Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Hest spooker - hvad ville I gøre?
Forfatter: 
Dato:  16-08-2016 21:54
Min hest spooker en del når jeg rider hende. Hun spænder op og springer til siden for småting. Nogle gange får hun også øje på noget nede foran sig og springer til siden eller op i luften. Hun har nerve og jeg er sikker på hun nok skal komme over det eller i hvert fald blive mere styrbar og koncentreret med tiden, men lige nu fylder det rigtig meget i træningen. Hvordan ville I ride sådan en hest? Jeg forsøger at holde konstant kontakt til hende, med schenkler og hånd og så gør jeg hvad jeg kan for at holde hendes koncentration med øvelser, skifter volte tit mv. Den er 7 år og tilredet sidste efterår, så den er på en 4 års niveau.
0
0
Svar på denne tråd
 
 spooking
Forfatter: 
Dato:  17-08-2016 08:14

Vær meget opmærksom på hvilke signaler du sender til hesten, ofte bliver det værre, når hesten kan mærke at ryttere evt sidder anspændt, fordi man afventer at den spooker. Vi har en pony som i perioder spooker for den mindste ting. Det hænger så absolut sammen med at min datter bliver usikker i sin ridning. Når hun "tror" på det igen, så stopper det. Det kan også være foderrelateret, hvis den reagerer på for meget stivelse i foderet eller mangler vitaminer.


Er de fleste de bedste eller bare de fleste?

Avler af grandprix hest :-) Ny stjerne forventes i april 2016 efter furstenball/Weltjunge/Cavalier

2
0
Svar på denne tråd
 
 Jordarbejde
Forfatter: 
Dato:  17-08-2016 11:28

Min unghest spooker også en del.

Jeg har erfaret at det hjælper og giver hende selvtillid, når jeg sørger for at starte med lidt jordarbejde, hvor hun får ro på. Bliver bakket lidt, bliver bøjet til begge sider og mærker min ro ved siden af hende.

Når jeg så efterfølgende stiger op, er hun dejlig afslappet.

Når det så går godt i en periode, kan jeg slække på jordarbejdet, og vupti bliver hun igen anspændt og spooker for mange ting.

Prøv også at lægge en presenning ud og lad hende gå/stå ¨på den og slappe af. Det vigtigste syntes jeg, er at hesten ser at jeg slapper af og ikke bliver irriteret og presser hende, for så bliver det kun værre.

Håber det kan hjælpe dig lidt i den rigtige retning.

 

Venlig hilsen

Trine


Pension Rosengård

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider