Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Jeg kan ikke lige finde motivationen..
Forfatter: 
Dato:  25-06-2016 13:26

til at lære den hest jeg rider, at blive vasket. Hun er en hoppe på næsten 5 år, der er bange for vandslangen, og også våde svampe. Hun skulle jo gerne kunne blive vasket til stævner, eller bare efter behov, men jeg kommer sku ikke rigtig igang;) ikke ligefrem noget at være stolt af, men der er så meget andet at træne med der bare er sjovere:)

jeg har planlagt at det skal være med klikker og langsom tilvænning, så det er ikke fordi jeg ikke ved hvordan.

Er der noget i bare ikke får trænet?

Billede

 


min daglige lykkepille er et par timer ved hesten:)

 

Følg med på min fb-side Kathrine og Kastanielunds Znif :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vesper
Forfatter: 
Dato:  25-06-2016 15:11

Hej Katrine

Nu er jeg jo den heldige ejer af hendes ½ bror. Han kan heller ikke lide vandet, men jeg vasker ham alligevel efter hård træning eller bare en svedig tur i skoven. Han går lidt frem og tilbage i tovene, men så længe de ikke er i panik vasker jeg bare videre :)

Så snart han er vasket får han en godbid og jeg er igen den bedste i verdenen :) Du skal bare vaske, hun skal nok elske dig igen når du er færdig :)

hilsen Helen

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hun sprang grimen
Forfatter: 
Dato:  25-06-2016 16:02

sidst jeg prøvede, så det er ikke en løsning;)


min daglige lykkepille er et par timer ved hesten:)

 

Følg med på min fb-side Kathrine og Kastanielunds Znif :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min den sorte
Forfatter: 
Dato:  25-06-2016 16:29

Min den sorte kan ikke lide vandpytten - han bliver helt panisk, hvis jeg forsøger.

 

Og han så sød og nem med alt andet, at han får lov til at gå udenom.

( og så rider vi ikke udendørs i regnvejr )

 

mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  27-06-2016 10:22

Nu ved jeg erfaringsmæssigt, at det at træne ting jeg egentligt ikke selv anser for nødvendigt, er dødfødt. Så sådanne ting som vask er ikke øverst på træningsskemaet. Jeg har aldrig haft en hest jeg ikke har kunnet træne til det, men aldrig før der opstod en reel nødvendighed.

Så har jeg ikke motivationen til at træne noget, så lader jeg være


Screw you guys...I`m going home.

Eric Cartman

0
0
Svar på denne tråd
 
 så enig med Nimbus1
Forfatter: 
Dato:  27-06-2016 22:26

Træn kun ting der giver mening for DIG.

 

Hesten overlever nok ikke at blive vaskt - sveden kan børstes af når det er tørt :)

 

Jeg ville nok starte med at den finder sig i en helt tør/meget hårdt opvredet svamp. så kan du måske udvidde derfra :)


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Træning
Forfatter: 
Dato:  28-06-2016 07:24

Hej

 

Min er heller ikke begejstret for lyden af en saks omkring ører og nakke... Får det bare heller aldrig trænet

 

Blev dog nødt til at træne klipning med maskine, da han er begyndt at få irriteret hud/hudproblemer når han får for tæt pels under maven om vinteren.

 

Vand/vask er dog rimeligt praktisk at kunne - hvis den kommer til skade og får et sår, så er det jo ofte en nødvendighed at kunne komme til at vaske uden det store bøvl.

 

Da min hest lige havde 2 hovbylder i rap i efteråret var jeg også glad for at han var "spandetrænet" det gjorde det altså noget nemmere at jeg bare kunne stille ham med benet i en spand med sæbevand

Billede

 

beklager den elendige billedkvalitet

 

hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hehe...
Forfatter: 
Dato:  28-06-2016 10:15

den med vandpytter er vist meget typisk, det er jo ikke til at se om den sluger hele heste! Vi går også bare udenom, men hun plejer dog godt at kunne træde i kanten:)

uuh godt hun overhovedet ikke sætter pels, kunne forestille mig en klipper ville være dødbringende!

Kunne godt være jeg skulle tage en tør svamp og starte med det, især på benene:)


min daglige lykkepille er et par timer ved hesten:)

 

Følg med på min fb-side Kathrine og Kastanielunds Znif :)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider