Må man ikke skridte en hest, for rytteren som starter til stævnet, mellem to klasser f.eks.?
Grunden til jeg spørger er, at da jeg var med som hjælper til et stævne i weekenden, fik vi afvide af dommeren at jeg ikke måtte skrifte rundt på hesten. Men veninde skulle på toilettet og lige have lidt at drikke/spise inden den næsten klasse hun skulle ride, og så var det (for os naturligt) lige så nemt jeg skridtede stille og roligt på hesten imens, i stedet for at trække den. Det har vi tit gjort, uden at det er blevet kommenteret.
Men jeg har aldrig hørt, at man ikke måtte have andre til at skridte på hesten, under et stævne. Altså vi taler om at skridte hesten, stille og roligt og for lange tøjler - ikke lige frem noget som burde forbedre/finpudse den inden f.eks. næste klasse.
Nu har jeg så læst og læst i reglementet, og synes egentlig ikke at jeg kan finde noget, der siger noget om dette emne. Det tætteste jeg lige kan komme er punkt 12.4 i Fælles bestemmelser, hvor der står:
Antal ryttere pr. hest pr. disciplin pr. stævne
Ved C-stævner og højere: En hest/pony må kun rides af én rytter pr.
disciplin pr. stævne (voltigering undtaget). Dette gælder også ved start uden
for konkurrence.
Men det stævne her i weekenden var et klubstævne, så der kan den jo heller ikke bruges.
Er der nogen kloge hoveder, som kan hjælpe mig. Hvis man ikke må, er det helt i orden - jeg kunne bare godt tænke mig at vide hvor det står henne... Også så vi ved det til en anden gang 
Håber I kan hjælpe.
Mvh Katrine