Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Svær på højre volte
Forfatter: 
Dato:  19-07-2016 07:07

Jeg rider denne søde hoppe på omkring 23, som stadig tror hun kun er 5.

Men hun er så arbejdsvillige i alle gangarter, men i højrevolte er det ligesom at alt bare bliver sværere. Hun slår meget fra med hovedet og skyder skuldre og vil ikke ind på 10-15 meter volte hvor imod venstre volte er der ingenting.. Dette glæder mest i traven, skridt og galop har hesten ikke de største problemer. Hvordan træner jeg hende bedst i at blive bedre i højrevolte? Vi har lige fået balancen på plads. Vi skifter realmæssigt træning mellem alm ridning, longcering, trav over bomme og løsspring..


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvordan træner du dig selv...
Forfatter: 
Dato:  19-07-2016 15:47

....i at være lige ???

 

De fleste problemer med heste der er uvillige på den ene volte kan henføres til skævheder hos rytteren, som forplantes til hesten.

 

Når man har problemer med hesten på den ene volte bør man derfor som det første rette blikket indad og ikke som det sidste (eller slet ikke), idet hverken dyrlæge. kiropraktor, hormanship (hvad det så end er),ny ssdel, nyt bid, hjælpetøjler, ny træner, ny hest eller andre, ofte meget dyre, tiltag kan afhælpe hvis rytteren er skæv. sidder skævt eller indvirker skævt.

 

Alt dette behøver selvfølgelig ikke at gælde for dig, men det er tit et godt sted at starte, hvis man søger en løsning.


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det må jeg
Forfatter: 
Dato:  19-07-2016 16:57

Indrømme at jeg faktisk ikke træner mig selv i at være lige.. Hm det kunne jo godt ske at jeg skal kigge på mig selv først, men hvad er det så? Er det at jeg søger til kiopeaktor, eller andet? Det var ihvertfald noget som jeg slet ikke selv havde tænkt over


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ang hest
Forfatter: 
Dato:  19-07-2016 17:39

Selvfølgelig kan det være dig selv og det er helt sikkert noget man også skal se på. Men du skriver det er en hoppe på 23 så selvom sindet på den ik er gammelt så kan dens krop være derhenne hvor den er ved at være lidt slidt. Der kan sidde en begyndene skade og gnave uden man kan se det. Men tjek sadel,hovedtøj og tænderne det kan sagtens være der det stammer fra.jeg har selv en hest som jeg prøvede alt med.kiopraktor flere gange og skift af hovedtørklæde som hjalp en del.alle mine problemer med ham viste sig at stamme fra min tilpassede sadel som han var vokset fra.efter køb af nu sadel der er bygget lidt anderledes end den jeg havde er der sket store fremskridt som jeg ik troede muligt på 6 mdr.

3
1
Svar på denne tråd
 
 Kiropraktor
Forfatter: 
Dato:  22-07-2016 16:06

Jeg ville få en kiropraktor til at tage et kig på din hest. Det lyder som en klassisk skævhed og/eller låsning. Derudover vil en god underviser, som kan hjælpe til fra jorden, helt klart kunne hjælpe dig.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Det vil jeg
Forfatter: 
Dato:  02-08-2016 21:56

gøre, og jeg har en dygtigt underviser som kommer og hjælper mig og hun kender også hesten godt. Vi vil helt klart forsøge os frem :)


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider