Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Liberty træning
Forfatter: 
Dato:  27-10-2016 08:34

Nogen der kender folk der underviser i dette?

 

ER selv begyndt at træne dette med min hest, men er desværre løbet ind i nogen problemer :/

 

Tak på forhånd <3

Billede

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-10-2016 23:01

Jeg kan måske godt hjælpe dig.

Kan du fortælle lidt mere?

 

Hvor i landet hører du til?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Liberty træning
Forfatter: 
Dato:  30-10-2016 12:36

Det lyder da godt :)

Jeg bor i ringsted..

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  30-10-2016 16:49

Jeg bor godnok lidt langt væk.. Men kan på det varmeste anbefale Katrine fra Ringsted. Hendes hjemmeside er her: http://hestehvisker.dk/

 

Husk at du også selv kan læse dig til meget og se videoer på youtube, men den "hurtigste" og bedste løsning ofte er en god underviser. :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 lIberty træning
Forfatter: 
Dato:  30-10-2016 20:06

Okay.. har set mange videoer på youtube, men står nu med et problem, som jeg ikke lige syntes jeg kan løse :/

 

Træner du selv liberty? :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  30-10-2016 22:13

Ja, det gør jeg. :)

Jeg forstår på dig at du mener at have hesten løs i jordarbejdet også kaldet løsarbejde.

Nogle kalder ridning uden noget på hovedet for liberty. Jeg skal lige være sikker på hvad du mener..

 

Man kan sagtens starte direkte med liberty, altså at have hesten løs, men det er ofte for erfarne trænere. Så ved at forberede til liberty med snor i hesten, undgår vi misforståelser som ikke er så heldige at få lært hesten.

 

Så uden at have hørt nærmere, så prøv at sætte en snor i hesten og lad som om den ikke er der.. det vil sige du korrigerer kun med snoren hvis det er nødvendigt, ellers har du den bare helt løs og hvilende på jorden. Vær sikker på at din hest evt. kan tåle lidt rebsjusk med reb ved benene, for en sikkerheds skyld. :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Liberty træning
Forfatter: 
Dato:  31-10-2016 10:50

Hej, jeg arbejder pt kun med ham i snor, da mit problem er at han ikke virker til at ville blive med mig når han er løs, han går bare sin vej.. Dog følger han mig ligeså snart han er i snor ;) han er klog nok.. Vil bare gerne have han frivilligt vælger at blive med mig også uden snor ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  31-10-2016 11:57

Det tager tid at skabe en relation med en hest. Det er ikke nok at vi anskaffer en.

Liberty er jo en slags sandhed, hvor hesten nok skal fortælle hvad den i virkeligheden synes om en, når den får det frie valg.

Det er jo charmen ved det hele ;)

Et venskab må man gøre sig fortjent til, fuldstændig som det er med mennesker. Venskaber kan man ikke bare tvinge igennem, tværtimod.

 

Vi kan godt tvinge hesten til at følge efter os så det ser sejt ud og være i den tro at vi har skabt en god relation og knyttet bånd og det hele. Det er bare fordi vi ikke har givet hesten noget valg og have sin egen mening. Det er ren teknik og ikke særlig relationsbetinget.

 

Brug en masse tid med din hest og tænk over hvad der er vigtigt for den. Så skal det nok komme hen af vejen :)

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider