Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Militært vintertræning
Forfatter: 
Dato:  10-11-2016 22:34
Ja som overskriften lyder: hvordan klarer du at få trænet især terræn delen om vinteren?

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skør overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-11-2016 22:35
Der skulle jo stå military træning, men autokorrektur fik mig

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Vintertræning
Forfatter: 
Dato:  11-11-2016 10:08

Hej,

 

Eftersom hele sommerhalvåret er tiden, hvor militarystævnerne afholdes og der er brug for at holde hesten i god kondition, har bør vintertiden være der, hvor hesten får mere eller mindre pause. Måske helt fri i en periode først på vinteren, hvis der er gode foldforhold. En terræntur, når vejret og føret tillader det, drosle ned på træningsintensiteten, ride lidt "for sjov" for både hest og rytter o.s.v.

 

Når vi når længere hen på vinteren, sættes træningen op igen. Så snart, der er lys og føre til det, skal hesten ud på lange skridtture på asfalt, terrænture med flere udfordringer, når føret er til det, og man kan drosle gradvist op for træningsintensiteten.

 

Når det bliver forår bør hesten således være klar til decideret konditionstræning og terrænspringtræning igen.

 

Pauser er gode, da begyndende småskader kan nå at hele, før træningen igen bliver seriøs, og så kan pauser give et mentalt overskud til en ny sæson. Desuden er begrebet latent indlæring rigtigt spændende. Jeg har oplevet flere heste foretage store hop i indlæringen, således at de efter en pause fra noget bestemt pludselig er blevet betydeligt bedre til det.

 

Jeg håber, at du vil nyde denne rolige tid :-)

 

MVH

Jette


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

Men jeg synes også, at...

Rigtige piger rider military!

NU FÆRDIGUDDANNET EQUINE TOUCH PRACTITIONER!

4
0
Svar på denne tråd
 
 Vinter træning
Forfatter: 
Dato:  13-11-2016 11:36
Hej Jette.
Ok tak. Nu er det på begynder niveau vi er, eller min datter er, så nogle gode itil hvordan hun får øvet noget at det hun skal kunne i terrænet når de når dertil. De træner selvfølgelig blandet bane og spring. Men tænker der skal øves nogle lidt andre ting når der skal rides på faste forhindringer.
Planen er at de skal med til Subaru cub og så finde nogle helt lave ponyklasser også.

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

1
1
Svar på denne tråd
 
 træne terræn
Forfatter: 
Dato:  14-11-2016 13:39

Svensen, umiddelbart tænker jeg at du/din datter vil have stor gavn af de indendørs terræntræninger der bliver holdt rundt omkring vinteren over

 

På sjælland kan jeg nævne Stald Jørgensen i Kalundborg (sidste år byggede de sågar vandkompleks indendørs), Søborggård i Gilleleje og Ishøj. Der er træninger på alle niveauer :-)

 

Ud over det bruger jeg som militaryrytter vinteren på at give hesten pause/ferie som jette nævner, mere intens dressur og ridebanespringning og så med ture ud i det fri al det som vejret tillader :-)


 

Nynne & Grumse

 

- Follow us on facebook www.facebook.com/NynneogGrumse/

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 takker Nynne
Forfatter: 
Dato:  14-11-2016 16:17

jeg må se om vi kan kigge forbi de træninger der er i Ishøj. For der er godt nok LANGT til Kalundborg..... Gilleleje kunne måske gå - men stadig langt.

 

Ponyen er forholdsvis rutineret - så det er mest for at give min datter bnoget erfaring hun kan tage med ud på de rigtige baner til foråret.

 

Vi laver som I også skriver blandet træning efter vejret - da han er en ældre herre skal han nok ikke ligefrem have ferie - men holdes glad i gang tænker jeg :)


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Indendørs træning
Forfatter: 
Dato:  14-11-2016 20:25

Der er indendørs træning på amager mellem jul og nytår...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vintertræning
Forfatter: 
Dato:  15-11-2016 14:11

Hej igen,

 

Vintertræningen kunne jo også bestå i en masse gymnasticering i form af f.eks. temposerier, farligt fyld og den slags, som fremmer hestens reaktionsevne, mod og tillid til rytteren. Det kunne evt. foregå i en indhegnet side af ridehuset eller i longe, så rytteren passende samtidig kunne træne at springe uden tøjler og bøjler (husk lige meget på begge volter). Den slags ryttertræning er en god investering i fremtiden, da det giver et godt sæde, super balance, en masse mod og fremmer tilliden til hesten. I det hele taget kunne man i løbet af vinteren udfordre rytteren mere og hesten mindre. Tillid til hinanden er guld værd på en terrænbane og gør ridningen sjovere. Det er jo fantastisk, når man kan mærke, at hesten selv i højt tempo og i vanskelige passager på terrænbanen reagerer på noget nær tankeoverførsel.

 

God træning!

 

MVH

Jette


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

Men jeg synes også, at...

Rigtige piger rider military!

NU FÆRDIGUDDANNET EQUINE TOUCH PRACTITIONER!

1
0
Svar på denne tråd
 
 super forslag
Forfatter: 
Dato:  15-11-2016 16:19

Tak Gry - hun er nu tilmeldt - så håber vi der er plads.

 

Tak Jette - det var da lige sådanne input jeg har brug for :) - ja man skal jo kunne klare sigmed super balance og gensidig tillid :)


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider