Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Dobbelt liner eller alm longetov
Forfatter: 
Dato:  14-07-2016 15:23

Når min lille pony engang bliver klar igen, så vil jeg begynde at longere, dvs. ikke bare rundt på volter, men kunne lave diverse øvelser fra jorden.

 

Til dette skal jeg enten bruge 2 longetove eller dobbeltliner.

 

Hvad er bedst at bruge?


Hilsen Helle

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Klart liner
Forfatter: 
Dato:  08-08-2016 14:09

Jeg har lavet køreliner ved at splejse 2 karabinhager i et almindeligt 3-slået reb.

 

Jeg har longeret i løse køreliner i et par år nu og det fungerer fint. De er ikke så tunge som 2 longer, har prøvet ;)

 

Jeg har yderste line løst over halsen på hende, det betyder så at jeg kan sætte mig markant igennem når hun skal ned i tempo eller standse, noget der bestemt ikke passede damen i begyndelsen.... Det virker for mig bedre med at jeg kan trække 'tilbage' i linerne = stop, fremfor at en longe, der trækker ind mod mig.

 

Jeg har kørt en lille smule hvor jeg går bagved, det reagerer hun fint på, men det er mest longeringen jeg er interesseret i.

 

Som opvarming/skridte af går jeg med linerne rinket op i hånden og så øver vi alle de almindelige 'gå pænt og følg med' OG jeg går på begge sider af hende :)


Mvh. Sanne

 

Jaaaa nu rider vi udenfor igen :)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider