Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Sidder skævt
Forfatter: 
Dato:  08-08-2016 13:42

Er der nogen her der har prøvet en holdningsvest da jeg sidder lidt skævt overvejer jeg dette

Det er startet efter et styrt hvor min skulder blev ødelagt, jeg sidder lidt skævt og trækker derfor sadlen lidt til den ene side

 

Jeg har været ved kiropraktor utallige gange uden de mener jeg er skæv, så nu har jeg en tid hos en fys i morgen og tænker om en holdningsvest vil hjælpe mig også

0
0
Svar på denne tråd
 
 Søg herinde
Forfatter: 
Dato:  08-08-2016 13:58

Prøv at søge herinde. Der er ævnligt indlæg netop om dette.

 

Mit forslag vil være at ridde uden saddel eller uden bøjler for at kunne mærke bedre efter.

 


Mvh. Sanne

 

Jaaaa nu rider vi udenfor igen :)

3
1
Svar på denne tråd
 
 holdningsvest
Forfatter: 
Dato:  09-08-2016 08:08

mig bekendt hjælper denen evst på kuldre og ryg dvs at man ikek trækker skulderne op men de trækkes tilbage af vesten og ermed retter man automatisk ryggen dvs synker ikke sammen- men skævt kan man vel godt sidde alligevel ?

 

Er din sadel lige er min første tanke ? selv sidder jeg sadlen skævt til højre dvs modsatte side af man stiger op så min sadel skal jævnligt rettes til.

 

 

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  11-08-2016 15:12

Har du tjekket at det ikke er hesten der er skæv og får dig til at sidde lidt til den ene side? Ang. vesten, så vil jeg i stedet anbefale at få en god underviser ud der kan hjælpe dig med din opstilling, såfremt det altså er det der er problemet.


Blog, artikler om biomekanik og korrekt træning, skadesforebyggelse og meget mere:

www.facebook.com/Biomekanisk- B%C3%A6redygtig-Ridning- 1803039203250552/

 

Deltag i dressur-debatten på fb:

www.facebook.co ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  13-08-2016 20:22

Jeg har nu været ved Fys en smule skæv men ikke mere end mange er jeg mangler dog mobilitet og styrke i den ene side som jeg har fået øvelser til

jeg rider nu i en lammeskindsadel og i den sidder jeg ikke skævt men tænker det måske skyldes at man skal bruge balancen mere i den og derved så kommer til at sidde mere lige

Sadlen er næsten lige stoppet om da den var faldet lidt sammen i stopningen

nu håber jeg øvelserne vil hjælpe og som hun sagde skulle jeg prøve at være mere opmærksom på hvordan jeg står rejser mig og andet da hun kan se jeg har tildens til at falde lidt ud til siden

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 skader på skulderen
Forfatter: 
Dato:  23-08-2016 10:43

påvirker hele din mekanik og holdning. Hele kroppen skal indgå i "restaureringen" af din holdning.

 

Prøv evt at træne i knæ4stående stilling (kravle), hvor du skiftevis løfte den ene hånd lidt op og fokusere på at holde ryggen helt i ro uden at kompensere ved rotation eller sidebøjning.

Endvidere skal du strække dine fascier på brystkassen.

 

Søg hjælp ved en dygtig manuel beh. og få tjekket at dine ribben har normal bevægelse.

 


DV og Taf opdræt sælges.

http://www.rytteropstilling.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for input
Forfatter: 
Dato:  29-08-2016 08:02

Tak det vil jeg prøve og se at få lavet de øvelser min fysioterapeut har givet mig, jeg har lagt mærke til det er værst på banen ikke så slemt når jeg rider tur og bedre i min lammeskindsadel end i min bomsadel så tænker det måske også er et balance problem

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider