Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Hvordan træner man op til jagt?
Forfatter: 
Dato:  02-05-2016 17:30

Kære alle

 

Jeg har en dejlig pony, som jeg gerne vil ride jagt på. Han har aldrig prøvet det før, og jeg er i tvivl om, hvordan man kommer i gang.

 

Jeg rider lange ture på ham, vi tager nogle gange små naturforhindringer, han springer med sin part, og ellers træner vi dressur. Jeg vil gerne starte en begynderjagt i Dyrehaven, men er ikke sikker på, hvordan jeg træner op til det?

 

Det skal lige siges, at jeg er 24 år, så jeg er heller ikke siker på, om jeg må ride en 1'er pony på jagt?

På forhånd tak.


Mvh,

F'ck the mainstream 8D .
'' Ghini you're a part timer lover and a full time friend <''3
Punk isn't dead. It's hiding.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Et par råd
Forfatter: 
Dato:  03-05-2016 08:52

Hej,

 

Jeg er ikke nogen garvet jagtrytter, men jeg kan give dig et par tips:

 

- Sørg for, at din pony er i god form, men det lyder det jo også til, at du sørger for. Husk bare, at en jagt godt kan vare længe (uden at være anstrengende hele tiden), så rid nogle gange længere ture, så både du og hesten bliver vænnet til at være i gang i nogle timer.

 

- Sørg for, at du kan stole på dit udstyr. En tøjle eller gjordstrop, der knækker, giver farlige situationer både for dig og de øvrige deltagere!

 

- Sørg for at prøve at ride i galop ud over et åbent stykke sammen med en flok andre ryttere. Find ud af, om din pony bliver mere end almindeligt opildnet af at ligge bagved o.s.v. Nogle ryttere oplever, at deres heste fra at være velopdragne rideheste bliver forvandlet til frådende uhyrer, når de kommer i et jagtfelt, så det er rart at kende hestens reaktion på forhånd - så godt som man nu kan komme til det under træning.

 

- Lær reglerne!!! Jeg nåede aldrig helt at fatte dem, og det er altså et handicap!

 

- Nyd det! De gange jeg har deltaget i jagt har givet nogle skønne oplevelser! Jeg kan ganske vist bedre lide at være alene med hesten i terrænet i en terrænspringning, men hvis man har hesten til det, er jagt som regel en rigtigt sjov oplevelse! Og det giver mod til både hest og rytter at opleve, hvad man i grunden kan klare, når man bliver udfordret. Grænserne kan godt bliver flyttet noget

 

MVH

Jette

 


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

 

Men jeg synes også, at...

 

Rigtige piger rider military!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jagt på pony
Forfatter: 
Dato:  03-05-2016 17:08

jeg vil anbefale dig at prøve at ride ud i en større flok i højt tempo og med spring inden du kaster dig ud i din første jagt.

 

Jeg kan huske at jeg fik noget af en AHA oplevelse på min første jagt i forhold til hvor fremadgående min pony blev når der blev løbet stærkt i en større flok. Og man skal jo holde sig bag ved Master ;)

Nu ved jeg ikke hvor i landet du kommer fra, men jeg kan varmt anbefale dig at Babyjagten der holdes hvert år i marts i Ølstykke, Nordsjælland.

Her er plads til alle og du kan sagtens ride med i ponyfeltet som voksen.
Du kan også ride i det de kalder tumultfeltet. Det er her hvor det ikke betyder så meget hvis du vælger at ride udenom flere eller alle spring.


***********************************
Kig forbi på http://www.facebook.com/equilitydk

 

 

the open heart never expects a response to be in a certain way

The open heart just accepts what is

0
0
Svar på denne tråd
 
 Prøv at checke
Forfatter: 
Dato:  24-05-2016 14:36

www.sprjagt.dk den giver ret god info :-)

 

Som "ponyrytter" rider man altid i ponyfeltet uanset alder.

 

Mvh Tine

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider