdag den 31/3. Hun svarer tilbage at dette så er i orden.

Inden konfrontationen med den forhenværende næstformand, rider jeg på banen, hvorefter kasseren kommer på en meget grim og ubehagelig måde og fortæller mig at banen kun er for medlemmer og at jeg skal "fise" af. Jeg forklarer hende, at jeg d. 27/3 har indbetalt årskontingent, men at de først kan se indbetalingen mandag den 30/3 eller tirsdag den 31/3. Hun siger så til mig at, så må tage hjem og printe en kvittering ud, som bevis.


Vores klubår går fra 1.7. det ene år til 30.6. det næste år, og et årskontingent for aktive koster kr. 325,-. For nye medlemmer gælder § 4 afhængigt af hvornår det nye medlem meldes ind.

Sascha fornyer ikke sit medlemskab pr. 1.7.2009.


På daværende tidspunkt har jeg fået part på en anden hest ved navn Cocio, hvor ejeren Lene vælger at rykke hesten til Albertslund Rideklub den. 27-28 juni 2009. Så derfor er ingen grund til at forny årskontingentet.


April 2010 får Sascha part på hesten Maranello, og skal være medlem af klubben igen, for at kunne benytte ridehus og bane.

Sascha spurgte bestyrelsesmedlem/formand for stævneudvalget, om kontingentbetaling, hvortil hun svarede, at hun kunne læse det på hjemmesiden, samt at man altid inden indmeldelse skal kontakte kassereren, hvilket også står i den folder som bestyrelsen har lavet, og som er tilgængelig i ridehus, rytterstuen på tranegildegård, samt hos ejerne af de gårde der er tilknyttet området.


Jeg kontakter Cecilie skær torsdag, vedr. hvor mange måneder jeg skal betale for, hvorefter hun forklarer at jeg skal betale for april, maj og juni = 81,25 kr. som jeg betaler den. 1. april (skærtorsdag) 2009.


Sascha kontakter ikke kasseren, som efterfølgende ser at Sascha benytter banen uden at have betalt kontingent. Hun påtaler det overfor Sascha, mens hun benytter banen, og fortæller at hun bedes forlade banen omgående og få betalt før faciliteterne igen kan benyttes, og siger også, at såfremt hun ikke vil forlade banen, må bestyrelsen drøfte hendes medlemskab i klubben.


Lørdag den 3, april 2009, var jeg oppe på banen, da jeg skulle have undervisning af min underviser Louise. Her kommer kasseren ind på banen, går over til mig og stikker en finger op i hovedet på mig og siger direkte at jeg skal fise af, da banen kun er for medlemmer.

Jeg informerer helle om at jeg den 1 april har indbetalt det aftalte beløb, men idet at det er en helligdag vil pengene ikke kunne ses før d. 7/4-2009. Svaret tilbage var at, det var hun pisse lige glad med.

Jeg vælger at forlade banen sammen med min underviser (der kommer oppe fra Nordsjælland af).


Sascha siger at hun har talt med stævneudvalgs formanden, hvilket jo er ganske korrekt, men det er ikke ensbetydende med at ridehus/bane kan benyttes af den grund. Sascha forlader så banen, og indbetaler kontingent d.7.4.2010.

Helle taler med Maranellos ejere, og påtaler at Sascha har benyttet banen uden at være medlem af rideklubben.


Jeg er ikke blevet informeret om helles snak med hestens ejer. Men har jo betalt og er derfor medlem.


1.7.2010, kontingent for det kommende år skal af "gamle medlemmer " fornyes/betales inden 1.8.2010 ellers kommer der gebyrer på, ifølge vores vedtægter § 4.

Kasseren minder Maranellos ejere om d. 5.7.2010, at de skal huske at deres part Sascha får betalt kontingent, hvortil hestens ejer svarer, at Sascha har sagt, at hun først kommer i nærheden af en bank torsdag d.8.7.2010, hvor pengene så vil blive betalt, hvilket er fint.


Fra den 1 juli - 27 juli benytter jeg mig kun af rideture i skoven da det er fantastisk vejr og vælger derfor ikke at betale kontingent før d. 27/7-10.


Den 27.7.2010 indbetaler Sascha ½ kontingent kr. 162,50, og kasseren skriver i en mail, at det er et årskontingent, og at det resterende beløb bedes indbetalt. Hvortil Sascha skriver, at hun ikke regner med at være part på Maranello mere end det halve år.


Den 27/7-10 kl. 21.24 modtager jeg en mail fra kasseren. Grundet den sene tid mailen sendes på ses mailen først d. 28/7-2010. Den 30/7-2010 betaler jeg det resterende beløb på 162,50 kr.


Vi er villige til evt. at lave specielle aftaler, men det er vigtigt at pointere, at vi skal kontaktes først for at en sådan aftale kan laves.


Jeg informeres ikke om, at bestyrelsen er villig til at indgå en sådan aftale.


Den 3.8.2010 modtager vi restbeløbet kr. 162,50, hvilket udløser gebyr, grundet for sent betaling.

En skriftlig advarsel afleveres til Maranellos ejere til videre formidling (idet vi havde fået at vide, at Sascha på dette tidspunkt ikke havde en fast adresse) til Sascha, dateret d.7.8.2010 omhandlende hendes indstilling til klubbens regler.


Hverken hestens ejer eller jeg har modtaget en skriftlig advarsel. Jeg vil meget gerne se en kopi af denne.


Herefter foregår der en korrespondance pr. sms/telefon mellem Sascha og næstformand, hvor Sascha kun mener at hun skal betale ½ gebyr kr. 25,-, hvortil hun svarer, at det skal drøftes i bestyrelsen, som efterfølgende fastholder at gebyr kr. 50,- skal betales.

Sascha vil så melde sig ud af rideklubben, og have sit kontingent refunderet.

Den forhenværende næstformand tager kontakt til DRF, og får at vide at Sascha ikke har krav på at få pengene tilbage.


Jeg har en telefon samtale med den forhenværende næstformand og giver udtryk for at jeg er meget utilfreds med den behandling jeg har fået. I første omgang siger jeg til hende, at jeg ikke ønsker at være medlem af en klub der behandler sine medlemmer sådan som de gør. Jeg beder hende om at melde mig ud. Et par dage efter siger jeg mundtligt samt skriver på sms, at jeg bestemt ikke er fan af deres klub, men jeg af nød er nødt til at være medlem så jeg kan få undervisning, så både basse og jeg kan blive bedre. Hun informerer om at hun vil sige det videre og at bestyrelsen ville vende tilbage, dette skete bare aldrig.


Et brev bliver udformet vedrørende, at vi tager hendes udmeldelse af ISR til efterretning, men at hun ikke får sit kontingent retur. Inden vi får det brev afleveret, meddeler Sascha til den forhenværende næstformand, at hun gerne vil forblive i klubben. Hun meddeler hende at, at det skulle vi tage op på et bestyrelsesmøde, da vi lige har bearbejdet hendes udmeldelse.


Jeg får ikke noget brev om at de har taget min udmeldelse til efterretning samt at jeg ikke får kontingentet retur.


Herefter drøfter bestyrelsen betingelserne for Saschas fortsatte medlemskab, og bliver enige om at indkalde Sascha til et møde vedrørende betingelserne for at forblive medlem af klubben.


Jeg bliver ganske rigtigt ringet op af den forhenværende formand ang. hun gerne vil holde et møde, men der bliver ikke informeret om hvad slags møde det er.


Grundet sommerferie, opstart af uddannelser, planlægning/afholdelse af diverse stævner og aktiviteter i rideklubben blev mødet først fastlagt til søndag d.14.11.2010 kl. 17.00. Daværende formand forelægger denne dato/tid for Sascha, som indvilliger i at komme.

På dagen d. 14.11.2010 kl. 13.30 kontakter Sascha pr. sms den forhenværende formand, at hun alligevel ikke kan deltage i mødet, da hun pludselig skulle til et andet møde kl. 17.30 i Nordsjælland.


Det er korrekt at jeg indvilliger i at dukke op til det her såkaldte møde, men bliver hindret på grund af mit arbejde, hvilket jeg også oplyser om. Jeg tilbyder at rykke det 1 time samme dag, finde en anden dag eller tage den på tlf./mail hvis det haster meget.


Den forhenværende formand gør klart Sascha opmærksom på, at fortsat medlemskab af rideklubben afhænger af deltagelse i mødet, hvor også 3 bestyrelsesmedlemmer har sat tid af til dette møde for at være imødekommende.

Sascha mener, at vi kan finde en anden dag, eller at denne sag kan klares over mail/telefon.


Den forhenværende formand gør ikke opmærksom på at dette møde vedkommer mit medlemskab, men at jeg bliver smidt ud af klubben hvis jeg ikke dukker op jf. skriftlig dokumentation via sms.


Der er ordinær generalforsamling i ISR d. 18.11.2010, hvor bestyrelsen holder møde inden, og beslutter at ekskludere Sascha, ifølge vedtægterne § 4, 10 og 12.


Der har på intet tidspunkt været nævnt noget om §12. Da hele denne affære har stået på så længe er det udelukkende af taktiske årsager, at i vælger ikke at tage det med på generalforsamlingen d. 18 november.


Ifølge vores vedtægter skal dagsordenen være ude til medlemmerne senest 14 dage før generalforsamlingen, og derfor bliver denne beslutning/sag ikke behandlet på generalforsamlingen d.18.11.2010, men ifølge vores vedtægter § 10, vil vi optage den på næst kommende generalforsamling.


I er velvidende om at der går et helt år før der er general forsamling igen, og derfor vælger i ikke at nævne eller tage min sag op der. Der står i jeres §10 at medlemmet skal have adgang til at udtale sig overfor bestyrelsen, denne mulighed har i frataget mig så denne betingelse er ikke opfyldt.


Den 19.11.2010 sendes brev vedrørende eksklusion til Sascha både anbefalet og som almindeligt brev.

Det skal påpeges, at det er en enig bestyrelse der har truffet denne beslutning.


Da brevet om at jeg er blevet ekskluderet fra rideklubben er dateret d. 19/11-10 er denne skrevet på den nye bestyrelse vegne hvilket ikke er korrekt, da nogle i bestyrelsen slet ikke har været klar over denne beslutning. Så det er kun enkelte personer fra bestyrelsen der har taget denne beslutning, hvilket er helt uacceptabelt og imod reglementet.


I forhold til anklagen om at det skulle være en personlig hetz, vil vi i bestyrelsen gerne understrege, at det alle dage har været en kassereres opgave at opkræve betalinger fra medlemmer.


Kasseren har fra dag et af, haft en helt uacceptabel samt ubehagelig fremtoning overfor medlemmer samt besøgende på gården. Helle har også skrevet nedladende mails, givet trusler oppe i stalden osv. Dette er ikke kun hændt overfor mig men har været meget udtalt i min tilstedeværelse.


Bestyrelsen har endvidere på samtlige bestyrelsesmøder fra juli - november 2010 haft sagen på dagsordenen, derfor mener vi ikke at den bare kan ordnes pr mail/telefon.

Efterfølgende har bestyrelsen d. 24.11.2010 modtaget en mail, hvor Sascha skriver at kassereren har sagt til Maranellos ejere, at de skulle opsige Sascha som part, og at Sascha overhovedet ikke måtte komme på den gård hvor Maranello er opstaldet, hvilket vi kan afkræfte ifølge mailkorrespondance mellem Maranellos ejer og kasseren.


Den information jeg har fået fra hestens ejer over tlf. selv samme dag som episoden fandt sted, var at Kasseren havde henvendt sig til Maranellos ejere, og sagt at de skulle opsige mig som part. Dette har kasseren intet at skulle blande sig i.


Diverse mails og bilag vil blive fremsendt til DRF i forbindelse med at sagen er forelagt Disciplinærudvalget i DRF.



Jeg synes det er yderst pinligt samt helt forkasteligt at være så usaglig i jeres tilbagemelding.


MVH Sascha Thidex

______________________...__________

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg mener at
Forfatter: 
Dato:  07-12-2010 11:09

man kan komme rigtig galt afsted hvis man hele tiden skal være på tværs.. Tænk hvis du bare havde fulgt klubbens regler og betalt.. SÅ meget dyrere var det jo ikke blevet i det lange løb..


Det er tilsyneladende et forløb der strækker sig over længere tid med gensidige irritationer fra begge sider for så til sidst at ende med en eksklusion.. I modsætning til en anden tråd herinde på HN omhandlende en pludselig opstået konflikt med deraf følgende karantæne kan man jo sige at du havde god tid til at rette op på forholdet..


VH,


MaggieMay


"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..



"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej sascha
Forfatter: 
Dato:  07-12-2010 15:03

Vi er mange medlemmer der støtter din sag fuldt ud, og godt kan forstå at du er uforstående overfor hele situationen. Det er vi også :-)

Desværre kan jeg ikke give hele min mening til kende som jeg helst vil, da jeg så selv risikere at blive smidt ud af klubben.



----------------------
WWW.AnjaJanum.Wordpress.com


Min blog om heste og ridning

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej sascha
Forfatter: 
Dato:  08-12-2010 10:24

Du skal vide at jeg bakker 110% op om dig og din sag. og som sagt før, så handler det ikke om, at det er dig der står i situationen. Det kunne have været hvem som helst og jeg havde alligevel valgt at bakke op om sagen.


Du skal vide at vi er mange medlemmer, der støtter dig i sagen og jeg håber der bliver fundet en passende løsning.


Jeg ville også gerne give HELE min mening til kende, men jeg vil heller ej risikere, at blive ekskluderet fra klubben, da jeg er afhængig af brugen af ridehus/bane.



Du får lige et KÆMPE knus herfra.


" Det er ingen kunst at ride en prægtig hest middelmådigt, men en kunst at ride en middelmådig hest prægtigt"



0
0
Svar på denne tråd
 
 Træls :(
Forfatter: 
Dato:  08-12-2010 14:19

Hold op for en træls situation du står i, jeg forstår godt du føler dig uretfærdigt behandlet :( Nu er de sikkert nogen fjolser i din/jeres klub, men jeg har som bestyrelsesmedlem også prøvet at stå på den anden side af sådan en sag. Vi har et medlem, som desværre ikke opfører sig helt normalt, hun har et meget dårligt ry i vores lokalområde, heriblandt ang. tyveri, manglende betaling mv., og hun har bl.a. også snydt en i en handel her på HN, hvor hun aldrig sendte varen. Så det er ikke et medlem, man har lyst til at have :( Til vores mesterskab havde hun ikke overholdt reglerne, og afleverede en tydeligt rettet kritik som dokumentation for, at hun ikke havde gjort noget forkert. Under et af vores stævner kritiserede hun højlydt forholdene (som er rigeligt fine) kun for at være til gene, dette blev baggrund for en måneds karantæne, da der står i vores vedtægter at opførsel som er til skade for klubben kan føre til karantæne. Hun er meget aktiv i stævnesammenhæng, og det er en del af problemet. Vi deltager meget tit i holdkonkurrencer, og der er simpelthen ikke nogen der har lyst til at være på hold med hende!

Hun er klart en meget dårlig "repræsentant" for vores klub, og vi er derfor helst fri for hende. Eneste problem er, at vi kun kan udelukke hende fra klubben ved at vedtage det på en generalforsamling, og det synes jeg egentlig ikke at nogen er tjent med. Jeg går pt. og overvejer om man skulle "true" med at bringe det op på generalforsamlingen, for at presse hende til at gå frivilligt. Det ville i hvert fald være rart for os, for det er godt nok ikke sjovt at klubben på nogen måde skal forbindes med hende.

Den eneste fordel der er ved vores sag, er at vores klub er hjemløs - den eksisterer kun på papiret, så det har intet med opstaldning el.lign. at gøre, heldigvis.


Men jeg synes da at din sag lyder som om, der er nogen der har for lidt at lave i deres fritid. Hold op hvor er det en barnlig måde at opføre sig på! Håber at du kan finde et andet sted du kan blive glad for i stedet :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 To sider af samme sag.
Forfatter: 
Dato:  08-12-2010 16:27

Der er altid to sider af samme sag.........


Med hesten Paragraff


Finurlige strøtanker og spøjse indfald fra de mørkeste afkroge af mit sind: http://signelaursen.wordpress.com/

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 08:54

Sikke en ulykkelig sag - og så på grund af så få penge. Hold da op.


Hvor er det trist, at nogle mennesker skal true og tale ubehageligt til andre. Hvis vi behandlede hinanden med respekt og talte ordentligt til hinanden, så ville mange af de her konflikter undgås.


Jeg håber, at du har fundet et andet sted at ride, for det lyder ikke som om, det er et rart sted at være. Heller ikke når man ser andre medlemmer, som bakker dig op - og samtidig er bange for at sige deres mening, fordi de er bange for eksklusion. Der må være en rigtig rigtig dårlig stemning i den rideklub.


Hvor er det trist :-(

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nina E
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 10:12

Du har så evig ret når du skriver " Hvis vi behandlede hinanden med respekt og talte ordentligt til hinanden, så ville mange af de her konflikter kunne undgås"


Og ja der er dårlig stemning i klubben. Men også oppe på de private gårde vi som medlemmer samt bestyrrelse har vores heste opstaldet. Det er rigtig trist, da vi jo alle i bund og grund kommer for at hygge os, med vores heste og ikke mindst hinanden.


Alt dette kunne have været undgået, hvis man havde haft en dialog omkring problemet, så have man også fået løst de misforståelser der end måtte være.


Igen en rigtig trist sag for alle implicerede parter


" Det er ingen kunst at ride en prægtig hest middelmådigt, men en kunst at ride en middelmådig hest prægtigt"



0
0
Svar på denne tråd
 
 MANGE SAGER
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 10:43

Some1, ja der er altid to sider af samme sag.. Og i har som bestyrelse sikkert også grunde til at i har handlet som i nu engang her gjort. Eller den "tidligere" bestyrelse i hvert fald.

Desværre er det jo så bare ikke den eneste sag der er/har været omkring bestyrelsen og medlemmerne i klubben. Hvilket det store tal af medlemmer der bakker op omkring sascha også beviser.


MEN IGEN..Jeg kan desværre ikke give hele min mening til kende, da jeg jo nok bare bliver kylet ud efterfølgende. ;-)


----------------------
WWW.AnjaJanum.Wordpress.com


Min blog om heste og ridning

0
0
Svar på denne tråd
 
 Anja.....
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 11:10

Hvem er det der har givet dig mundkurv på? Spørger af ren interesse da jeg intet har hørt om det.


mvh Signe


Med hesten Paragraff


Finurlige strøtanker og spøjse indfald fra de mørkeste afkroge af mit sind: http://signelaursen.wordpress.com/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ytringsfrihed...
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 13:59

er lovligt i vores land VENNER og det her er et debatrum...


Jeg er selv medlem af ISR og har fuldt sagen da jeg kender sascha, som ridepige, men ikke privat...


Ja der er to sider af sagen, men helt ærligt, I( bestyrelsen sadler ikke samme dag som i rider... Der skulle ha været handlet på det her for længe siden fra jeres side af...


Jeg synes det er mærkeligt at det ikke kommer op til gernealforsamlingen, er meget uforstående over dette


Håber at Dansk Rideforbundt, finder en løsning så hun kan fortsætte i vores klub, uden alt det ballade...


Hvor blev god dialog af???


Jeg håber det falder ud til din side sascha og gør det ikke melder jeg mig ud af klubben


God vind Nena...


Mor til Whilliam 7-9-2008


Rip oliver 1-4-2008


Den stolte ejer af carlson efter Blue horse don caruso...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Signe....
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 17:56

Du kan ringe til Lonni (sekretær i bestyrelsen) og så er jeg sikker på du kan få en forklaring den vej, jeg snakkede nemlig med hende idag.

Men i det store hele er der blevet sagt at man ikke må diskutere om betyrelsen oppe på gården (sagt til flere af et bestyrelses medlem), og hvis det ikke er at give folk mundkurv på(!) Så ved jeg ikke hvad er!. Så det må du hjertens gerne spørge om, jeg skriver ikke noget jeg ikke kan stå inde for. ;-)


Men den bliver sikkert også trukket i land ligesom det blev trukket i land at bestyrelsen (eller et medlem heraf) skulle have sagt til ejeren af den hest sascha havde part på, at hun skulle opsige sascha som part.. Det er muligt at dette er blevet benægtet på en "mailkorrenspondance" i ligger inde med, men vi er flere der har hørt ejeren at hesten sige at det blev hun bedt om - heriblandt også et andet bestyrelses medlem. Jeg gider ikke hænge nogen ud personligt på nettet i denne sag, men jeg kan jo selvfølgelig heller ikke dokumentere for hvad der er blevet/bliver sagt oppe på gården, af jeres egen bestyrelses medlemmer, og så er det jo ugyldigt, har jeg erfaret... Selvom der var flere vidner.


Så IGEN med fare for at blive smidt ud af klubben, trykker jeg nu "VIS" ;-)


----------------------
WWW.AnjaJanum.Wordpress.com


Min blog om heste og ridning

0
0
Svar på denne tråd
 
 Desuden..
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 17:59

Desuden synes jeg at det der står skrevet på min blog, er i en positiv tone, så det er ærgeligt i vælger at hænge jer i den ene negative linie..


Og så igen, håber jeg at alle finder en løsning så det igen bliver sjovt at være medlem af isr.. Og fortsat god jul :-)


----------------------
WWW.AnjaJanum.Wordpress.com


Min blog om heste og ridning

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for jeres indlæg
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 18:46

Hejsa allesammen


Mange tak for jeres indlæg. Jeg synes at det er rigtig trist at bestyrelsen for ISR opfører sig som de gør det er højest uheldigt samt uprofessionelt.


Hvis der er noget jeg ikke kan have er det folk/mennesker der er dobbeltmorlske og det må man sku give nogle mennesker der befærder sig oppe på trangilde gård.


Og at sparke til yderst flinke mennesker og lægge pres på dem som i øvrigt intet har med mig og min sag at gøre, der er nogen mennesker som skulle skamme sig!


Jeg har prøvet hele vejen igennem at tage tingene i en stille og rolig tone men har bare fået nok nu af folk som ikke kan finde ud af at opføre sig normalt og ordentligt overfor andre mennesker.


Det er trist at man i dag ikke kan ytre sig mening uden at være bange for hvad der så sker i andre hensseender, hvor er vi henne helt ærligt!?


Det er rigtig pænt at andre upartiske mennesker til dels giver deres mening til kende (dog med forbehold/angst for klubben) og jeg vil sige mange tak for jeres opbakning.


MVH Sascha


Sascha B. Thidex

0
0
Svar på denne tråd
 
 Julemand
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 18:57

"Det er rigtig pænt at andre upartiske mennesker til dels giver deres mening til kende (dog med forbehold/angst for klubben) og jeg vil sige mange tak for jeres opbakning."



Der er da vist ikke tale om upartiske mennesker så længe de har "angst" for klubben...


Jeg synes at man som medlem af en rideklub skal huske at man altid selv har mulighed for at gøre en aktiv indsats i stedet for kun at lade sin utilfredshed komme til udtryk. Og at der er to sider af en sag.




Rikke & Lucky Lurito DM

Ved du hvor jeg kan tage ryttermærker på Sjælland
inden for nærmeste fremtid???
Så kontakt mig gerne!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Rikke(æske)
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 19:17

"Jeg synes at man som medlem af en rideklub skal huske at man altid selv har mulighed for at gøre en aktiv indsats i stedet for kun at lade sin utilfredshed komme til udtryk. Og at der er to sider af en sag."


Så synes jeg også at i som bestyrelse skal tage og lytte til dem som faktisk gør en aktiv indsats, NÅR de er utilfredse...


Jeg deltager altid i arbejdsdagene, generalforsamlingerne, og hjælper til stævnerne - ikke bare de obligatoriske timer som hvis man skal starte men det meste af dagen... (desuden har klubben faktisk stadig min toaster som jeg lånte dem ved sidste stævne, kom jeg lige i tanke om :-)) Jeg har normalt også min mor med som også giver en hjælpende hånd når der bliver afholdt stævner, på trods af hun ikke er medlem og sikkert godt kunne finde noget andet at bruge sin weekend på..


Jeg sendte sidste år desuden også foreslag til forebyggelse af frossen ridehusbund som klubben døjer med næsten hvert år i vinterperioderne. Og der var heller ingen respons, hverken et "tak for forslagene, men det bliver desværre for dyrt eller besværligt eller lign."



Så jeg bryder mig ikke om at du får mig da jeg jo er medlem) til at lyde som en der sidder på sin flade hver gang klubben har brug for hjælp/arbejdskræft, og ikke laver andet end at brokke mig..



----------------------
WWW.AnjaJanum.Wordpress.com


Min blog om heste og ridning

0
0
Svar på denne tråd
 
 Til Rikke
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 19:19

Du har absolut helt ret der er altid to sider af samme sag.


Det jeg mente var at det var pænt at de upartiske mennesker der har skrevet på indlægget herinde men også at dem som er medlem af klubben også giver deres mening til kende (til dels).


Det er bare trist at man ikke kan indrømme de fejl man har begået og at det så er kommet dertil hvor det koste hva det koste vil at få et medlem fjernet fra en klub samt fra en privat gård.


MVH



Sascha B. Thidex

0
0
Svar på denne tråd
 
 Anja.....
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 19:27

Har nogen sagt til dig eller skrevet til dig at hvis du gav din mening til kende om sagen ville du blive ekskluderet? Det er det jeg spørger om, ikke rygterne der går på gården.


Mvh Signe


Med hesten Paragraff


Finurlige strøtanker og spøjse indfald fra de mørkeste afkroge af mit sind: http://signelaursen.wordpress.com/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Signe...
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 19:43

Der er blevet sagt af et bestyrelses medlem at det ikke var tilladt at diskutere bestyrelses ting, Hvilket jeg også skrev tidligere. Hvad konsekvensen er hvis man gør det alligevel, blev ikke nævnt. ..Så jeg holder stadig fast i at det er at give folk mundkurv på.. Det var jo nok ikke blevet sagt hvis alle gik rundt og roste dem til skyerne :-)




Jeg ved så ikke om det er fordi i ikke snakker sammen indbyrdes i bestyrelsen, eller hvorfor den melding ikke er nået hele vejen rundt... Måske gælder det kun for nogen :-)





Mvh Anja


----------------------
WWW.AnjaJanum.Wordpress.com


Min blog om heste og ridning

0
0
Svar på denne tråd
 
 Anja......
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 20:35

Jeg er fundamentalt imod at bestyrelsen fremstilles som en flok magtsyge mennesker der sidder og gnider sig i hænderne og leder efter nye medlemmer vi kan ekskludere.

Der er ingen der har sagt til dig at du vil blive ekskluderet hvis du giver din mening til kende i denne sag. Der er til gengæld henstillet til at sagen ikke diskuteres yderligere da den er til afgørelse hos rette myndighed. Yderligere diskussion tjener alligevel intet andet formål end at lave mere ballade. Men for nogen er det jo også nok.


Men nu trækker jeg mig fra diskussionen, jeg skulle sikkert ikke have blandet mig i første omgang. Kunne bare ikke sidde og stiltiende kigge til mens bla. mit navn blev trukket gennem sølet på et offentligt forum.


Mvh Signe


Med hesten Paragraff


Finurlige strøtanker og spøjse indfald fra de mørkeste afkroge af mit sind: http://signelaursen.wordpress.com/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rikke og Signe
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 21:01

Rikke:


Jeg synes at man som medlem af en rideklub skal huske at man altid selv har mulighed for at gøre en aktiv indsats i stedet for kun at lade sin utilfredshed komme til udtryk. Og at der er to sider af en sag.



Jep der er altid to sider af samme sag Jeg må som Anja, lige gøre opmærksom på, at jeg også altid deltager til arbejdsdage, til stævner og jeg var da også til stede ved generalforsamlingen!


Jeg vil påpege at jeg nu siden den 23/11 - 2010 har prøvet på at række hånden ud til bestyrrelsen. Uden held, jeg har som medlem af klubben taget et ansvar, klubben efterlyste til generalforsamlingen. Men undskyld, hvad nytter det at tale til folk der åbebart ved alt i forvejen? Tror i selv at man som medlem " gider " yde noget for klubben fremadrettet?


Så synes du bevæger dig ud på dybt vand, når du skriver som du gør...


Signe:


Jeg må erkende, at jeg finder det yderst mærkeligt, at du har tid til at sidde og skrive kommentarer herinde, men ikke har tid til at sammenfatte en undskyldning til mig? Du ved for, at beskylde mig for noget jeg i bund og grund ikke har gjort.


Generalt


Ang. det med at et bestyrrelses medlem skulle have påduttet hesteejeren at opsige Sascha - ja der står godt nok på et brev oppe i stalden at i kan afkræfte dette, ved en mail, men jeg var igen igen i dialog med hesteejeren her mandags, hvor personen nægtede kendskab til denne afkrætigelse.


Jeg synes det er trist at man ikke vælger at lytte til sine medlemmer, der faktisk har interesse i, at klubben skal fungere godt for alle parter i alle hendseende.


Jeg vil også tilføje, at jeg synes det yderst frækt, at blande sig i, hvad klubbens medlemmer skriver på deres egen blogg.


Igen, denne sag opfordre ikke til sammenhold..


(sagde camilla, der bakker op om Sascha, velvidende at det evt. koster en eskludering fra klubben)


" Det er ingen kunst at ride en prægtig hest middelmådigt, men en kunst at ride en middelmådig hest prægtigt"



0
0
Svar på denne tråd
 
 Signe...
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 21:11

Jeg har ALDRIG påstået at der skulle være blevet sagt at jeg ville blive ekskluderet hvis jeg snakkede om sagen. Jeg holder stadig fast i det jeg hele tiden har gjort, at der er blevet meldt ud af et af jeres egne bestyrelses medlemmer, at man ikke måtte snakke om bestyrelsen.. Og hvis ikke det er at give folk mundkurv på, så ved jeg ikke hvad det er?



At jeg skriver at jeg ikke vil give hele min mening til kende, med fare for at blive smidt ud, er udelukkende fordi jeg ikke aner om jeg så også bare ryger ud ifølge paragraf 10...



"at bestyrelsen fremstilles som en flok magtsyge mennesker der sidder og gnider sig i hænderne og leder efter nye medlemmer vi kan ekskludere."


Det var dine ord, ikke mine... Ved ikke hvor du får det fra!


Jeg har ingen steder nævnt dit navn, eller andre bestyrelses medlemmer for den sags skyld.. Kun Lonni, men det ved hun godt ;-)


----------------------
WWW.AnjaJanum.Wordpress.com


Min blog om heste og ridning

0
0
Svar på denne tråd
 
 ngnfdkjgdlkjgd
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 21:29

Desuden synes jeg at i, Signe og rikke, burde give jer til kende som værende formand og næstformand i isr, når i vælger at deltage i debatten.


----------------------
WWW.AnjaJanum.Wordpress.com


Min blog om heste og ridning

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rikke og Signe...
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 21:40

Husk også at der ikke er nogen klub uden medlemmer der støtter op om klubben


Jeg synes også der skal ses mere på hem der faktisk ALTID stiller op frivilligt og hjælper uanset vind og vejr...

Og Vi vil også høres på når vi har noget vi ikke er utilfredse med...


Men man bliver mødt med en form for konfliktskyhed fra bestyrelsens side af, som fejer problemerne ind under måtten til en dag helved bryder løs...


Kom nu venner, kan godt være at I i bestyrrelsen har det sidste ord, MEN uden os medlemmer( Betalingsmæssigt, medlemsantal, arbdejdstimer på arbejdsdage og stævner osv)Var der ikke noget isr....


Lad os nu samarbejde og løse problemer inden de bliver til konflikter og endeløse diskutioner...


Synes det er for latterligt at der skal være en skillevæg imellem bestyrelse og medlemmer...


I bund og grund synes jeg bare det er den forkerte kommentar at komme med til Til anja, camilla og mig, der altid hjælper og mig og camilla har endda selv siddet i bestyrelsen...


Synes det er rigtig trist for vore klub, da vi har fede faciliteter og stævner... Det er vores fristed hvor vi skal hygge os...


Nena


Mor til Whilliam 7-9-2008


Rip oliver 1-4-2008


Den stolte ejer af carlson efter Blue horse don caruso...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Julemand
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 21:48

Jeg giver mig gerne til kende, men folk har jo mulighed for at gå ind på klubbens hjemmeside og se hvilke navne der står hvis de er nysgerrige.


Men dertil vil jeg også påpege at jeg først netop er tiltrådt (dette er så henvendt til andre læsere, det ved du jo godt Anja :-) ).


Nu taler jeg ikke taler jeg ikke om hvor mange timer der hjælpes til stævner osv., men om ansvaret man har for omtalen af klubben. Så vidt jeg kan se ønsker de fleste medlemmer der har ytret sig i denne debat stadig at vedblive medlemmer af klubben, men hvor fedt er det når der er skabt så dårlig stemning omkring den i offentligheden? Og når man selv har været med til at skabe den... Nu skal det ikke lyde som om jeg pudser glorie på bestyrelsen, men man skal også passe på at man ikke gør én fjer til fem høns.




Rikke & Lucky Lurito DM

Ved du hvor jeg kan tage ryttermærker på Sjælland
inden for nærmeste fremtid???
Så kontakt mig gerne!
0
0
Svar på denne tråd
 
 jgosigjsodgj
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 22:13

Du ved ligeså vel som jeg, at grunden til vi helst ikke vil smides ud, og gerne vil forblive medlemmer, er fordi vi som langt de fleste er afhængige af ridehuset og banen..

"men om ansvaret man har for omtalen af klubben. Så vidt jeg kan se ønsker de fleste medlemmer der har ytret sig i denne debat stadig at vedblive medlemmer af klubben, men hvor fedt er det når der er skabt så dårlig stemning omkring den i offentligheden? Og når man selv har været med til at skabe den... Nu skal det ikke lyde som om jeg pudser glorie på bestyrelsen, men man skal også passe på at man ikke gør én fjer til fem høns."


Bare fordi den dålige stemning/tone der er i klubben er kommet frem for offentligheden, betyder det jo ikke at den ikke har eksisteret alligevel. Jeg mener personligt at meget af den dårlige stemning, også stammer fra den noget "uheldige" tone bestyrelsen har overfor deres medlemmer. Og igen, ingen medlemmer = ingen klub.


Det hele er bare gået lidt i hårdknude tror jeg, og det er selvfølgelig heller ikke dig (rikke) og signe der skal tage skraldet for det hele, på ingen måde, nu var det bare tilfældigvis jer (fra bestyrelsen) der kom på banen i tråden :-)


----------------------
WWW.AnjaJanum.Wordpress.com


Min blog om heste og ridning

0
0
Svar på denne tråd
 
 kommentar til Rikke
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 22:18
Hehe... ved slet ikke hvor jeg skal starte.

Jeg har fra dag 1 af, advaret bestyrrelsen mod den dårlig omtale, så det kan vel ikke komme som nogen overraskelse, for nogen af jer, ny bestyrrelse såvel som gammel!

Og for at være helt ærlig, når man nu har en bestyrrelse, der ikke vil lytte til hverken hovedpersonen eller til udefrakommende håndsrækninger, ja så beder man altså selv om dårlig omtale.

Jeg sagde fra start af at det ville komme til at have negative konsekvenser, men nææh nej det valgte man ikke at lytte til.

I giver ikke Sascha nogen chance for at udtale sig, og derfor går hun til DRF og nu også på åben debat fora. Jeg ville have gjort præcis det samme.

Man gider jo ikke blive ved med at snakke for døve ører.

Og nej det er bestemt ikke fedt at være klub medlem lige pt. men ikke grunde den dårlig omtale. Nej det fordi at man som bestyrrelse har lavet en kæmpe brøler man ikke tør vedkende sig! Det var bestyrrelsen der startede den drlige stemning ved at blande sig i private sager på en privat gård. Man skal kunne adskille bestyrrelse og fritid.

Jeg skrev i min sidste mail til formanden at jeg synes at i skulle indkalde til ekstra ordinær generalforsamling, så vi kunne få løst dette problem som klub og i fællesskab som man gør alle andre steder.

Men så bliver der bare henvist til §11..

Igen jeg mener klart at Sascha har givet bestyrrelse rig mulighed for at kunne få snakket ud, men det har bestyrrelsen ikke vlgt at respondere på.

Og man kan ikke tillade sig at være diskrekt i sådan en sag, der faktisk kræver medlemmers stemmer for at "dommen" er gyldig. HVilket der var rig mulighed for til generalforsamlingen den 18 november 2010.

Brandærgelig måde, tingene er blevet håndteret på og endnu mere trist at sagen skal køres så langt ud.

Men man ligger som man har redt...



" Det er ingen kunst at ride en prægtig hest middelmådigt, men en kunst at ride en middelmådig hest prægtigt"



0
0
Svar på denne tråd
 
 Det var da utroligt...
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 00:09

Hold op hvor er det plat at i skriver at i selv henstiller til at man ikke diskutere sagen yderligere, og så vælger at hentyde til dette i en status-opdatering på facebook. - og efterfølgende sidde og nedgøre os som medlemmer der har skrevet i tråden.



Hold da op, hvor er det pinligt det her...


Jeg må indrømme at jeg allerede havde kopieret hele lortet, og var parat til at ligge det herind. Men det synes jeg faktisk ikke jeg kunne være bekendt. En anden gang i skal snakke på den måde om andre, så gør det hvor ingen kan høre jer, eller tjek jeres venneliste først..

P.S NU VIL JEG FAND*E HAVE MIN TOASTER TILBAGE


----------------------
WWW.AnjaJanum.Wordpress.com


Min blog om heste og ridning

0
0
Svar på denne tråd
 
 Et kig
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 01:44

på DRFs hjemmesiden vedr afgørelser afslører i hvert fald at MANGE klubber underkendes når det ekskluderede medlem klager over bortvisningen.. Enten er der ikke hold i sagen eller også har klubben simpelthen ikke haft formalia i orden..


VH,


MaggieMay


"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..



"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
1
0
Svar på denne tråd
 
 Kære anja :)
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 10:59

Det er hvad der sker, når man løber tør for saglig argumentation og ikke længere formår at debaterer i en sober tone.


Men fedt at vide, at hun ville indstille os til årets medlem :) det er da skønt Så kunne dte var der kom noget action...


Jeg har ikke været i bad idag (skal jeg først efter en tur hos hesten) så hun må gerne skrive på facebook at jeg stinker


Ej Spøg til side, jeg synes det er SÅ pinligt at man som formand for en klub, skriver at man prøver at behandle sagen professionelt, hvorefter man vælger at skrive sådan på facebook!


Lad dem da grave ISR's grav.. så ser vi hvor vi ender


Har du gemt det? i tilfælde af at formanden vælger at slette det fra sin væg, for at skille sig af med "beviserne"


Håber at DRF's afgørelse falder til Sascha's side, for det her er simpelthen blevet en total skandale!


" Det er ingen kunst at ride en prægtig hest middelmådigt, men en kunst at ride en middelmådig hest prægtigt"



0
0
Svar på denne tråd
 
 Til MaggieMay
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 11:03

Hej MaggieMay.


Jeg har nu været inde på DRF's hjemmeside og har ikke kunne finde det du beskriver.


Jeg er selvfølgelig interesseret i at læse det, så har du evt. et direkte link?


På forhånd tak for hjælpen


" Det er ingen kunst at ride en prægtig hest middelmådigt, men en kunst at ride en middelmådig hest prægtigt"



0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 11:20

Nu er jeg da fuldstændig mundlam. Der er medlemmer af bestyrelsen, som indretter indlæg på denne tråd!!!!!!


Hvor skulle I skamme jer. Jeg kender hverken jer eller jeres rideklub, men hvis der er problemer i klubben, så burde I altså reagerere lige med det samme. Hvorfor har I ikke indkaldt til møde, hvor bestyrelsen og klubbens medlemmer kunne komme til orde på en ordentlig måde, istedet for at diskutere offentligt i et forum på nettet??? Det er da decideret pinligt. Og så har det iøvrigt ikke nogen betydning, om man har siddet i bestyrelsen i 3 år eller 3 dage. I burde have handlet med det samme.


Jeg håber virkelig, at klubbens medlemmer står sammen i denne sag. Husk at en bestyrelse kan kun overleve, hvis den har medlemmernes opbakning. Det betyder jo, at i virkeligheden er det medlemmerne, som har magten og ikke bestyrelsen (som de fejlagtigt selv tror).


Ingen medlemmer = ingen rideklub = ingen bestyrelse. Det er da et nemt regnestykke :-)


Stor ros til nogle medlemmer, som forhåbentligt kæmper videre for deres sag.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Camilla
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 11:57

Hvis du klikker her www.rideforbund.dk/DRF/Rytter/ Organisation kommer du ind på den side hvor du i venstre side kan vælge om du vil se disciplinærudvalgets eller appeludvalgets afgørelser..
Det var ganske interessant læsning.. Ikke kun om eksklusioner fra rideklubber men generelt hvilke sager der dukker op på deres bord.. Feks synes jeg at jeg kan læse at en del forældre går MEGET op i deres små poders ridning, deltagelse og ikke mindst placering i stævner..


VH,


MaggieMay


"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..



"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Kære Sascha...
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 12:01

Hej Sascha


du skal også bare vide fra mig, at jeg også støtter din sag 110% igennem dette..


har nu fat tid til at læse det hele igennem.

og for min skyld kan de sku også smide mig ud af ISR hvis de har et problem med at vi ytre os.


DETTE ER ET FRIT LAND!... vi har ytringsfrihed!.


Jeg synes virkelig dette er gået alt for sløvt til fra ISR's side.. helt ærligt. dette har stået på over 1 år, og først nu tager i træskoene på og smider hende bare ud.

endnu mere synes jeg det er højst mærkværdigt at Sascha ingen chance får for at forsvare sig da der er generalforsamling, men bliver ekskluderet dagen efter.


der har været fejlbetaling ja, men endnu mere dårlig dialog ! Sascha skulle bare være indformeret 100% ordenligt så dette ikke var kommet såvidt.


istedet for glemmer bestyrelsen at vende tilbage med information om restbetaling.

Hun bliver smidt ud fra banen i undervisnings timer med en underviser som kommer langvejs fra, hun bliver truet og snakket til i ubehagelige toner..


hvorfor skulle man overhovedet gide være medlem af ISR når i tydeligvis ikke behandler os medlemmer ordenligt.


og hvad også ang. underskrift indsamling, så var jeg der selv den dag hvor der bl.a. på Tranegildegård var blevet revet underskrifter ned og SMIDT UD!.


dette skal jeg da lige hilse og sige er ulovligt!. folk har ret til at hænge det op ifølge loven.


Håber det går til din side Sascha.

Hilsen Malene Küster.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Noget af en bommert
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 12:09

Nu har jeg helt og aldeles opgivet at følge med i denne debat. Men som fuldstændig udeforstående menneske (jeg bor på sydfyn og aner ingneting om sagen, andet end hvad jeg har læst her), så synes jeg da godt nok at det lyder som om, der er nogen der har begået en bommert. For mig som bestyrelsesmedlem ville jeg (og resten af min bestyrelse) da ALDRIG gøre mig uvenner med et medlem, som endda var aktiv og god for klubben, med mindre der var begået noget, som var helt ved siden af hvad man kan forestille sig. Her tænker jeg på noget som tyveri el.lign., eller at medlemmet går og spreder dårlige rygter om klubben mv. At det egentlig så nu er tilfældet for nærværende sag, forstår jeg godt fra trådstarters side - hvis det var mig ville jeg nok også føle mig så dårligt behandlet, at jeg var ligeglad hvem jeg hængte ud.

MEN KÆRE BESTYRELSE: I HAR VIST GLEMT AT I HAR JERES POST FOR AT VARETAGE MEDLEMMERNES INTERESSER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Og husk at det er MEDLEMMERNES penge I bruger af og som I tager beslutninger for. Nogen har vist sidder på deres post for længe og har ladet "magten" stige dem til hovedet. Helt ærligt, opfør jer dog voksent!! Man skal da være pænt dum for at smide et medlem ud, med mindre det er absolut strengt nødvendigt, enhver kan da sige sig selv at det vil give problemer, især på det grundlag, det her er gjort. Helt ærligt, æd dog kamalen og giv trådstarter en undskyldning, bestyrelsen gør da sig selv fuldstændig til grin!!

Hvis jeg var trådstarter, ville jeg helt klart lave rav i den til den kommende generalforsamling - du har jo også opbakning fra en del medlemmer, ser det ud til. Så må bestyrelsen jo se om de overfor generalforsamlingen rent faktisk kan forsvare, hvad der er foregået, med god samvittighed og på en måde, så de kan regne med at blive genvalgt.... Det kan nok blive svært, så mon ikke det var nemmere med en undskyldning, så alle disse dumheder ikke skal blottes for alle der møder op.....?


0
0
Svar på denne tråd
 
 Nina E og MaggieMay
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 12:19

MaggieMay:


Tusind tak for linket, og ja det er da yderts interessant læsning,håber virkelig at DRFs kendelse er til fordel for Sascha og hold da op nogle sager de har! Endnu engang tak fordi du brugte tid på at hjælpe



Nina E:


Hehe, der skal mere til at forarge mig, denne sag har nu stået på i 1½ år, og først nu tager de action på det. De har ikke lagt op til dialog udover den 14-11-2010 hvor Sacsha bliver informeret via sms, at hvis hun ikke dukker op til dette møde, vil hun blive eksluderet fra klubben - VIA SMS? WHAT! Sascha svare jo så tilbage om de ikke kan rykke mødet en time frem?, finde en anden dag? tage den over mail? eller over pr. tlf? Hun giver dem rig mulighed for dialog i denne sag, hvilket de jo så afviser.


Og nu finder man så ud af, at ens formand bruger sin Facebook profil, til at skrive nogle yderst upassende ord.


Hun sviner faktisk tre medlemmer til, som hver evig eneste gang stiller op og hjælper - både til stævner, arbejdsdage samt andre ting der kræver medlemmers opbakning samt håndhjælp. + At Nena og jeg selv har siddet i bestyrrelsen!


Skandaløst? Ja! Overraskende? Nej



Og jeg er ret sikker på, at vi (os der ytre os) vil blive eksluderet jf. §10


Bestyrelsen kan meddele karantæne, i en til tre måneder, til et medlem, der gør sig skyldig i usportslig optræden eller på anden måde opfører sig til skade for klubben, dens værdighed og trivsel, herunder grov tilsidesættelse af klubbens reglement. For at denne beslutning skal være gyldig kræves, at mere end halvdelen af samtlige bestyrelsesmedlemmer stemmer for karantænen. Medlemmet skal have adgang til at udtale sig overfor bestyrelsen, inden afstemningen finder sted. I tilfælde af karantæne til et juniormedlem, inddrages medlemmets forældre.


" Det er ingen kunst at ride en prægtig hest middelmådigt, men en kunst at ride en middelmådig hest prægtigt"



0
0
Svar på denne tråd
 
 Rasmine3
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 12:50

Kære Rasmine.


Det er super fedt, at folk der er objektive i denne sag melder sig på banen - så flere af det tak :)


NU er sgaen den, at der den 18-11-2010 blev holdt generalforsamling. Den 19-11-2010 modtager Sacha et brevet med sin eksludering. Det vil sige at vi nu skal vente 12 mdr. på at der igen er generalforsamling, så vi kan få stemt om Saschas eksludering er gyldig ( det kræver 1/3 af medllemerne stemmer for dommen ) Dette må være af taktiske årsager at man vælger som man har gjort.


Jeg skrev et brev til vores formand, om det ikke ville være en god ide at indkalde til ekstra ordinær generalforsamlingen, så vi kunne få talt ud og igen begynde at arbejde os hen mod sammenhold i svaret tilbage henviser hun bare til §11 hvor der står at:


§11 Ekstra ordinær generalforsamling skal indkaldes, når bestyrelsen anser det for nødvendigt, eller når mindst 25 % af medlemmerne skriftligt indgiver begæring herom med meddelelse af dagsorden. I det sidste tilfælde skal generalforsamlingen afholdes inden 14 dage efter begæringens modtagelse.



Igen afviser de alle former for dialog og afviser muligheden for at få styr på sagen. Jeg føler de har fjernet retten til at ytre sig som medlem. Eller de vil i hvert fald ikke lytte også selvom man gang på gang har brugt tid på at formulere velskrevende mails til dem i håb om en løsning på problemet.. Dette tages ikke seriøst på noget tidspunkt. Og nu er vi endt hvor vi er..

både trist for Sascha men også trist for klubben fremadrettet.


" Det er ingen kunst at ride en prægtig hest middelmådigt, men en kunst at ride en middelmådig hest prægtigt"



0
0
Svar på denne tråd
 
 Endnu engang tak til jer alle
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 13:20

Kære brugere af heste nettet


Tusind tak for alle jeres kommentarer samt støtte og opbakning. Jeg er så rørt over alle de beskeder der både kommer udefra, fra personer som intet har med klubben at gøre, men også fra personer som er medlemmer af klubben som tør stå frem, velvidende om at de evt bliver smidt ud af klubben jf. §10.


Tusind tak til MaggieMay, Rasmine3 samt Nina E for jeres kommentarer, det er super rart at høre hvad andre udfra siger til dette da det nogen gange godt kan være svært selv at se objektivt på det når man selv sidder i det og er involveret. Synes det er noget super gode og brugbare kommentarer i er kommet med :)


Jeg synes det er noget svineri at begynde at skrive nedladende og grimt om de mennesker der rent faktisk yder en utrolig stor indsat for klubben inde på deres facebook profil. I skulle skamme jer (signe/rikke). Men det er jo tilsynladende bare jeres stil og den har i jo kørt hele tiden overfor mig men nu gør i det også overfor andre medlemmer!


Jeg håber at folk fra klubben vil blive ved med at bakke op om min sag så det ikke sker for andre medlemmer fremover! Men når DRF først får læst alle jeres kommentarer herinde på indlægget samt de ting der er skrevet offentligt på facebook samt alt det tidligere dokumentation så mon ikke at sagen vil få en god afslutning. Det håber og tror jeg :)


Jeg er ked af at folk i denne klub bliver pisset op og ned ad ryggen mildt sagt når de faktisk prøver at kæmpe for at klubben skal fortsætte sin eksistens samt at få den til at køre på bedst mulig måde. Vi alle har samme interesse og det er: HESTENE og vi alle ønsker en god klub hvor vi har det godt og hvor vi kan hygge os.


Nogle personer i bestyrrelsen skulle skamme sig. Ved vi alle laver fejl og jeg er da heller ikke fejlfri langt fra, men man må stå ved de ting man gør og siger og indrømme sine fejl!!






Sascha B. Thidex

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tralulalaj....
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 13:42

Camilla,Malene og Anja... I lader ikke bestyrelsen smide jer ud af klubben, så vælger i vel at gå selv... Godt nok har jeg flyttet carlson fra ishøj af, men havde tænkt mig stadig at støtte isr med mit medlemskab og hjælp, MEN der har jeg godt nok ændret mit syn MEGET...


Vi medlemmer må ikke ydtre os i en pæn og ordenlig tone, men bestyrelsen, må svine os medlemmer til... Hmmm... det giver også vildt meget mening


Men lad dem se hvor langt i dagens Danmark man kommer med diktatur For det kan da ikkeat ville os medlemmer og klubben det bedste...


Nina E: Super godt regnstykke du har stillet op, Men tror ikke bestyrelsen er helt enige ellers kan de bare ikke regne


Men Sascha vi Medlemmer der fortæller vores står tæt sammen og bakker denne sag op til den for en udfald... For ja, men bliver den næste i rækken


Synes det er så pinligt at vores klub skal ende på HN i negativ omtale, men det er desværre nogen gange sådan man bliver set og hørt på og ikke mindst tager alvorligt



Nena der fortryder at der står ISR på hendes stævne underlag


Mor til Whilliam 7-9-2008


Rip oliver 1-4-2008


Den stolte ejer af carlson efter Blue horse don caruso...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Åhhh ja
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 14:22

Jeg husker denne sag tydeligt...og kan kun sige at der er en ekstermt dårlig tone fra visse personer fra betyrelsen i ISR...Kan endda huske at formanden truede dig (Sascha) med at Diamond og jeg ville blive smidt ud af Tranegildegård.. hvilket ejerne af gården jo selvfølgelig ikke var tilfredse med da de jo ikke har noget med klubben at gøre på den måde .... Jeg blev selv ringet op af en dybt hysterisk formand en aften lige efter min flytning til Tranegilde...hvor jeg havde spurgt mig frem til beløbet osv mht indmelding men det var rigtig svært at få informationer .. så måtte spørge en datter til bestyrelsen men ak dette var slet slet ikke godt nok ....det er rigtigt at jeg har fået en eller 2 bøder men dette var for ikke at betale lige til den dato som var anført....Jeg synes at løsningen kunne være dialog og bedre information til "tilflyttere" istedet for at starte en kamp...Voksne mennesker burde sidde i en bestyrelse .. så måske skulle man lige kigge lidt indad istedet for bare at smide folk ud ....81 kroner jamen herregud ...er det det der vælter klubben så kender jeg nogen der kan køre klubben reelt op ...Med god tone ....

Jeg er selv flyttet fra Tranegilde pga dårlig tone ... synd for der er så dejligt :-)

Håber på det rigtige udfald

Christina ejer af Diamond :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Christina og Diamond
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 14:36

Hej Christina


Mange tak for din kommentar dejligt at se du står frem. Det er også rigtig trist at du måtte flytte grundet de omstændigheder (håber dog at diamond og dig har det godt der hvor i er kommet hen).


Du har helt ret i at de skulle tage og have en dialog med dem som er "tilflyttere" til gården/rideklubben i stedet for bare at starte en diskussion og være modbydlige i deres fremtoning.


Jeg var selv helt i Chok dengang jeg startede jeg tænkte hvad er det her for et sted. Dette er bare super ærgeligt for det er en super dejlig gård med en masse søde mennesker, fedt rideterræn samt gode faciliteter. Det er en lille perle der ligger i ishøj så derfor er det bund ærgeligt at en bestyrelse kan ødelægge det så meget for alle andre.


MVH


Sascha B. Thidex

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lige præcis
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 14:41

præcis...var også glad for at stå der ... men kunne ikke den manglende dialog ....Håber at bestyrelsen læser dette og vil tage sagen op til overvejelse....som sagt skal de velholde på medlemmerne og ikke skræmme dem væk :-)

Hilsen Christina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Damage control
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 14:48

er vist hvad der er tilbage.. Som jeg læser sagerne inde på DRF er det ret væsentligt hvorvidt det pågældende medlem der af bestyrelsen ønskes ekskluderet har fået lov at tale sin sag INDEN en evt eksklusion.. Ellers er formalia ikke overholdt.. Hvorvidt sagen i øvrigt holder vand i forhold til DRFs bestemmelser er selvfølgelig ikke op til andre end disciplinærudvalget men man kunne da tvivle..


Uagtet at jeg synes at trådstarter burde have betalt medlemsskab til tiden fra starten så virker det som om bestyrelsen og medlemmerne ikke kun i denne sag men helt generelt står SÅ langt fra hinanden at kun en ny bestyrelse er en løsning.. Så må man selvfølgelig håbe på at denne vil være voksen nok til at lægge tidligere stridigheder bag sig og arbejde for at genoprette roen i rideklubben..

Det er i hvert fald min opfattelse at det er en bestyrrelses opgave hele tiden at bevare roen og have overblik - ingen af delene bliver demonstreret når formand og næstformand begiver sig ud i en offentlig mudderkastning på et af de mest benyttede hestefora.. Jeg kan så rigelig forstå at det er svært hvis man er af den opfattelse at man lægger en masse kræfter og arbejde i en rideklub kun for at få sit navn trukket gennem sølet - for nu løseligt at citere formanden - men det er altså en bestyrelses lod.. På samme måde kan en socialrådgiver jo heller ikke ringe til Ekstra Bladet og forsøge at få dem til at bringe en historie om en uduelig klient men det omvendte kan godt lade sig gøre.. Det er vilkårene..


Jeg kan godt forstå trådstarter har taget denne sag videre og med de offentliggjorte sager på DRFs hjemmesiden vil jeg endda mene at hun har en særdeles god en af slagsen.. Dette selvfølgelig under forbehold for at tidligere tråde herinde har vist sig at tage temmelig uventede drejninger når nye oplysninger er fremkommet..


VH,


MaggieMay


"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..



"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd
 
 MaggieMay
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 15:41
Tak for en velformuleret forklaring samt tak for din objektive måde at forholde dig, det gavner helt klart debatten :)

Jeg vil gerne pointere, at både Nena og jeg selv har siddet i bestyrrelsen, og ved at det er hårdt arbejde, at opretholde en klub, hvor de fleste gerne skulle være tilfredse.

Jeg har endda skrevet en mail til vore formand, hvor jeg beskriver netop dette og siger endda også at jeg har stor repspekt for deres afbejde. Men når det så er sagt, så synes jeg at de fejler og at de har haft rig mulighed for at rette op på problemet.

Jeg er faktisk rigtig glad for vore klubs facilliteter, gården jeg står på, samt det lækre terræn der omkring gården.

Jeg synes bare ikke bestyrrelsen har håndteret denne sag særligt hensigtsmæssigt. Og i stedet for at åbne op og erkende de fejl der måtte være begået, fastholder de for ikke at tabe ansigt.

Lige pt. er sagen blevet en princip sag for mig. Det der er forgået er på ingen måder iorden, og det skal bare ikke ske en anden gang.

Endnu engang tak for din objektivitet, og for de kolde fakta du smider på bordet, det kan ingen smyge sig uden om.

" Det er ingen kunst at ride en prægtig hest middelmådigt, men en kunst at ride en middelmådig hest prægtigt"



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 19:34

Jeg kender ingen i denne sag, hverken part (ts), klub eller hesteejere.


Nu har jeg læst hele tråden igennem og dette er meget spændende/skræmmende læsning.


Har tænkt og tænkt over hvordan jeg skulle formulere min holdning til sagen bedst muligt og er nået frem til:


Godt jeg ikke er medlem af den klub!



Jeg er jyde, i privat stald uden klub og lykkelig.

Håber virkelig denne sag er "one of a kind" for køn er den ikke!





Anne


PG Allways My Choice

RIP Røde. Vil altid huske dig!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Helt hen i vejret..
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 19:38

Desuden skal også lige nævnes, at jeg syntes det er under alt kritik, at man som bestyrelse kan sidde og brokke sig over det jeg skriver på min blog. For derefter selv at oprette et indlæg på sin egen blog, hvor i der bliver hentydet til at medlemmerne bare sidder på deres flade med armene over kors og brokker sig!


Igen, vil jeg blot påpege at jeg er der til alle generalforsamlinger, arbejdsdage, og som hjælper til stævnerne så mange timer som muligt. OGSÅ selvom jeg ikke selv skal starte nogen klasser. Hvis ikke dette er at deltage aktivt, så ved jeg ikke hvad det er bestyrelsen mener medlemmerne burde gøre for at deltage aktivt?



----------------------
WWW.AnjaJanum.Wordpress.com


Min blog om heste og ridning

0
0
Svar på denne tråd
 
 som medlemmer
Forfatter: 
Dato:  12-12-2010 12:11

har i mulighed for at indkalde til ekstra ordinær generalforsamling såfremt 25% af jer ønsker det. ifølge infosport er der i år 2010 77 medlemmer. dvs at i blot skal have 19,25 mennesker til at skrive under på en begæring om en ekstra ordinær generalforsamling.

Det betyder jo også at det er vigtigt at I ikke melder jer ud nu, men at i står sammen og får samlet de underskrifter. Eventuelt skal man måske overveje om man ønsker at opstille en ny bestyrelse istedet for den der sidder. Hvis i melder jer ud får bestyrelsen lov til at blive siddende og arbejde videre som hidtil.

Så vidt jeg kender til området dernede er der ikke rigtigt andre ridehaller at ride i for dem der har hest i området. det betyder jo at man bliver nødt til at være medlem for overhovedet at kunne få luftet sin hest her hele vinteren.


bortset fra det kender jeg jo ikke klubben overhovedet. eller jeg ved hvor den ligger og har engang været i ridehallen og set en pony. Jeg har muligvis mødt nogle stykker af de implicerede parter rundt omkring, men kan ikke umiddelbart sætte ansigt på dem. Jeg synes man virker til ikke at være formands/næstformandsopgaven voksen når man på denne måde lader en intern sag blive til et offentligt spil både med facebook, heste-nettet etc. Jeg kan godt forstå at trådstarter er frustreret, men man kunne jo som bestyrrelse blot have rakt hånden ud og tilbudt kommunikation, så er jeg temmelig sikker på at denne sag var undgået.





Med venstre hånd
Line og Calano


GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste


Wenn Fliegen hinter fliegen Fliegen, Fliegen fliegen Fliegen nach

0
0
Svar på denne tråd
 
 Line..
Forfatter: 
Dato:  12-12-2010 17:52

Hej Line :)


Tak for dit lange og gode svar. Ved du om de 77 medlemmer er pasive og aktive eller kun aktive? Og ved du om vi kan nøjes med at få 25% underskrifter af de aktive medlemmer?


Og det er også rigtig mange underskrifter man skal indsamle. Tror slet ikke at så mange medlemmer har sat sig ind i sagen, da det hele jo har foregået meget diskrekt.


Jeg har fået en del hendvendelser, fra flere medlemmer der gerne vil bakke op om sagen, men ikke tør sætte deres underskrift nogen steder, da de er bange for, det rammer dem negativt, hvilket jeg synes er rigtig ærgeligt. Så jeg tror desværre ikke det er muligt at få så mange underskrifter. Til sidste generalforsamling var vi allerhøjst 25 mennesker inkl. hele bestyrrelsen. Så opbakningen/interessen er generalt manglende.

Det var derfor jeg havde håbet at bestyrrelsen selv, var villige til at indkalde. om det er af taktiske årsager de ikke vil, eller om det er fordi de ikke anser det for, at være nødvendigt, kan jeg jo så ikke udtale mig om.


Men jeg synes det er ærgeligt, at de ikke selv åbner op, så vi i fællesskab kan få løst problemet.


Så jeg tror vore eneste mulighed er, at vente på at diciplinærudvalget kommer med en afgørelse, også håbe at det falder til Saschas side.


Tak for dit objektive indlæg



" Det er ingen kunst at ride en prægtig hest middelmådigt, men en kunst at ride en middelmådig hest prægtigt"



0
0
Svar på denne tråd
 
 Line og Calano
Forfatter: 
Dato:  12-12-2010 22:23

Hej Line


Mange tak for dit indlæg. Og du har ganske rigtigt ret i det du skriver omkring at der kun er ISR's faciliteter at benytte hvis hesten skal luftes her om vinteren, når det der koldt, vådt og mørkt!

Det er rigtig trist at der kun er det ene sted for det sætter folk i en meget klemt situation lige så snart der er problemer eller andre konflikter.

Jeg forstår godt at folk ikke tør at sætte deres underskrift da de er dybt afhængige af faciliteterne hos ISR. Men jeg synes bare at tingene foregår på en rådden og uacceptabel måde i den bestyrelse. Jeg gider ikke finde mig i alt, og det gør så jeg står her i dag.

Det er rigtig trist at tingene har udviklet sig som de har gjort for jeg har det sidste årstid gjort alt for at føre en dialog men uden held, de afviser enhver form for håndsudrækning.


Men jeg tror at jeg taler på de flestes medlemmers vegne når jeg taler for denne sag. Synes godt nok det er langhåret men nødvendigt. Jeg er meget spændt på hva Dansk Ride Forbund vender tilbage med.


Som Camilla siger så bliver det nok svært at få 25% af medlemmernes underskrifter da der generelt ikke er så meget engegement (forståligt nok med den bestyrelse vi har). Men hvis det bliver nødvendigt skal jeg nok gøre mit for at få samlet nogle underskrifter så vi kan få holdt en ekstraoridinær generalforsamling.


Tak for dit bidrag.


MVH


Sascha B. Thidex

0
0
Svar på denne tråd
 
 er generalforsamlingen gyldig
Forfatter: 
Dato:  12-12-2010 22:26

når så få medlemmer er tilstede? Det hele står i jeres vedtægter, det er dem jeg citerer når jeg skriver 25% fordi en har sat dele af dem ind længere oppe.

Vedtægterne skulle gerne være tilsendt jer alle da i meldte jer ind, for det er jo dem i skriver under på at i vil overholde. Mange klubber deler dem endvidere ud i forbindelse med generalforsamlingen.

Normalt står der et antal medlemmer der skal være tilstede førend generalforsamlingen kan være beslutningsdygtig til noget som helst, ligesom der også står hvor mange der skal stemme for hvilke forslag etc. Hvis ikke dette bliver overholdt er klubben ikke berettiget til tilskud fra kommunen, da det er åp baggrund af vedtægterne klubben får bevilliget midler fra kommunen. Hvordan det forholder sig i forhold til forbundet ved jeg faktisk ikke, men jeg ved at man kan blive ekskluderet som klub såfremt der er nogle ting der ikke overholdes, det skal man nok selv læse mere grundigt op på. rideforbund.dk

Jeg kan ikke finde jeres vedtægter på hjemmesiden, ligesom jeg iøvrigt ikke kan få hjemmesiden til at vise ret meget. de steder der står man kan læse nyhedsbreve etc virker ikke som links hos mig i firefox.


Der er som sådan ikke nogen 'fare' forbundet ved at sætte sin underskrift på en indkaldelse til en ekstraordinær generalforsamling. det stykke papir skal jo ikke sendes til bestyrrelsen førend der er underskrifter nok. Hvis de kan hviske og holde hemmeligt den ene vej, kan i vel nok også den anden.

Og hvis folk er så bange for bestyrrelsen som det lader til at de er, så synes jeg da det er på høje tid at de bliver opmærksomme på det og at nogen gør noget. De kan jo heller ikke eksludere medlemmer i vildskab og slet ikke når de i forvejen har en sag med disciplinerudvalget kørende. Det ville jeg tage rimeligt køligt, for de kan ikke 'bare' smide jer ud fordi i er utilfredse. Medlemmerne er stadig dem der udgør klubben, bestyrelsen skal repræssentere medlemmerne. Vi lever i et demokrati ikke et diktatur.





Med venstre hånd
Line og Calano


GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste


Wenn Fliegen hinter fliegen Fliegen, Fliegen fliegen Fliegen nach

0
0
Svar på denne tråd
 
 @!#$!!!!
Forfatter: 
Dato:  12-12-2010 23:26

COMPUTER! så bruger man 40 min. på at skrive et indlæg, trykker vis også er der en fejl på siden, så den bare sender mig tilbage på forsiden af HN! øv øv øv...


Når Line, jeg vender tilbage imorgen og prøver at skrive mit indlæg igen, igen!


Godnat alle sammen


" Det er ingen kunst at ride en prægtig hest middelmådigt, men en kunst at ride en middelmådig hest prægtigt"



0
0
Svar på denne tråd
 
 Det lyder som ISR
Forfatter: 
Dato:  13-12-2010 00:48

Sikke en reminder - husker nu tydeligt selv hvordan det var at være medlem af ISR


Da jeg selv fik min første hest, var ISRs ridehus det eneste jeg havde mulighed for at benytte. Senere hen fik Lars og Heidi bygget deres eget ridehus - skønt! Og om sommeren kunne man jo også ride på SIV.


For jeg har aldrig nogensinde været medlem af en så "mærkelig", klub og havde dengang faktisk ofte overvejet at oprette flere indlæg herinde. Men var som flere skriver herinde afhængig af klubmedlemskabet for at kunne benytte ridehuset. Og udsmidninger og ekslutioner af aktive og hjælpsomme medlemmer fra klubben pga misforståelser og småting er blevet praktiseret flere gange. Kan ikke mindes at nogen andre klubber jeg har været medlem af, nogensinde har smidt medlemmer ud eller eller truet med det. Og her snakker vi om klubber med 3,4,5 gange så mange medlemmer som ISR.

Nej, som nyt medlem dengang følte jeg mig bestemt ikke taget godt imod, men nærmest mistænkeliggjort, overvåget og i vejen. Det virkede egentligt slet ikke som om klubben havde lyst til at der skulle være nogen medlemmer overhoved. Jeg følte mig ikke velkommen i klubben på noget tidspunkt, og fornemmelse af at være skyldig i bare et eller andet begynde at blive en del af den daglige ridetur. Jeg havde nogen kunder til en pony - det gav stor balade. For de var ikke medlem af rideklubben. Jeg var nødt at have 1700 forskellige kort og koder til at komme ind i ridehuset. Da jeg prøvede at hjælpe med at arrangere et klubstævne (efter at have hjulpet med at lave landsstævner i flere år i min anden klub), var man ikke rigtig interesseret i at modtage hjælp. At overbevise dem om at der normalvis var musik ved dressurstævner var noget af et projekt. Så vendte hurtigt tilbage til kun at hjælpe med klubarbejdet ovre på ridecenteret. Jeg blev beskyldt for at have efterladt hestelort i ridehuset, men det kan umuligt være mig, da min hest ikke gøder under ridning. Osv osv. Mindes mange ubehagelige beskeder og opringninger.(Her skal det lige siges at det efterhånden er et par år siden, så det kan den nyudvalgte bestyrelse ikke klanderes for). Mindes også en stakkels pige på omkring 10år der blev skældt hæder og ære fra lige inden hun skulle ind og ride LC1-travprogram til et klubstævne, fordi der manglede at blive betlt 5kr af hendes start. Pigen var øjensynligt i en alder hvor det ikke var hende der stod for betalingen af sin start, så at overfuse hende sådan lige inden hun skulle ride var meget unfair synes jeg!


Der hvor tråden hopppede af for alvor, var i 2008 (hvor jeg havde fundet mig et andet sted at ride) hvor vi 4 piger meldte os ind i ISR for at kunne deltage i vestegnsmester varskaberne for hold i dressur. Vores egen klub havde så mange potentielle hold, at vi var nødt til at sprede os. Og da ISR ingen starter havde, passede det jo fint at vi kunne melde os ind og smatidig gøre lidt reklame for klubben der jo nærmest lå i baghaven. På stævnedagen tropper rideklubbens kasser så op i Ballerup, uden overhoved at have kontaktet eller snakket med nogen af os på forhånd, og giver sekretariatet besked om at diskvalificere vores hold da det ene medlem (X) ikke havde betalt. X bliver så kaldt til sekretariatet, og bliver selvfølgelig både overrasket og ked af det over den falske beskyldning, da der er betalt. Især over at der fra bestyrelsens side ikke er taget fat i rytteren hjemmefra. Fuld fart må der så køres fra Ballerup til Ishøj for at printe en udskrift ud fra netbanken - ikke noget der hjælper på Xs præstationsevner, da personen i forvejen har mange nerver ved stævner. Især ved mesterskaber som disse. Vi tilkalder distriktets formand, der forsikre os om at alt er som det skal gøre og X kan endelig begynde at gøre sig klar til at ride. 5-10min før X skal ride, tropper kasseren nu op igen for at sikre sig at X ikke for lov at ride. Hvor er det dog forfærdeligt usportsligt, og i kan selv regne ud hvor godt et resultat X endte med


Jeg tænker at ISR burde være glade for at få 4 nye medlemmer, der endda kunne give klubben lidt reklame ved stævner - stævneaktiviteten blandt klubbens medlemmer var ikke særlig stor dengang. Hvordan den er idag kan jeg ikke udtale mig om. Men at de så bare tropper sådan op ude på en stævneplads, hvor det eneste formål er at få holdet diskvalificeret, UDEN på nogen måde at have kontaktet os før... Ja, jeg er målløs



Rideklubben ligger i et rigtig dejligt område - få den nu til at fungere !!! Det hjælper ikke bare at smide folk ud hele tiden, det bliver klubben ikke et hyggeligere sted af at være og bedre af. Hold fast i de medlemmer der VIL klubben. Uenighed kan ikke undgåes, men i har alle sammen et fælles mål - en velfungerende rideklub hvor man hver især kan passe sin egen hesteinteresse. Bestyrelsen er til for dens medlemmer, og ikke omvendt ! Er der kritik er det nødt til at tages op på en fair måde. Og her er HN ikke det rette sted.


Pøj pøj


Katja med verdens bedste Corvette

Tidligere med Ponyprinsen, Boy og Nimble Guy <3


Min HP - Min blog


Heste og ponyer tages i ridning

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kære Katja.
Forfatter: 
Dato:  13-12-2010 09:00

Kære Katja.


Sikke da en historie! Og det var jeg slet ikke klar over! Her får ISR muligheden for en omgang god reklame også opfører "vi" os sådan over for nye medlemmer, øv hvor jeg dog skammer mig over at være medlem af en klub, der har handlet så grælt!


Jeg er rigtig ked af at på X's vegne og synes overhovedet ikke det er iorden, at gøre folk mere nervøse op til sådan et stævne.. jeg er faktisk helt rystet.. håber X siden da, har fået nogle gode resultater.


Jeg ville som bestyrrelse skamme mig over den behandling, og ikke mindst ærge mig over henddelsen, da vi jo godt ved, hvilke resultater du og Covetten har haft siden da, det var da mega god reklame for klubben at i stiller op i vores navn! Og jeg er beæret over at i gjorde et godt forsøg. Jeg følger dine tråde og nyder dem. Ønsker dig og Covette pigen alt held og lykke i fremtiden, som må siges at se lys ud for jer fortsæt det gode arbejde. Og tusind tak for dit indlæg



" Det er ingen kunst at ride en prægtig hest middelmådigt, men en kunst at ride en middelmådig hest prægtigt"



0
0
Svar på denne tråd
 
 Nåh Line...
Forfatter: 
Dato:  13-12-2010 09:19

Er generalforsamlingen gyldig når så få medlemmer er tilstede?


Der må jeg svare dig svar gyldig, jeg ved faktisk ikke hvor mange medlemmer der skal være til stede før den er gyldig, og jeg har faktisk ikke tænkt over det før. Jeg har ikke læst om dette nogen steder før.



Det hele står i jeres vedtægter, det er dem jeg citerer når jeg skriver 25% fordi en har sat dele af dem ind længere oppe.


Jamen det er §11 - Hvor der står, at hvis medlemmerne vil have en ekstra ordinær generalforsamling, så skal man indsamle 25% af medlemmernes underskrift. Mit spørgsmål gik på, om det er 25% af de 77 medlemmer, eller om det kun er 25% af de Aktive medlemmer?

For de 77 må være både passive og aktive.



Vedtægterne skulle gerne være tilsendt jer alle da i meldte jer ind, for det er jo dem i skriver under på at i vil overholde. Mange klubber deler dem endvidere ud i forbindelse med generalforsamlingen.


Når man som nyt medlem af ISR melder sig ind, skal man selv gå ind på hjemmesiden og finde de fornødne oplysninger - det bliver ikke sendt. Nu ved jeg ikke om du bogstaveligtalt mener at vi skal skrive under på det, for jeg har ikke sat min autodulle nogen steder.


Normalt står der et antal medlemmer der skal være tilstede førend generalforsamlingen kan være beslutningsdygtig til noget som helst, ligesom der også står hvor mange der skal stemme for hvilke forslag etc.


Hvor står/skulle det stå henne? Skulle det stå i vores vedtægter? eller der et min. antal man skal være da?



Hvis ikke dette bliver overholdt er klubben ikke berettiget til tilskud fra kommunen, da det er åp baggrund af vedtægterne klubben får bevilliget midler fra kommunen.


Interessant, og noget jeg lige vil grave lidt dybere i.



Hvordan det forholder sig i forhold til forbundet ved jeg faktisk ikke, men jeg ved at man kan blive ekskluderet som klub såfremt der er nogle ting der ikke overholdes, det skal man nok selv læse mere grundigt op på. rideforbund.dk

Jeg kan ikke finde jeres vedtægter på hjemmesiden, ligesom jeg iøvrigt ikke kan få hjemmesiden til at vise ret meget. de steder der står man kan læse nyhedsbreve etc virker ikke som links hos mig i firefox.


Det er du ikke alene om, jeg har ikke kunne se nyhedsbreve det seneste halve år, af præcis samme årsag, så jeg har fået nyhedsbrever via mund-til-mund metoden, for at holde mig opdateret.


Vores vedtægter står under : bliv medlem - over i venstre side, står der klubbens kontooplysninger og lige nede under det, står der: VIGTIGT, læs vedtægterne her. Det trykker du på også kommer vedtægter frem i et Word-dokument.

Der er som sådan ikke nogen 'fare' forbundet ved at sætte sin underskrift på en indkaldelse til en ekstraordinær generalforsamling. det stykke papir skal jo ikke sendes til bestyrrelsen førend der er underskrifter nok.


Jeg ville ønske det var så nemt. Men igen jeg kan ikke gøre hverken fra eller til, når nogle medlemmer ikke ønsker at sætte deres underskrift, fordi de er bange. Det er en skidt situation, at stå med nogle medlemmer der rigtig gerne vil, men ikke tør, men jeg må indrømme at jeg sagtens kan forstå dem. Trist er det, men det er sådan landet ligger - desværre


Endnu engang tak fordi du engagere dig så meget i det her, det er rigtig fedt at få objektive meninger samt hjælp.



" Det er ingen kunst at ride en prægtig hest middelmådigt, men en kunst at ride en middelmådig hest prægtigt"



0
0
Svar på denne tråd
 
 aktive/passive
Forfatter: 
Dato:  13-12-2010 11:39

til generalforsamlingen har både aktive og passive medlemmer stemmeret. derfor er det 25% af det samlede antal medlemmer (både passive og aktive). du har ret i at de 77 er det samlede antal, jeg har fundet det på infosport.


JEg har fået hjemmesiden til at virke. webmaster har kun fået sat den op til at virke med IE, prøvede både chrome og FF og der virker den ikke, åbner du den i IE8 kan du godt få fat i nyhedsbrevene. Jeres vedtægter er her:


Love for Ishøj Sportsrideklub

Hvad er Ishøj Sportsrideklub?


ISR, som navnet forkortes, er en rideklub hjemmehørende på Vestegnen i Ishøj kommune.

Klubbens Historie går egentlig tilbage til 13. februar 1977, hvor en gruppe unge fra gårdene i og omkring Vallensbæk landsby med interesse for hestesporten fik dannet Vallensbæk Rideklub.


I sommeren 1990 nedsatte en arbejdsgruppe sig m.h.p oprettelse af en rideklub i Ishøj. Da Vallensbæk Rideklub samtidig havde problemer i forholdet til en ny rideklub i Vallensbæk Kommune, og samarbejdsvanskeligheder med kommunen, blev det vedtaget at flytte til Ishøj og samtidig tage navneforandring til Ishøj Sportsrideklub.

Dette blev en realitet i december 1990.





Love for Ishøj Sportsrideklub


Klubbens navn : Ishøj Sportsrideklub

Klubbens hjemsted :Ishøj Kommune

Bredekærgård

Tranegilde Bygade 4

2635 Ishøj


§ 1


Klubbens formål er, at skabe bedre sammenhold mellem hesteinteresserede, at udbrede kendskab til ridesporten, at uddybe læren om hestens røgt og pleje samt at arrangere stævner, fester, udflugter og festlige optog, når lejligheden byder sig.



§ 2


Ishøj Sportsrideklub er medlem af D.R.F. under D.I.F., hvorfor klubben og ethvert medlem er forpligtet til at rette sig efter to nævnte forbunds love, reglementer og bestemmelser, herunder de af de pågældende forbunds fastsatte voldgiftsbestemmelser.



§ 3


Medlemskab, aktivt eller passivt, kan opnås ved henvendelse til bestyrelsen, som afgør ansøgning om optagelse. Passive medlemmer kan ikke deltage som rytter i sportslige arrangementer. Passive medlemmer har stemmeret på generalforsamlingen, og de modtager ligeledes klubbens nyhedsbreve.



§ 4


Kontingentet fastsættes af bestyrelsen og vedtages på den ordinære generalforsamling.

Medlemskontingent opkræves for både aktive og passive medlemmer helårligt forud og er forfaldent til betaling d. 1.7.

Alle medlemmer der meldes ind inden 1.1 betaler fuldt kontingent.

Alle medlemmer der meldes ind efter 1.1 til 1.4 betaler ½ kontingent.

Alle medlemmer der meldes ind efter 1.4 betaler ¼ kontingent.

Er kontingentet ikke betalt senest en måned efter forfaldsdato, ophører vedkommendes medlemsrettigheder og kan kun optages på ny mod betaling af kontingent restance samt gebyrer.

Dvs. d. 1.8 restance + gebyr. d. 1.9. restance+ 2. gangsgebyr.

Medlemmer som groft eller gentagende gange tilsidesætter reglerne for betaling af kontingent/gebyrer, samt har andre økonomiske udeståender med rideklubben, kan af bestyrelsen ekskluderes af klubben.

Udmeldelse af klubben skal ske skriftlig til bestyrelsen med mindst 1 måneds varsel til den 1. i en måned. Erlagt kontingent tilbagebetales ikke.






§ 5


Klubbens anliggende varetages af en bestyrelse, der består af 7 seniormedlemmer. Bestyrelsen kan give dispensation for juniormedlemmer.

Formand, næstformand, sekretær og kasserer, bestyrelsesmedlem, samt formand og næstformand for aktivitetsudvalget og ligeledes formand og næstformand for stævneudvalget vælges på generalforsamlingen.

Aktivitetsudvalget består af en formand og en næstformand, samt de af klubbens medlemmer, som melder sig til dette udvalg. Stævneudvalget består ligeledes af en formand og en næstformand, samt de af klubbens medlemmer, som melder sig til dette udvalg. Bestyrelsen bestemmer, hvor mange medlemmer der er brug for i hhv. aktivitetsudvalget og stævneudvalget. Formændene for disse udvalg er udvalgenes repræsentanter i bestyrelsen.

Samtlige bestyrelsesmedlemmer vælges for 2 år. Formand, sekretær, formand for stævneudvalget og næstformand for aktivitetsudvalget er på valg ulige år. Næstformand, kasserer, bestyrelsesmedlem, næstformand for stævneudvalget og formand for aktivitetsudvalget er på valg lige år.

Bestyrelsen kan udvides efter behov, når der foreligger en enig bestyrelsesbeslutning om det. Ligeledes kan bestyrelsen omkonstituere sig efter behov i perioden mellem to generalforsamlinger. Eventuelt nyt bestyrelsesmedlem vil være på valg på førstkommende generalforsamling, og vil da være fuldgyldigt medlem af bestyrelsen med stemmeret. Derefter vil det nye bestyrelsesmedlem være på valg hvert andet år. Efter optagelse af nyt bestyrelsesmedlem, eller omkonstituering af bestyrelsen, skal medlemmerne skriftligt inden 14 dage meddeles herom.

Aktivitetsudvalget forestår samtlige arrangementer i klubben, såsom orienteringsridt, fester mm. Stævneudvalget forestår samtlige af klubbens stævner. Sekundære udvalg kan opstå efter behov.



§ 6


Bestyrelsesmøder afholdes så ofte formanden finder det nødvendigt, eller når mindst 3 af bestyrelsesmedlemmerne forlanger det.

Formanden leder bestyrelsesmøderne.

Møderne holdes med minimum følgende dagsorden:

Godkendelse af referat.

Meddelelser fra formand.

Økonomi.

Ridehus.

Nyt fra udvalg.

Evt.


Bestyrelsen fører referat af møderne og referatet underskrives af de tilstedeværende bestyrelsesmedlemmer. Ved afstemninger i bestyrelsen har formanden den afgørende stemme; i formandens frafald næstformanden.

Før en gyldig bestyrelsesbeslutning kan tages, må mindst 2/3 af bestyrelsesmedlemmerne være tilstede og deltage i afstemningen.

Såfremt et bestyrelsesmedlem udtræder af bestyrelsen skal bestyrelsen snarest supplere sig med en af de valgte suppleanter. Dersom formanden udtræder af bestyrelsen, skal afløseren vælges inden for de resterende bestyrelsesmedlemmer.

Hvis ingen ønsker at modtage valg, skal bestyrelsen indkalde til ekstraordinær generalforsamling til valg af ny formand.



§ 7


Den til enhver tid siddende bestyrelse må optage lån på rideklubbens vegne, der skal underskrives af samtlige bestyrelsesmedlemmer.



§ 8


Generalforsamlingen er Ishøj Sportsrideklub's højest myndighed. Den ordinære generalforsamling afholdes i sidste halvdel af november måned. Tiden og stedet for generalforsamlingen meddeles klubbens medlemmer skriftligt (enten pr. brev eller e-mail) senest halvanden måneden inden generalforsamlingen. Forslag som ønskes behandlet til generalforsamlingen, skal indsendes til bestyrelsen senest 1 måned inden generalforsamlingen. Dagsordenen og de af bestyrelsen fremsatte forslag og indsendte forslag, skal meddeles klubbens medlemmer senest 14 dage inden generalforsamlingen. Stemmeret/taleret har alle medlemmer, der har betalt kontingent rettidigt, samt ved restance har betalt dette + evt. gebyrer senest tre måneder før generalforsamlingen. Nye medlemmer skal have været medlem mindst tre måneder før generalforsamlingen for at have stemmeret/taleret. Medlemmer under 18 år kan ikke stemme om økonomiske anliggender. Der kan ikke stemmes ved fuldmagt.


Dagsordenen skal indeholde følgende punkter:


1. Valg af dirigent og 2 stemmetællere

2. Formandens beretning om foreningen virksomhed i det forløbne år

3. Det reviderede regnskab forelægges til godkendelse

4. Fastsættelse af kontingent

5. Behandling af indkomne forslag

6. Valg af formand

7. Valg af næstformand

8. Valg af kasserer

9. Valg af sekretær

10. Valg af formand for aktivitetsudvalg

11. Valg af næstformand for aktivitetsudvalg

12. Valg af formand for stævneudvalg

13. Valg af næstformand for stævneudvalg

14. Valg af bestyrelsesmedlem

15. Valg af 1 revisor

16. Valg af 2 suppleanter og 1 revisorsuppleant

17. Eventuelt


På generalforsamlingen vælges personer ved almindeligt flertal. Øvrige beslutninger ved simpelt flertal, se dog § 9 og § 12. Afstemning foregår ved håndsoprækning, med mindre dirigenten eller mindst 2 medlemmer kræver skriftlig afstemning. Står stemmerne lige er forslaget forkastet. Forslagsstillere fremfører selv deres forslag

Referat fra generalforsamlingen, hvori vedtagne beslutninger og behandlede sager skal være indeholdt, udsendes til alle medlemmer senest tre uger efter afsluttet generalforsamling.





§ 9


Til forandring af lovene kræves en majoritet på 2/3 af de afgivne stemmer fra medlemmerne. Klubåret følger regnskabsåret. Regnskabsåret afsluttes 30. september, og regnskabet forelægges på den ordinære generalforsamling til godkendelse efter revision af den valgte revisor.





§ 10


Bestyrelsen kan meddele karantæne, i en til tre måneder, til et medlem, der gør sig skyldig i usportslig optræden eller på anden måde opfører sig til skade for klubben, dens værdighed og trivsel, herunder grov tilsidesættelse af klubbens reglement. For at denne beslutning skal være gyldig kræves, at mere end halvdelen af samtlige bestyrelsesmedlemmer stemmer for karantænen.

Medlemmet skal have adgang til at udtale sig overfor bestyrelsen, inden afstemningen finder sted. I tilfælde af karantæne til et juniormedlem, inddrages medlemmets forældre.

Derudover kan et flertal af bestyrelsen straks ekskludere et medlem, der handler imod klubbens love og interesser, herunder forringelse af klubbens økonomi. Afgørelsen skal forelægges til endelig godkendelse på næst kommende generalforsamling, og for den endelige vedtagelse kræves en majoritet på 2/3 af de afgivne stemmer (blanke stemmer tæller som afgivne).



§ 11


Ekstra ordinær generalforsamling skal indkaldes, når bestyrelsen anser det for nødvendigt, eller når mindst 25 % af medlemmerne skriftligt indgiver begæring herom med meddelelse af dagsorden. I det sidste tilfælde skal generalforsamlingen afholdes inden 14 dage efter begæringens modtagelse.





§ 12


Klubben ejer ridehus og ridebane ved Bredekærgård. Administration af ridehus og bane, både hvad angår økonomi og brug af ridehus/ridebane, indgår i bestyrelsens arbejde. Denne administration foregår i samarbejde med Ishøj kommune, som betaler en del af ridehuslånet.
Reglement for brug af ridehus og ridebane udarbejdes af bestyrelsen, til tider i samarbejde med Bredekærgård, som i øvrigt også i forbindelse med specielle kommunale arrangementer har råderet over ridehuset.
Bestyrelsen har lov til at udelukke medlemmer fra brug af bane og ridehus ved gentagende overtrædelser af ridehus og bane reglement, og hvis medlemmer gentagende gange benytter bane og ridehus uden at have betalt for dette i henhold til gældende betalingsbetingelser.

Ligeledes har bestyrelsen lov til indkræve gebyrer fra medlemmer, der ulovligt benytter ridehus og bane. Disse gebyrer fastsættes af bestyrelsen og er i overensstemmelse med den gældende leje af bane og ridehus.



§ 13

Foreningens medlemmer og bestyrelsesmedlemmer hæfter ikke personligt for de for foreningen indgåede forpligtelser, for hvilke alene foreningen hæfter med dens respektive formue


§ 14


Ophævelse af klubben kan kun ske efter generalforsamlingens beslutning med 2/3 flertal af de fremmødte medlemmer.

Klubbens midler på ophævelsestidspunktet fordeles i henhold til Ishøj kommunes vedtægter for ophævelse ad klubber/foreninger. Et evt. overskud, der ikke kan gøres krav på fra anden side, tilfalder Hestens Værn.


Ishøj Sportsrideklub, november 2008



Jeg er ikke jurist og har ikke særligt speciale i den her slags sager. Men som jeg læser det kan de ikke ekskludere sasha uden at afholde en generalforsamling. hun kan idømmes en karantæne, men en egentlig eksklussion kan først træde i kraft efter endelig godkendelse til en generalforsamling. Her skal 2/3 af de fremmødte endvidere stemme for eksklussionen.

Derudover står der ikke noget om antallet af medlemmer der skal møde op til jeres generalforsamlinger.


Så hæfter jeg mig ved at man skal være seniormedlem for at sidde i bestyrrelsen. Nu ved jeg ikke hvor jeres klub skelner, men jeg ved at hos os skelner de ved 25 år. i så fald har i jo en næstformand der sidder på dispensation, jeg har ikke tjekket alderen på resten af bestyrrelsen, men det slog mig at både formand og næstformand er unge. dette er ikke nødvendigvis negativt, men det giver da mere livserfaring at være ældre. Jeg synes ikke det fremgård helt tydeligt hvordan bestyrelsen skal give denne dispensation, men det kan man sikkert få uddybet.

Som jeg læser det i jeres vedtægter har alle aldersgrupper iøvrigt stemmeret på generalforsamlingen uanset alder. det er kun i økonomiske spørgsmål at man ikke har stemmeret hvis man er under 18. dette har jeg ikke oplevet hos andre klubber tror jeg. Men kan jo sagtens fungere godt nok. Det er på baggrund af dette jeg også bruger de 77 medlemmer, for ellers ville jeg normalt mene at det kun var stemmeberettigede medlemmer der skulle tages 25% af, men igen her er jeg ikke jurist.


Jeg ved ikke om du decideret har skrevet under på vedtægterne. men det er dem du accepterer at følge i det du melder dig ind. lidt ligesom når du hakker af i 'jeg har læst og accepterer betingelserne' på diverse internetsider.


et oprids af denne efterhånden meget lange skrivelse:

Jeg mener ikke at vedtægterne er blevet overholdt fra bestyrrelsens side da de ekskluderer medlemmer uden at afholde en generalforsamling. Ville de have givet en karantæne skulle sasha have haft mulighed for at udtale sig til bestyrrelsen. Så kan man diskutere om hun har fået det, og det er der hvor disciplinærudvalget vil gå ind og kigge (blandt andet).

Bemærk iøvrigt at jeg ikke har taget stilling til sashas betaling eller mangel på samme, da jeg simpelt hen finder de der regler om hvad der skal betales hvornår meget rodede, endvidere har jeg ikke helt forstået hvad sasha har betalt hvornår.








Med venstre hånd
Line og Calano


GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste


Wenn Fliegen hinter fliegen Fliegen, Fliegen fliegen Fliegen nach

0
0
Svar på denne tråd
 
 Line....
Forfatter: 
Dato:  13-12-2010 12:13

Line: som jeg forstår det, så bliver trådstarter ekskluderet fra klubben ud fra §4:

"Medlemmer som groft eller gentagende gange tilsidesætter reglerne for betaling af kontingent/gebyrer, samt har andre økonomiske udeståender med rideklubben, kan af bestyrelsen ekskluderes af klubben."


Det har altså ikke noget at gøre med den karantæne, som omtales i §10.


... sagde Randi


"Kun småskårne mennesker har orden i tingene, genier kontrollerer kaos"

0
0
Svar på denne tråd
 
 til Rasmus-modsat
Forfatter: 
Dato:  13-12-2010 12:53

Til Rasmus-modsat


Tror vidst ikke du har læst hele tråden igennem. Det er korrekt at §4 bliver nævnt men §10 bliver også nævnt. Og som Camilla og Line taler om så er der tvivl omkring hvorvidt der har været nok stemmer til at stemme den pågældende bestyrelse ind samt andre regler i forhold til tilskud fra komunen.


Jeg har alle gange betalt mit og har på intet tidspunkt haft noget udestående med bestyrelsen indtil starten af August hvor jeg melder ud at de skal finde ud af hva jeg skylder og hvem jeg skal betale til. Dette bliver ikke drøftet grundet fejl i betyrelsen. Jeg har på intet tidspunkt opført mig usportslig og har på intet tidspunkt sat klubben i økonomisk fare.


Jeg har altid betalt mit og er ikke interesseret i at snyde nogen tværdigmod. Betyrelsen ønsker herimod konflikter og sørger for de nok skal komme!


Sascha B. Thidex

0
0
Svar på denne tråd
 
 Til Line
Forfatter: 
Dato:  13-12-2010 13:00

Hej Line


Mange tak for de informationer du har fundet ud af. Det er meget interessant!


Når man melder sig ind i ISR foregår det på den måde at man overfører penge til et konto nummer som står på ISR's hjemmeside. Hertil skriver man sit fulde navn som note. Man skal herefter sende en mail til kasseren hvor man oplyser sit fulde navn + adresse + tlf nr og e-mail adresse.

Man får på intet tidspunkt udleveret eller bliver gjort opmærksom på de vedtægter der gør sig gældende for klubben. Jeg anede ikke der var nogle vedtægter før jeg blev smidt ud. Så måtte have fat i et af bestyrrelses medlemmerne for at høre hvordan jeg fik dem.


Der bliver på intet tidspunkt skrevet under på nogen vedtægter de bliver ikke engang nævnt. Så man skal selv finde ud af de ting man ikke ved, og dette er ikke let.


MVH


Sascha B. Thidex

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rasmus-modsat
Forfatter: 
Dato:  13-12-2010 13:08

Sascha er blevet eksluderet jf. §4 samt §10.


§ 4


Kontingentet fastsættes af bestyrelsen og vedtages på den ordinære generalforsamling.

Medlemskontingent opkræves for både aktive og passive medlemmer helårligt forud og er forfaldent til betaling d. 1.7.

Alle medlemmer der meldes ind inden 1.1 betaler fuldt kontingent.

Alle medlemmer der meldes ind efter 1.1 til 1.4 betaler ½ kontingent.

Alle medlemmer der meldes ind efter 1.4 betaler ¼ kontingent.

Er kontingentet ikke betalt senest en måned efter forfaldsdato, ophører vedkommendes medlemsrettigheder og kan kun optages på ny mod betaling af kontingent restance samt gebyrer.

Dvs. d. 1.8 restance + gebyr. d. 1.9. restance+ 2. gangsgebyr.

Medlemmer som groft eller gentagende gange tilsidesætter reglerne for betaling af kontingent/gebyrer, samt har andre økonomiske udeståender med rideklubben, kan af bestyrelsen ekskluderes af klubben.

Udmeldelse af klubben skal ske skriftlig til bestyrelsen med mindst 1 måneds varsel til den 1. i en måned. Erlagt kontingent tilbagebetales ikke.


§ 10


Bestyrelsen kan meddele karantæne, i en til tre måneder, til et medlem, der gør sig skyldig i usportslig optræden eller på anden måde opfører sig til skade for klubben, dens værdighed og trivsel, herunder grov tilsidesættelse af klubbens reglement. For at denne beslutning skal være gyldig kræves, at mere end halvdelen af samtlige bestyrelsesmedlemmer stemmer for karantænen.

Medlemmet skal have adgang til at udtale sig overfor bestyrelsen, inden afstemningen finder sted. I tilfælde af karantæne til et juniormedlem, inddrages medlemmets forældre.

Derudover kan et flertal af bestyrelsen straks ekskludere et medlem, der handler imod klubbens love og interesser, herunder forringelse af klubbens økonomi. Afgørelsen skal forelægges til endelig godkendelse på næst kommende generalforsamling, og for den endelige vedtagelse kræves en majoritet på 2/3 af de afgivne stemmer (blanke stemmer tæller som afgivne).









" Det er ingen kunst at ride en prægtig hest middelmådigt, men en kunst at ride en middelmådig hest prægtigt"



0
0
Svar på denne tråd
 
 Det lyder ikke som en bestyrelse,
Forfatter: 
Dato:  13-12-2010 18:10
Men mere som den italienske mafia... Måske skulle vi overveje at melde os ind alle sammen, så vi kan få indkaldt til eo generelforsamling. Dette vil selvfølgelig forhøje stemmeantallet der kræves. Men det er selvfølgelig nyttesløst medmindre der er linet en ny bestyrelse op der vil klubben og dens medlemmer det bedst. Efter d 1.1 skal vi kun betale halvt kontingent ;-)

Vicky Mathiesen
& dejlige Dejó



Welsh bedækninger 2010:

Sepstrups Casanova & Fronbach Hello Casanova

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg overvejede det godt vicky
Forfatter: 
Dato:  13-12-2010 18:25

om ikke andet kan alle de her involverede parter jo nemt melde deres mænd og veninder ind som kan skrive under.





Med venstre hånd
Line og Calano


GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste


Wenn Fliegen hinter fliegen Fliegen, Fliegen fliegen Fliegen nach

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vicky og Line
Forfatter: 
Dato:  14-12-2010 10:38

italienske mafia.. haha...


Nåh men tanken om at melde jer ind og skrive under rigtig god, men så er der jo også bare flere medlemmer = flere underskirfter..



" Det er ingen kunst at ride en prægtig hest middelmådigt, men en kunst at ride en middelmådig hest prægtigt"



0
0
Svar på denne tråd
 
 det er sådan noget matematik
Forfatter: 
Dato:  15-12-2010 00:12

det er 25% af medlemmerne der skal skrive under. hvis der er 80 medlemmer er det 20 personer. melder man 20 personer mere ind i klubben har man nu 100 medlemmer, 25% af 100 er 25, så er man altså nede på at det kun var 5 af de oprindelige medlemmer der skulle skrive under hvis alle de 20 nye gør det.





Med venstre hånd
Line og Calano


GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste


Wenn Fliegen hinter fliegen Fliegen, Fliegen fliegen Fliegen nach

0
0
Svar på denne tråd
 
 jamen jamen
Forfatter: 
Dato:  15-12-2010 10:18

Se nu der Line, det regnestykke havde jeg jo ikke regnet, men matematik er heller ej min stærke side!


Så er ideen jo genial!!! :D:D:D:D:D


" Det er ingen kunst at ride en prægtig hest middelmådigt, men en kunst at ride en middelmådig hest prægtigt"



0
0
Svar på denne tråd
 
 En parodi...
Forfatter: 
Dato:  23-12-2010 14:06

Sikke da en omgang Sascha...


Og hold da k... en dårlig bestyrelse!


Jeg bliver også selv forundret, når jeg møder mennesker der i den grad går i små sko - Dette er som regel folk med personlige problemer som forhindrer dem i at vise overskud og alm. god opførsel over for andre.


Held og lykke med kampen!


Med venlig hilsen


Anja

0
0
Svar på denne tråd
 
 heeeej
Forfatter: 
Dato:  30-12-2010 14:27

Hej Sascha,


Sikke dog en sag.


Flere andre medlemmer og jeg, har også en sag kørende hos disiplinærudvalget, den har stået på i ca. 3 måneder nu (har faktisk lige igår rykket for en update, men intet hørt), så håber du væbner dig med tålmodighed. Vores sag er også ang. en bestyrelse.




KH Christina :)


Sygeplejestuderende og ryttermærkedommer


Mangler du ryttermærke 3 og 4?

Læs mere her:

www.heste-nettet.dk/forum/9/218451/ 218451/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Opdatering..
Forfatter: 
Dato:  25-03-2011 14:44

Er der sket noget nyt i sagen eller står den stadig i stampe??


VH,


MaggieMay


"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..



"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 23:34

En rigtig spændende sag - glæder mig til at høre om DRFs afgørelse.


Iøvrigt er det jo tydeligt for mig at kassereren i klubben lyder som en emsig millimeter-person der har lidt svært ved at styre sit temperament generelt og at resten af bestyrelsen dækker over denne persons gøren og laden.

For mig føles det som om at den reelle magt ligger hos kassereren om at formand/næstformand bare gør hvad der bliver sagt og iøvrigt ikke er voksne nok til at have en bestyrelses-post når de åbent via FB sviner deres medlemmer til. Medlemmer som disse personer er valgt til at bestyre et vigtigt tillidshverv......


Alt dette er KUN på baggrund af det skrevne i denne tråd - jeg kender hverken klubben eller personerne involveret.


Og ja - der er 2 sider af en sag, men bestyrelsen har med deres handlinger i denne tråd vist hvor lidt man kan regne med at de er på deres medlemmers side.

.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jukead
Forfatter: 
Dato:  03-04-2011 17:54

Situationen er pt. at vi venter på svar fra diciplinærudvalget.


Mvh

Rikke

0
0
Svar på denne tråd
 
 Afgørelse!
Forfatter: 
Dato:  15-08-2011 17:39

Til alle jer der har fulgt tråden linker jeg hermed til sagens afgørelse; www.rideforbund.dk/da/Om%20DRF/ Organisation/~/media/rideforbund/ Om%20DRF/Organisation/ Disciplinaerudvalg/Kendelser%202010/ 2010-24%20- %20underskrevet%20afgørelse.ashx


Super fedt for Sascha, YDERST pinligt for bestyrelsen!

Ikke at jeg tror de har lært noget af det, for der har så sent som i fredags været ENDNU en overfusning fra bestyrelsens side!



(Det skal siges at jeg valgte at flytte min hest, og ikke forny mit kontigent i juli, ikke om jeg vil lægge penge i en klub der opfører sig så inkompetent, og skrankepave-agtigt)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Anja...
Forfatter: 
Dato:  16-08-2011 10:50

Du er ellers mere end velkommen til at stille op til bestyrelsen og lave om på tingene.


Mvh Signe


Med hesten Paragraff


Finurlige strøtanker og spøjse indfald fra de mørkeste afkroge af mit sind: http://signelaursen.wordpress.com/

0
0
Svar på denne tråd
 
 bum bum
Forfatter: 
Dato:  16-08-2011 14:57

Uh altså jeg syntes det er trist når der skal komme så stærke meninger frem, når en sag altid kan ses fra 2 sider.


Hvis ISR er sådan et forfærdeligt sted i visses øjne, syntes jeg i bund og grund at man skulle lade være med at blive ved med at vende tilbage. Om det er til stævne eller andet - lad dog være med at komme der mere. Der er så vidt jeg ved ikke nogen der tvinger jer til at komme der. Danmark er et frit land og vælg dog et andet sted at ride eller se stævne.


Og kom så da for pokker videre i teksten. Der er problemer på alle arbejdspladser el. lign.

Enten må stoppe eller så må man deltage aktivt i at få tingene til at fungere. Jo flere hænder der hjælper jo mindre stresset bliver det for de enkelte.

At drive en rideklub er jo ikke noget man bare lige gør mellem kl. 17. og 17.30 inden aftensmaden.


Jeg tager hatten af for dem der ofrer så meget for en klub og dens virke.

Og ja hvis du ikke betaler for at tage bussen for du jo heller ikke lov at tage med den.

Mange at de problemer der er blevet skruet helt op til himlen, stammer i bund og grund i at der ikke er betalt kontingent som udgør 325kr. for 365 dage. Come on.


Selvfølgelig er der forskellige måder at give budskaber på og jeg er enig i at man skal passe på hvordan man giver "dårlige" beskeder til sine medlemmer. Hvis man smiler lidt til verden smiler den normalt retur igen.


Jeg gider ikke indgå i nogen diskussion men syntes man bør stoppe at blande sig når man har gjort klart at man ikke gider sætte sinde ben i klubben nu. Så find dog noget andet at gå op i.


Hilsen ISR-Rytter som er glad for klubben og dens lækre ridehus uden rideskole.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Efter at have læst
Forfatter: 
Dato:  18-08-2011 21:40

de andre afgørelser fra DRF vedr eksklusioner så kan afgørelsen ikke komme bag på mig.. Bestyrelsen har simpelthen ikke styr på formalia..


Jeg sidder og undrer mig over at det overhovedet kom så vidt når det af afgørelsen fremgår at klubbens egne vedtægter siger at eksklusion KUN kan ske på generalforsamlingen.. Alene der har bestyrelsen jo kludret i det..


Helt til at begynde med tænkte jeg at TS da for f#nden bare kunne have betalt det kontingent og så var den her sag ikke blevet til noget men eg må indrømme at jeg synes bestyrelsen tegner uprofessionel.. Også med skriverierne herinde..


Jeg er HELT klar over at der er mennesker der lægger et kæmpe arbejde i at få en klub til at løbe rundt men der er jo ingen tvang.. Man kan vel bare træde ud..



VH,


MaggieMay


"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..



"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  29-08-2011 17:28

Stort tillykke med dit medhold.


Det undre nu ikke mig at der ikke er styr på formalia i en bestyrelse i en rideklub, jeg har selv været ansat i et par stykker, og gennemgående dog med undtagelser, er det sådan at de mennesker der stiller op til bestyrelsen og bliver valgt ind er nogen der har en tanke om at gøre det for egen vindings skyld, jeg vil igen lige huske jer på jeg har skrevet med undtagelser. Som ofte er det forældre / hesteejere uden nogen som helst form for kompetancer for at drive en forretning der bliver noget ved musikken på en hurtig måde, det køre tingene i sænk, at der skal drives forretninger ud fra køkkenbords filosofi, hvilket denne sag i den grad beviser at der er sket her. Og at signe så invitere til at gøre det bedre, er pignligt og en opfordring uden værdighed deres tab taget i betragtning.


En opfordring til alle medlemmer af rideklubber er at i skal vælge bestyrelse med omtanke


Dressurundervisning på Fyn tilbydes, skriv pb så kontakter jeg dig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Atikka...
Forfatter: 
Dato:  30-08-2011 13:10
hvorfor er det uden værdighed? Der er tilsyneladende folk der er utilfredse, jeg oplyser bare om muligheden for selv at ændre på tingene istedet for at sidde bag skærmen og kritisere. Der er RIG mulighed for at ændre ved tingenes tilstand. Ved sidste generealforsamling kunne du høre en knappenål falde til jorden da vi spurgte om der var nogen der ville stille op til bestyrelsen, vi havde i øvrigt 6! Pladser på valg! Der er flere ovenfor der opfordrer til revolution og at vælte bestyrelsen. Personligt så overdrager jeg gerne min post til en anden! Problemet er bare at der ikke er nogen der vil have den, det er meget sjovere at stå på sidelinjen og pege fingre. Men der er valg i november, jeg vil gerne offentligt opfordre alle medlemmer til at stille op, man må selv lette numsen hvis tingene skal laves om. (Det var i øvrigt derfor jeg selv meldte mig ind i bestyrelsen så kan I tro hvad I vil) Gider ikke engang bruge krudt på resten af dit indlæg. Rønnebærene er åbenbart sure. Mvh Signe

Med hesten Paragraff


Finurlige strøtanker og spøjse indfald fra de mørkeste afkroge af mit sind: http://signelaursen.wordpress.com/

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider