Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Lammeskindssadel til islænder
Forfatter: 
Dato:  27-07-2016 11:55

Hej HN-folk!

Jeg overvejer, om jeg skal købe en lammeskindssadel til min islænder, om det vil være det rette og i så fald hvilken.

 

Min islænder er en 10-årig rund-mavset hest på 138 cm. ca, og bliver brugt til hovedsageligt skovtur, horsemanship og let dressurridning. Vi har haft en del sadler gennem tiden, men ingen af dem har fungeret optimalt. Hun bliver stiv over ryggen, irriteret og meget usamarbejdsvillig, og derfor tænkte jeg, at en lammeskindssadel ville være det rette valg, da hun ikke bliver brugt til noget specielt, og derfor måske heller ikke behøver en med bom?

Hun er sund og rask, så jeg tror simpelthen bare ikke, at hun er en hest, der nyder at ride med sadel, men derimod elsker hun det uden.

 

Hvad er jeres mening omkring det? Kan I måske anbefale en?

Jeg er villig til at give pengene for det, men så skal det også fungere

God sommer!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kommer an på
Forfatter: 
Dato:  27-07-2016 15:57

Det kommer jo nok an på hvad du vil med ridningen og hvordan din balance er :)

 

Skal den springe, ja så er det ikke optimalt, det vil hvertfald kræve en del trykfordelende underlag, med mindre du kan springe uden stigbøjler :)

 

Er du mest til tur er den super, jeg har begge dele til min store hyp og skal vi skridte tur så er det lammefætteren, der kommer på, med stigbøjler fordi der er ca 1.70 meter ned og min (ikke eksisterende)balance i kombination med en lettere vågen hest, betyder at der skal være støtte. Vi traver dog ikke og jeg vil ikke gøre det i letridning i lammefætter, men når jeg engang kommer i form (og dem der balance) og kan sidde i alle gangarter uden at støtte for meget i bøjlerne, så vil vi også bruge den til det.

 

Er du til konkurrencer herunder dressur, så er lam vist ikke tilladt. Jeg ved ikke med de andre discipliner som Trec osv. Dog så jeg til landstænverne en ponypige der sprang i lammefætter, så det må jo være tilladt.

 

Jeg købte en Christ uden puder og er meget glad for den. Jeg har haft redet bomløs i en Sensation Harmony, men sjovt nok sidder min dårlige ryg 1000 gange bedre i lammet. Jeg er faktisk så glad for den at jeg solgte den anden bomløse og selvom jeg nu har en anden til mere "seriøs" ridning (læs træning af trav og galop, hvor min balance igen er lidt i vejen) så vælger jeg ofte det fra til fordel for en laaaaang skridttur i lammet :D


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 1234456
Forfatter: 
Dato:  13-08-2016 21:10

Jeg har fået lavet en bomsadel til min hest men sjovt nok er det min lammeskindsadel jeg sidder bedst i og hesten går rigtig godt med den, min er en Christ Iberica lækker sadel den kan jeg godt anbefale, jeg bruger et tykt gel pad under fra Acvarallo

1
0
Svar på denne tråd
 
 Lammeskindssadel
Forfatter: 
Dato:  06-10-2016 20:51

blev faktisk helt glad for at høre, at det ikke kun er min lille tykke gotlands rus's , der har de problemer med sadler....Derfor rider jeg kun nu med Lammeskindsadel og er bare så glad for det...skal lige siges, at jeg også rider som genoptræning efter en voldsom trafikulykke..Rider skovturs ridning og er først nu blevet stabil nok til at øve lidt galop...ellers har det været skridtvis nedslidnings trav...mine hofter har ikke godt af en læder sadel pga brud osv , så for mig er det ideelt....og har ben bøffer efterhånden ??


Stald Søgaard

 

Tinker , shetter og russ :-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider